Google lanceert eindelijk Street View in België
- fdgroote
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Weet er iemand hoe je aan Google street view diets maakt dat je huis UN-blurred mag worden? Blijkbaar heeft iemand van de buren een melding gedaan, maar hebben ze dan maar iedereen rondom ook uitgevlakt...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Veel meer inbraken sinds lancering Google Street View
De politie ziet al sinds eind 2011 een plotse, forse stijging van het aantal woninginbraken in ons land. ‘De toename is zo sterk dat ze alleen maar een nieuwe, technische oorzaak kan hebben.' Officieel is dat nieuwe ‘wapen' van de inbrekers nog niet bekend, maar experts menen dat ze het kennen: Google Street View.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00181057
De politie ziet al sinds eind 2011 een plotse, forse stijging van het aantal woninginbraken in ons land. ‘De toename is zo sterk dat ze alleen maar een nieuwe, technische oorzaak kan hebben.' Officieel is dat nieuwe ‘wapen' van de inbrekers nog niet bekend, maar experts menen dat ze het kennen: Google Street View.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00181057
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ze moeten de schuld op iets kunnen steken he.
Plaats maar gerust het gebrek aan justitie op nummer 1 in dit land.
Straffen onder de 1j effectief worden niet uitgezeten, maw je moet al veroordeeld zijn voor 3j zonder dat je in voorhechtenis gezeten hebt eer je de bak in gaat...
Plaats maar gerust het gebrek aan justitie op nummer 1 in dit land.
Straffen onder de 1j effectief worden niet uitgezeten, maw je moet al veroordeeld zijn voor 3j zonder dat je in voorhechtenis gezeten hebt eer je de bak in gaat...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Straffen onder de 0.5 jaar bedoel je?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Alsof je op Streetview kan zien hoeveel juwelen er binnen liggen... een foto van vaak twee jaar oud.
Ik weet trouwens goed genoeg in welke streken ik moet zijn voor een groot potentieel aan waardevolle spullen... daar heb ik Google niet voor nodig (ook niet voor vluchtwegen ed., de kaarten en sat foto's staan al tien jaar online trouwens).
Ik weet trouwens goed genoeg in welke streken ik moet zijn voor een groot potentieel aan waardevolle spullen... daar heb ik Google niet voor nodig (ook niet voor vluchtwegen ed., de kaarten en sat foto's staan al tien jaar online trouwens).
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, maar tis sinds google streetview en google maps dat het gegevens is aan jan-met-de-pet. Je brengt er mensen sneller mee op gedachte. De juwelen zie je misschien niet liggen maar sommige materialistische zaken geven wel een idee van de rijkdom van mensen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Denk je nu echt dat men daar Streetview voor nodig heeft ?
Trouwens waarom stijgen de inbraken dan ook niet gelijkaardig in andere landen waar Streetview al langer beschikbaar is ?
Trouwens waarom stijgen de inbraken dan ook niet gelijkaardig in andere landen waar Streetview al langer beschikbaar is ?
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat de inbraken niet gelijktijdig stijgen in andere landen heb ik geen weet van. Aan de andere kant : wie zegt dat dit zo niet is? Waar ligt volgens jou de oorzaak van de inbraken dan?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Wat de reden is... geen idee... en zoals men in het artikel uiteindelijk schrijft is er ook geen bewijs voor Streetview.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat er geen bewijs is, lijkt mij evident. Ik zie op een verhoorfiche geen checkbox staan "gebruik gemaakt van Street View". Echter kan je makkelijk zien wanneer street view is begonnen en de inbraakgolven hé...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Mmm wat een statistiek... volgens mij komt het eerder door het aantal zonnepanelen (qua conclusie even absurd !)krisken schreef:Echter kan je makkelijk zien wanneer street view is begonnen en de inbraakgolven hé...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
My 2 cents:krisken schreef:Waar ligt volgens jou de oorzaak van de inbraken dan?
