'Gps met flitslocaties? 1.500 euro boete in Frankrijk!

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gps-fabrikant TomTom waarschuwt eigenaars van een gps die flitspalen aankondigt: 'Als je door Frankrijk rijdt, moet je die functie uitschakelen. Anders riskeer een boete tot 1.500 euro.' Volgens automobielorganisatie VAB lopen ze te hard van stapel.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =G7D3LORUQ
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Met 1 druk op de knop zijn die dingen eruit nog voor meneer agent dat kan controleren ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nieuwe cursus voor de agenten... hoe controleer je dit voor GPS merk X, Y en Z, alsook voor Smartphone merk A, B en C :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Die wet is enkel in het leven geroepen om de wildgroei aan coyote en alertegps'en in te dijken.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik kijk uit naar een grenscontrole

Ah u bent met 5 in de wagen. Alle 5 een smartphone? Ah super, een blackberry, 2 iphones met elk een ander ios en 2 androids. Perfect. Ah, deze meneer heeft ook nog een nokia? En deze een PDA met tomtom. Dank u om dit ook even te melden. Mensen met een tablet? Ah dank u, nogmaals 2 androids en 2 ipads. Mogen wij dan ook even vragen of u de gps uit de wagen kan halen? Bedankt, u krijgt hem zo meteen terug hoor. En tenslotte nog 2 imac's, 1laptop met windows vista, 1laptop met windows 7 en 1 laptop met ubuntu. En uiteraard heeft de wagen zelf ook een GPS?

Goed, kan u even een uurtje of 4 langs de kant staan tot ik en mijn collega alles hebben getest op eventuele gps software die kan gebruikt worden om snelheidscontroles te omzeilen?

Tja als je met 5 IT'ers in de wagen zit, zal leuk worden!!! :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Frankrijk is een dictatuur land; downloaders worden hun internet afgepakt, dit geval hier van die flitspalen is al langer dan vandaag het geval.
Goe bezig.
Ge kunt ze kussen
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Vandaar die 1500€ he Krisken :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Der zit toch een zekere logica in: aanzetten tot crimineel gedrag is toch niet toegelaten, en das toch het enige wat zo'n Coyote doet(Zelfs in het Mekka van de zware voeten, Duitsland, zijn coyotes niet toegelaten.
Nu ik vermoed dat ze in de eerste plaats willen vermijden dat legale toepassingen(gewone GPS) dergerlijke Coyote-achtige functies toevoegt.
De Duitse Navigon-app wordt bv. standaard aangeboden met een wis-flitslocatiesfunctie voor wanneer je Duitsland bezoekt.
Nu zullen geeks met een zware voet misschien nog hun plan trekken. Maar als jan-met-de-pet een nieuwe GPS koopt zal ie geen flitswaarschuwingen meer hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ah dat is dus eigenlijk 500 euro boete, en 2 douane-beambten gedurende 5 uur aan €100/uur? ;-)

Telefonie = EDPnet + OVH
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Als er nu geen foto gemaakt word door een radar is het ontwijken ervan ook bekeurbaar.
Het maakt niet uit hoe een nieuwe belasting verpakt word; als het maar opbrengt.
Lijkt een beetje op de media industrie die auteursrechten zou mislopen op downloads.

Is het niet opvallend dat de democratische westerse landen steeds maar inventiever
worden met het innen van nieuwe inkomsten.
Bij voorkeur het gemakkelijk inbare geld bij de modale burger die niet moeilijk doet.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

1. Ge weet weet niet hoeveel die ambtenaren de staat kosten?
2. Me 2 op 5 uur, dan zullen ze toch wel hun beste 2 krachten eropgezet hebben.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Al een fransman geweten die een woord nl spreekt? Doe maar een dagje controle als de multimedia-apparaten in nl staan ;)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Coyote heeft zijn software al aangepast... het meld geen flitslocaties meer.... maar gevaarlijke zones...
het is maar toeval dat er op gevaarlijke zones ook flitspalen staan toch?

btw dit is al veel langer een feit in Zwitserland...daar zijn gps'en met een flitspalen db ook verboden
(en cruisecontrole ook)

niemand met ervaring in Zwitserland?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En zo is in Zwitserland & Noorwegen het seinen naar andere weggebruikers ook verboden, en daar staan ook ferme boetes op.

Hier in BE is dat allemaal niet verboden, daarom ook de meldingen op de radio soms.

