Verplichte omschakeling naar EuroDOCSIS 3.0?
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Beste,
Weet iemand of Telenet in de nabije toekomst gepland heeft om alle klanten op EuroDocsis 3.0 over te zetten?
Ik kan mij voorstellen dat zij de support voor ED 2.0 niet oneindig gaan blijven aanbieden op hun netwerk (apparatuur, onderhoud, spectrum dat vrijkomt, en andere voordelen voor hen).
Dat zou betekenen dat TN proactief modem swaps zal gaan uitvoeren?
En dus nog meer gaat proberen om alle klanten die combi modem door de strot te gaan duwen?
Ik doel hier uiteraard op de klanten die nog met oude tariefformule of met Basic zitten (met Fibernet heb je automatisch modemswap aan je been)...
Een beetje dezelfde situatie als ze indertijd gedaan hebben door CDLP eruit te gooien en alle klanten een modemswap moesten ondergaan.
Iemand een idee?
Thx!
Weet iemand of Telenet in de nabije toekomst gepland heeft om alle klanten op EuroDocsis 3.0 over te zetten?
Ik kan mij voorstellen dat zij de support voor ED 2.0 niet oneindig gaan blijven aanbieden op hun netwerk (apparatuur, onderhoud, spectrum dat vrijkomt, en andere voordelen voor hen).
Dat zou betekenen dat TN proactief modem swaps zal gaan uitvoeren?
En dus nog meer gaat proberen om alle klanten die combi modem door de strot te gaan duwen?
Ik doel hier uiteraard op de klanten die nog met oude tariefformule of met Basic zitten (met Fibernet heb je automatisch modemswap aan je been)...
Een beetje dezelfde situatie als ze indertijd gedaan hebben door CDLP eruit te gooien en alle klanten een modemswap moesten ondergaan.
Iemand een idee?
Thx!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Een verplichte omschakeling is er nog niet, maar zoals je zegt wie reeds internet heeft en naar fibernet overstapt krijgt Eurodocsis 3.0.
Zelfs nieuwe Basic internet klanten krijgen meteen de nieuwste 3.0 modem
de oude formules blijven gewoon verder doen met de oude docsis 2.0 modem , tenzij de oude modem defect is zal men dan bij deze gelegenheid proberen de combi modem aan te smeren denk ik. (in het kader van het wifi free project met de Home-spot)
Zelfs nieuwe Basic internet klanten krijgen meteen de nieuwste 3.0 modem
de oude formules blijven gewoon verder doen met de oude docsis 2.0 modem , tenzij de oude modem defect is zal men dan bij deze gelegenheid proberen de combi modem aan te smeren denk ik. (in het kader van het wifi free project met de Home-spot)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
4 jan 2012 ben ik overschakeld van een Smartshake, comfortnet XL + telPatje schreef: Zelfs nieuwe Basic internet klanten krijgen meteen de nieuwste 3.0 modem
had toen een EU DOC 2.0
nu heb ik een basic shake, internet , dig tv en tel
heb nog altijd de EU doc 2.0 modem only hangen hier in de garage, switch was niet nodig zei de teleshop, hopelijk blijft dit nog enige tijd zo
maar denk idd toekomst gericht dat ze nu die nieuwe routers willen doorpushen !
voor die telenet_hotspot toestanden en misschien als belgacom de snelheden opvoert ze dit ook weer doen,
zonder gelimiteerd te zijn door de modem's
-
- Forumtroll
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 15:51
- Bedankt: 1 keer
Zolang jij basic shake behoud zal er voor jou niets veranderen.
Ze kunnen niemand verplichten Homespot te nemen.
Ze kunnen niemand verplichten Homespot te nemen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vroeg of laat zal men nochtans de ourdere modems gaan vervangen.Jimmy_Plas schreef:Zolang jij basic shake behoud zal er voor jou niets veranderen.
Dat staat los van een nieuwe modem... als je die krijgt kan je het inderdaad nog altijd uitschakelen.Jimmy_Plas schreef:Ze kunnen niemand verplichten hotspot te nemen.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
+ wat is er mis met die wifi modems ? Voor de meeste mensen is dit een verbetering, wie geen wifi modem wil vraagt gewoon een andere aan de technieker, nog nooit problemen mee gehad.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De all-in-one modems zijn voor de doorsnee gebruiker in mijn ogen inderdaad een verbetering. Mensen kunnen meerdere computers aansluiten zonder dat er publieke ip's daaraan verspild worden (router), ze kunnen draadloos op internet zonder meerkost (wifi) en de basic dingen waarmee ze niet veel fout kunnen doen zijn aanwezig. Voor het overgrote deel van de vlaamse bevolking lijkt dit het belangrijkste?
