Telenet blokkeert poort 80,en smeert je een nieuwe modem aan

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gesloten
mikevanoostende
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2011, 12:35

Net vrienden over de vloer gehad die nog een oude modem hebben en het basic abonnement.
Sinds een paar dagen kunnen ze niet meer surfen, maar wel nog mail, skypen, tor netwerk .....
(dit op alle computers in huis, en de omschakeling gebeurde midden in de nacht)

Na wat testen komt telenet met de melding dat de modem waarschijnlijk stuk is en dat ze voor 70 € een nieuwe modem kunnen krijgen
of dat ze voor "maar" 5 € extra per maand kunnen overstappen naar fibernet.
En je dus ook verplichten een digirecorder in huis te nemen...

Nu, ik heb hier wat ervaring met modems & breedband en ben er praktisch zeker van dat Telenet hier bewust poort 80 blokkeert om zo de mensen
wijs te maken dat ze moeten overschakelen !!
Die vrienden kunnen perfect hun mails raadplegen, skypen, surfen via het tor netwerk, en via een omweg op de browser (proxy) kunnen ze ook op internet.
toch wel een heel bizarre verklaring van telenet.

Pas dus op met telenet hun verhaaltjes, fibernet is blijkbaar belangrijker dan een goede service aan hun klanten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geen crossposts aub!
Topic gaat verder vanaf http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 85#p426169

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gesloten

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”