Het politieke wangedrag en het foutieve aansturen en beknotten van de mogelijkheden van ons politieapparaat. Het monddood maken van agenten die hun werk doen en het verdedigen van onrustzaaiers, oplichters en criminelen ipv ze aan te laten pakken door een efficiente politiemacht. Om nog maar te zwijgen over het verkwanselen van geld aan nutteloze financiele steun aan derdewereldlanden, terwijl ze dat beter hier zouden investeren in de politionele en gerechtelijke apparaten. (waarmee ik gelijk de statement maak dat men die derdewereldlanden beter kan steunen met middelen, dan met geld dat verkeerd terecht komt, niet dat men gèèn hulp moet bieden.)
De politie wil, de politiek maakt onmogelijk, zoals het al jaren aan bezig is, sinds opdoeken van de rijkswacht.
Zet tegen die dievenbendes dezelfde combinaties in als indertijd met de patrouilles tegen zware criminaliteit en bende van nijvel en ccc, meer patrouilles per zone, zwaarder bewapend, desnoods aangevuld met een gewapende militair per patrouille, en toestemming om de wapens te gebruiken... Gewoon per direct komaf mee maken, wil je vluchten voor een controle, eerstvolgende politiepatrouille of versperring automatisch toestemming geven om vuurwapens te gebruiken.
Maar goed, dit gaat toch weer eindigen in een yes/no spelletje met politieke tintjes, dus meer ga ik er niet over zeggen best
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
De reden is heel simpel.
Belgie:
* Paradijs voor criminelen
* Iedereen tevree met ocmweee
Als die postjespakkers eens buitengooien en is mensen zetten die het echt goed voor hebben met dit land...
Belgie:
* Paradijs voor criminelen
* Iedereen tevree met ocmweee
Als die postjespakkers eens buitengooien en is mensen zetten die het echt goed voor hebben met dit land...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Rijkswacht is niet opgedoekt. Ze hebben van alles één politiemacht gemaakt. Overigens heb ik toch mijn twijfels over de inzet van de politiemacht. Als je ergens een commissariaat binnen wandelt zit iedereen zijn gazet te lezen en hebben ze de grootste moeite om in aktie te schieten. Degene die je op straat ziet zijn de nieuwelingen die door hun weinige ervaring dan nog eens snel overmeesterd worden en in hun been worden geschoten met hun eigen wapen.FlashBlue schreef:De politie wil, de politiek maakt onmogelijk, zoals het al jaren aan bezig is, sinds opdoeken van de rijkswacht.
-
- Deel van't meubilair
Rij maar eens 1 km/u te snel... of op je fiets zonder licht... ze zullen je wel hebben !mailracer schreef:Overigens heb ik toch mijn twijfels over de inzet van de politiemacht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Waar ik wel een verband kan zien is dat autodieven op zoek gaan naar bepaalde dure auto's & staat die auto op een bepaalde oprit ja hebben ze veel kans dat die van de bewoner is hé....Zo zijn de bmw M5 & audi rs6 modellen vrij populair bij de Oosterblokkers /ramkrakers.
Je kan het verband Hier ook gaan zoeken iemand spot iets de dieven krijgen de pap in de mond.
Je kan het verband Hier ook gaan zoeken iemand spot iets de dieven krijgen de pap in de mond.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
je eerste zin klinkt al direct als een politieker, wellicht niet zo bedoeld denk ikmailracer schreef: Rijkswacht is niet opgedoekt. Ze hebben van alles één politiemacht gemaakt. Overigens heb ik toch mijn twijfels over de inzet van de politiemacht. Als je ergens een commissariaat binnen wandelt zit iedereen zijn gazet te lezen en hebben ze de grootste moeite om in aktie te schieten. Degene die je op straat ziet zijn de nieuwelingen die door hun weinige ervaring dan nog eens snel overmeesterd worden en in hun been worden geschoten met hun eigen wapen.
De rijkswacht is in de praktijk gewoon wel opgedoekt, ze noemen het zo gewoon niet. Die hele integratie van de politiediensten had maar 1 doel, en dat was het opruimen van een politionele macht die niet onder de controle van de politiek stond, eentje die functioneerde volgens regels, tucht en orde, en waar men niet tegen kon zeggen "shhttt, dat zijn vriendjes van ons", zoals bij de gemeentepolitie.
