Geen internet en geen oplossing

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cartuhh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2011, 01:21
Bedankt: 1 keer

Toch even mijn verhaal doen. Ik was sinds jaren tevreden Homeconnect klant. Nooit echte problemen gehad, wist wel van de soms armzalige helpdesk maar die heb ik niet vaak nodig gehad. Tot voor kort...

17/11: mijn ADSL signaal valt plots weg. Ik had dit al een paar keer voorgehad maar een restart van de Siemens modem hielp voordien altijd.

18/11: 10 minuten helpdesk met medewerker A. Die had geen opleiding voor Homeconnect gehad en maakt me wijs dat het aan de DSL filter zou liggen, hij raadt me aan om een andere te proberen (achteraf bekeken is dit toch nonsens want Homeconnect gebruikt raw copper?). Hij port ook aan om op een nieuwere formule te nemen want 'Homeconnect is verouderd'. Ik was al van plan om Speedconnect te nemen dus ik stuur een mail naar [email protected], op aanraden van de helpdesk. Hiervoor wordt een ticket aangemaakt.

22/11: Twee andere filters geprobeerd maar zonder succes, ik ben vrijwel zeker dat het aan het signaal ligt. De ganse dag tussen het werk door proberen te bellen maar nooit binnen geraakt (een uur in totaal). Een mail verzonden met nogmaals de uitleg van het probleem. Ter info, deze mail is nooit afgeleverd maar werd telkens gedelayed door de mailserver van Dommel, dus er is nooit een ticket voor gemaakt.

25/11: Nog eens bellen. 's Middags verscheidene keren proberen te bellen naar de helpdesk maar telkens biepbiepbiep (connectie verbroken) na een bepaalde tijd. Uiteindelijk toch na 45 minuten helpdesk met medewerker B. Ze stelt voor om een lijntest te doen. Ik vraag met aandrang om me terug te bellen.

29/11: Niks gehoord, dus nog eens bellen. Na 15 minuten medewerker B terug aan de lijn. Ze ziet geen oplossing voor het probleem. Op de vraag hoe lang mijn Speedconnect overstap kan duren weet ze geen antwoord en geeft ze aan dat dit nog lang kan duren. Op de vraag wat mijn opties bij Dommel nog waren wist ze ook geen antwoord. "Dus ik moet een andere provider zoeken?" "Als u denkt dat dit de beste oplossing is meneer." Tja wat doe je dan? VDSL bij EDPnet via de site bestellen. Ondertussen ging medewerker B van Dommel met urgentie de technische dienst verwittigen. Dommel belt me een paar uur later spontaan terug tijdens mijn werk maar ik kon niet opnemen.

30/11: Bericht van EDPnet, ik heb geen actieve BGC lijn. Ik meld dat ik al een actieve raw copper heb bij Dommel.

5/12: Niks meer gehoord, bel naar EDPnet. Na 10 minuten binnen. De medewerker van EDPnet zegt dat ik het circuit ID van Dommel nodig heb. Geen idee wat dit is maar ik bel weer naar Dommel. Verscheidene malen geprobeerd maar weer niet binnengeraakt.

6/12: Nieuwe poging, na 20 minuten medewerker A terug aan de lijn. Die geeft me mijn een nummer van vijf cijfers, mijn klantennummer zou blijken maar ik had er op dat moment geen idee van. Ik vraag ook tussendoor naar de "status van mijn dossier". Hij vertelt me botweg dat volgens de technische dienst van Dommel VDSL niet mogelijk is op mijn lijn. Ik spreek hem tegen maar hij steekt zich weg achter zijn "administratieve functie". Enfin, ik laat het erbij en mail het nummer door naar EDPnet.

7/12: Bericht van EDPnet. Een circuit ID bestaat uit 12 cijfers en begint met 100. Ik bel terug naar Dommel en geraak weer niet binnen!

8/12: Na 10 minuten opnieuw medewerker A (!) aan de lijn. Ik vraag hem opnieuw mijn circuit ID. Hij antwoordt opnieuw met het klantennummer. Ik leg hem uit wat een circuit ID is. Na wat zoeken kan hij me uiteindelijk het juiste nummer geven. Ik bespaar jullie de details van de rest van het gesprek. Ik meld het nummer aan EDPnet.

12/12: Krijg bericht over mijn activatie bij EDPnet op 20/12 en modem wordt opgestuurd.
20/12: Als bij wonder krijg ik een VDSL signaal binnen!

Enfin, het helpdesk probleem is algemeen gekend, maar dit neemt toch wel absurde proporties aan. Dat er een technisch probleem is dat ze niet kunnen oplossen tot daar, maar verschillende keren gewoon leugens verkondigen (medewerker A) en mijn tijd en geld verdoen is erover. Ondertussen zit ik wel meer dan een maand zonder breedband met alle gevolgen van dien. Vooral omdat hetzelfde VDSL signaal via EDPnet wel zonder probleem kon aangesloten worden.

En ik ben er nog niet vanaf want ik moet Dommel nog opzeggen, wat gaat dat weer niet geven als ik weiger om alles vanaf 17/11 te betalen!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

En ik ben er nog niet vanaf want ik moet Dommel nog opzeggen, wat gaat dat weer niet geven als ik weiger om alles vanaf 17/11 te betalen!
Dat gaat je nooit lukken, hun facturatiesysteem gaat niet toelaten kredietnota's te maken, enzovoort. Dus zeg maar direct op (je hebt toch geen signaal!!!) en dan heb je de keuze:
* ofwel ben je bereid hen te negeren tot het einde, met inbegrip van incassobureau en indien nodig een advocaat te nemen, hoewel ik niet denk dat ze er een rechtzaak van zouden maken
* ofwel wil je geen miserie en betaal je nog tot het einde van je opzeg

Vergeet niet dat je sowieso altijd vooruit betaalt, dus je hebt wsl al betaald voor nà 17/1 :P.

Alleszins veel geluk bij onze vrienden van edpnet. In mijn signatur heb je een link als je met voip zou willen beginnen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cartuhh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2011, 01:21
Bedankt: 1 keer

Ter info: ik heb Dommel nog steeds niet opgezegd maar heb er ook niks meer van gehoord. Ik ben blijkbaar een soort spookklant.

Misschien moet ik bij wijze van pesterij toch nog een opzegprocedure starten. :-D
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Normaal moet je nog kunnen inloggen op hun systeem via: https://crm.schedom-europe.net/.
Als je dat doet en de rubriek "mijn pakketten" blijkt leeg te zijn en onder rubriek "proforma fakturen" staan geen onbetaalde fakturen, dan is je opzeg reeds ok en zal je geen verdere reactie meer hoeven te verwachten van Dommel.
:beerchug:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

lol. Ik had opgezegd via aangetekend schrijven, maar mij bleven ze doodleuk nog maandenlang facturen sturen alsof ik nog gewoon klant was....

't zijn toch speciaal mannen bij dommel....
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”