overstap telenet edpnet zonder downtime internet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ik wil overstappen van Telenet naar EDPnet, en dit zonder internet te komen zitten tijdens de overstap.
Klopt deze procedure die ik dan het beste kan volgen?

-Telenet opzeggen met dit opzegdocument (dit kan ook per fax?)
-EDPnet bestellen
-Vanaf het moment dat Telenet dit ontvangt, gaat de opzegtermijn van 30 dagen in.
Mijn vervaldag voor de facturering is de 18de. Wil dit dan zeggen dat ik mijn factuur op 18 april nog dien te betalen, om dan slechts tot 30 dagen na de opzegtermijn internet te hebben?

Met andere woorden, de EDPnet verbinding zou dan reeds op 6 mei actief moeten zijn indien Telenet het opzegdocument op 6 april ontvangt, om behoud van internet te hebben?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Een opzeg kan je tegenwoordig ook telefonisch regelen bij Telenet. Men zal dan de opzeg 30 dagen na je telefoontje laten ingaan ongeacht jouw aanrekeningsperiode. Tot die opzegdatum dien je natuurlijk elke internetaanrekening te betalen. Achteraf volgt er wel een eindafrekening waarbij je eventueel pro rata een deel van het abonnementsgeld terugkrijgt. Vergeet ook niet om de eventuele internetmodemwaarborg (als je reeds internetklant was vóór mei 2004) terug te eisen.

Bij een overstap naar VDSL2 moet je natuurlijk ook beseffen dat je overstapt op een ander netwerk waarbij het aansluitpunt in je woning misschien nog niet aanwezig is of niet voldoet aan de eisen voor VDSL2. Er zal dus sowieso een technische interventie nodig zijn door één of meerdere techniekers om je nieuwe internetaansluiting in orde te brengen. Als je Telenet nu reeds opzegt en straks pas EDPnet bestelt, heb je dus geen 100% garantie dat je nieuwe verbinding binnen de 30 dagen "online" zal zijn. Er is altijd een kleine kans dat de oplevering van de internetverbinding wordt uitgesteld door een technisch probleem met je aansluitpunt.

Telenet pas opzeggen als je EDPnet-verbinding actief is, is de enige sluitende garantie op geen downtime.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik heb bij mijn overstap Telenet ook pas opgezegd van zodra Edpnet werkte, en maar goed ook want mijn koperlijn moest hersteld worden. En als je je telefoonnummer wil behouden mag je je telefoonabbo bij telenet niet opzeggen. Je moet een nummeroverdracht bij EDPnet aanvragen. Je telefoon bij telenet vervalt dan vanzelf.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”