Ik ben net overgestapt op EDPnet newer & faster, inclusief Sagem 3464 modem dus. Maar ik krijg het forwarden van poorten maar niet goed, een pc in DMZ zetten lukt zelfs ook niet.
Voorbeeld: ik heb een FTP server die draait op 192.168.1.3. Poort 21 dus. Ik heb dus bij "LAN servers" de juiste entry toegevoegd, zie bijlage hier onderaan. Als ik van buitenaf wil verbinden krijg ik in FileZilla steeds "Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server". Ook als ik hetzelfde IP-adres in DMZ zet: zelfde boodschap.
Wat ik ook wil draaien is een rFactor server. Ook hiervoor heb ik in LAN servers de juiste entries toegevoegd (wederom: bijlage), maar ook dit vind hij niet van buitenaf. Ik ben thans 99% zeker dat het niet aan die pc zelf ligt, want enkele dagen geleden op mijn oude internetverbinding werkte dit nog perfect.
De µTorrent-entries zijn er zelf ingekomen nadat ik een poorttest deed in µTorrent zelf. (?)
Dat werkt dan weer wél blijkbaar...
Ik heb de firewall op de Sagem ook al op minimum security gezet, maar dat doet ook niets.
Wat kan ik nog proberen?