Belgacom TV - Decoders

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb vorige week, per toeval, ontdekt dat we VDSL hebben (eindelijk :-D ).
Ik heb meteen gevraagd om mijn snelheid te verhogen, over enkele dagen mag ik een BBOX2 gaan ophalen.

Wij betalen nu €45,47 voor telefoon en internet.
Als we ook nog TV zouden nemen, betalen we €54,32 (dankzij DiRupo wordt dat vanaf 01/04 €55,32)
Ik heb een oom van mijn vrouw ook net geadviseerd om over te stappen van Telenet naar BGC en die kwam aan een abonnementsprijs van €48,32. Hij heeft zijn decoder namelijk gekocht en dan krijg je €6 korting op uw abonnement.
Dat zou betekenen dat we voor €2,85 meer per maand TV hebben. Dat lijkt me geen slechte deal :).

Op de site van Belgacom zie ik een decoder van €99 (vernieuwd) en een van €199 (nieuw). Het enige verschil dat ik kan zien is de capaciteit: 160Gb tegen 320Gb.
Aangezien opnemen me niet geweldig interesseert en we met 160Gb echt wel al één en ander zouden kunnen opnemen, is dat verschil voor mij niet relevant.
- Zijn er nog andere verschillen tussen beide decoders?
- Als ik de informatie op de website van BGC zelf lees, bij een nieuw pack staat er:
Voorwaarden
De gehuurde decoder is een hernieuwde decoder. Zijn deze niet voorradig, dan is de gehuurde decoder nieuw.

Dus veronderstel ik dat er met die decoders niets mis is?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

betalen we €54,32 (dankzij DiRupo wordt dat vanaf 01/04 €55,32) === opslag huurprijs decoder, heeft DiRupo niets mee te maken zenne, 't is zelfs een geldige reden om uw tv/ pack met tv op te zeggen

als je decoder koopt staat er bij alle 2 de types een harde schijf van 160GB, het enige verschil is dat de éne nieuw is, en de andere refurbished. maar da's mogelijk een fout op de site. en misschien krijg je wel het nieuwste type met harde schijf van 320GB als je die duurdere zou kopen, verdere verschillen:

snellere processor
dubbel zoveel RAM (512MB)
modernere display
volledig andere design
echter maar 1 scartuitgang
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Prijsverhoging €1
True. Ik dacht dat het aan DiRupo lag, maar op de website staat duidelijk:
Heeft de verhoging van het btw-tarief op 01/01/2012 een impact op het voordeel 'gratis tv'?
Het voordeel 'gratis tv' stemt overeen met de prijs van een abonnement op Belgacom TV (inclusief huur van de decoder) met een btw van 12%. Zoals beslist door de Belgische overheid wordt dit tarief op 01/01/2012 verhoogd tot 21%. U behoudt op dat ogenblik een gelijkwaardig financieel voordeel waarvan de waarde de bijkomende btw niet dekt.


Bij de nieuwe decoder staat:
- als je huurt: 320Gb
- als je koopt: 160Gb

Bij het goedkopere model staat in beide gevallen 160G (huren - kopen).

Het displaye etc, maakt niet uit, want het staat toch in een kast met deurtjes :).
Hebben beide SCART? Want wij hebben nog een visbak-TV en dus kunnen we niets doen met HDMI...

Merk je iets van meer RAM en snellere processor?

Wij zouden enkel TV kijken, VOD etc interesseert ons niets. We hebben nu DVB-T, maar soms wil ik wel eens BBC kijken. Voor €2,85 per maand vind ik dat wel te overwegen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb persoonlijk geen ervaring met het nieuwste model... ik veronderstel dat deze misschien wel iets sneller is bij het zappen... de V3 heeft 2 scart aansluitingen, de V4 heeft er dus maar ééntje. persoonlijk heb ik mijn decoders tweedehands gekocht op de markt voor heel weinig geld
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

heist_175 schreef:Voor €2,85 per maand vind ik dat wel te overwegen...

Hoe kom je aan zo'n prijs? Belgacom TV kost bij mijn weten toch makkelijk 10 euro en dan nog in combinatie met andere producten.
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

xenne schreef:ik heb persoonlijk geen ervaring met het nieuwste model...
..
Ik heb slechte ervaringen met twee v3, maar dan goede ervaringen met de v4 gemaakt. Als u de v3 via HDMI op een AV-receiver (5.1 of 7.1) ansluit, werkt de digitale high-definition geluid niet korrekt. De v4 heeft dat probleem niet.

Het probleem met de v3 is bekend - er zijn ook enkele opmerkingen (threads) in het Belgacom-Community-forum en hier.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik merk nochtans weinig verschil tussen mijn V3 en V4 wel zoals hierboven aangehaald is de V4 wat vlotter maar in verband met problemen moet ik ze toch ongeveer evenveel eens een factoryreset geven, dat is toch mijn ervaring.

mvg
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Drielander schreef:..... werkt de digitale high-definition geluid niet korrekt. De v4 heeft dat probleem niet. ......


jackho schreef:in verband met problemen moet ik ze toch ongeveer evenveel eens een factoryreset geven ..