De inzet bij de politie is OK, maar ze raken natuurlijk gedemotiveerd, want als ze iets durven doen, moeten ze zelf meer gevolgen trotseren dan de crimineel die ze aanpakken. Laat je maar beschieten, maar durf zelf niet terug te schieten. Durf geen arrogante dronkenlap of hoofddoekwijf op te pakken, of de klachten bij comite P bedelven je onder een stapel papierwerk waardoor je niet meer buitenkomt. En als je dan toch nog buitenkomt, dan zit je met de orders van hogerhand over je boetequota en de "verkeersveiligheid", hoera, daar ben je ook mee gered.
Kritiek op de inzet en aansturing van de politiediensten? Zeker weten. Kritiek op de leden van die diensten zelf? Niet in het algemeen, ze willen wel, maar mogen niet, de uitzonderlijke rotte appel even buiten beschouwing gelaten.
//dit moet ongeveer de meest offtopic post ever zijn van me sorry modjes ^^
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Dan heb je het over die ene of paar die hun werk doen. Maar over de algemene inzet heb ik zo mijn twijfels. Ligt het aan het feit dat er geen middelen zijn, of dat men op voorhand al weet dat van een onderzoek de uitslag al gekend is. Is men daarom niet gemotiveerd. Dat is inderdaad het beeld dat ik gevormd heb.r2504 schreef:Rij maar eens 1 km/u te snel... of op je fiets zonder licht... ze zullen je wel hebben !mailracer schreef:Overigens heb ik toch mijn twijfels over de inzet van de politiemacht.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
De crisis denk ik ook, maar hoeveel inbraken zijn er niet in West Vlaanderen, tegen de Franse grens.
De laatste tijd is er toch niets anders meer op tv geweest van die kanten.
En wat las ik vandaag in de krant en is nog op de radio geweest,
een man die naar zijn vrouw claxonneert die sturen ze een pv, dat ze achter de criminelen aan gaan i.p.v. achter de kleine man/vrouw,
maar zoveel lef hebben ze niet, dan gaan de meeste flikken lopen.
In mijn ogen pakken ze de criminelen niet hard genoeg aan en als ze dat willen doen dan komen die pipo's af met hun mensenrechten.
Als je iets mispeutert dan heb je nog minimale rechten.
Ze hadden beter de mijn open gehouden en die iets hadden gestolen, die moesten maar de mijn in totdat het terug was betaald,
nu liggen ze op een (hotel)kamer met tv, frigo enz. te niksen.
De laatste tijd is er toch niets anders meer op tv geweest van die kanten.
En wat las ik vandaag in de krant en is nog op de radio geweest,
een man die naar zijn vrouw claxonneert die sturen ze een pv, dat ze achter de criminelen aan gaan i.p.v. achter de kleine man/vrouw,
maar zoveel lef hebben ze niet, dan gaan de meeste flikken lopen.
In mijn ogen pakken ze de criminelen niet hard genoeg aan en als ze dat willen doen dan komen die pipo's af met hun mensenrechten.
Als je iets mispeutert dan heb je nog minimale rechten.
Ze hadden beter de mijn open gehouden en die iets hadden gestolen, die moesten maar de mijn in totdat het terug was betaald,
nu liggen ze op een (hotel)kamer met tv, frigo enz. te niksen.
-
- Deel van't meubilair
En nog protesteren omdat ze te weinig TV zenders kunnen ontvangenAnD schreef:nu liggen ze op een (hotel)kamer met tv, frigo enz. te niksen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik stond vroeger ook zeer sceptisch tegenover het idee dat google street view voor meer inbraken zou zorgen maar nu denk ik dat het misschien wel zo kan zijn. Het ligt niet zozeer aan het feit dat ze uiterlijke tekenen van rijkdom kunnen zien maar eerder aan het feit dat ze een verkenning kunnen doen zonder ter plaatse te zijn geweest. Dit in combinatie met ons belachelijk dichte wegennet en de laksheid van onze wetten, politici en politiediensten zou wel eens de verklaring kunnen zijn.
Ik ben het er trouwens mee eens dat flikken liever een paar uur in een flitswagen zitten dan effectief op zoek te gaan naar echte criminelen. Een tijd geleden was er hier in mijn streek een controleactie tegen inbraken. Ze deden controle van 20 tot 23h... Dan lachen de inbrekers toch even in hun vuistje zou ik zo zeggen.
