Promo-wijziging na verlenging ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb hier een nogal vage situatie met het abonnement van mijn vrouw.

Ze zat vroeger met een Tempo Music abonnement van €20 / maand. In februari krijgt ze een voorstel om te switchen naar een My5 met een Loyalty Bonus van 10.000 sms'en. Voorwaarde is dat ze intekent voor 2 jaar. Dat heeft ze dan ook gedaan aangezien we al aan het kijken waren voor een goedkoper abonnement en ze eigenlijk vooral sms't.

De eerste 2 maanden waren dan ok, en kreeg ze een factuur van €5. Vandaag krijgt ze nu ineens een factuur van €11, namelijk €5 voor het abonnement en €6 voor SMSen. Op de factuur blijkt de 'Loyalty Bonus SMS' ineens gewijzigd te zijn in 'Loyalty Bonus SMS WE'. Dus blijkbaar zijn die gratis SMS'en nu ineens slechts enkel in het weekend geldig ?! Ik heb dan naar 5000 gebeld voor inlichtingen, maar kreeg toch maar een vaag en onduidelijk antwoord dat in die My5 enkel gratis SMSen in het weekend zitten e.d. maar eigenlijk omzeilde ze gewoon mijn vraag. Punt is dat het 2 maand lang wel gratis SMSen in de week was... dus lijkt het alsof ze ineens de loyalty bonus veranderd hebben.

Kunnen ze dit eigenlijk zomaar ? Dit lijkt me toch contractbreuk ? (En wellicht is dat ook zo, want mijn vrouw heeft ondertussen gewoon wijziging gevraagd in Dolfijn 10 voor 1 jaar en blijkbaar moet ze geen boete betalen omdat ze een 2-jarig contract al na 2 maand opzegt en er een 1-jarig contract van maakt).

(PS: die facturen van Mobistar is ook totaal niet aan uit te geraken).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Normaal dacht ik gelezen te hebben dat je tot 12 keer in een jaar mag veranderen van abo, dus zal er wel geen boete aan vast hangen als je een ander abo kiest.
Kijk ook maar eens op de site (klantenzone) of ze per ongeluk ook niet mobistar circle (6€) geactiveerd hebben (bug in hun systeem), dat was in mijn geval zo enkele dagen geleden na een overstap naar dolfijn 15 (aan 12€), maar dan gebeld naar 5000 en die mobistar circle laten deactiveren.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

anders protesteren bij de ombudsdienst uw facturen inscannen en meesturen en uw verhaalm doen zolas hierboven.
Heel veel kans dat je de promo terugkrijgt.


ps / goede tip van patje kijk eerst eens of er geen circle is geactiveerd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Shenron
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

ik zou inderdaad bij Ombudsdienst aankloppen voor een compensatie, maar je kan geen promotie terugkrijgen... die je nooit hebt gehad.

Laat het het mij even uitleggen
1) Mobistar rekent het abonnementsgeld steeds aan op voorhand, voor de maand die dus volgt
2) Hetgene wat je niet gebruikt van je abonnement, wordt maximaal 1 maand overgedragen
3) Een wijziging van tarief gebeurt steeds aan het einde van de factuurmaand (want je hebt al voor een hele maand op voorhand betaalt).

Een Tempo Music Monthly (TMM) is een abonnement van 20€ en hiervoor heb je 40 minuten beltijd naar alle netwerken op alle momenten van de dag, en je hebt 5000 sms'jes naar alle netwerken op alle momenten van de dag

Een My 5 met loyalty bonus sms is een abonnement van 5€ en hiervoor heb je 20 minuten beltijd naar alle netwerken op alle momenten van de dag, en je hebt 10000 sms naar alle netwerken maar enkel tijdens het weekend.

Dus stel dat je factuurmaand begint op 1ste van elke maand en eindigt op 31ste / 30ste van elke maand.

Op 1 december begint je TMM en betaal je 20€ voor de periode tot 31 december 2011
Op bv. 15 december beslis je om over te stappen naar een My 5 + loyalty bonus sms. Deze wordt pas doorgevoerd op 31 december (zie regel 3)

Op 31 december 2011 verandert je tarief en een dag later krijg je de factuur van 5€ voor de volgende periode tot en met 31 januari 2012. Alles lijkt in orde, want je betaalt maar 5€ en alle sms'en waren gratis de voorbije maand, maar dat komt dus omdat je toen nog een TMM had. Dus dat is de 1ste factuur van 5€

Nu zal je waarschijnlijk geen 5000 sms'en gestuurd hebben van 1 dec -> 31 dec, maar bv 1500 sms'jes. Dus de overgebleven 3500 sms'jes deze worden overgedragen naar de volgende periode, zijnde 1 jan -> 31 jan. Dat zijn dus nog sms'en die geldig zijn op alle momenten van de dag.

De hele maand januari stuur je sms'jes à volonté en op 1 februari krijg je de nieuwe factuur. Je betaalt 5€ voor de periode tot 28 februari. En alle sms'jes waren gratis. Maar niet omdat het loyalty sms'jes waren, maar het waren de overgedragen sms'jes van dec 2011. Helaas is de maximale overdracht 1 maand, dus vanaf 1 feb ben je deze kwijt. Dat is dus de 2de factuur van 5€

En de hele maand februari stuur je opnieuw sms'jes à volonté, en op 1 maart krijg je de 3de factuur en deze is veel hoger. Omdat alle sms'jes tijdens de week niet gratis waren en dus niet inbegrepen waren in de My 5 en de loy bonus sms.

Kijk naar de detailfacturen van 5€ en kijk naar de benaming van de sms'jes. Ik ben er vrij zeker van dat op de 1ste factuur de sms'jes een naam hebben Tempo Music Monthly sms en op de 2de factuur ''overgedragen sms'' of ''roll over sms''
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”