Forum downtime vanavond

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In de loop van vanavond zal er een korte downtime van het forum zijn terwijl we de software updaten naar de laatste nieuwe versie. Ik voorzie de downtime ergens rond 22u. maar het kan wat vroeger of later zijn ook. De downtime zijn niet langer dan 10 minuten moeten duren tenzij... er iets misgaat natuurlijk :). We zijn nu nog aan het testen op een dev versie.

Sorry voor het ongemak.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen we zijn terug! Alles ziet er OK uit. Eventuele foutjes kunnen hier gemeld worden.

De wijzigingen gebeurden onder de motorkap, normaal gezien zal je er weinig van merken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
freggy
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Net merkte ik dit probleem op, wellicht veroorzaakt door deze update: als je niet ingelogd bent, werkt search.php?search_id=newposts (menu Forum - Nieuwe berichten op de startpagina) niet meer: je krijgt nu een melding dat je ingelogd moet zijn terwijl je vroeger gewoon alle recente berichten te zien kreeg.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

freggy schreef:Net merkte ik dit probleem op, wellicht veroorzaakt door deze update: als je niet ingelogd bent, werkt search.php?search_id=newposts (menu Forum - Nieuwe berichten op de startpagina) niet meer: je krijgt nu een melding dat je ingelogd moet zijn terwijl je vroeger gewoon alle recente berichten te zien kreeg.

Dat was ook het eerste wat mij opviel. Vreemd dat je nu wél ingelogd moet zijn, terwijl het vroeger zonder inloggen ook werkte.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het was me gisteren ook al opgevallen...
Deze wijziging staat alvast niet vermeld in de changelog van phpBB, dus mogelijk dat er iets aangepast moet worden in de configuratie...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Compatibiliteits weergave IE9 staat er nu terwijl daar vroeger geen gescheurd icoontje was op userbase, daarstraks liep de knop plaats reactie door het submenu gemixt ook
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dank voor de feedback. Ik zal dit vanavond bekijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

meon schreef:Het was me gisteren ook al opgevallen...
Deze wijziging staat alvast niet vermeld in de changelog van phpBB, dus mogelijk dat er iets aangepast moet worden in de configuratie...

Fout: http://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-9851 :)

1.ii. Changes since 3.0.8
[PHPBB3-9851] - "Search new posts" should require login

Oh en God zij dank:
[PHPBB3-9992] - Limit amount of failed login attempts per IP --> dit zal waarschijnlijk het probleem waar je regelmatig de captcha opnieuw moet ingeven, oplossen!

Patje schreef:Compatibiliteits weergave IE9 staat er nu terwijl daar vroeger geen gescheurd icoontje was op userbase, daarstraks liep de knop plaats reactie door het submenu gemixt ook

Ik zie geen verschillen in compat mode of zonder compat mode. Het feit dat dat submenu in iexplore soms wat moeilijkheden vertoont is eigenlijk een "known issue". Andere browsers hebben daar geen last van.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Voorlopig hier geen probleem meer met submenu in IE9 ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Woepsie.

Voor iedereen die net een activatiemailtje heeft ontvangen van Userbase; gelieve te negeren...
Ik was net een upgrade aan het uittesten op onze testomgeving en daarbij krijgt blijkbaar iedereen een activatiemail gestuurd...

Toen ik zelf de mail kreeg meteen stilgezet, maar er zijn toch zo'n 1000 mails verzonden geworden...

Excuus!
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Gelukkig was het dat maar,
Ik begon al te denken dat er een oosteuropese bende achter mijn paswoord aanzat.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

De bestandsgrootte van de bijlage is overschreden, de maximale uploadgrootte is 2 MB.
Hou er rekening mee dat het zo is ingesteld in php.ini en dat kan niet worden overschreven.


Bij een zip file met een xls en foto in. 3MB?
En eenmaal een bijlage in de textbox zit kan ik die niet meer verwijderen? vandaar ik auto er maar ingezet heb
Bijlagen
Auto.xlsx
(10.29 KiB) 21 keer gedownload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”