bbox 2 en PoE?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

De situatie:

Een installatie waarbij er kort bij de Belgacom intro geen geaard stopcontact is.
Nu vroeg ik me af of het via een hack mogelijk zou zijn om via PoE de bbox-2 van stroom te voorzien, en hoe dit mogelijk zou zijn?

Een andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen waar ik aan dacht is het verlengen van de draad tussen adapter en input op de bbox2. Het gaat hier om +- 15 meter afstand. Is dit veilig op te lossen?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

BBOX heeft geen geaard stopcontact nodig, de box is dubbel geïsoleerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Als je de gepaste kabel gebruikt mag de BBox2 een eind verder staan. Het verlengt natuurlijk de "aftstand tot de ROP", maar enkele 10-tal meter zou absoluut geen probleem mogen zijn.

Bij de Belgacom BBox2 zit normaal een blauwe 12-m lange DSL kabel.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

1. Zoals gezegd heeft een Bbox geen geaard stopcontact nodig (geldt meestal voor apparaten met externe adapter)
  2. POE voorziet eveneens geen aarding, wat ook niet nodig is (vaak maar 48V DC)
  3. Ge zijt problemen aan't zoeken waar er geen zijn :wink:
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Op 5 minuten tijd 3 antwoorden en alle informatie die ik nodig had + nog meer..
Userbase, gotta love it! :-D

Philippe, wat je zegt is dus eigenlijk dat je zelfs 10 meter telefoonkabel kan gebruiken en de modem ergens anders te plaatsen zonder merkbaar kwaliteitsverlies?
Is dit dan veranderd ten opzichte van ADSL? Ik meen me te herinneren dat je toen maximum enkele meters mocht verlengen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jorgo schreef:Is dit dan veranderd ten opzichte van ADSL? Ik meen me te herinneren dat je toen maximum enkele meters mocht verlengen.
Iedere meter is er één teveel... maar of jij er nu 10 meter extra aanzet... of de BGC kabel (die al enkele honderd meters lang is) zou nog 10 meter langer zijn maakt op zich niet uit (behalve dat je een onderbreking hebt wat ook weer niet ideaal is).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

jorgo schreef:Philippe, wat je zegt is dus eigenlijk dat je zelfs 10 meter telefoonkabel kan gebruiken en de modem ergens anders te plaatsen zonder merkbaar kwaliteitsverlies?
Wat is kwaliteitsverlies ? Iedere meter extra kabel zal je theortische modem max verminderen met enkele kbps. Maar zolang je sync gecapt wordt volgens bestaande profielen, zal je daar inderdaad niets van merken.

In mijn huis, 27 jaar geleden gebouwd, toen bestond nog geen internet en UTP ... heb ik wel "parlofoonkabel" liggen. Belgacom intro in de living, Bbox2 in mijn bureau (vroegere garage). Geen idee hoeveel telefoonkabel ertussen, maar toch zeker 20 meter. Mijn modemwaarden:

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.1 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             97376 kbps        n/a
Calculated max:        79950 kbps         16751 kbps
Profile:               17a
Estimated line length: 299 m
Training margin:       19.3 dB
Attenuation:           9.4 dB
Misschien zou mijn modem max bij de intro 98 mbps bedagen ipv 97.4 mbps in mijn bureau. Who cares? Mijn sync van 50mbps zal er niet door verminderen.
Het voornaamste zijn goede contacten (oxidatie verwijderen) en geen aftakkingen

Als je natuurlijk boderline waarden hebt, kan een verlenging van enkele 10-tal meter wel het verschil maken tussen 16.5 en 20mbps, of tussen 20 en 30 mbps ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”