Hallo,
Vandaag iets raar ondervonden ... ik vervang een pc met een werkende netwerkaansluiting .. plaats een niewe en die geeft telkens kabel niet aangesloten ... steek de andere pc opnieuw in en weer ok.
Ga met die pc naar ergens anders en ook ok ..
Met een andere pc hetzelfde voor ...
settings vd kaart staan op auto ... maar is het normaal dat op auto of niet het netwerklampje niet brand bij het inpluggen ?? krijgt precies dus totaal geen signaal binnen.
Heb nog niet getest manueel op iets anders te zetten ... (maar of dat helpt ... want het lampje vd netwerkkaart brandt toch niet)
netwerkverbinding
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Zijn je drivers correct geïnstalleerd?
Eventueel proberen met andere UTP kabel.
LAN-tester bij de hand?
Eventueel proberen met andere UTP kabel.
LAN-tester bij de hand?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Enkel het MAC-adres van de oude PC is toegelaten op het netwerk?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Kabel reeds vervangen en maakt niet uit .... Zelfde kabel op andere aansluiting wel ok (dus ook met dezelfde pc).
Dus ik vermoed dat het signaal vanaf de muur minder is ... maar ik vind het wel heel raar dat op een oudere pc alles wel werkt (zelfde kabel en zelfde aansluiting).
Het toestel is nieuw van hp en getest met andere nieuwe toestellen en hebben allemaal hetzelfde probleem.
Zou toch vermoeden dat er toch enig signaal op de netwerkaansluiting vd pc komt aangezien het op de vorige pc's wel werkte ...
Dus ik vermoed dat het signaal vanaf de muur minder is ... maar ik vind het wel heel raar dat op een oudere pc alles wel werkt (zelfde kabel en zelfde aansluiting).
Het toestel is nieuw van hp en getest met andere nieuwe toestellen en hebben allemaal hetzelfde probleem.
Zou toch vermoeden dat er toch enig signaal op de netwerkaansluiting vd pc komt aangezien het op de vorige pc's wel werkte ...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Wat gebeurd er als de netwerkkaart geforceerd instelt op bvb. 10Mbit half-duplex?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hallo,
In eerste bericht had ik vermeld dat ik dat nog niet had getest en ben daar momenteel ook niet aanwezig ... maar ik vermoed dat dit niets zal uitmaken aangezien bij het insteken er zelfs niet even een lampje oplicht ...
Maar dat ging ik toch nog eens proberen
In eerste bericht had ik vermeld dat ik dat nog niet had getest en ben daar momenteel ook niet aanwezig ... maar ik vermoed dat dit niets zal uitmaken aangezien bij het insteken er zelfs niet even een lampje oplicht ...
Maar dat ging ik toch nog eens proberen