Ik ben het er trouwens mee eens dat flikken liever een paar uur in een flitswagen zitten dan effectief op zoek te gaan naar echte criminelen. Een tijd geleden was er hier in mijn streek een controleactie tegen inbraken. Ze deden controle van 20 tot 23h... Dan lachen de inbrekers toch even in hun vuistje zou ik zo zeggen.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Blijkbaar is dit toch een booming business. Vandaag een busje van dit bedrijf gezien: http://www.geovisat.eu/ (doorklikken op Technology)
Enkele weken terug nog een auto gezien met een soortgelijk systeem, maar niet dat van Google (zie screenshots, AFAIK gebruikt Google enkel een statief en niet zo'n haak). Gebruikt de overheid dit voor het kadaster/wegenprojecten/... ?
Enkele weken terug nog een auto gezien met een soortgelijk systeem, maar niet dat van Google (zie screenshots, AFAIK gebruikt Google enkel een statief en niet zo'n haak). Gebruikt de overheid dit voor het kadaster/wegenprojecten/... ?
-
- Deel van't meubilair
En wat zou men dan volgens jou verkennen ? De foto's op zich zijn meestal één a twee jaar oud en tonen niet echt details. Trouwens als men het niet gebruikt als selectie tool, dan heeft men dus reeds een vorm van lokale verkenning gedaan. De overige verkenning is eerder vluchtwegen maar dat kan je volgens mij evenzeer met een gewone kaart.Mobile Viking schreef:Het ligt niet zozeer aan het feit dat ze uiterlijke tekenen van rijkdom kunnen zien maar eerder aan het feit dat ze een verkenning kunnen doen zonder ter plaatse te zijn geweest.
Het overgrote deel van de inbraken is volgens mij ook gewoon willekeurig... inbrekers rijden in een straat en beslissen op dat moment zelf. Ik geloof niet dat hier veel planning aan vooraf gaat... gewoon op dat moment kijken of het rustig is (ook bij de buren) en wat uiterlijke criteria (open raam bv).
Onze eigen regering is bezig met een inventaris van de verkeersborden dacht ik... geen idee welk bedrijf dit doet.Kenw00t schreef:Blijkbaar is dit toch een booming business. Vandaag een busje van dit bedrijf gezien: http://www.geovisat.eu/ (doorklikken op Technology)
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
De inventaris van de verkeersborden was met de firma Cyclomedia. Deze inventaris voor het AGIV is inmiddels afgerond.
Mobile mapping (zoals de technologie heet) is vandaag geheel ingeburgerd bij de landmeters. Zo wordt het GRB grotendeels op deze wijze gekarteerd.
Het bedrijf dat Geovisat toepast heeft bovendien ook wagens van Cyclomedia. Het Geovisat-systeem heeft als voordeel de grotere nauwkeurigheid bij karteringen, de beelden van Cyclomedia zijn meer geschikt voor visualisaties.
Mobile mapping (zoals de technologie heet) is vandaag geheel ingeburgerd bij de landmeters. Zo wordt het GRB grotendeels op deze wijze gekarteerd.
Het bedrijf dat Geovisat toepast heeft bovendien ook wagens van Cyclomedia. Het Geovisat-systeem heeft als voordeel de grotere nauwkeurigheid bij karteringen, de beelden van Cyclomedia zijn meer geschikt voor visualisaties.
Just enjoy life and don't whine about it.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik ben vorig jaar slachtoffer geworden van een diefstal...
De werkwijze werd vrij duidelijk nadat de Flikken langs geweest waren....
Het overgrote deel zijn Oostblok bendes, deze werken met tussenpersonen.
1. Woont hier, zoekt opportuniteiten... m'n winkel was een week open en er stond al zo'n sujet in m'n winkel.
2. Komt naar Belgie en neemt op een afgesproken plaats een wagen met instructies, pikt de boel leeg en zet de wagen terug.
3. haalt de wagen op en rijdt het hele zooitje terug naar het thuisland.
Tuurlijk kijken die ook op google maps, het maakt het en een pak makkelijker, maar uiteindelijk zullen ze enkel inbreken daar waar het makkelijkst is en de kans miniem is om gepakt te worden.
De werkwijze werd vrij duidelijk nadat de Flikken langs geweest waren....
