ik heb m'n dommel homeconnect met raw copper opgezegd en ga edpnet newer & faster internet + telephony aanvragen en de installatie plannen na m'n maand opzeg bij dommel, na 20/04/2012. het maakt mij niet uit als ik effe zonder internet zit. ik kan m'n iphone tetheren dus geen probleem.
ik ga kiezen voor de sagem webr@cer 3464.
ik zit wel wat met vragen rond de installatie:
1) stel dat ik zelf voor een sagem webr@cer 3464 zorg, bezorgt edpnet me dan de juiste instellingen voor voip of wordt dit door de installateur ingesteld?
2) een installatie zonder zorgen kost 125€ (enkel mogelijk als ik de samsung webr@cer 3464 bij hen aankoop), een telecom installatie: test & label kost 49,95€. aangezien het koperpaar hier ligt en ik momenteel een kabel heb van mijn stekkerdoos naar mijn homeconnect van dommel, denk ik dat ik enkel een splitter nodig heb? dan neem ik aan dat ik beter voor de goedkopere optie kies! welke hardware moet ik voorzien? ik heb nu dus adsl2 bij dommel. enkel een ADSL splitter full rate PSTN (€ 18,15/Stuk in edpnet webshop)?
bedankt voor de info!!!
nieuwe aansluiting :-)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
1) EDPnet geeft je alle instellingen die je nodig hebt. Als je wil kan je die laten instellen door een installateur (bij een installatie zonder zorgen.)
2) Als je overschakelt van adsl naar vdsl moet je je adsl splitters buitengooien en een "VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket" uit de webshop installeren. (Of dat laten doen door een technieker van de "telecom installatie: test & label" optie.)
2) Als je overschakelt van adsl naar vdsl moet je je adsl splitters buitengooien en een "VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket" uit de webshop installeren. (Of dat laten doen door een technieker van de "telecom installatie: test & label" optie.)
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
1) ik wil net geen installatie zonder zorgen nemen omdat dit 75€ duurder is omdat, in mijn geval alleen maar een splitter moet gezet worden (denk ik?)! maar edpnet bezorgt me dus zowiezo alle instellingen zodat ik voip zelf kan instellen in de sagem?
2) ik heb op't moment geen splitter bij m'n adsl2, gewoon een standaard stekker in de muurcontactdoos naar de modem. waarom heb ik dat "VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket" nodig? is de "ADSL splitter full rate PSTN" niet voldoende?
2) ik heb op't moment geen splitter bij m'n adsl2, gewoon een standaard stekker in de muurcontactdoos naar de modem. waarom heb ik dat "VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket" nodig? is de "ADSL splitter full rate PSTN" niet voldoende?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een normale VDSL2 installatie bestaat uit de NTP2007 contactdoos en de TF2007 splitter
Aangezien je geen telefoon hebt (raw copper), heb je theoretisch geen splitter nodig.
Als je ervoor zorgt, dat je VDSL2 modem op het éérste contact staat in je woning, en alle mogelijke aftakkingen kan uitsluiten, dan zou dit probleemloos moeten werken.
Aangezien je geen telefoon hebt (raw copper), heb je theoretisch geen splitter nodig.
Als je ervoor zorgt, dat je VDSL2 modem op het éérste contact staat in je woning, en alle mogelijke aftakkingen kan uitsluiten, dan zou dit probleemloos moeten werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- darkzero
- Elite Poster
Dit is de enige contactdoos in het hele huis, er is geen enkele aftakking. Dus ik heb totaal geen splitter nodig??? ik dacht dat dit wel nodig was om het internet en foon signaal te scheiden?
-
- Moderator
Bij EDPNet newer & faster internet + telephony heb je geen vaste telefoonlijn, er is dus niets te "scheiden".
EDPNet telephony is VoIP, en loopt dus over je internetverbinding.
Voor alle zekerheid, toch best de (enige) contactdoos eens openvijzen, en eventueel de RC kring (die je in oudere RTT contcatdozen nog kan vinden) verwijderen, en zorgen voor goede, oxidatievrije contacten.
VDSL2 is namelijk een heel een stuk gevoeliger voor slecht contact dan ADSL
EDPNet telephony is VoIP, en loopt dus over je internetverbinding.
Voor alle zekerheid, toch best de (enige) contactdoos eens openvijzen, en eventueel de RC kring (die je in oudere RTT contcatdozen nog kan vinden) verwijderen, en zorgen voor goede, oxidatievrije contacten.
VDSL2 is namelijk een heel een stuk gevoeliger voor slecht contact dan ADSL
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- darkzero
- Elite Poster
dus klopt deze conclusie dan:
1. als ik zelf zorg voor een modem, bezorgt edpnet mij alle instellingen
2. ik heb voldoende aan een telecom installatie: test & label van 49,95€ en heb geen splitter of wat dan ook van extra hardware nodig
2. ik heb voldoende aan een telecom installatie: test & label van 49,95€ en heb geen splitter of wat dan ook van extra hardware nodig
-
- Moderator
Dat is niet grappig, gewoon hun commercieel model (vergelijk het met een "pack" van andere ISP's, waar je ook kortingen krijgt als je de pack neemt.Dima_2005 schreef:Ik vind het wel grappig, EDPNET telefonie is VOIP, MAAR je moet geen raw copper meer betalen
Vandaar dat ons advies altijd geweest is om bij EDPNet te kiezen voor internet + telephony (zelfs als je het EDPNet telefooonnr niet gebruikt), gezien het goedkoper is dan internet + raw copper, of internet + actieve Belgacom vaste lijn.
-
- Premium Member
- Contacteer:
1) juistdarkzero schreef:dus klopt deze conclusie dan:
2) inderdaad. Bij een telecom installatie test en label zorgt de technieker voor de splitters die eventueel niet eens nodig zijn. Dat was bij mij toch zo.
- darkzero
- Elite Poster
op de website staat duidelijk dat bij de goedkopere installatie, de telecom dus, geen splitters voorzien zijn.depeje schreef:2) inderdaad. Bij een telecom installatie test en label zorgt de technieker voor de splitters die eventueel niet eens nodig zijn. Dat was bij mij toch zo.
ik heb nog niet besteld. ik heb pas een 2de hands sagem webr@cer 3464 gekocht op ebay en ga nu wachten tot die aankomt. als die ok is ga ik mijn bestelling plaatsen. maar ik ga pas eind april/begin mei laten opleveren denk ik.a3ke schreef:Wanneer komen ze bij jou opleveren ? (ik heb 19/03 besteld))
Sta nog steeds op wachtend op goedkeuring bestelling
-
- Premium Member
- Contacteer:
Ik heb niets moeten betalen voor een splitter/filter/stopcontact. Nu zie ik wel dat het "VDSL2 Doe-het-zelf splitterpakket" bestaat uit 3 delen. Ik heb er daar maar 2 van. Misschien is het deel dat ik niet heb de splitter die niet inbegrepen was. Ofwel is hun policy veranderd.