TVV : Hopelijk 3° VRT net bij Basic Light
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
De titel zegt het : hopelijk krijgen we bij TVV deze nieuwe derde VRT zender (in HD) erbij in het Basic Light pakket.
Maar als Telenet al begint over schrappen van zenders op de analoge kabel om deze zender te kunnen uitzenden, dan vermoed ik dat ook TVV verplicht is om dat miscchien zelfs FTA uit te zenden ?
Maar als Telenet al begint over schrappen van zenders op de analoge kabel om deze zender te kunnen uitzenden, dan vermoed ik dat ook TVV verplicht is om dat miscchien zelfs FTA uit te zenden ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De vraag is maar of Telenet dit feit niet misbruikt om nog maar eens in het analoge aanbod te schrappen, maar misschien komt het wel FTA bij TVV.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Telenet analoog is een grap. Wat kwam ik hier tegen toen ik nog eens analoog aan het zappen was?
testbeeld met: "Exqi plus zendt niet meer uit"...
Ja meneer, wij moeten plaats maken op de kabel hè, dat derde tvkanaal van de VRT is zeker en vast de schuldige...
Ja meneer, wij moeten plaats maken op de kabel hè, dat derde tvkanaal van de VRT is zeker en vast de schuldige...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
TN schrapt naar het schijnt minstens 5 analoge zenders (in Limburg zelfs 11) om plaats te maken voor het 3e VRT net. Ik vraag mij af hoe "breed" ze dat signaal gaan zetten en hoeveel men het abo gaan verminderen in prijs...Joe de Mannen schreef:De vraag is maar of Telenet dit feit niet misbruikt om nog maar eens in het analoge aanbod te schrappen, maar misschien komt het wel FTA bij TVV.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Wel, dan hebben ze alvast een analoog kanaal gevonden om te schrappen.t-town schreef:Telenet analoog is een grap. Wat kwam ik hier tegen toen ik nog eens analoog aan het zappen was?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
De VRT start op 1 mei 2012 met het uitzenden van het derde kanaal. Aanvankelijk zal er geen extra programmatie plaatsvinden, maar worden Canvas en Ketnet ontbonden. De extra (nieuwe) programma's worden pas uitgezonden in het najaar van 2012.dragonflo schreef:Wanneer komt dat 3de kanaal er?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Vandaag hebben we een brief gekregen met de oplossing van TV-Vlaanderen. Zeer simplistisch:
Ketnet komt op het HD-kanaal, Canvas op het SD kanaal.
Zo blijven ze allemaal in Basic Light. Een goedkope oplossing, maar wel een verschraling: geen Canvas meer in HD
Ik hoop dat dit een korte termijn oplossing is.
De brief maakt ook voorstellen om een HD onvanger aan te schaffen. Dit is voor de mensen die Ketnet willen blijven kijken. Dat zal niet meer kunnen in SD.
Zo blijven ze allemaal in Basic Light. Een goedkope oplossing, maar wel een verschraling: geen Canvas meer in HD
De brief maakt ook voorstellen om een HD onvanger aan te schaffen. Dit is voor de mensen die Ketnet willen blijven kijken. Dat zal niet meer kunnen in SD.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Rare beslissing... je zou net het omgekeerde verwachten.MarkDM schreef:Ketnet komt op het HD-kanaal, Canvas op het SD kanaal.
In ieder geval geeft het aan dat sat TV voor Vlaanderen niet rendabel is (te hoge transponder kosten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
M7 group (eigenaar TVV) wil al langer enkel in MPEG4 uitzenden om bandbreedte te besparen. Het is ook onnozel om één zender twee keer te moeten opstralen. Dit treft trouwens niet alleen de Vlaamse, maar ook de Nederlandse kijkers.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
men zoekt gewoon een excuus om zaken door te voeren.on4bam schreef:TN schrapt naar het schijnt minstens 5 analoge zenders (in Limburg zelfs 11) om plaats te maken voor het 3e VRT net. Ik vraag mij af hoe "breed" ze dat signaal gaan zetten en hoeveel men het abo gaan verminderen in prijs...Joe de Mannen schreef:De vraag is maar of Telenet dit feit niet misbruikt om nog maar eens in het analoge aanbod te schrappen, maar misschien komt het wel FTA bij TVV.
Net zoals CO2 en het milieu zullen gebruikt worden om extra belastingen door te voeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
MarkDM schreef:Vandaag hebben we een brief gekregen met de oplossing van TV-Vlaanderen. Zeer simplistisch:
Kun je die brief hier eens plaatsen . Zou het ook logischer vinden dat canvas in HD komt en niet andersom .
-
- Elite Poster
Hierbij de brief. Het lijkt erop dat zelfs wie alle apparatuur heeft ook KetnetHD moet activeren. Hopelijk geen nieuw jaarcontract. Of is dit toch een trucje daarvoor ? Over Basic Light (wat ik heb) wordt niet gesproken, ook niet in de zenderlijst op de achterzijde (2e pagina in de pdf)
http://www.uitbergen.net/M_35.pdf (pdf is duidelijker dan onderstaande jpg)
http://www.uitbergen.net/M_35.pdf (pdf is duidelijker dan onderstaande jpg)
-
- Elite Poster
Inderdaad. Ik heb niet aandachtig genoeg gelezen.
Ik vraag me wel af waarom we expliciet de activatie moeten aanvragen. Dat zou toch bij alle klanten automatisch gedaan kunnen worden.
