Ineens op repair profiel?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je zit nu op 16.5mbit, wat geen repair profiel is.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik zit met hetzelfde probleem. Zit al sinds ik bij Scarlet ben aangesloten op een 20/2 profiel, het is te zeggen: zat.
Zoals veel mensen wellicht al ondervonden hebben durft de sagem modem zich al eens herhaaldelijk na elkaar resetten, en de modem naar de fabrieksinstellingen herstellen helpt dan vaak (voor een paar weken). Dus nadat ik hier een uur gefrustreerd naar de lichtjes van die modem zat te kijken, besloot ik dat maar weer eens te doen. Dan wachten op Scarlet die alle instellingen tegenwoordig graag zelf op de modem smijt, en daarna ging het internet weer ononderbroken verder.
Het enige probleem: dit keer tegen nog niet de helft van de snelheid die ik een paar uur daarvoor haalde. Eventjes naar de statuspagina geweest, ontdekt dat ik van het 20/2 profiel naar het 9/0.5 profiel ben gegooid.
Dan even de chat van scarlet geraadpleegd, en de vriendelijke "helpster" aan de andere kant van de lijn zei er het volgende over:
***: Ik denk zelf persoonlijk dat de reden dat u op een repair profiel ben gezet.
***: is omdat u veel downloadt
***: Dit is alleen wat ik denk
Waarop ik uiteraard reageerde
Scarlet biedt toch onbeperkt internet aan?
Oké, ik had namelijk op userbase.be vernomen dat er meerdere mensen op een lager profiel gezet zijn geweest sinds er een nieuwe firmware de ronde doet
Aangezien ik al sinds augustus "veel" download, zie ik niet in waarom dat nu plots een probleem zou zijn
Waarop ze zei dat ze een "dossier" gaat aanmaken bij Belgacom, en ze "hoopt" dat dat het gaat doen voor mij.
Zeer ergerlijk, telkens weer opstoten tegen die lieflijke monopolistjes in ons belgenland.
Is dit bij sommige mensen al daadwerkelijk al opgelost eigenlijk? Anders overweeg ik naar een andere crappy provider over te stappen.
Grts
Zoals veel mensen wellicht al ondervonden hebben durft de sagem modem zich al eens herhaaldelijk na elkaar resetten, en de modem naar de fabrieksinstellingen herstellen helpt dan vaak (voor een paar weken). Dus nadat ik hier een uur gefrustreerd naar de lichtjes van die modem zat te kijken, besloot ik dat maar weer eens te doen. Dan wachten op Scarlet die alle instellingen tegenwoordig graag zelf op de modem smijt, en daarna ging het internet weer ononderbroken verder.
Het enige probleem: dit keer tegen nog niet de helft van de snelheid die ik een paar uur daarvoor haalde. Eventjes naar de statuspagina geweest, ontdekt dat ik van het 20/2 profiel naar het 9/0.5 profiel ben gegooid.
Dan even de chat van scarlet geraadpleegd, en de vriendelijke "helpster" aan de andere kant van de lijn zei er het volgende over:
***: Ik denk zelf persoonlijk dat de reden dat u op een repair profiel ben gezet.
***: is omdat u veel downloadt
***: Dit is alleen wat ik denk
Waarop ik uiteraard reageerde
Scarlet biedt toch onbeperkt internet aan?
Oké, ik had namelijk op userbase.be vernomen dat er meerdere mensen op een lager profiel gezet zijn geweest sinds er een nieuwe firmware de ronde doet
Aangezien ik al sinds augustus "veel" download, zie ik niet in waarom dat nu plots een probleem zou zijn
Waarop ze zei dat ze een "dossier" gaat aanmaken bij Belgacom, en ze "hoopt" dat dat het gaat doen voor mij.
Zeer ergerlijk, telkens weer opstoten tegen die lieflijke monopolistjes in ons belgenland.
Is dit bij sommige mensen al daadwerkelijk al opgelost eigenlijk? Anders overweeg ik naar een andere crappy provider over te stappen.
Grts
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Lijkt mij redelijk dom om hevige downloaders van 20 naar 16.5 te zetten? Wat gaat die 3.5Mbps geven? Dus lijkt mij fout dat dit voor het downloaden is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Vermoedelijk is er een misverstand en heeft de medewerker het over smalband ipv repairprofiel.
Een repairprofiel wordt toegewezen in geval van technische problemen met je lijn, wat hier waarschijnlijk het geval is.
Een repairprofiel wordt toegewezen in geval van technische problemen met je lijn, wat hier waarschijnlijk het geval is.