Ineens op repair profiel?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je zit nu op 16.5mbit, wat geen repair profiel is.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik zit met hetzelfde probleem. Zit al sinds ik bij Scarlet ben aangesloten op een 20/2 profiel, het is te zeggen: zat.
Zoals veel mensen wellicht al ondervonden hebben durft de sagem modem zich al eens herhaaldelijk na elkaar resetten, en de modem naar de fabrieksinstellingen herstellen helpt dan vaak (voor een paar weken). Dus nadat ik hier een uur gefrustreerd naar de lichtjes van die modem zat te kijken, besloot ik dat maar weer eens te doen. Dan wachten op Scarlet die alle instellingen tegenwoordig graag zelf op de modem smijt, en daarna ging het internet weer ononderbroken verder.
Het enige probleem: dit keer tegen nog niet de helft van de snelheid die ik een paar uur daarvoor haalde. Eventjes naar de statuspagina geweest, ontdekt dat ik van het 20/2 profiel naar het 9/0.5 profiel ben gegooid.
Dan even de chat van scarlet geraadpleegd, en de vriendelijke "helpster" aan de andere kant van de lijn zei er het volgende over:
***: Ik denk zelf persoonlijk dat de reden dat u op een repair profiel ben gezet.
***: is omdat u veel downloadt
***: Dit is alleen wat ik denk
Waarop ik uiteraard reageerde
Scarlet biedt toch onbeperkt internet aan?
Oké, ik had namelijk op userbase.be vernomen dat er meerdere mensen op een lager profiel gezet zijn geweest sinds er een nieuwe firmware de ronde doet
Aangezien ik al sinds augustus "veel" download, zie ik niet in waarom dat nu plots een probleem zou zijn
Waarop ze zei dat ze een "dossier" gaat aanmaken bij Belgacom, en ze "hoopt" dat dat het gaat doen voor mij.
Zeer ergerlijk, telkens weer opstoten tegen die lieflijke monopolistjes in ons belgenland.
Is dit bij sommige mensen al daadwerkelijk al opgelost eigenlijk? Anders overweeg ik naar een andere crappy provider over te stappen.
Grts
Zoals veel mensen wellicht al ondervonden hebben durft de sagem modem zich al eens herhaaldelijk na elkaar resetten, en de modem naar de fabrieksinstellingen herstellen helpt dan vaak (voor een paar weken). Dus nadat ik hier een uur gefrustreerd naar de lichtjes van die modem zat te kijken, besloot ik dat maar weer eens te doen. Dan wachten op Scarlet die alle instellingen tegenwoordig graag zelf op de modem smijt, en daarna ging het internet weer ononderbroken verder.
Het enige probleem: dit keer tegen nog niet de helft van de snelheid die ik een paar uur daarvoor haalde. Eventjes naar de statuspagina geweest, ontdekt dat ik van het 20/2 profiel naar het 9/0.5 profiel ben gegooid.
Dan even de chat van scarlet geraadpleegd, en de vriendelijke "helpster" aan de andere kant van de lijn zei er het volgende over:
***: Ik denk zelf persoonlijk dat de reden dat u op een repair profiel ben gezet.
***: is omdat u veel downloadt
***: Dit is alleen wat ik denk
Waarop ik uiteraard reageerde
Scarlet biedt toch onbeperkt internet aan?
Oké, ik had namelijk op userbase.be vernomen dat er meerdere mensen op een lager profiel gezet zijn geweest sinds er een nieuwe firmware de ronde doet
Aangezien ik al sinds augustus "veel" download, zie ik niet in waarom dat nu plots een probleem zou zijn
Waarop ze zei dat ze een "dossier" gaat aanmaken bij Belgacom, en ze "hoopt" dat dat het gaat doen voor mij.
Zeer ergerlijk, telkens weer opstoten tegen die lieflijke monopolistjes in ons belgenland.
Is dit bij sommige mensen al daadwerkelijk al opgelost eigenlijk? Anders overweeg ik naar een andere crappy provider over te stappen.
Grts
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Lijkt mij redelijk dom om hevige downloaders van 20 naar 16.5 te zetten? Wat gaat die 3.5Mbps geven? Dus lijkt mij fout dat dit voor het downloaden is.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Moderator
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Vermoedelijk is er een misverstand en heeft de medewerker het over smalband ipv repairprofiel.
Een repairprofiel wordt toegewezen in geval van technische problemen met je lijn, wat hier waarschijnlijk het geval is.
Een repairprofiel wordt toegewezen in geval van technische problemen met je lijn, wat hier waarschijnlijk het geval is.