Wireless router - vpn tunnel - maar 1 pc

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Beste,
Volgend probleem doet zich voor bij mijn zus.
Als persoon X via wifi en VPN een verbinding maakt met zijn werk, dan kan persoon y niet meer met wifi op het internet en als ze op internet bezig was, wordt ze er af gegooid.

De router is een belkin wireless router van een jaar of 5 oud, kan dat het probleem zijn?

m.v.g
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Heb je al een firmware update van je router gedaan? (al is dit vast in orde / helpt dit niks).

Over welke router spreken we?

Over welk type VPN spreken we?
(oudere routers kunnen dikwijls maar 1 VPN verbinding afhandelen, maar dat zou nog geen problemen mogen geven)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

Ik vermoed eerder dat als de VPN tunnel draait, al het verkeer over de tunnel gestuurd wordt, ipv enkel het verkeer dat getunneld moet worden, en dat de policy van de werkgever niet toelaat dat er HTTP verkeer over gestuurd wordt.

Bij veel VPN's kan je dit uitzetten.

Greetz,

P.

Edit: effe over het hoofd gezien dat het niet over de PC gaat waar de tunnel op draait, maar een andere...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

De router is zo'n oude belkin wireless g router gelijkaardig aan type: F5D7231DF4, maar over beide kan ik niets meer over terug vinden.

Als ze beide gewoon op internet bezig zijn zonder de vpn dan blijven ze beide verbonden, als de ene de vpn opent dan vliegt de andere er af.
De router zal dus waarschijnlijk maar één VPN aan kunnen.

Type vpn moet ik eens navragen aan mijn zus.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik heb hier ook een gelijkaardig model staan.
Ik wil steeds wel eens testen wat dat zegt.

Ik kan ook met het werk verbinden via de standaard windows vpn (PPTP), of via een SSL vpn tunnel.
Dit laatste zou absoluut geen probleem mogen geven vermits dit bijna "identiek" is dan surfen naar een beveiligde pagina.

Ehhm... een kleine bedenking, waar ik niet helemaal zeker van ben:
Ik weet dat je verschillende IP ranges moet hebben om de route werkende te krijgen bij OpenVPN, heb je al eens geprobeerd je adresbereik bij DHCP te veranderen?
Bijvoorbeeld van 192.168.2.xxx naar 193.168.2.xxx?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”