Uiteraard zal je hier veel negatieve commentaren vinden, maar dit is dan ook weer Userbase voor iets hé. Die 95% van de Vlaamse bevolking die daarmee toekomt zal hier niet ingeschreven zijn...maar die overige 5% juist wel hier zitten techneuten, mensen die graag prutsen en testen. Hier zitten de early-adaptors van VoIP, mensen die al eens zelf een servertje draaien thuis, etc.
Uiteraard zal je hier veel negatieve commentaren vinden, maar dit is dan ook weer Userbase voor iets hé. Die 95% van de Vlaamse bevolking die daarmee toekomt zal hier niet ingeschreven zijn...maar die overige 5% juist wel hier zitten techneuten, mensen die graag prutsen en testen. Hier zitten de early-adaptors van VoIP, mensen die al eens zelf een servertje draaien thuis, etc.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Forumtroll
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 15:51
- Bedankt: 1 keer
Indien Telenet daar zelf mee begint,zal het gratis de modemwireless docsis3 vervangen.r2504 schreef:Vroeg of laat zal men nochtans de ourdere modems gaan vervangen.
Daarmee kunnen ze niemand verplichten activeringskosten te laten betalen.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit is inderdaad waar ik op aanstuur: die ED 2.0 modems moeten op termijn toch allemaal vervangen worden. Volgens mij plaatst men nu enkel nog ED 3.0, zelfs waar het voor snelheidsredenen niet nodig is; kwestie van die gewoon op termijn nietmeer te moeten gaan vervangen.r2504 schreef:Vroeg of laat zal men nochtans de ourdere modems gaan vervangen.Jimmy_Plas schreef:Zolang jij basic shake behoud zal er voor jou niets veranderen.
Ik vroeg me gewoon af of Telenet al bezig is met deze proactieve swap?
ED 1.1 modems staan toch volgens mij ook nergens meer? Deze zijn toch ook al allemaal vervangen door ED 2.0's? Volgens mij kan je met een 1.1 modem zelfs nietmeer connecten (ook al zou die modem correct geregistreerd zijn), het netwerk ondersteund het volgens mij gewoon nietmeer.
Ik herinner me nog een brief van Telenet een 10-tal jaren geleden dat ik hen moest bellen voor een afspraak te maken voor mijn CDLP naar ED te switchen, daarin stond toen een uiterste switch datum: indien niet geswitcht, zou ik geen gebruik meer kunnen maken van hun diensten.
Zover zijn we uiteraard bijlange nog niet, maar volgens mij komt deze situatie toch terug, ofniet?
Laatst gewijzigd door cyberbozzo 08 maa 2012, 14:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Volgens mij niet... voorlopig enkel bij upgrades (zelfs indien deze geen Eurodocsis 3.0 vereisen).cyberbozzo schreef:Ik vroeg me gewoon af of Telenet al bezig is met deze proactieve swap?
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Thx
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
Ik heb hier net vrienden over de vloer gehad die nog de oude modem hebben en het basic abonnement.
En plots deze week kunnen ze niet meer surfen, maar wel nog mail, skypen, tor netwerkt.....
(dit op alle computers in huis, en de omschakeling gebeurde midden in de nacht)
Na wat testen komt telenet met de melding dat de modem waarschijnlijk stuk is en dat ze voor 70 € een nieuwe modem kunnen krijgen
of dat ze voor "maar" 5 € extra per maand kunnen overstappen naar fibernet.
Nu, ik heb hier wat ervaring met modems & breedband en ben er praktisch zeker van dat Telenet hier bewust poort 80 blokkeert om zo de mensen
wijs te maken dat ze moeten overschakelen !!
Die vrienden kunnen perfect hun mails raadplegen, skypen, surfen via het tor netwerk, en via een omweg op de browser (proxy) kunnen ze ook op internet.
toch wel een heel bizarre verklaring van telenet.
Pas dus op met telenet hun verhaaltjes.
En plots deze week kunnen ze niet meer surfen, maar wel nog mail, skypen, tor netwerkt.....
(dit op alle computers in huis, en de omschakeling gebeurde midden in de nacht)
Na wat testen komt telenet met de melding dat de modem waarschijnlijk stuk is en dat ze voor 70 € een nieuwe modem kunnen krijgen
of dat ze voor "maar" 5 € extra per maand kunnen overstappen naar fibernet.