En ge gelooft toch niet dat ze spontane controles op zo van die zaken gaan doen zeker? Dat is veel te tijdrovend, en met al die verschillende toestellen & taalinstellingen verre van evident.
Enige vorm van controle dat ge zou kunnen krijgen is als ze achter u rijden en ge keer op keer zwaar op uw rem gaat staan als er een paal aankomt...
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer

In Frankrijk staan alle vaste flitspalen aangekondigd met een groot plaat ;)

Afbeelding

eveneens in Belgie is dit het geval voor zowat ELKE flitspaal (met uitzondering van de meeste rood-licht camera's)... maar er zijn maar weinigen die dat blijkbaar weten.
Een honderdtal meter voor een vaste flitsplaal, kan je het volgende bord vinden:

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Ze zijn die aankondigingsplaten stelselmatig aan het verwijderen... Wetgeving van afgelopen jaar
Ook zijn er veel meer mobiele controles met een multinova in de hand, een uur later staan ze elders
Ook staan hun collegas aan de peage zodat je ook direct kunt betalen... Buitenlanders weet je wel
Franse burgers hebben zon kastje onder de ruit om automatisch te betalen voor de telepeage zonder te stoppen dus die ontsnappen er aan

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer

Franse burgers ontsnappen er niet aan, want er staat een agent achter de peage en ze halen je er zo tussenuit...Die agent staat centraal opgesteld en heeft zo een overzicht op alle naderende wagens... verschillende malen zelf gezien dat er zo Fransen uit het verkeer werden gehaald.

Verder ligt het tarief voor buitenlanders blijkbaar vast op 90 euro.
Reed een 5 jaar lang wekelijks op en af naar mijn bureau in Straatsburg.
Enkele keren tegengehouden geweest aan na snelheden tot 172 km/u, telkens met een boete van 90 euro tot gevolg.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Paar maand terug enkele dagen naar Reims geweest, het viel me vooral op hoeveel controle er was. Op die paar honderd km heb ik ze 4 keer met de speedgun zien staan.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

skynetbbs schreef: Franse burgers hebben zon kastje onder de ruit om automatisch te betalen voor de telepeage zonder te stoppen dus die ontsnappen er aan
Euh, ik heb ook zo'n kastje voor de telepeage zonder stoppen hoor. Maar dat zal niet helpen om je te laten ontsnappen aan de boete. Die krijg je toch wel als ze willen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Raar hier nog geen boete (snelheid) in de bus gekregen, het is dus enkel als ze je tegen houden?

De bekende systemen die flitsers verklikken mogen ook niet in Duitsland, daar ben je jouw auto gewoon kwijt + boete. Zelfs al zit het in de koffer
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

We hebben nog een reactie van Coyote Systems binnen gekregen over dit onderwerp met nog wat opmerkingen en aanvullingen, niet alles wat hier gezegd wordt zou helemaal kloppen:
Coyote Systems heeft een nieuwe software geschreven dat automatisch naar al zijn toestellen wordt verzonden zodra ze Frankrijk binnenrijden. Deze nieuwe software maakt van onze radarverklikkers een rijhulpsysteem. Radarverklikkers zijn sinds januari 2012 verboden in Frankrijk. Aangezien onze toestellen Rijhulpsystemen zijn, blijven ze perfect legaal. Deze nieuwe software laat ons toe om zelfs in de nieuwe Clio 4 aanwezig te zijn in de geïntegreerde navigatie. Daarnaast starten we in samenwerking met Navigon (Garmin) een samenwerking op in Duitsland. Daarnaast hebben we een akkoord getekend met "la Société des Autoroutes Paris Rhin Rhône (APRR)". Hierdoor gaan onze toestellen continu correcte info rond werkzaamheden en aangepaste max toegelaten snelheden ontvangen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Klopt, meldingen in FR worden telkens als risicozone van 4km weergegeven.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer

Mocht ik geld hebben ik schaf me die dsi computer van stinger aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

thamar schreef:En zo is in Zwitserland & Noorwegen het seinen naar andere weggebruikers ook verboden, en daar staan ook ferme boetes op.

Hier in BE is dat allemaal niet verboden, daarom ook de meldingen op de radio soms.
Via de radio doen ze dat inderdaad, maar wat je ook vaak ziet is dat de tegenligger eens met zijn lichten flitst om de tegenliggers te waarschuwen, dat is dan weer wel verboden.

zo een dsi kan wel handig zijn, maar kweet niet of het zo feilloos is
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En er zijn genoeg twitteraars om te volgen die je alle info geven :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Onlangs knipperde een politie camionette naar de anonieme wagen die in mijn richting stond te flitsen :lol:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:En er zijn genoeg twitteraars om te volgen die je alle info geven :)
Maar dat kan je dan weer beter niet doen achter het stuur ;) :P
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

krisken schreef:Ofloo : ik begrijp je reactie maar kan je deze aub even aanpassen?
Gezien de omstandigheden van vandaag (de begrafenis) vind ik deze niet echt gepast.
[snip ongepast]

ik vind het heel erg heb zelf 5 kinderen en zou niemand mogen overkomen, .. ik vind al die heisa disrespect tov van alle ouders die al kinderen verloren hadden voor dit ongeval hier is geen heisa voor gemaakt en ik zie niet in waarom deze dit niet zouden verdienen. Maar weet je wat je nog doet nog een duimpje bij. En het is te hopen dat het niemand overkomt maar als morgen uwe kleine iets overkomt gaat men hier ook geen tam tam rond maken !

Het gene wat men moeten doen had was die vlakke muur aanpakken en dit had nooit gebeurd, minder cinema, proberen te maken rond snelheid en het goedmaken van flitspalen, het volgende gaat weer alcohol zijn let op mijn woorden. Als je kijkt naar de media hoe men daar weer mee bezig is verwacht ik dat men alcohol gebruik weer strenger wil gaan controleren.

