Malwarebytes

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik gebruik al jaren Malwarebytes free om de meeste malware te verwijderen en/of op te sporen (meestal in samenwerking met combofix) 99% van de tijd lost dit alle problemen op.

De laatste tijd zie ik meer en meer pc's met fake virusscanners enz.. waar initieel een virusscanner opstaat van avg/avast/security essentials maar ook betalende versies van gdata en panda zijn blijkbaar niet veilig meer voor dit soort malware.
Tijd dus voor een betalende versie van Malwarebytes.(minder dan 13€ eenmalig (online als je een couponcode gebruikt en meerdere licensies tegelijkertijd koopt))
Heeft er iemand ervaring met de pro versie van dit programma en hoef ik nog een andere virusscanner te installeren (bv. se of avast) ?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij de betalende versie (kan je testen voor 14 dagen) wordt dit vooral realtime bijgehouden. Concreet is het zo dat het al tegengehouden wordt VOOR dat het op u computer terecht komt.
Bij de proversie

* Realtime Protection module
Werkt wel zeer goed vind ik.

* Automatic malicious site protection
Deze heeft bij mij al wat kunnen tegenhouden. Soms heb je een link naar imagetwist met de nodige popups enzo (die vol vuiligheid zitten) worden netjes afgebroken.

*Scanner en update schudueler
Goh niets speciaal aan maar het grote voordeel is dat je er dan zelf niet meer moet naar kijken en dat deze dit voor u doet.

*Voorrang voor support.
Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat je voorrang krijgt op de freeversies.

Op het eerste zicht is 13€ inderdaad geen geld ;) Standaard kost dit 22.95€.

Edit:
Heb naast deze applicatie nog NOD32 antivirus lopen, bij men maar is het niet compatibel met de smart security van nod32. Deze heeft ook een ingebouwde antimalware scareware enzovoort. Maar het is blijkbaar niet compatibel met alle virusscanners. Hier met deze 2 naast elkaar nog geen problemen ondervonden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik gebruik Spybot S & D, Ad-Aware en Spyware Blaster. In combinatie met MS Essentials en Zonealarm ben ik toch serieus beveiligd en het is gratis en voor niets.
Heb ooit ook NOD32 gebruikt (gekraakte versie) en die was heel erg goed. Had echter geen zin om het te betalen. Iedereen beslist dat tenslotte zelf.
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Malwarebytes Anti-Malware is not meant to be a replacement for antivirus software.
een anti-virus installeren dus...
Een betaalde fatsoenlijke anti-virus is een must voor oveilige surfer (Kaspersky)
Laatst gewijzigd door ogy 12 apr 2012, 20:16, in totaal 2 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator

Heb er 31.34€ voor betaald voor nod32. Vind dit best betaalbaar op jaarbasis. Tenslotte moeten programmeurs ook hun boterham kunnen verdienen ;) Iets dat goed is maar echt goed betaal ik wel voor. Malwarebytes heb ik (nog) niet aangekocht en gebruik ik de free versie nog in trial.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik kom geregeld toch betaalde versies tegen waarvan de pc's ook geïnfecteerd zijn .... dus waarom betalen denk ik dan ....

Malware bytes is super en volgens mij een vd besten ... en verder de gratis versie van ms security essentials
TiTanium
Moderator
Moderator

Niks is 100% waterdicht. Maar de gratis varianten zullen wel kwetsbaarder zijn :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Download Sardu, en je hebt meteen een stuk of 10 offline antivirus programma's op 1 DVD. Overloop die allemaal eens en de meeste virussen zullen wel van uw systeem zijn.

