Port forwarding lukt mij maar niet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Zoals de threadtitel het zegt: het lukt mij maar niet om poorten te forwarden.

Ik ben net overgestapt op EDPnet newer & faster, inclusief Sagem 3464 modem dus. Maar ik krijg het forwarden van poorten maar niet goed, een pc in DMZ zetten lukt zelfs ook niet.
Voorbeeld: ik heb een FTP server die draait op 192.168.1.3. Poort 21 dus. Ik heb dus bij "LAN servers" de juiste entry toegevoegd, zie bijlage hier onderaan. Als ik van buitenaf wil verbinden krijg ik in FileZilla steeds "Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server". Ook als ik hetzelfde IP-adres in DMZ zet: zelfde boodschap.

Wat ik ook wil draaien is een rFactor server. Ook hiervoor heb ik in LAN servers de juiste entries toegevoegd (wederom: bijlage), maar ook dit vind hij niet van buitenaf. Ik ben thans 99% zeker dat het niet aan die pc zelf ligt, want enkele dagen geleden op mijn oude internetverbinding werkte dit nog perfect.
De µTorrent-entries zijn er zelf ingekomen nadat ik een poorttest deed in µTorrent zelf. (?)
Dat werkt dan weer wél blijkbaar...
Ik heb de firewall op de Sagem ook al op minimum security gezet, maar dat doet ook niets.

Wat kan ik nog proberen? :cry:
Bijlagen
Untitled.png
(9.02 KiB) 1229 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Mee schreef: Als ik van buitenaf wil verbinden krijg ik in FileZilla steeds "Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server"
Als je zegt "van buitenaf" bedoel je dan werkelijk vanop een andere internetverbinding ?
Of probeer je vanaf je LAN een verbinding te maken met een server op dezelfde LAN via het externe IP van je BBox2?
Want dat zou eens de oorzaak kunnen zijn (geen NAT Loppback support) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Als ik me niet vergis heb je bij filezilla server een aantal IP rules die de moeite waard zijn om eens te controleren in jouw geval.
(begin alvast met op je server te testen of je met een client kunt verbinden met "localhost")
Vervolgens windows firewall eens bekijken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Als je zegt "van buitenaf" bedoel je dan werkelijk vanop een andere internetverbinding ?
Of probeer je vanaf je LAN een verbinding te maken met een server op dezelfde LAN via het externe IP van je BBox2?
Want dat zou eens de oorzaak kunnen zijn (geen NAT Loppback support) ?
Doh doh doh! :bang:
How to make a fool of yourself in 1 post..

Dat was exact wat ik deed, en exact wat het probleem was! Daar had ik dus geen rekening mee gehouden, aangezien mijn vorige router/modem daar niet moeilijk over deed. Erg bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Om dit toch van thuis uit te testen, kan je best op één PC een PPPoE verbinding opzetten.
Dan krijgt deze machine een 2de extern IP, en kan je dan echt "van buitenuit" testen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”