Telefoon op BBox

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Een paar technische vraagjes over het aansluiten van een telefoon op de BBox:

1) De telefoondraad die bij ons binnenloopt was kort geknipt. Enkel de blauwe en witte draden zijn aangesloten. TV en Internet werkt. Werkt de telefoon ook op deze twee draden, via de telefoon aansluiting op de BBox?

2) Is er een specificatie waar er op gelet moet worden bij het kiezen van een telefoon?

Ik had een goedkope Topcom telefoon gekocht en dacht deze enkel te moeten inpluggen op de BBox. Maar er gebeurt niks. Geen lijntoon en geen mogelijkheid om te bellen.
Het probleem zit volgens mij bij de telefoon. Maar voor ik een andere aanschaf wou ik toch even deze vragen stellen.

Cheers,

- Bjorn
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Heb je een telefoonabonnement?
Zoja het welke? Analoog (classic/discovery)?, Italk?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

stuur je telefoon snoer waar je splitter steekt eens in normaal ga je daar zo i zo kiestoon hebben zoniet bel dan eens naar belgacom
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Bjorn,

de telefoonaansluitingen op de B-Box modem zijn enkel te gebruiken als je via I-talk belt.
Indien je klassieke telefonie hebt, zal je het toestel moeten aansluiten op het telefoonaansluitpunt. Indien je VDSL2 hebt, kan je hier terugvinden hoe dit aan te sluiten : http://support.nl.belgacom.be/euf/asset ... tp2007.pdf

Indien het niet lukt, kan je contact nemen met onze technische dienst op 0800/22800.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Bjorn_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 okt 2010, 20:40

Bedankt Eva!
Het is een Classic lijn. Voordien was het VDSL2, maar het laagste profiel. TV is comfort op de eerste generatie decoder.

Enig idee hoeveel het zou kosten om een technieker voor de opdracht beschreven in de PDF te laten uitvoeren?
Dit is altijd een beetje een vrees geweest. Omdat voor een nieuwe kabel te trekken, een pad van een 3 tal meter moet uitgebroken worden.
De kabel was afgeknipt tot er nog een centimeter over was. De blauwe en witte draden gingen nog net. De andere draden zijn even kort.
Maar dit is ooit eens in elkaar geprutst geweest met een beetje te solderen. Ik durf er eigenlijk niet meer aan komen en had gehoopt dat de blauw/witte combo voldoende zou blijven.

Het is voor zo'n situaties dat het jammer is dat je een vaste lijn moet betalen als je enkel maar TV wil.
En dat je geen mobiel + TV pack kan nemen zonder er ook nog een vaste lijn bij te nemen.
Terwijl dit niet nodig is voor internet + tv.
En dit is enkel maar een probleem door een stomme doorgeknipte draad...
Achja. Kzal die kabeltjes nog eens onder de loep nemen. Letterlijk. :?

Merci voor de instructies!

- Bjorn
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik begrijp je probleem niet ...

1) Als je een vaste lijn hebt, waarop jouw VDSL signaal zit, dan zijn dit inderdaad dezelfde blauwe+witte draad waarop het telefoonsingaal zit. De splitter dient gewoon om het telefoonsignaal van internet af te splitsen. Gezien TV en internet werkt, moet het perfect mogelijk zijn om oook je telefoon te laten werken. Hiervoor moet er geen pad opengebroken worden.

2) Als je géén vaste lijn hebt, maar VoIP (i-Talk), dan moet je de telefoon aansluiten op de BBox2. Hiervoor moet er dus oook geen pad opengebroken worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

1. zou je mss en foto kunnen posten? dan denk ik dat we en beter uitleg kunnen geven. want nu staan we beetje te gissen

2. men trekt geen volledig nieuwe kabel. net buiten je woning maakt men en verbinding en trek van af daar en nieuw stuk kabel meestal.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”