Het overgrote deel zijn Oostblok bendes, deze werken met tussenpersonen.
1. Woont hier, zoekt opportuniteiten... m'n winkel was een week open en er stond al zo'n sujet in m'n winkel.
2. Komt naar Belgie en neemt op een afgesproken plaats een wagen met instructies, pikt de boel leeg en zet de wagen terug.
3. haalt de wagen op en rijdt het hele zooitje terug naar het thuisland.
Tuurlijk kijken die ook op google maps, het maakt het en een pak makkelijker, maar uiteindelijk zullen ze enkel inbreken daar waar het makkelijkst is en de kans miniem is om gepakt te worden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Het is inmiddels bewezen dat Google streetview voor meer inbraken heeft gezorgd in Gent (cfr twitterpagina van Steven De Smet, @deflik). Heb rond inbraakpreventie al eens een infoavond bijgewoond bij de lokale politie van mijn regio en ook daar wist men mij te vertellen dat er in diverse verklaringen stond dat men het eerst had gezien via Google maps. Het gaat dan vooral over langs welke routes ze kunnen vluchten, welke huizen afgelegen zijn, kenmerken die je vanuit de lucht kan zien (bvb de grootte van een huis zegt dikwijls iets over wat het inkomen is...en dus wat er te stelen valt). Het hoeft natuurlijk niks te betekenen maar als je een dubbele garagepoort ziet en dan nog een resem auto's voor de deur dan weet je ook genoeg. Bij een gewone gemeente kan dit al eens gaan om een familiefeestje als streetview er juist was...maar in de rijkere gemeentes (cfr Sint Martens Latem bvb) tja...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Graag een iets betere statistische aanpak dan een Twitterende flik.krisken schreef:Het is inmiddels bewezen dat Google streetview voor meer inbraken heeft gezorgd in Gent (cfr twitterpagina van Steven De Smet, @deflik).
Voor dergelijke dingen heb je heus geen Google Streetview nodig... trouwens we hebben zelf enkele systemen waar gelijkaardige info publiek beschikbaar is.krisken schreef:Het gaat dan vooral over langs welke routes ze kunnen vluchten, welke huizen afgelegen zijn, kenmerken die je vanuit de lucht kan zien (bvb de grootte van een huis zegt dikwijls iets over wat het inkomen is...en dus wat er te stelen valt).
Ook daar heb ik geen Google Streetview voor nodig... ik weet zo ook wel dat er in Brasschaat (en tal van andere steden) genoeg grote villa's staan.krisken schreef:Bij een gewone gemeente kan dit al eens gaan om een familiefeestje als streetview er juist was...maar in de rijkere gemeentes (cfr Sint Martens Latem bvb) tja...
-
- Moderator
- Contacteer:
Steven De Smet (aka @deflik) is ook niet zomaar een twitterende flik... Hoofdcommissaris van Gent.
En uiteraard kan je ook inbreken zonder google maps. Feit is dat je zelfs voor je vooronderzoek zelfs niet meer uit je zetel moet komen terwijl je dat vroeger wel moest doen. Prospectie etc...
En uiteraard kan je ook inbreken zonder google maps. Feit is dat je zelfs voor je vooronderzoek zelfs niet meer uit je zetel moet komen terwijl je dat vroeger wel moest doen. Prospectie etc...
Telefonie = EDPnet + OVH
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Offtopic:
Is er trouwens nu al "bewijs" dat mensen die hun huis wazig laten maken meer inbraken krijgen?
Inderdaad niet zomaar een flikkrisken schreef:Steven De Smet (aka @deflik) is ook niet zomaar een twitterende flik... Hoofdcommissaris van Gent.
Is er trouwens nu al "bewijs" dat mensen die hun huis wazig laten maken meer inbraken krijgen?
-
- Deel van't meubilair
Vooronderzoek op basis van foto's van 2 jaar oud die tijdens de dag zijn genomen (meestal staat je auto dan net niet voor de deur) ?
Dingen die me wel zouden interesseren zoals verlichting, activiteit van de bewoners en buren, ... zijn net allemaal dingen die je via Google niet kan zien.
Dingen die me wel zouden interesseren zoals verlichting, activiteit van de bewoners en buren, ... zijn net allemaal dingen die je via Google niet kan zien.
