Fibernet Shake - ik wil het nieuwe model digicorder!

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gesloten
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Hallo,

Ik heb hier homeconnect van dommel via raw copper en telenet digitale tv met een digicorder (model dc-ad2000, 2 tuners)
Dinsdag heb ik m'n opzegbrief naar dommel verstuurd en vandaag hebben ze bevestigd.
Ik ga nu overstappen op fibernet shake van telenet. Graag zou ik nu ook mijn digicorder vervangen door het nieuwe model (dc-ad2100 denk ik? met 3 tuners).
Ik wilde online bestellen maar hoe ga ik dan te werk? De eerste stap bij de procedure is:

Code: Selecteer alles

Huur je nu al een HD Digicorder?
 velden aangeduid met * zijn verplicht 
Je huurt nu al een HD Digicorder. Hieronder kun je aangeven of je een extra HD Digicorder wilt huren (om bv. op een 2de tv ook digitaal te kijken). *

X Ja, ik wil een extra HD Digicorder huren 
Je betaalt een eenmalige activeringskost van € 50 voor je nieuwe HD Digicorder. 

X Nee, ik wil geen extra HD Digicorder huren 
Ik hou mijn huidige HD Digicorder. Je zal geen huur meer betalen voor je toestel omdat je huur inbegrepen is in de Shake die je bestelt. 
Kies ik hier voor een "extra" digicorder ter vervanging van mijn oude (ik heb geen extra nodig maar gewoon een nieuwe!) of hoe kom ik aan een nieuw toestel???
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Je kiest , je oude houden dar (heb geen andere keuze , anders betaal je 2x huur)

Naar een telenet center gaan , je oude binnendoen , 50 € activatie betalen voor je nieuwe en je bent vertrokken
The eternal and true pessimist :D
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

3 ake wat ik nu ga zeggen ga je niet graag horen en mij misschien een ban geven.
Maar ik blijf het erg vinden dan UB meedoet aan de uitzuigpolitiek 50 euro van telenet.
enja je zal dit wel verwijderen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

breng ik m'n oude binnen voor of na m'n fibernet shake bestelling? wacht ik dan tot de installateur hier geweest is?
gaat dat zomaar en moet ik een rede opgeven?
moet de oude in de doos met afstandsbediening enzo?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Kan je niet eerst je oude abonnement stopzetten? Dit resulteert in het binnen doen van uw huidig model.
Vervolgens een nieuw abonnement (=shake) aanvragen. Dit gaat natuurlijk enkel indien je huidige contract verlopen is.

Je zult wel een "downtime" hebben van digitale tv, maar normaal gezien blijft uw analoge tv nog wel eventjes werken. (al is dat geen zekerheid)

Dan ontwijk je toch die kost? Of geldt dat ook voor nieuwe klanten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

darkzero schreef:breng ik m'n oude binnen voor of na m'n fibernet shake bestelling?
Een decoder omruilen voor een nieuw model staat los van je bestelling... dit is iets dat je ten alle tijden kan doen (maar kost je dus 50 euro).

In tegenstelling tot wat Proximusboyke aangeeft kan ik dit wel begrijpen... het is niet omdat er een nieuw model uitkomt dat TN plotseling enkele honderduizende decoders (die op zich prima werken) naar de vuilnisbak moet verwijzen (wel zou men eventueel de huur kunnen verlagen voor iedereen die nog een oud model heeft). Deze 50 euro is dus iets anders dan een "activatiekost" welke inderdaad onder het begrip "uitzuigen" valt.

Voor je bestelling op zich zal je dus gewoon moeten vermelden "Nee, ik wil geen extra HD Digicorder huren" (en ga je dus ook geen nieuwe krijgen).

Misschien dat je de 50 euro kan vermijden door echter wel een extra Decoder te huren (dan ga je een nieuwe krijgen), en daarna de huur van je tweede toestel (je originele decoder dus) op te zegggen (hier moet je dan wel kijken of je dit contractueel kan zonder kosten).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:3 ake wat ik nu ga zeggen ga je niet graag horen en mij misschien een ban geven.
Maar ik blijf het erg vinden dan UB meedoet aan de uitzuigpolitiek 50 euro van telenet.
De TS wil uitdrukkelijk de nieuwe digicorer voor de extra tuner

Waarom het moeilijk maken om via omwegen of dreigpolitiek dit hopelijk gratis te krijgen als Telenet dit ook voorziet door gewoon zijn oude binnen te doen en een nieuwe te nemen voor de gevraagde 50 € activatie ?