Nu, ik heb hier wat ervaring met modems & breedband en ben er praktisch zeker van dat Telenet hier bewust poort 80 blokkeert om zo de mensen
wijs te maken dat ze moeten overschakelen !!
Die vrienden kunnen perfect hun mails raadplegen, skypen, surfen via het tor netwerk, en via een omweg op de browser (proxy) kunnen ze ook op internet.
toch wel een heel bizarre verklaring van telenet.
Pas dus op met telenet hun verhaaltjes.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sluit eens een pc rechtstreeks aan op die modem?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
Dit hebben we gedaan, zelf met meerder PCs,
Firewalls zijn allen uitgeschakeld..
Tevens is er gekeken naar het datalimiet, daar zitten ze ook onder.
Firewalls zijn allen uitgeschakeld..
Tevens is er gekeken naar het datalimiet, daar zitten ze ook onder.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zou mij ten sterkste verwonderen mochten ze poort 80 blocken...
Kan je surfen naar een IP adres (bvb naar http://81.95.126.175 )?
Het is zo dat als jij een HTTP request doet, de server deze ontvangt op poort 80, maar niet terugstuurt via die poort.
Kan je surfen naar een IP adres (bvb naar http://81.95.126.175 )?
Het is zo dat als jij een HTTP request doet, de server deze ontvangt op poort 80, maar niet terugstuurt via die poort.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat je hier toch wat TE voorbarige conclusies trekt.mikevanoostende schreef: Nu, ik heb hier wat ervaring met modems & breedband en ben er praktisch zeker van dat Telenet hier bewust poort 80 blokkeert om zo de mensen wijs te maken dat ze moeten overschakelen !!
toch wel een heel bizarre verklaring van telenet.
Pas dus op met telenet hun verhaaltjes.
Telenet kan jou niet verplichten om over te schakelen naar een nieuw abonnement. Zelfs als ze bij jou een "nieuwe" modem moeten komen plaatsten. Volgens mij zijn de kosten ook uit de lucht gegrepen: de modem behoort Telenet, indien de fout bij de modem ligt moet Telenet deze vervangen. Misschien eens Charlotte informeren.
Nu wat betreft het probleem zelf:
Ik neem aan dat je dus nog een oude modem hebt, geen router, en je PC's direct op de modem aangesloten zijn (via een switch)
Zoals Krisken zei: probeer eens te surfen op een IP. Als dat werkt, dan heb je een DNS probleem.
Ik zou dan eens de DNS servers van Telenet (of andere) manueel ingeven in de netwerk instellingen van je PC, en opnieuw proberen te surfen.
Dit probleem doet me denken aan een gelijkaardig probleem: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=32784
Hier lijkt het ook een DNS probleem te zijn, na het verlopen van de DHCP lease. Telenet is dit aan het onderzoeken.
Hou ons op de hoogte !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
Intussen is het probleem opgelost !
Daarnet voor de 3de keer bij telenet langs geweest, en na een paar discussies, en een paar telefoontjes tussen het kantoor en iemand
van hun technische dienst... EN met de melding dat we wel degelijk geen fibrenet willen worden opgedrongen hebben ze
die poort terug opengezet.
En werkt alles terug "normaal".
Dus na 2 dagen discussies heeft telenet toegegeven dat ze die hadden geblokkeerd.. hierbij vermelden ze wel
dat dit hun waarschuwing was omdat we bijna aan het download limiet zaten.... (net geen 90%) Ongehoord vind ik !
DNS was zeker geen probleem...
Tracert gedaan naar www.google.be zonder problemen...
als je kan skypen, mails ontvangen en daarbij het TOR netwerk op kan, dan weet je na een paar extra testen genoeg..
Ik weet wat ik moet controleren om te weten waar het probleem zit... anders zou ik geen tijd gaan spenderen in het posten van dit bericht.
Daarnet voor de 3de keer bij telenet langs geweest, en na een paar discussies, en een paar telefoontjes tussen het kantoor en iemand
van hun technische dienst... EN met de melding dat we wel degelijk geen fibrenet willen worden opgedrongen hebben ze
die poort terug opengezet.
En werkt alles terug "normaal".
Dus na 2 dagen discussies heeft telenet toegegeven dat ze die hadden geblokkeerd.. hierbij vermelden ze wel
dat dit hun waarschuwing was omdat we bijna aan het download limiet zaten.... (net geen 90%) Ongehoord vind ik !