- Kenw00t
- Elite Poster
Big Brothers zoals StreetView helpen de dieven misschien wel.
Maar anderzijds helpt Big Brother ook voor de veiligheid: steeds meer gemeentes zetten ANPR-systemen rond het op- en afrittencomplex van de autosnelweg. Ook trajectcontrole gebruikt ANPR om geseinde wagens eruit te halen, of geeft de politie een mogelijkheid om achteraf te kijken waar een vluchtauto gepasseerd is. Stel u voor dat deze systemen geïnstalleerd worden op hele autosnelwegennet, dan weet men perfect welk traject de dieven hebben genomen, of kan men tijdens de vlucht nog de verderop liggende politiezones verwittigen.
ANPR = automatische nummerplaatherkenning
Maar anderzijds helpt Big Brother ook voor de veiligheid: steeds meer gemeentes zetten ANPR-systemen rond het op- en afrittencomplex van de autosnelweg. Ook trajectcontrole gebruikt ANPR om geseinde wagens eruit te halen, of geeft de politie een mogelijkheid om achteraf te kijken waar een vluchtauto gepasseerd is. Stel u voor dat deze systemen geïnstalleerd worden op hele autosnelwegennet, dan weet men perfect welk traject de dieven hebben genomen, of kan men tijdens de vlucht nog de verderop liggende politiezones verwittigen.
ANPR = automatische nummerplaatherkenning
-
- Moderator
- Contacteer:
Met vooronderzoek bedoel ik de vluchtwegen, hoe je makkelijk langs het huis kan, waar de ruiten zitten waarheen je naar binnen kan, waar de deuren zitten. Dat zijn allemaal dingen die niet echt elk jaar veranderen dus weldegelijk accuraat zijn (en daar zoeken ze dus op). Ze kijken niet persé naar de auto's op de oprit etc maar dit waren ook maar voorbeelden! In elk geval is het een extra "tool" ze ermee hebben.
Overigens : ik ken ANPR en ik heb de werking hiervan al in de praktijk gezien. Schitterend systeem maar je moet al een kalf zijn om de originele nummerplaten aan de auto te laten hangen als je deze wilt gebruiken als vluchtwagen. Ofwel is de auto gestolen en vind je die verlaten terug, ofwel hangen ze er de nummerplaten op die ze daags voordien gestolen hebben in een compleet andere gemeente (en geef toe, niks zo makkelijk als nummerplaten stelen).
En tja, hoge bomen vangen nu eenmaal wind...
Overigens : ik ken ANPR en ik heb de werking hiervan al in de praktijk gezien. Schitterend systeem maar je moet al een kalf zijn om de originele nummerplaten aan de auto te laten hangen als je deze wilt gebruiken als vluchtwagen. Ofwel is de auto gestolen en vind je die verlaten terug, ofwel hangen ze er de nummerplaten op die ze daags voordien gestolen hebben in een compleet andere gemeente (en geef toe, niks zo makkelijk als nummerplaten stelen).
En tja, hoge bomen vangen nu eenmaal wind...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ga eens met mening Gents politieagent gaan spreken over SDM, uw mening zal snel veranderen
Ag, SV draagt niet bij tot zo zaken denk ik. True, ietsje makkelijker, maar waarom zouden er dan nog steeds meldingen zijn van traag rijdende auto's met bepaalde nummerplaten of individuen in? En zo'n vaag beeld zegt niks over mogelijke zwakke plekken.
En de vluchtwegen, al jaren zijn er luchtbeelden te vinden op de sites van de diverse overheden...
Ag, SV draagt niet bij tot zo zaken denk ik. True, ietsje makkelijker, maar waarom zouden er dan nog steeds meldingen zijn van traag rijdende auto's met bepaalde nummerplaten of individuen in? En zo'n vaag beeld zegt niks over mogelijke zwakke plekken.