Je "raadgevingen" zijn vantijd op de rand beledigend en gevaarlijk te noemen , dreigen met opzeggen om dat hopelijk wat promo's in de wacht te slepen etc

Spijtig genoeg is dat de enige werkelijkheid ja bij Telenet om als trouwe klant iets van promo of extra te verkrijgen maar het blijft toch verkeerd initieel

UB dus meedoen aan hun uitzuigpolitiek ? Ik denk het niet , maar het is wel de enige gewone manier
The eternal and true pessimist :D
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:3 ake wat ik nu ga zeggen ga je niet graag horen en mij misschien een ban geven.
Laat het duidelijk zijn : mocht a3ke jou een ban geven, dan zou ik daar volledig achter staan met dergelijke uitlatingen! Waarom doen wij mee aan uitzuigpolitiek? Omdat wij dergelijke plannen niet goedkeuren?

Laat mij even duidelijk zijn:
Charlotte volgt dit forum ook, en zal jouw post dus ook tegenkomen. Een beetje goed medewerker meld dit aan zijn/haar oversten. Tot het aan de top van Telenet zit. Op de volgende vergadering zal dit uiteraard ter sprake komen met als gevolg dat men hier een plannetje voor bedenkt : we slaan voor iedereen digitaal tv kijken op voor één euro, dan hebben we geld genoeg voor als er iemand komt die dit dreigement gaat uitvoeren. Dus mag iedereen boeten voor jouw "oplossing".

Wil je overal korting, speel het dan eerlijk en zorg dat je een nieuwe klant hebt voor telenet. Jij zegt jouw telenet op en jouw vrouw/vriendin/... neemt een nieuw abonnement. Voor telenet is dit een nieuwe klant, en je hebt dus je korting. Done

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

krisken wat jij voorstel is juist hetzelfde aleen als je van westvlaanderen naar antwepen wil ga ik langs oost vlaanderen en ga jij langs de ardennen.
Komaan zeg waarom moeilijk maken als gemakkellijk ook kan.
Je gaat toch ook nie naar delhaize aldi carrefour lidll colruyt en telkens je wat wil kopen dat je 50 euro moet betalen om te mogen winkelen .
Kijk ik heb het nooit tegengekomen dat het niet lukt heb het al gedaan voor een paar mensen hier en voor dima mod bij tik en het lukt telkens.
Nu ik heb mijn punt gemaakt en kga er verder over zwijgen.
Steunen jullie maar telenet in die praktijken, ik dacht dat jullie voor klanten opkwamen, maar heb me duidelijk vergist
mijn excusses !!!!

Darkzero gewoon doen wat de anderen hier zeggen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

proximusboyke schreef:Steunen jullie maar telenet in die praktijken, ik dacht dat jullie voor klanten opkwamen
Je reactie is iets te kort door de bocht... als forum moet Userbase.be een neutrale rol innemen, en dat kan enkel door de regels te volgen (wat niet wegneemt dat ze het 50 euro princiepe zouden kunnen/mogen/moeten aanklagen). In dat opzicht leggen de moderators uit wat de officiele bepalingen zijn van TN... echter wanneer ze allerhande truukjes (waarvan het niet altijd zeker is dat ze lukken) algemeen zouden gaan promoten dan komt men in een grijze zone terecht.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

mannekes ik vind het ook jammer da'k daarvoor 50€ moeten betalen maar kunnen jullie die commentaar daaop misschien houden voor andere topics? er is daarover al genoeg gediscussieerd zie ik. ik vind het ook nie leuk ma het is nu eenmaal zo...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

darkzero schreef:ma het is nu eenmaal zo...
Met die mentaliteit geraken we natuurlijk nooit van het probleem af :-(
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik snap het totaal niet ...

Je wil overstappen naar telenet om daar een zeer duur abbonement te nemen.
En dan leg je je neer bij 50 euro uitzuig activatiekost.

Man man, gewoon naar telenet bellen en een nieuw toestel eisen zonder kosten.

Oplossing 2 : alle koelgaten van de oude digicorder efkes afdekken et voila ne gratis nieuwe want de oude is kapot :angel:

** Mod: U toestel doelbewust molesteren geeft nog altijd geen zekerheid voor het nieuwe model. **
darkzero
Elite Poster
Elite Poster

vandaag oude digicorder gewisseld voor nieuwe. 50€ wordt verrekend op volgende factuur.

mag slotje op want anders gaat de zoveelste discussie over die 50€ hier toch verder...
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”