Windows 8 consumer preview

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ge zet uw muis helemaal van boven en sleept de app helemaal naar beneden... app closed.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ze is dan wel weg, maar niet gesloten, zie task manager.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Awel, ik had dat eerst ff gedubbelchecked ;-) Ik dacht waar is hij nu over aan't lullen ? internet explorer, een twee tal games en die kookboeken sluiten mooi wanneer je ze naar beneden sleept. Meel enzo heb ik niet getest, die zullen wel blijven doordraaien denk ik (active tiles)
Het duurt trouwens wel een paar seconden, ik sluit programma in metro, alt-tab naar taskmanager, zie programma nog open staan, fractie later is het weg.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jep, ik heb toch ook gemerkt dat naar beneden slepen ze effectief afsluit. Ik erger mij momenteel vooral aan het feit dat bepaalde zaken hier niet werken. Maps wil mijn locatie niet zoeken, Xbox live wil niet inloggen omdat ik in de foute regio zit, Xbox Companion ook niet :evil:
En dan de programma's die geen tile hebben (bvb Visual studio 2011 en onderhoudsprogramma's zoals defragmentatie etc... zijn ronduit lelijk in de tile interface. Is er trouwens een mogelijkheid om tiles te groeperen? En dan bedoel ik 1 tile met daaronder subtiles (een mapke dus). En kan je de layout van tiles zelf veranderen (wat handig zou zijn bij die non-tile apps)?
Ik dacht ook dat opzij slepen wel ging werken, maar ik moet blijkbaar telkens onderaan met de scrollbar werken.
Pluspunt is dat hij mijn D-Link wifi stick meteen herkende, iets wat Windows 7 niet deed + geen driver installatie gezien, er waren gewoon meteen wifi netwerken zichtbaar :)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat dat nu al kan, maar in de video bij deze preview werd daar wel al van gesproken (tiles groeperen)
Tuurlijk werk er veel nog niet.. vandaar preview (music app werk niet, video app werkt niet, Weather niet is in °C, maps werkt maar half, geen klok, geen news tile)

Metro is dus verre van af maar wel geslaagd voor mij.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Ik denk niet dat dat nu al kan, maar in de video bij deze preview werd daar wel al van gesproken (tiles groeperen)
Op Windows Phone 7.5 gaat het ook niet (geen folder structuur in je tiles dus) al geloof ik ook dat de volgende grote release het wel zou supporteren.
MicrosoftHelpt
Verified Account
Verified Account
Twitter: MicrosoftHelpt
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

In de Windows Consumer Preview is het alleen mogelijk om tiles te groeperen in het hoofdscherm van de Metro interface, dus niet in mappen.
Om dit te doen kun je onderstaande stappen volgen.

Eerst moet je groepen maken en daarna kan je tiles verplaatsen naar een groep.
Om een groep te maken moet je uitzoomen met CTRL+muiswiel.
Klik met rechts op het icoon dat toegevoegd moet worden aan de groep.
Onderaan in het scherm verschijnt nu de optie "name group"
Na het invoeren van de groep-naam is het mogelijk om tiles naar de groep te verplaatsen.
Met vriendelijke groet,
MicrosoftHelpt
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Zal dit veranderen in de uiteindelijke versie? Alsook het zelf kiezen van een tile (voor programma's die geen hebben)?

Het tile systeem is voor mij ook wel een geslaagde aanpassing, met muis en toetsenbord is het wat wennen en ik vraag me af wat het gaat geven in zakelijke omgevingen (ik ga er vanuit dat metro is uit te schakelen in de ultimate versie).

Ik hoop stiekem vooral dat het de prijs van touchscreens omlaag zal trekken, aangezien deze toch wel voor een betere gebruikerservaring zorgen ;)
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Als een touchscreen voor u ligt misschien wel ja maar als je steeds uw arm moet strekken is dit verre van aangenaam werken ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Oops, die feature zit wel héél ver weg...

