Hoe kan ik eigenlijk een streaming server maken??
Zodat niemand het muziekbestand meer moet downloaden
van mijn site?
Streaming Server
Kan ik dan Windows Media Encorder 9 zo instellen dat het alleen streamt wanneer iemand het muziekbestand wil laten afpselen?
Want ik heb al een keer gewerkt met wme9 en ik dacht dat je alleen maar kon blijven streamen.
Want ik heb al een keer gewerkt met wme9 en ik dacht dat je alleen maar kon blijven streamen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
°MaRtO°° schreef:Kan ik dan Windows Media Encorder 9 zo instellen dat het alleen streamt wanneer iemand het muziekbestand wil laten afpselen?
Voor te streamem heb je volgens mij wel degelijk een streaming server nodig, louter je files encoderen met WME9 zal dus niet veel helpen.
Je zal dus op zoek moeten naar een provider welke streaming servers heeft (bovenop je hosting).
Correct me if I'm wrong...
hebt idd server nodig
maar media server die kan wel wa jij wilt
pas streamen vanaf der iemand luisterd...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
maar media server die kan wel wa jij wilt
pas streamen vanaf der iemand luisterd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Marto, wanneer je bij A2f ZIT: stop er mee want anders wordt je door A2F afgesloten.
Zelfs al publiceer je je stream niet, al luistert er geen hond naar, je wordt afgesloten.
En je moet dan maar afwachten of ze je weer willen aansluiten.
Zelf ondervonden.
Bij Telenet (beperkte upload!) en Skynet (en waarschijnlijk anderen) schijnt het geen problemen te geven.
Zelfs al publiceer je je stream niet, al luistert er geen hond naar, je wordt afgesloten.
En je moet dan maar afwachten of ze je weer willen aansluiten.
Zelf ondervonden.
Bij Telenet (beperkte upload!) en Skynet (en waarschijnlijk anderen) schijnt het geen problemen te geven.
je kan ook flash-filetje maken dat het liedje al begint af te spelen voor het volledig op de pc staat ...
let er ook wel op dat als je auteursrechtelijk beschermde muziek aanbied, je echt wel moet streamen indien je van de voordeligere tarieven wil profiteren ... (indien je van plan bent te betalen tenminste
)
let er ook wel op dat als je auteursrechtelijk beschermde muziek aanbied, je echt wel moet streamen indien je van de voordeligere tarieven wil profiteren ... (indien je van plan bent te betalen tenminste
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
°MaRtO°° schreef:Thanx, maar jammer dat ik het niet kan doen met mijn beperkte upload.(ook zou mijn pc dag en nacht moeten aanstaan)
En dat zou weer teveel verbruiken:\
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
°MaRtO°° schreef:Thanx, maar jammer dat ik het niet kan doen met mijn beperkte upload.(ook zou mijn pc dag en nacht moeten aanstaan)
Marto, als je wil kan ik je later het een en ander hosten. Als ik mijn server heb en mijn uploadverhoging naar 196 kbits/s. Dit moet gaan denk ik: 196 kbits/s als je nu een file van 96 kbits/seconde afspeeld van de server moet dit prima werken, je hebt zelf nog voldoende bandbreedte over. Hij zal dag en nacht draaien als:-FTP Server
-Forum
-Hosten van dingen voor vrienden
-UT Gameserver
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Zot.
Voor die dingen allemaal samen hebt ge minstens een halve megabit nodig. En dan nog zal het niet vlot gaan hoor.
Nu, ik heb ook wel 2x ftp, http, vnc draaien, maar da's dan niet "om te gebruiken", maar wel om occasioneel makkelijk iets te kunnen sharen.
Voor die dingen allemaal samen hebt ge minstens een halve megabit nodig. En dan nog zal het niet vlot gaan hoor.
Nu, ik heb ook wel 2x ftp, http, vnc draaien, maar da's dan niet "om te gebruiken", maar wel om occasioneel makkelijk iets te kunnen sharen.
-
- Premium Member
Waarom doe je voor de gelegenheid niet lastig/gierig/onprofesioneel of hoe je het ook wil noemen,...
en host uwe server in telecity te Amsterdam
Zoals ik ga doen, misschien komen er paar private UB gameserverkes dan
Maar helaas marto al zou ik het heel graag willen kan ik je geen streaming server aanbieden.
en host uwe server in telecity te Amsterdam
Zoals ik ga doen, misschien komen er paar private UB gameserverkes dan
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar helaas marto al zou ik het heel graag willen kan ik je geen streaming server aanbieden.
-
- Premium Member
Lukse schreef:gamefreak977 schreef:en host uwe server in telecity te Amsterdam
En wa kost da?
Prijzen bij ihosting.be (waar ik mijn huidige webhosting account heb en later mijn server ga colocaten)
1U
1X100 Mbit connectie naar switch
10 GB/maand --> € 25,41
20 GB/maand --> € 33,88
50 GB/maand --> € 59,29
setupkosten: 60 EUR
Dataverkeer vooraf: € 0,90 per GB.
Dataverkeer achteraf: € 1,10 per GB.
Dataverkeer 200 GB extra: € 152
Verbinding met APC Masterswitch: € 7,5
prijzen zijn allemaal incl. BTW en zijn per maand berekend BEHALVE de setupkosten (die zijn eenmalig natuurlijk)
het gaat hier om COLOCATION dus je moet de SERVER AANKOPEN