DNS was zeker geen probleem...
Tracert gedaan naar www.google.be zonder problemen...
als je kan skypen, mails ontvangen en daarbij het TOR netwerk op kan, dan weet je na een paar extra testen genoeg..
Ik weet wat ik moet controleren om te weten waar het probleem zit... anders zou ik geen tijd gaan spenderen in het posten van dit bericht.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Afhankelijk van je instellingen kan je een melding krijgen... maar afsluiten doen ze die poort niet hoor.mikevanoostende schreef:Dus na 2 dagen discussies heeft telenet toegegeven dat ze die hadden geblokkeerd.. hierbij vermelden ze wel
dat dit hun waarschuwing was omdat we bijna aan het download limiet zaten.... (net geen 90%) Ongehoord vind ik !
Ik denk dat je een aantal verkeerde conclusies trekt... trouwens een defecte modem wordt steeds GRATIS vervangen !
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
Blijkbaar hebben ze het toch gedaan... na een discussie hebben ze die terug open gezet.
en die defecte modem ging ons 75 kosten.
Ze hebben zelf toegegeven dat ze het surf verkeer hadden geblokkeerd.
Ik wil alleen duidelijk maken dat je in zo een situatie op uw strepen moet staan en je niet moet laten
ompraten door telenet... en als de modem stuk zou zijn geweest dan eisen dat ze die gratis vervangen.
Blijkbaar moet je toch je mening herzien ..en dat ze dus wel degelijk wel kunnen afsluiten, technisch gezien fluitje van een cent voor hen...
en die defecte modem ging ons 75 kosten.
Ze hebben zelf toegegeven dat ze het surf verkeer hadden geblokkeerd.
Ik wil alleen duidelijk maken dat je in zo een situatie op uw strepen moet staan en je niet moet laten
ompraten door telenet... en als de modem stuk zou zijn geweest dan eisen dat ze die gratis vervangen.
Blijkbaar moet je toch je mening herzien ..en dat ze dus wel degelijk wel kunnen afsluiten, technisch gezien fluitje van een cent voor hen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Naar welke telenetwinkel bij jij daarvoor geweest?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Misschien een SmartSpot, er is er ene in Oostende.
Maar voor zover ik weet gebruikt Telenet bij het overschrijden van de limiet of bij het niet betalen van facturen een 'landing page' met meer details...
Dat ze moedwillig poort 80 blokkeren zou me echt verwonderen...
Maar voor zover ik weet gebruikt Telenet bij het overschrijden van de limiet of bij het niet betalen van facturen een 'landing page' met meer details...
Dat ze moedwillig poort 80 blokkeren zou me echt verwonderen...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Hoe het nu tegenwoordig zit weet ik niet precies. Maar vroeger was het wel zo dat je bij meldingen en limiet issues op een landingpage terechtkwam. Je moest dan ok klikken of kiezen: verder op smalband of bijbetalen. Je kon nietmeer surfen tot als je een keuze had gemaakt( al was het maar da je koos voor verder op smalband).r2504 schreef: Afhankelijk van je instellingen kan je een melding krijgen... maar afsluiten doen ze die poort niet hoor.
of dat systeem nog in voege is weet ik niet echt...
Ik vind het ook een sterk verhaal, maar probeer toch ergens een logische verklaring te vinden.
Kwam de klant misschien om technische redenen niet op die landingpage?
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
De telenet winkel was in Oostende, de service in de zaak was goed, het was de communicatie met Telenet zelf die mank liep.
En er was geen landingspage te zien, anders was het duidelijk geweest wat er fout ging.
En er was geen landingspage te zien, anders was het duidelijk geweest wat er fout ging.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Je hebt het heel waarschijnlijk verkeerd verstaan. Het heeft heel waarschijnlijk te maken met die 90% .
Je zegt het toch zelf : het is hun waarschuwing omdat je bijna aan 90% zat. Dat is bij iedereen zo, en dat kan je zelf instellen. Je kan die waarschuwing ook al eerder krijgen.
Je verwart het één en ander met elkaar. Volgens mij is er gewoon ergens een samenloop van ongelukkige omstandigheden.
Waarom zouden ze in godsnaam alleen poort 80 blokkeren? Dan blokkeren ze toch alles.
Denk je nu echt dat ze zich daarmee bezig houden?
Je zegt het toch zelf : het is hun waarschuwing omdat je bijna aan 90% zat. Dat is bij iedereen zo, en dat kan je zelf instellen. Je kan die waarschuwing ook al eerder krijgen.