Maar dat is een technisch concept-probleem met de v3 - een reset helpt daar niet. ;)

Een apparaat dat niet 100% werkt zou ik niet hebben.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hoe ik aan zo'n prijs kom?

Ik heb nu internet en telefoon van Belgacom. Dat duo-pakket kost mij €45,47.
Als ik nu TV erbij zou nemen, triple-play, dan kost het mij €54,32 (€8,85 meer dan nu).
Als ik dan de decoder zou kopen, ongeacht het model, dan gaat er €6 van de pack-prijs af en betaal ik per maand €48,32 of €2,85 meer dan nu al het geval is.

Aangezien de prijzen voor de huur van de decoder vanaf 01/04 omhoog gaan zou ik, in vergelijking met een duo-pakket, €9,95 meer betalen voor het huurpakket en €3,85 meer betalen als ik de hardware zelf aanschaf.

Als we overstappen van DVB-T naar BGC TV, betalen we voor de eerste 12 maanden minder dan €7 in de huurformule :).
(4 maanden aan €39,89 en nog eens €50 korting er bovenop)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik begrijp uw reactie niet goed als ik dezelde problemen heb met de V3 als de V4, dan kan ik toch moeilijk beweren det de V4 veel beter is en die V3 buiten smijten om een V4 aan te schaffen die dan mss wel iets vlugger reageert maar daar blijf het dan ook bij !
Mss zijn er mensen die wel problemen hebben met andere toepassingen die ik niet gebruik dat is dan weer wat anders.
Ik gebruik gewoon de twee decoders die verbonden zijn via hdmi met hun respectievelijk tv toestel en in die simpele toepassing zie ik geen groot voordeel in de V4 en zeker nu de netwerkopnames bestaan speelt de grootte van de HDD ook geen echte rol meer, alleen als je de progs wilt bewaren dan wel, maar dat doe ik toch niet of uiterst zelden.
Als je natuurlijk een nieuwe decoder wilt aanschaffen of huren dan zou ik ook de voorkeur geven aan de V4 gewoon al omdat het een recenter toestel gaat.

mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Drielander schreef:
xenne schreef:ik heb persoonlijk geen ervaring met het nieuwste model...
..
Ik heb slechte ervaringen met twee v3, maar dan goede ervaringen met de v4 gemaakt. Als u de v3 via HDMI op een AV-receiver (5.1 of 7.1) ansluit, werkt de digitale high-definition geluid niet korrekt. De v4 heeft dat probleem niet.

Het probleem met de v3 is bekend - er zijn ook enkele opmerkingen (threads) in het Belgacom-Community-forum en hier.

van dat probleem was ik idd reeds op de hoogte, Drielander. maar ik maak geen gebruik van een av-receiver, dus voor mij maakt het niets uit. maar voor sommige mensen kan het aan argument zijn de V4 te verkiezen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

xenne schreef:van dat probleem was ik idd reeds op de hoogte, Drielander. maar ik maak geen gebruik van een av-receiver, dus voor mij maakt het niets uit....


Ik weet! :)
Maar dat mag geen reden om tevreden te zijn met een apparaat dat niet 100% werkt. Of je het nu wilt gebruiken of nog niet, alles moet werken!
Ik wil als klant dan niet te bespreken met BC wanneer ik uiteindelijk wil een AV-ontvanger te gebruiken en vervolgens de v3 voor en v4 zou moeten ruilen. ;)

Maar als de BC-klanten genoegen nemen met minder, mag BC niet streven, om de fout op te lossen. trouw aan het motto: dit en dat werkt niet goed, maar de rest is prima! :D
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Toeval of niet maar mijn V4 daarjuist 20u30 volledig geblokkeerd en enigste wat er op zat was een Factoryreset terwijl de V3 rustig verder ging.
Dus nogmaals ik ben er zeker nier van ovetuigd dat de V4 stabieler is dan de V3,
Verder ter info: beide zijn direct verbonden met UTP kabel aan de BBOX2.

mvg,
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

@jackho:

We hebben het over verschillende dingen: Je hebt het over problemen die waarschijnlijk het gevolg zijn van de software of de configuratie - ik heb het over een technisch probleem met de hardware die niet correkt werkt.
Het eerste probleem kan worden opgelost door de BC-klant (FR bijvoorbeeld) - het tweede niet.

Zelfs mijn v4 is ooit gestopt zodat een reset noodzakelijk was. Dit gebeurt ook met pc's. Maar als de geluidskaart (hardware) van de pc niet goed werkt, er is geen goed geluid. Het moet worden vervangen. :wink:
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”