Nieuw firmware

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ah, dan kan het kloppen want ik heb inderdaad geen zaken in de scheduler gezet :)
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Sinds ik de nieuwe firmware heb is telefonie al een paar keer weggevallen (lampje brandt niet meer, of geen of zeer laat een keistoon en onmogelijk verbinding te maken). Enkel een reset van de modem helpt. Geen problemen met internet en TV. Internet is wel via eigen router die pppoe connectie maakt (pppoe op Sagem hebi k disabled). Nog mensen met dit probleem?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Mss kan het repairprofiel niet syncroniseren met niet BGC/sagem-modems ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

vverbeke schreef:Sinds ik de nieuwe firmware heb is telefonie al een paar keer weggevallen (lampje brandt niet meer, of geen of zeer laat een keistoon en onmogelijk verbinding te maken). Enkel een reset van de modem helpt. Geen problemen met internet en TV. Internet is wel via eigen router die pppoe connectie maakt (pppoe op Sagem hebi k disabled). Nog mensen met dit probleem?
Yep hier ook, had al topic geopend(ook pppoe vanaf andere machine, enkel voip)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Aan topicstarter:mss vermelden in titel: te vermijden via uitzetten voip vlan.

Na interventie (remote) sta ik terug op het oude 25/3 profiel :)
& de Thompson vdsl2 modem werkt terug :)
De sagem sluit ik NOOIT meer aan, had S105 er weer opgezet en de vlan voor voip uitgezet :)
maslol
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2010, 21:49

Kan iemand bevestigen dat je usb stick aangesloten op sagem niet meer kunt benaderen met de niewe firmware 6LR10A-6LA04C.
Via telnet zie ik dat lighttpd niet actief is, manueel opstarten werkt niet .
192.168.1.1:631 en 192.168.1.1:8888 werken ook niet.

Enig oplossing? Cross compiling maybe?
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb in het begin de firmware van Belgacom erop geflashed (Runtime Code Version 60R10A-60A046 ), ben ik nu beter dat ik terug naar dat van Scarlet ga?
Ik kan ook het topic niet meer vinden waar al die firmware's opstaan.
En hoe zou ik dat dan doen, kan ik een factory reset doen ofzo (en niet settings voor tv, telephonie enzo) verliezen?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Van Belgacom naar Scarlet firmware is sowieso met een volledige reset. Instellingen ben je dus kwijt. De firmwares die vroeger op die site stonden kan ik nog wel geven, de site zelf is offline voor zover ik weet. De methode (en beschikbare firmwares) is hier te lezen in dit topic.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

maslol schreef:Enig oplossing? Cross compiling maybe?
Cross compiling wordt moeilijk zonder sources (die Belgacom waarschijnlijk nooit zal vrijgeven, of het nu tegen de GPL is of niet).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

MClaeys schreef:Van Belgacom naar Scarlet firmware is sowieso met een volledige reset. Instellingen ben je dus kwijt. De firmwares die vroeger op die site stonden kan ik nog wel geven, de site zelf is offline voor zover ik weet. De methode (en beschikbare firmwares) is hier te lezen in dit topic.
http://wildcat.espix.org/doc/bbox2/mirr ... skynet.be/
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat zijn er toch een pak minder dan vroeger :-) Maar wel handig, ik wist niet dat er al een andere site beschikbaar was met de firmwares
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

Heeft er nog iemand problemen met port forwarding sinds de laatste firmware upgrade?
Ik kan precies niets meer van buiten af benaderen (config is uiteraard opnieuw gebeurd na reset).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nope, werkt perfect hier :)
evinyatar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:43

Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jij hebt een eigen mailserver draaien? Dus een pro abonnement?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
evinyatar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:43

Ik zit bij EDPnet, maar zij delen dezelfde modems en firmware met Scarlet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Weet ik ook wel :)
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
evinyatar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:43

Oh, nee, gewoon residential "Newer & Faster" abbo.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmz ben je niet beter met een fixed ip als je een mailserver draait?
Anyway, die sagem modem is crap, dat is algemeen geweten.
Wat ik je zou aanraden is : een goedkope router kopen, en deze achter deze sagem plaatsen (en deze router de PPPoE laten doen). Ik vermoed dat zowat iedereen dit hier doet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
evinyatar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:43

Incoming mail komt op een andere server aan, met fixed ip. Die wordt dan lokaal gepopt voor storage.
Dan zal ik maar terug de server als router inschakelen. Jammer, want voor de update was dat ding eigenlijk best stabiel (en het internet bleef tenminste werken als de server moest herstart worden voor updates).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Windows server?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Ik heb nu wel nog niet geprobeerd om vanuit een externe locatie mijn servers te benaderen.
Voorlopig heb ik het alleen nog maar vanuit de LAN geprobeerd.

Voor hetzelfde geld heb ik hetzelfde probleem als jij - ik zou even moeten kijken of ik dit vanavond kan testen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessie :P, problem solved. Alle toestellen kunnen aan mijn server langs de externe verbinding. Heb ik toch effe LAN connectie nodig op mijn server dan connect ik dat toestel gewoon met die Sagem :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hier ook hetzelfde "probleem" terwijl dit voor de firmware update perfect werkte !

Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=32471
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:
evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessie :P, problem solved. Alle toestellen kunnen aan mijn server langs de externe verbinding. Heb ik toch effe LAN connectie nodig op mijn server dan connect ik dat toestel gewoon met die Sagem :)
Lijkt mij de meest makkelijke oplossing :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Timebutt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maa 2012, 17:57

Hallo iedereen,

ik heb een probleem met het updaten van de firmware op mijn Scarlet Box. 3 dagen geleden was de firmware versie nog '6OS105-6OS005', om de een of andere reden is de update voor mijn toestel dus niet doorgekomen. Afgaande op de posts op dit forum heb ik dan de 'restore to factory defaults' methode gebruikt om alsnog de update binnen te krijgen. Helaas: geen vooruitgang na meer dan 10x proberen ... Zelfs tegenovergesteld: op de 192.168.1.1 pagina zie ik dat de router nu de firmware '6OS105-' draait (dit staat er letterlijk, tot en met het koppelteken), de firmware is dus veranderd maar naar wat?

Wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen en de nieuwste versie te verkrijgen? Het zou fantastisch eenvoudig zijn om de firmware te downloaden en zelf te flashen maar dat lijkt niet aan de orde gezien die niet beschikbaar is ...

Bedankt!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Firmware is helaas niet beschikbaar. Maar volgens mij draai je nu enkel op de recovery firmware. Download terug de originele (6OS005) firmware en probeer de automatische update nog eens.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb de automatische updates met veel moeite kunnen uitschakelen (vlan20 disable) :)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hier is VLAN20 op één of andere wijze gedisabled geraakt sinds vrijdag of zaterdag. Voor zover ik weet is VLAN20 nodig om updates te krijgen dus misschien is het een algemeen 'probleem' (alles marcheert hier trouwens nog).
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Als bij elke Scarlet VDSL2 klant VLAN20 disabled staat hebben ze inderdaad een probleem, want dat heeft geen enkele Scarlet One gebruiker nog telefoon ;)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Telefoon blijft hier gewoon werken, hoor.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Vreemd. Ik dacht dat VLAN20 voorbehouden was voor VOIP.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Normaal gaat VOIP over VLAN20, maar als dat niet werkt, schakelt hij terug naar VLAN10.
Was het niet dat je ook Scarlet-VOIP over VLAN10 kon doen met een Fritzbox?

Ik dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen, zelf niet getest, dus kan er ook compleet naast zitten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Is hier inderdaad al uitvoerig beschreven, dat Scarlet VoIP blijft werken zonder VLAN20. Dus via het "internet" (zal waarschijnlijk beperkt zijn tot Scarlet netwerk, zoals bij EDPNet)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Timebutt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maa 2012, 17:57

Bedankt Peter voor de originele firmware, die draait intussen weer op mijn Scarlet Box. Het toestel wil wel nog altijd niet updaten, verscheidene 'restore to factory defaults' geprobeerd maar de update komt niet binnen ... Wat kan de oorzaak van mijn probleem zijn?

EDIT: toen ik vanochtend keek blijkt de firmware de recentste versie te zijn, overnacht moet het update proces nu wel correct verlopen zijn ;)
nicl
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2012, 20:57
Bedankt: 2 keer

Ben dus bij de gelukkigen waar de update blijft "hangen" op 6OS105-6LA024. Wat mij ook opgevallen is, de firmware van de VDSL2 is nu terug een versie van 2007 ipv 2009. (Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21)

Enige mogelijkheid om de upgrade alsnog te forceren zonder tussenkomst van Scarlet technieker ?

Welke firmware file heb ik nodig om opnieuw te downgraden naar 60S105-60S005 ?

Thx voor jullie reacties.
justme82
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012, 10:43
Locatie: Antwerpen

Hallo

Ben een newby en wil graag mijn bbox2 updaten hoe doe ik dit juist via een telnet sessie?

Stap per stap want ik weet nog niet echt veel van deze soort dingen

Kan ik mijn bbox2 gebruiken voor mijn cityconnect aansluiting van Dommel?

Zo ja hoe doe ik dit juist ook liefst stap per stap

Alvast bedankt !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Hallo,

Allereerst welkom!

Dit onderwerp gaat over de Sagem, van Scarlet, en niet over de bbox2. Je kan beter de onderwerpen over de bbox2 erbij nemen. Via de zoekfunctie vind je waarschijnlijk tal van onderwerp waarbij het manueel updaten van de bbox2 uit de doeken wordt gedaan.

Is er een reden waarom je je bbox wilt updaten? Want afhankelijk welke update je gaat doen, kan dit wel een risico inhouden. Zeker als je via telnet, zonder ervaring, acties uitvoert. Normaal gezien komen de nodige updates automatisch binnen, of kan je die manueel uploaden via het administratiepaneel (vaak op 192.168.1.1).

Vermits CityConnect ADSL2+ is, zal de bbox2 daar normaal zonder problemen mee werken. Blijkbaar moet je wel manueel nog iets instellen, in dit onderwerp vind je daar meer over.

Mocht je nog specifieke problemen hebben die niet opgelost geraken, kan je steeds een nieuw onderwerp openen.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

MClaeys schreef:Is er een mogelijkheid om upnp uit te schakelen? Vanaf ik ook maar 1 laptop connect met het Scarlet wlan dan staat de lijst bij home servers vol met msn en torrentzaken :| Ik zet liever zelf de poorten open die ik wil gebruiken, software hoeft dat niet achter mijn rug te doen.
Heb jij hier al een oplossing voor gevonden om upnp uit te zetten?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nee, niet mogelijk :) maar aangezien ik nu via mijn Linksys werk heb ik er ook geen last meer van.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”