Je verwart het één en ander met elkaar. Volgens mij is er gewoon ergens een samenloop van ongelukkige omstandigheden.
Waarom zouden ze in godsnaam alleen poort 80 blokkeren? Dan blokkeren ze toch alles.
Denk je nu echt dat ze zich daarmee bezig houden?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Twee dingen zijn er hoogstwaarschijnlijk gebeurd:
1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage. Als er dan iets misloopt zit al je http-verkeer geblokkeerd.
2) Toen men voor de eerste keer contact opnam met Telenet zal een bonusgeile verkoopshoer zonder kennis van datalimieten en de landingspage geconcludeerd hebben dat het om een defecte modem ging. Met eurotekens in de ogen kan zo iemand alleen op het knopje "upgrade naar Fibernet" geklikt hebben want aan het knopje "defecte modem" zit geen bonus verbonden.
Als de klant dan concludeert: "Telenet heeft mijn http-verkeer geblokkeerd en me proberen dwingen om Fibernet te nemen." dan vind ik dat een correcte analyse.
Je moet goed beseffen dat bugs een goudmijn zijn voor Telenet. De klant belt met een technisch probleem maar na het telefoongesprek heeft Telenet hem een duurder abonnement aangesmeerd. Bugs zijn zo winstgevend.
1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage. Als er dan iets misloopt zit al je http-verkeer geblokkeerd.
2) Toen men voor de eerste keer contact opnam met Telenet zal een bonusgeile verkoopshoer zonder kennis van datalimieten en de landingspage geconcludeerd hebben dat het om een defecte modem ging. Met eurotekens in de ogen kan zo iemand alleen op het knopje "upgrade naar Fibernet" geklikt hebben want aan het knopje "defecte modem" zit geen bonus verbonden.
Als de klant dan concludeert: "Telenet heeft mijn http-verkeer geblokkeerd en me proberen dwingen om Fibernet te nemen." dan vind ik dat een correcte analyse.
Je moet goed beseffen dat bugs een goudmijn zijn voor Telenet. De klant belt met een technisch probleem maar na het telefoongesprek heeft Telenet hem een duurder abonnement aangesmeerd. Bugs zijn zo winstgevend.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waar haal je dan vandaan dat men DNS hijacking gebruiktraf1 schreef:1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Vroeger was ik ook Telenet-klant, ik heb toen zelf ondervonden dat requests naar Google ineens uitkwamen bij die Telenet-landingspage.
Test het zelf eens uit hé: http://www.thinkbroadband.com/download.html
Test het zelf eens uit hé: http://www.thinkbroadband.com/download.html
Het is gewoon al het verkeer op port 80 dat omgeleid wordt (andere porten werken dus wel), een heel simpele oplossing. Als je het data-verkeer wil blokkeren, zijn er veel meer technieken dan DNS hijacking. Je kan met de routes beginnen prutsen bv, of DPI (deep packet inspection) gebruiken. Of een transparante web-proxy gebruiken.r2504 schreef:Waar haal je dan vandaan dat men DNS hijacking gebruiktraf1 schreef:1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage.
A propos, ik werk aan dat soort code op mijn job (en nee, ik werk niet voor Telenet of Belgacom).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daarom is het geen DNS hijacking hé... je trekt voorbarige en foutieve conclusies !raf1 schreef:ineens uitkwamen bij die Telenet-landingspage.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lees de post eens van Bluezy... een mogelijke methode staat daarin (vermoedelijke een transparent proxy), maar het is zeker geen DNS hijacking (dan zou het namelijk met een alternatieve DNS of IP-adres gewoon werken, en je hebt ook nog eens DNS caching wat dergelijke techniek gewoon niet bruikbaar maakt voor dit).
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Lang geleden toen de dieren nog konden spreken had ik ook nog Telenet en had ik die landingspagina ingesteld omdat ik dat wel een gemakkelijk idee vond, dan zijn huisgenoten ineens geïnformeerd. Na de eerste keer over de 90% te gaan heb ik die even snel weer uitgeschakeld want de server van de landingspagina marcheerde niet deftig, je kon ook niet in Mijn Telenet om het uit te schakelen en aangezien het al na 20h was, was de helpdesk ook onbereikbaar om hun te vragen het uit te schakelen met als gevolg dat het dan maar een TV-avondje werd
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35
raf1 schreef:Twee dingen zijn er hoogstwaarschijnlijk gebeurd:
1) 90% datavolume overschreden waarbij Telenet via de DNS hijacking-techniek het surfverkeer omleidt naar een buggy landingpage. Als er dan iets misloopt zit al je http-verkeer geblokkeerd.