@ MicrosoftHelpt : gaan er de komende tijd nog apps bijkomen in de store, of is het wachten tot de officiële release ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen mappen in de mail app. Enkel postvak in geeft hij weer o.O
iceke
Elite Poster
Elite Poster

rechtsklikken, dan kan je folders kiezen.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Hier lijkt die mail ap niet echt goed te werken, heb verbinding gemaakt met een exchange server (active sync) ... haalt wel mails op maar niet allemaal. Ik bedoel maar dat de laatste mails niet zichtbaar zijn ... En het is niet dat de instellingen verkeerd staan.

Heb dat ondertussen wel allemaal gedeïnstalleerd en er office 2010 opgezet ...

Samengevat: de standaard aps zijn misschien goed voor op een tablet maar voor de desktop heb ik bijna alles verwijderd.

groetjes
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het duurt echt efkes voor je doorhebt wat dit OS doet.

Het belangrijkste is dat het de nadelen van al die verschillende apparaten voor een stuk gaat oplossen.

Waarom koop ik geen slate ? Omdat daar niet op te werken valt. Wat mis ik aan mijn smartphone ? De integratie van mijn desktop.
Het innovatieve is juist dat een alleskunner is, niet dat jij alles hoeft te gebruiken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Het duurt echt efkes voor je doorhebt wat dit OS doet.
Een nachtmerrie voor de doorsnee consument dus... een grote gok van Microsoft volgens mij... ik gelooof niet dat de consument er klaar voor is.
iceke schreef:Wat mis ik aan mijn smartphone ? De integratie van mijn desktop.
Geef dan eens een concreet voorbeeld en hoe Windows 8 dit zal oplossen ? Ik heb Windows Phone 7.5 en de "integratie" op gebied van data is daar het slechtste wat ik ooit al gezien heb (of denkt Microsoft nu echt dat we al onze data in SkyDrive gaat stoppen :bang: ) Dat contacts voortaan op de server staan (en dus niet langer op je SIM of telefoon geheugen) is trouwens niets nieuws... dat deed m'n Symbian ook al in combinatie met Mail for Excange (inclusief fotootjes).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Tuurlijk gaan we alles op die Skydrive proppen... dat doen we nu toch ook al voor onze mails met Gmail en onze fotos met Picassa en onze muziek met Spotify enz... Wat houdt je tegen ? Privacy ?

Onderschat vooral de gewone consument niet, of ga je me nu vertellen dat het allemaal computerexperts zijn, zij met hun iphones en ipads of Aldi taps en foons ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Tuurlijk gaan we alles op die Skydrive proppen
Dergelijk model werkt misschien in de US of Nederland... maar met de Belgische reputatie van weinig data voor veel geld gaat dat niet lukken vrees ik.
MicrosoftHelpt
Verified Account
Verified Account
Contacteer:

@ MicrosoftHelpt : gaan er de komende tijd nog apps bijkomen in de store, of is het wachten tot de officiële release ?
Natuurlijk komen er nieuwe apps in de store, op http://blogs.msdn.com/b/windowsstore/ar ... -apps.aspx staat beschreven welke stappen een developer moet ondergaan om een app in de store te krijgen.
Met vriendelijke groet,
MicrosoftHelpt
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Windows 8 gezakt voor bompa-test
Blogger Chris Pirillo had een even eenvoudig als geniaal idee: film je vader terwijl hij als één van de eersten een testversie van Windows 8 mag uitproberen.
Bron: De Tijd
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Stoer ! Een echte vent ! Welke man leest er nu eerst de manual voor hij zijn nieuw speelgoed aanzet ? ik niet in ieder geval !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Sinds wanneer komt Windows met een handleiding dan? O.o
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Do they want me to go Mac? :beerchug:

Nu enkele uren gespeeld te hebben met windows 8 wordt ubuntu/mint met de minuut aantrekkelijker :|
Ik hou niet van al die fantasietjes. Die aero look in windows 7 vond ik er al teveel aan. Het moet clean en simpel zijn, daarom zet ik windows 7 ook steeds op klassiek uitzicht.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hoe cleaner kan je een desktop zonder startknop krijgen ?
MicrosoftHelpt
Verified Account
Verified Account
Contacteer:

Uitleg rondom het gebruik van de Windows Consumer Preview is te vinden via onderstaande link.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... er-preview

Ook zijn op deze pagina instructievideo’s geplaatst, deze zijn te vinden via onderstaande link.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... et-started
Met vriendelijke groet,
MicrosoftHelpt
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Hoe cleaner kan je een desktop zonder startknop krijgen ?
Vraag dat maar eens aan die bompa in dat filmpje. Ik ergerde me ook rot aan het feit dat ik de apps niet dichtkreeg. Uiteindelijk dan met hulp van hier gevonden :p

Maar net zoals van DOS naar Windows 1.0? zal ik dit ook wel weer gewoon worden, unless ik overschakel op linux. Gebruik linux nu ook al een jaar op mijn mediaplayer, en ik verbaas me nog telkens hoe snel dit opstart en afsluit ivg mijn pc(s).
conehead
Elite Poster
Elite Poster

De snelheid van linux met een volledige gui (gnome)vind ik toch niet echt schitterend hoor ....
iceke
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Sinds wanneer komt Windows met een handleiding dan? O.o
Bij windows7 zit een 24blz tellende handleiding, een beknopte checklist dus met wat er allemaal nieuw is in dat besturingssysteem.
100% zeker dat dit bij windows8 ook gaat zitten.

Nu, dat filmpje snap ik wel hoor, maar had dien dumbfuck nu gewoon tegen zijn vader gezegd dat vanaf nu alles in de "hoeken" zit, dan had hij zich de moeite van dat filmpje kunnen besparen ;-) W8 is niet inuitief, dat heb ik ook wel door, maar de leercurve is belachelijk kort voor mensen die van een voorig ms besturingssysteem komen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Steeds mijn Windows eerlijk gekocht, nooit een handleiding gezien (enkel bij mijn XP Mediacenter).
De leercurve is laag inderdaad, maar ik blijf het met muis en toetsenbord niet intuïtief vinden, met touchscreen dan weer wel. Het is nog te stroef, opzij scrollen doe je bijvoorbeeld niet door te slepen, je moet met de scrollbalk werken (of misschien een muis hebben die een scrollwiel heeft dat ook opzij kan scrollen). En zo zijn er verschillende kleine zaken die nog voor teveel ergernissen zorgen. (Rechts klikken voor de folders van een mailadres te zien, geen folderstructuur in metro, apps zonder metro button staan gewoon lelijk en dat zijn er zeer veel, ...)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hehe, zat daarstraks bij een klant naast een aantal Microsoft consultants. Die zijn dus gans de tijd bezig geweest hoe ziek ze werden van diene 'vis' en elkaar gans de tijd tips geven hoe ze al die 'domme' dingen konden uitschakelen om terug hun 'normale' desktop te krijgen. Zegt genoeg zeker :-)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Windows 7 had tijdens de beta ook een vis-achtergrond eh: http://windows7forums.com/attachments/w ... 7b6936.jpg
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik mis vooral de handige zoekfunctie: in win7 (het zoekkader in de bol) was die eindelijk goed. Je kon immers ook snel naar technische instellingen zoeken (vb." local policies".
Nu blijkt het zoeken weer opgesplitst of enkel te zoeken in de huidige rubriek ... :?

Ook dat ingewikkeld gedoe om af te sluiten, als ze dit zo uitbrengen gaat het weer een dankbaar onderwerp zijn voor cabaretiers ...

De browserapp vind ik wel wat hebben, grafisch heel geslaagd. Ik verkies deze boven de browser op de desktop.

Anti-virus: ik slaag er voorlopig niet in om een gratis anti-virus pakket (vb panda-in-the-cloud) erbij te installeren. Bij Avira krijg ik tijdens de installatie wel netjes de melding dat er 'incompatibiliteitsproblemen' zijn met windows defender en het verzoek defender dus eerst te verwijderen.

