Ik gebruik sinds jaren een Draytek Vigor 2850 modem met VOIP-functie (via oa. Poivy en Jumblo) met uitstekend resultaat op een Dommel cityconnect lijn. Recent hebben we overgeschakeld naar Dommel cityline en kregen we zo klein lelijk ding (bijna niet configureerbaar) als modem toegestuurd. Ik had op voorhand de posts van Jaker en Sparky goed doorgenomen en heb inderdaad probleemloos de 2 usernames en bijhorende paswoorden uit de Fritzbox kunnen halen. Bij invoeren in de Draytek heb ik telkens hetzelfde probleem: de DSL-lijn start steeds perfect op met de Dommel-gateway, maar het registreren van de 1ste lijn (sipXXXXX) lukt om een of andere reden nooit. De 2de telefoonlijn daarentegen (sipXXXXX-1) registreert probleemloos via de Draytek en we kunnen er perfect mee uitbellen/inbellen (niet dus met de 1ste lijn). De andere instellingen (sippoort 5060, codec G711 en registrar : 83.101.17.141 of 83.101.17.141) in de beide accounts zijn identiek. Ook op de website van Dommel geeft de account aan dat ik een correcte Fritzbox gebruik (via MAC-cloning). Heb uiteindelijk van pure miserie toch maar de Fritzbox terug aangehangen

Mijn vragen zijn de volgende:
- wat zou ik in de instellingen kunnen veranderen om toch de eerste account te registreren?
- heeft Dommel een restrictie ingesteld (en dan blijkbaar enkel op het 1ste nummer) op de manier van VOIP-registratie?
- andere suggesties?
Van harte dank voor een reactie!
Een VOIP-liefhebber.