En de vluchtwegen, al jaren zijn er luchtbeelden te vinden op de sites van de diverse overheden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om hier de deuren wagenwijd open te zetten voor de halve wereldbol waardoor allerlei gespuis, crapuul, gelukzoekers... hier aangetrokken wordt als een magneet en achteraf de schuld te leggen bij Google Streetview. Als je vindt dat Streetview de oorzaak is van deze ellende, dan ben je niet alleen naïef in de hoogste graad maar achterlijk bovendien. Het is trouwens een vaststaand feit dat hier in België nooit de oorzaak wordt aangepakt maar altijd het gevolg. Diefstallenplaag en inbrekers? Schuld van Streetview. Fietser doodgereden op fietspad dat niet afgescheiden ligt van de rijbaan? Schuld van de auto die zomaar op het fietspad kan, dus camera plaatsen en snelheid naar beneden in plaats van de rijbaan en fietsbaan van elkaar te scheiden d.m.v. paaltjes, betonblokken... En zo kan ik nog tal van andere voorbeelden aanhalen. Ik denk dat wij in B(ananenrepubliek) kampioen zijn in het aanpakken van de gevolgen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 15 apr 2013, 20:55, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Contacteer:
Aangezien ik als lid van de organisatie Drive Up Safety regelmatig in contact kom met de Gentse politie, en de schoonmoeder-in-spe zelf agente is, ken ik de verhaaltjes wel hoor. En zoals ik zei : hoge bomen vangen veel wind. Ik heb reeds meerdere keren met de persoon in kwestie ook gepraat en hij is zich bewust van de vele verhalen (al dan niet waar) over zijn persoon. Mensen met een bepaalde functie hebben nu eenmaal meer verantwoordelijkheden en als je je hier niet aan houd, dan smeren sommigen dat dik uit in de krant. Of dacht je mocht jij of ik datzelfde ongeval voor hebben dat we ook op de voorpagina van elke krant zouden staan? We moeten zaken gewoon kunnen relativeren, dat is alles. Ik ijver zelf voor een veiliger verkeer, dus of De Smet of iemand anders dit ongeval (en de anderen...) gehad hebben maakd mij niet uit. Het is al erg genoeg dat er (opnieuw) drank(mis)bruik mee gemoeid is.
Tja traag rijden auto's en verdachte nummerplaten kan wijzen op prospectie ter plaatse.
Stom voorbeeldje : ikzelf ga graag eens vliegen (met wat vrienden) met de AR.Drone vliegen. Beste terreinen zijn groot, zonder kabels (hoogspanning,...), bomen, ... Via google maps (en achteraf streetview) heb ik ook in de buurt zo terreinen gevonden.
Ander stom voorbeeld : ik ga graag met een bescheiden clubje vrienden (2/3 max) urbexen. Oude gebouwen van binnen in fotograferen. Eigenlijk, strikt genomen, een vorm van inbraak dikwijls. Ook hiervoor kennen we de adressen wel en zoeken we deze op via Google Maps, om daarna Google Streetview te gebruiken voor langs waar we naar binnen kunnen etc.
@Jack Daniels : waar beweer ik (of anderen) dat GSV de oorzaak is van al deze ellende? Ik beweer enkel en alleen (!!!) dat het er toe bijdraagt en het zaken makkelijker maakt! Niet alleen GSV overigens maar al dergelijke publieke initiatieven...
Tja traag rijden auto's en verdachte nummerplaten kan wijzen op prospectie ter plaatse.
Stom voorbeeldje : ikzelf ga graag eens vliegen (met wat vrienden) met de AR.Drone vliegen. Beste terreinen zijn groot, zonder kabels (hoogspanning,...), bomen, ... Via google maps (en achteraf streetview) heb ik ook in de buurt zo terreinen gevonden.
Ander stom voorbeeld : ik ga graag met een bescheiden clubje vrienden (2/3 max) urbexen. Oude gebouwen van binnen in fotograferen. Eigenlijk, strikt genomen, een vorm van inbraak dikwijls. Ook hiervoor kennen we de adressen wel en zoeken we deze op via Google Maps, om daarna Google Streetview te gebruiken voor langs waar we naar binnen kunnen etc.