http://www.sarducd.it/
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Allemaal goeie tips natuurlijk maar dat is dus niet wat ik bedoel.. Ik zoek een virusscanner die goed samenwerkt met malwarebytes pro (of tenminste iemand die ervaring heeft met een virusscanner ism malwarebytes pro)
Op het forum staan wel faq's hoe je deze of gene scanner moet laten samen werken met de pro versie, maar dat gaat niet verder dan laat mb niet scannen in de dir van de scanner en de scanner niet in de dir van mb....
De gratis versie is geen realtime scanner, dus die doet nooit moeilijk over avg/microsoft essentials/avast en co. (maar houdt ook die ambetante malware niet tegen)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik heb Malwarebytes Pro en MS Essentials al een tijdje draaien en nog nooit (misschien vandaag op de 13de wel) problemen gehad.
Victory Not Vengeance
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En laat je die dan ook beide realtime scannen ? het valt me op dat windows een pak trager opstart met beide scanners actief.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Ge moogt nog den 'beste' virusscanner hebben, dan nog zijt ge maar een beetje beschermd en moet ge gewoon geluk hebben dat die virus of trojan wordt herkend door uw virusscanner.
Imho is er geen verband tussen een betalende of gratis virusscanner.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goh, een onderscheid tussen Gratis of Betalend is lastig te maken Gray, dat klopt. Maar dan eerder om dat er bij allebei de kanten goede en slechte tussenzitten.

Op het werk zitten we bvb met Symantec Endpoint Protection, dat een lekke zeef is, en alles doorlaaat, terwijl symantec een paar jaar geleden nog een heel robuuste reputatie had. Security essentials daarentegen is een vrij nieuwe speler in het gratis segment, die wel veel herkent, maar toch ook steken laat vallen, net zoals de andere gratis opties.

Verder zit je ook nog eens met het verschil tussen malware, spyware, adware, en echte virussen, waar sommige fabrikanten een onderscheid in maken, waar hun virusscanner bvb geen adware of fake av's gaat herkennen, omdat ze daarvoor liever een ander product verkopen.

Persoonlijk voel ik me "vrij goed" bij Security Essentials als real time scanner, en af en toe een sweep van Malwarebytes of housecall als extra controle.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb nog nooit een betalend product gebruikt... steeds gratis dingen zoals nu ook MS Security Essentials en heb daar nooit enig probleem mee ondervonden (in tegenstelling tot commerciele aanbiedingen op het werk die wel al het nodige hebben doorgelaten). Het is natuurlijk appelen met peren vergelijken, maar het is zeker niet zwart/wit.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Tegenwoordig zijn het altijd dezelfde dingen die opduiken.
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/
komt vrij goed overeen met de shit die ik regelmatig tegenkom, probleem is dat dit ook gebeurt op systemen met GDATA(betalend),Panda(betalend),Security Essentials, AVG en Avast (er zullen er nog wel zijn, maar daar heb ik geen weet van of ervaring mee)
Bijkomend probleem is dat je met die scanners het probleem niet kan oplossen natuurlijk,(wat met malwarebytes in de meeste gevallen wel lukt) vandaar mijn besluit om over te stappen naar de realtime scanner van Malwarebytes.
Beter voorkomen als genezen, maar dat mag dan ook weer niet teveel ten koste gaan van de snelheid van je systeem.
ogy
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

iceke schreef: Beter voorkomen als genezen, maar dat mag dan ook weer niet teveel ten koste gaan van de snelheid van je systeem.
2 keer real time bescherming gaat sowieso ten koste zijn van de system snelheid! (zelfs 3 keer, meeste mensen vergeten dat WD ook in de achtergrond draait als real time beschermer)
Op schone gaat men niks merken maar bij een infectie, beginnen zij (virusscanners) mekaar in quarantine te plaatsen...
"MBAM plaatst een geinfecteerde bestand in quarantaine, Avast denkt dat MBAM is geinfecteerd en omgekeerd"
"MBAM probeert een bestand uit te pakken, en als er een virus in zit, Avast probeert om dat te voorkomen"

Daarom word MBAB als incompatibel beschouwd bij meeste betaalde AV's
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

iceke schreef:En laat je die dan ook beide realtime scannen ? het valt me op dat windows een pak trager opstart met beide scanners actief.
Ze starten alletwee tesamen op en blijven op de achtergrond scannen, ja.
Mijn Windows start op zo'n 16 seconden op. Sneller hoeft niet :)

Ik heb al een paar beestjes tegengekomen op mijn pc en meestal is het MS Essentials dat ingrijpt.
Malwarebytes doet op dat ogenblik niet raar.
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”