Ik vraag me wel af waarom we expliciet de activatie moeten aanvragen. Dat zou toch bij alle klanten automatisch gedaan kunnen worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik heb zelfs nog geen brief gekregen. Ofwel willen ze met die antwoordstrook zicht krijgen hoeveel mensen al een HD-ontvanger hebben ofwel zit je door die activatie terug een jaar vast aan TVV. Zelfs al krijg ik vooralsnog hun brief, ik stuur niks op.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ze willen gewoon hun apparatuur door jouw strot duwen, 3 maal per jaar krijg ik zo'n brief om toch maar een duurder abbo te nemen en hun gratis of bijna gratis hd ontvanger te gebruiken.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Degenen die geen brief gekregen hebben worden meestal gebeld waarna ze een verhaal ophangen over wegvallen van zenders om je ongerust te maken. Daarna geven ze je dé oplossing, namelijk hun eigen ontvanger M7 SAT801.
Ook niet bepaald een toestel op fier over te zijn.
Ook niet bepaald een toestel op fier over te zijn.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik weet ook niet wat hun criteria zijn lithion. Op sat4all melden sommigen dat ze een brief gekregen hebben, waaronder ikzelf, en weer anderen zijn gebeld. Wat niet wil zeggen dat elke abonnee prijs heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
ja,
Ketnet gaat via de 23 oost positie worden doorgegeven ( lees te kijken )
men gaat enkel kunnen kijken via een hd reciever.
de sd kanalen van de commercielen zijn heden reeds in te scannen via de 23 oost. (12129)
dwz dat deze gaan uitgeschakeld worden op de 19 oost.
gaan dan enkel nog in sd te kijken zijn met een hd reciever. (is nu reeds voor de franstalige)
de termijn van uitschakeling op 19 oost is op termijn, hoelang nog op 19 oost ?????
maar vermoed nog voor het eind van het jaar.
en dit is geen 1 april joke.
Ketnet gaat via de 23 oost positie worden doorgegeven ( lees te kijken )
men gaat enkel kunnen kijken via een hd reciever.
de sd kanalen van de commercielen zijn heden reeds in te scannen via de 23 oost. (12129)
dwz dat deze gaan uitgeschakeld worden op de 19 oost.
gaan dan enkel nog in sd te kijken zijn met een hd reciever. (is nu reeds voor de franstalige)
de termijn van uitschakeling op 19 oost is op termijn, hoelang nog op 19 oost ?????
maar vermoed nog voor het eind van het jaar.
en dit is geen 1 april joke.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
M7 Group S.A start testuitzendingen Vlaamse zenders op ASTRA3
M7 Group S.A is begonnen met testuitzendingen van de tv-zenders van de Vlaamse commerciële omroepen op de ASTRA3-satelliet. De tv-zenders worden op deze satelliet in MPEG4 uitgezonden. Er zijn op dit moment alleen nog zogenaamde idents van de tv-zenders VTM, Vijf TV, 2BE, Acht, Vitaya, VTMKazoom, Kanaal Z en ManX. Deze tv-zenders worden al enige jaren op de ASTRA1-satelliet in MPEG2 uitgezonden. Op deze ASTRA1-transponder worden ook de Vlaamse publieke tv-zenders Eén en Ketnet/Canvas uitgezonden. Eventuele doorgifte van deze tv-zenders op de ASTRA3-satelliet is in principe niet nodig omdat deze in HD-kwaliteit op deze satelliet te ontvangen zijn. Datzelfde geldt overigens ook voor VTM HD.
bron : http://www.satellitemagazine.com
M7 Group S.A is begonnen met testuitzendingen van de tv-zenders van de Vlaamse commerciële omroepen op de ASTRA3-satelliet. De tv-zenders worden op deze satelliet in MPEG4 uitgezonden. Er zijn op dit moment alleen nog zogenaamde idents van de tv-zenders VTM, Vijf TV, 2BE, Acht, Vitaya, VTMKazoom, Kanaal Z en ManX. Deze tv-zenders worden al enige jaren op de ASTRA1-satelliet in MPEG2 uitgezonden. Op deze ASTRA1-transponder worden ook de Vlaamse publieke tv-zenders Eén en Ketnet/Canvas uitgezonden. Eventuele doorgifte van deze tv-zenders op de ASTRA3-satelliet is in principe niet nodig omdat deze in HD-kwaliteit op deze satelliet te ontvangen zijn. Datzelfde geldt overigens ook voor VTM HD.
bron : http://www.satellitemagazine.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Jimtv wordt binnenkort ook alleen maar uitgezonden in mpeg4, wss gaan ze op termijn alle zenders op mpeg4 zetten. Kost hun minder bandbreedte, bitrate verlagen ze nu al tot een belachelijk laag niveau(op mpeg4), om nog maar over de audio bitrate te zwijgen. Sommige zenders hebben een youtube kwaliteit downgrade gekregen.
btw Hoe kan je nagaan welke zenders in je abbonnement inbegrepen zijn (oude basic kaart, zonder eurosport,...) ? Op hun website vind ik er niets van terug.
btw Hoe kan je nagaan welke zenders in je abbonnement inbegrepen zijn (oude basic kaart, zonder eurosport,...) ? Op hun website vind ik er niets van terug.
-
- Elite Poster
Zenderlijsten zijn te vinden via link op hun tabblad "Zenderaanbod"
Zenderlijst Tv-Vlaanderen
Zenderlijst Tv-Vlaanderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Die lijst klopt totaal niet. Er is geen eurosport in basic abb. (van 5j terug, 10eur/maand).
Ned123HD is enkel voor basic+, ik heb deze wel !
Ned123HD is enkel voor basic+, ik heb deze wel !
Laatst gewijzigd door silencer 31 maa 2012, 18:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Volgens mijn dealer zit NED HD officieel niet Basic. Het is een publiek geheim dat je het wel kan ontvangen.