2) Toen men voor de eerste keer contact opnam met Telenet zal een bonusgeile verkoopshoer zonder kennis van datalimieten en de landingspage geconcludeerd hebben dat het om een defecte modem ging. Met eurotekens in de ogen kan zo iemand alleen op het knopje "upgrade naar Fibernet" geklikt hebben want aan het knopje "defecte modem" zit geen bonus verbonden.
Als de klant dan concludeert: "Telenet heeft mijn http-verkeer geblokkeerd en me proberen dwingen om Fibernet te nemen." dan vind ik dat een correcte analyse.
Je moet goed beseffen dat bugs een goudmijn zijn voor Telenet. De klant belt met een technisch probleem maar na het telefoongesprek heeft Telenet hem een duurder abonnement aangesmeerd. Bugs zijn zo winstgevend.
Toch iemand die mijn redenering volgt..
Het zal wel iets te maken hebben met die 90 %, maar dan zonder de landingspage. en zonder de mogelijkheid om verder te genieten van je 10% .
Duidelijk is dat de (moedwillige) uncompetentie bij telenet gecombineerd met de onwetende gebruikers inderdaad een extra duit in het laatjes van Telenet brengen.
Kan me moeilijk inbeelden dat een landingspage nu zo moeilijk moet zijn om 100% te laten werken in geval van problemen ..
Hun landingspage voor het aansmeren van een abonnement bij hun wifi hotspots werkt nochtans naar behoren ..
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Edelachtbare Dames en Heren,
Uw druk besproken "landingspagina" kan men, als gebruiker, tegenwoordig ook uitschakelen via "Mijn Telenet".
Met onderstaande instellingen zal men het toegewezen volume kunnen verbruiken om nadien zonder enige "landingspagina" verder te surfen aan verlaagde snelheid.
Onderstaand is afkomstig van een Telenet "Basic Internet" abonnement.
Your mileage may vary with different products.
Uw druk besproken "landingspagina" kan men, als gebruiker, tegenwoordig ook uitschakelen via "Mijn Telenet".
Met onderstaande instellingen zal men het toegewezen volume kunnen verbruiken om nadien zonder enige "landingspagina" verder te surfen aan verlaagde snelheid.
Onderstaand is afkomstig van een Telenet "Basic Internet" abonnement.
Your mileage may vary with different products.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad...
-
- Starter Plus
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Toch niet helemaal. Je moet een WIFI modem Docsis 3.0 hebben. Ook al betalen de klanten met een
niet Wifi model evenveel, zij kunnen geen gebruik maken van het draadloze netwerk.
Ik heb, om redenen dat de wifi modems van Telenet problemen geven met VPN en Voip, gekozen
voor een modem only. Gevolg, niet tegenstaande dezelfde faktuur, geen Homespot voor die gebruikers.
En dat is discriminatie.
niet Wifi model evenveel, zij kunnen geen gebruik maken van het draadloze netwerk.
Ik heb, om redenen dat de wifi modems van Telenet problemen geven met VPN en Voip, gekozen
voor een modem only. Gevolg, niet tegenstaande dezelfde faktuur, geen Homespot voor die gebruikers.
En dat is discriminatie.
-
- Premium Member
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Je kunt je voor dacht ik 30 Euro een FON bakje aanschaffen en toegang krijgen tot de fon hotspots van Belgacom. Laatste keer dat ik keek waren er al veelmeer fonspots dan Telenet hotspots. Zelfs Telenet gaf dat toe.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is geen discriminatie.StefkeDB schreef:Toch niet helemaal. Je moet een WIFI modem Docsis 3.0 hebben. Ook al betalen de klanten met een
niet Wifi model evenveel, zij kunnen geen gebruik maken van het draadloze netwerk.
Ik heb, om redenen dat de wifi modems van Telenet problemen geven met VPN en Voip, gekozen
voor een modem only. Gevolg, niet tegenstaande dezelfde faktuur, geen Homespot voor die gebruikers.
En dat is discriminatie.
De particuliere gebruikers met een modem only opstelling, hebben expliciet gevraagd om geen Wifi/modem combi te hebben. Professionele gebruikers kunnen sowieso geen gebruik maken van Homespot (wel van Hotspot).