En al hoewel het niet aan de snelheid ligt en niet aan het niet dragen van gordels, die trouwens maar werken onder de 50km/h dan vraag ik me af waarom we die dingen moeten dragen op snelwegen want onder de 50 heb je een gordel niet nodig en wanneer je hem nodig hebt werkt die rommel gewoon niet, .. gaat men toch de snelheid in de tunnel naar beneden halen, .. terwijl het probleem gewoon opgelost kan worden door vangrails te plaatsen.

Maar weet ge wat als we nu gewoon volgende keer 2min stil zijn dan zijn we betere mensen !
Laatst gewijzigd door Ofloo 28 maa 2012, 15:08, in totaal 7 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ofloo : ik begrijp je reactie maar kan je deze aub even aanpassen?
Gezien de omstandigheden van vandaag (de begrafenis) vind ik deze niet echt gepast.

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat zullen ze wel op de chauffeur steken als ze de oorzaak niet vinden :roll:
Maar het is wel waar, de wildgroei aan flitspalen begint wat tegen te steken, ook trajectcontrole en rekeningrijden waar ze met experimenteren :-(
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Kan ik je alleen maar gelijk in geven. Statistieken zeggen immers dat overdreven snelheid in meer dan 70% van de ongevallen NIET de oorzaak was. En met overdreven snelheid bedoelen ze niet 5 of 10km per uur teveel rijden... Voornaamste redenen van ongevallen in 2011 zijn negeren van verkeerslichten/borden, agressief rijgedrag (bruusk remmen, vol gas vertrekken, ...), dronkenschap, onaangepast rijgedrag (mist, felle regen, ...), bumperkleven en verstrooidheid.

OK, met statistieken kan je alles bewijzen, maar toch, stemt tot nadenken...

Telefonie = EDPnet + OVH
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ze plaatsen ze dan ook niet om ongevallen te verminderen, ze plaatsen ze om de kas te vullen. Moesten ze het geld nu daadwerkelijk gebruiken in betere wegen dan zou ik er minder problemen met hebben om eens geflitst te worden (momenteel nog nooit geflitst, tracht ik zo te houden), maar dat doen ze niet. De wegen blijven slecht en het geld geraakt evengoed op, god weet waaraan
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

kan me trouwens inbeelden dat een firma (volgroeide startup?) zich toch even in de haren krabt als Frans bedrijf, hun originele afzetmarkt wordt met deze volledig opgeblazen?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

MClaeys schreef:Ze plaatsen ze dan ook niet om ongevallen te verminderen, ze plaatsen ze om de kas te vullen. Moesten ze het geld nu daadwerkelijk gebruiken in betere wegen dan zou ik er minder problemen met hebben om eens geflitst te worden (momenteel nog nooit geflitst, tracht ik zo te houden), maar dat doen ze niet. De wegen blijven slecht en het geld geraakt evengoed op, god weet waaraan
Het geld van alle verkeersboetes gaat naar het "boetefonds". En daar hebben ze een luxeprobleem...ze krijgen dat geld niet op...Het is zo erg dat er ooit een voorstel is geweest om een deel te schenken aan goede doelen.

En helaas, dit is geen zever...

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ze hebben dat geld al goed besteed aan Audi 4x4 wagens die dan in de prak werden gereden omdat de politiemannen gewoonweg geen ervaring hadden met het besturen van dergelijke krachtige voertuigen... Ooit in de krant gelezen :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dit was inderdaad één van de uitgaveposten die ze *gemaakt* hebben...
Andere uitgaveposten : flitspalen aankopen (duh), verkeersborden vernieuwen, belijning van straten eens opnieuw doen, ...

Probleem is dat er 1 boetefonds is, dat "gelijkmatig" verdeeld is over Vlaanderen en Wallonië. Men zou er wegen mee kunnen opknappen, maar dan zitten we weer met de typisch belgische problematiek : je hebt de kleine baantjes door gemeentes (onderhoud betaald door de gemeente), je hebt provinciale banen (onderhoud betaald door de provincie), regionale of gewestelijke banen (door de gewesten) en je hebt nationale banen (N-wegen) en autostrades. Deze laatste kunnen een aanspraak maken op het boetefonds. Probleem is dat men dit "vergeet" ofwel dat er reeds "plannen" zijn om deze wegen te herstellen/onderhouden/... Waarbij er dus reeds een subsidie aanvraag is geweest en waarbij het boetefonds niet tussen komt...

Telefonie = EDPnet + OVH
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Mits goede wil zou men dan kunnen zorgen voor :

autostrades gaat van boetefonds, gewest en andere wegen nemen overheidssubsidies die van autostrades komen.

Maar ja das weer te simplistisch zeker! :-D
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

We leven nog altijd in België hé :)

Telefonie = EDPnet + OVH
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

ikke niet! ;-)

Eens je ergens anders gelijk Luxemburg woont, dan kan je simplistisch denken! :-D
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

*troll*
*ban*
*delete*

Voila, WE leven nog altijd in België :)