kan je met router 2 pc tegelijkertijd online zetten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

stel ik heb een gewone adsl lijn kan ik met een router bv 2 pc in mijn huis op internet zetten tegelijk daarmee?

iemand zij van wel of hoe zit dan nu eigenlijk (me noob)
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

wezze schreef:stel ik heb een gewone adsl lijn kan ik met een router bv 2 pc in mijn huis op internet zetten tegelijk daarmee?

iemand zij van wel of hoe zit dan nu eigenlijk (me noob)


Ik dacht toch dat dit de bedoeling van een router was. Dus het antwoord moet dan ja zijn. Bij mij werkt het zo toch.
Darky

Ik heb telenet en gebruik ook router voor meerdere pc's aan te sluiten en dat wekt.

Ik gun telenet niet meer geld voor een duo of meer als ge als uw limiet toch hetzelfde blijft
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

ah thx voor de replys ja ik dacht gewoon dat een router diende voor draadloos internet ik had geen idee dat je daarmee meerdere pc met 1 verbinding online mee kon brengen :-)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

|----> PC1
Internet ---- Router ----|
|----> PC2



of 10 PCs :)
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Weeze: nee dat is eigenlijk Belgacom zijn schuld dat ge dacht dat een router voor draadloos internet is ...

Zij maken zo reclame, maar eigenlijk verkopen zij routers waar toevallig ook draadloos op kan geconnecteerd worden :)

Als ge geen draadloos internet nodig hebt: in de Belgacom boetiek verkopen ze Thomson modems die 4 poorten (aansluitingen) hebben voor pc's. Zo moet ge geen extra investering doen in een hub of switch.

Die Thomsons zijn tegenwoordig spotgoedkoop (ik heb in den beginne nog 9000 fr betaald voor mijne SpeedTouch, de voorloper van de huidige Thomsons :s )
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
[Nob]

Ik nog 10.000 bef C-Phest, dus prijs u gelukkig. :)

Een geluk dat die dingen goed gedaald zijn in prijs.

greetz,

Nob
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb zo'n plat lelijk Alcatel Speed Touch USB , met zo'n kut draad eraan dat hij overal wegglijd enzo ...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”