@Jack Daniels : waar beweer ik (of anderen) dat GSV de oorzaak is van al deze ellende? Ik beweer enkel en alleen (!!!) dat het er toe bijdraagt en het zaken makkelijker maakt! Niet alleen GSV overigens maar al dergelijke publieke initiatieven...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kenw00t
- Elite Poster
@thamar: Dat is hoe ik er ook over denk. In een stedelijk gebied is het de normaalste zaak van de wereld dat er auto's in de straat passeren, al dan niet met buitenlandse nummerplaat. In residentiële wijken "op den buiten" daarentegen staan de mensen in geen tijd achter hun gordijn als er ene passeert die er normaal nooit passeert, en zeker aan een te trage snelheid en met buitenlandse nummerplaat.
Over enkele maanden zelf nog getuige geweest van een inbraak bij een buur. Dit was om 19u 's avonds en met een wagen met geblindeerde ruiten en Franse nummerplaat. De politie wist ons achteraf te zeggen dat men inbreekt om 19u in de winter omdat er rond dat uur nog genoeg beweging is op straat zodat het niet opvalt en omdat het lawaai meestal niet gehoord wordt (buren komen net van hun werk, of zijn aan het eten, of kijken naar het nieuws, maar liggen nog niet in hun bed). De reden dat Franse nummerplaten gebruikt worden heeft te zien met het registratiesysteem in dat land. Een wagen daar draagt zijn hele leven dezelfde plaat, ook al veranderd deze van eigenaar. Bij tweedehandsverkoop zou je dus een quasi ontraceerbare wagen hebben als je een beetje foefelt. Soit, dit is wat de politie zei, en ik kan me niet inbeelden dat de regels er effectief zo soepel zijn.
Deze inbraak was trouwens ook bij iemand die op vaste dagen van de week niet thuis was, en om zulke patronen te herkennen moeten de dieven je dus al weken in het oog houden. Ze nemen trouwens ook meestal een hond mee, zodat het na de inbraak lijkt dat ze gewoon de hond uitlaten terwijl ze eigenlijk aan het vluchten zijn (lopen zou opvallen, dus hide in plain sight).
Over enkele maanden zelf nog getuige geweest van een inbraak bij een buur. Dit was om 19u 's avonds en met een wagen met geblindeerde ruiten en Franse nummerplaat. De politie wist ons achteraf te zeggen dat men inbreekt om 19u in de winter omdat er rond dat uur nog genoeg beweging is op straat zodat het niet opvalt en omdat het lawaai meestal niet gehoord wordt (buren komen net van hun werk, of zijn aan het eten, of kijken naar het nieuws, maar liggen nog niet in hun bed). De reden dat Franse nummerplaten gebruikt worden heeft te zien met het registratiesysteem in dat land. Een wagen daar draagt zijn hele leven dezelfde plaat, ook al veranderd deze van eigenaar. Bij tweedehandsverkoop zou je dus een quasi ontraceerbare wagen hebben als je een beetje foefelt. Soit, dit is wat de politie zei, en ik kan me niet inbeelden dat de regels er effectief zo soepel zijn.
Deze inbraak was trouwens ook bij iemand die op vaste dagen van de week niet thuis was, en om zulke patronen te herkennen moeten de dieven je dus al weken in het oog houden. Ze nemen trouwens ook meestal een hond mee, zodat het na de inbraak lijkt dat ze gewoon de hond uitlaten terwijl ze eigenlijk aan het vluchten zijn (lopen zou opvallen, dus hide in plain sight).
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat die nummerplaat betreft : ik dacht dat dit in de UK hetzelfde was...niet?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
SV zal echt wel als extra hulpmiddel gebruikt worden om tot in detail de ganse omgeving en de woning(en) te bekijken.
Alles met de auto aan een slakkegangetje gaan bekijken of zelfs te voet, is veel te opzichting.
Er zijn immers overal mensen die elke dag niets anders doen hebben dan alles en iedereen in de gaten te houden, of hebben enkel wij zo'n buren?
Alles met de auto aan een slakkegangetje gaan bekijken of zelfs te voet, is veel te opzichting.
Er zijn immers overal mensen die elke dag niets anders doen hebben dan alles en iedereen in de gaten te houden, of hebben enkel wij zo'n buren?
-
- Deel van't meubilair
Gewoon zelf een camera (is hier zelfs een topic over) in je auto en je hebt meteen actuele beelden op ieder gewenst moment van de dag.Petrikske schreef:Alles met de auto aan een slakkegangetje gaan bekijken of zelfs te voet, is veel te opzichting.