Is het dan zo dat deze defenderversie in windows 8 een volledig (volwaardig?) anti-virus programma geworden is dat de andere bovengenoemde kan vervangen ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
iceke
Elite Poster
Elite Poster

? Windowstoets en typen maar, net zoals in win7...
Afsuiten doe je toch gewoon door op de aan/uit van je apparaaat te drukken ?
Ik heb trouwens gewoon security essentials geïnstalleerd.
MicrosoftHelpt
Verified Account
Verified Account
Contacteer:

Maak gebruik van de sneltoets WINDOWS+X om snel in het menu te komen voor de "administrative" tools.
Met vriendelijke groet,
MicrosoftHelpt
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag bericht gekregen van Asus dat voor alle pc's met windows 7 home premium verkocht na 9 september er een gratis upgrade naar windows 8 Pro voorzien is. (die voor 9 september betalen 15€)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Hopelijk later ook gratis een downgrade naar Windows 7.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Waarom? Wil je Windows 8 niet, koop het dan niet in plaats van te zagen over een downgrade :roll: :bang: je bent niet verplicht die gratis upgrade te gebruiken.
Ik draai momenteel de RTM versie en ben er op wat kleine zaken na zeer tevreden over. Ik draai het wel zonder key dus om de 3 uur krijg ik nog een venster om te activeren jammer genoeg.
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik denk dat nieuwe PC's (laptops/notebooks hebben onderhand de meerderheid) sowieso geleverd gaan worden met Windows 8. Dus is het niet zo verwonderlijk dat gebruikers een (liefst gratis) downgrade naar Windows 7 zullen willen omdat niet iedereen Win8 zo geweldig vindt.

Ik ben persoonlijk niet een te grote fan van Windows 8, en ja hoor, toch draai ik dat OS al sinds de developer preview virtueel onder Win7 met b.h.v. VMware Station 8 Pro om er ervaringen mee op te doen.

Je kan me dus bezwaarlijk een leek noemen wat mijn ervaringen betreft omtrent Win8. Ik vrees een herhaling van WinME en Vista (iig op de PC, ik hoop anderzijds dat Win8 potten breekt op de tablet- en smartphonemarkt).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wel, dat gaat inderdaad het grote probleem worden : Wat ben je met win8 op een "klassieke" pc zonder touchscreen ?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

MClaeys schreef:Waarom? Wil je Windows 8 niet, koop het dan niet in plaats van te zagen over een downgrade :roll: :bang: je bent niet verplicht die gratis upgrade te gebruiken.
Lees mijn bericht eens terug. Ik heb het niet over een upgrade maar een downgrade. Binnenkort kan je geen merk toestel meer kopen zonder Win 8.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik dacht dat je reageerde omdat je de gratis upgrade zou moeten gebruiken (wat dus niet zo is), mijn excuses. En ik heb je bericht gelezen, ik sprak ook over de downgrade. Op latere computers zal inderdaad Windows 8 staan, maar ik dacht dat er wel een downgrade mogelijkheid ging zijn (Bron). Sowieso gaat de nieuwe hardware er ook beter op voorzien zijn, zij het door touchscreen of door een muis/touchpad die gestures herkennen.

Op tablets gaat het een groter succes zijn denk ik, daar werkt het een pak intuïtiever, maar ik snap de aanpak wel om dezelfde interface te hebben op elk toestel. Momenteel draai ik de RTM native, via een truukje kan je hem installeren zonder key (hij vraagt wel om de 3 uur om een key dan) en ik moet zetten dat ik sinds de laatste versie die ik had staan (dev preview of consumer, ik weet het niet meer) iets minder ergernissen heb. Het is vooral wat wennen aan de bediening. Momenteel zijn de enige ergernissen dat de apps hun notificaties niet goed weergeven (ik zie online dat ik mail heb, de mail app zegt niks. Ik zie dat iemand spreekt op facebook, de berichten app zegt niks.). Dat uit de messenger redelijk wat functies verdwenen zijn (geen file transfer, geen webcam). En dat er nog maar heel weinig apps in de marketplace zijn, hoe minder ik naar de desktop moet wijzigen hoe liever, maar momenteel zit je dus vaker in de desktop-modus dan in de Windows 8 interface. Bij de desktop modus is er ook helemaal geen verschil, je start-menu is nu gewoon een full-screen menu.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”