De officiële website van het Belgische koningshuis is verhuisd van een Microsoft-server naar een 'Linux box die draait op Apache.
De ASP-pagina's zijn overboord gegooid en herschreven in de populaire open source-taal PHP.
Die overstap wordt gemeld door www.internetjournalistiek.be. De nieuwe koninklijke website is te vinden op www.monarchie.be en de oude, op ASP gebaseerde website, is voorlopig nog ondergebracht op monarchie.fgov.be.
Albert & C° hebben wellicht niet zelf gekozen voor Linux, maar volgens de internetjournalisten is de wijziging wel 'een belangrijk signaal'. De overheid heeft immers de neiging vast te houden aan Microsoft-producten.
Bron: http://www.vnunet.be/datanews/detalle.a ... 0040510007
Belgisch koningshuis kiest voor Linux
-
- Administrator
- Contacteer:
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ma nee, hij wou nen nieuwe scooter voor fabiola en hij dacht te besparen op die dure microsoft licenties en linux te nemen om zo toch da scooterke te kunnen kopen
Bon, we hebben blijkbaar nog ne koning (wil iemand diene daar eens van zijn troon stoten aub, dan zijn we daar ook al vanaf. Vergeet mij dan wel niet tot nieuwe leider uit te roepen, dan kan ik ook eens met ne Ferrari rijden op jullie kosten ).
Bon, we hebben blijkbaar nog ne koning (wil iemand diene daar eens van zijn troon stoten aub, dan zijn we daar ook al vanaf. Vergeet mij dan wel niet tot nieuwe leider uit te roepen, dan kan ik ook eens met ne Ferrari rijden op jullie kosten ).
Laatst gewijzigd door NuKeM 11 jun 2004, 22:05, in totaal 2 gewijzigd.
NuKeM
Ow neen ne nerd als leider
Die kosten nog veel meer als de huidige koning, want die willen dure clusters enzo opzetten.
greetz,
Nob
Die kosten nog veel meer als de huidige koning, want die willen dure clusters enzo opzetten.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
NuKeM schreef:Bon, we hebben blijkbaar nog ne koning (wil iemand diene daar eens van zijn troon stoten aub, dan zijn we daar ook al vanaf, vergeet mij dan wel niet tot nieuwe leider uit te roepen ).
/* Staatsveiligheid-modus on */
We've spotted a Republican... please eliminate
/* Staatsveiligheid-modus off */
If you can't beat them, confuse them.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
[Nob] schreef:Ow neen ne nerd als leider
Ah ja natuurlijk
Voor werkgelegenheid zorgen noem ik da + kanker bestrijden (als we daar dan F@h op zetten )
NuKeM
Alé jong, als "ware" Belg voelt ge u toch wel goed in uw land zeker. Samen met onze "Waalse" broeders! Dat in een uitstekend federaal systeem met een monarch als staatshoofd! Zalig gewoon...
Bovenstaande royalistische, unionistische boodschap was dus van mij. Go België!
Nu voor de mensen met een IQ hoger dan 100: http://www.n-va.be
Nu voor de mensen met een IQ hoger dan 100: http://www.n-va.be
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Mzzz NVA is dankzij de alliantie ook wat CD&V, dus neen danku.
En Geert Bourgeois heeft afgedaan.
Dus blijft er maar 1 echte optie meer over als je Vlaams wil stemmen.
greetz,
Nob
greetz,
Nob
- aikon
- Plus Member
- Contacteer:
[Nob] schreef:Mzzz NVA is dankzij de alliantie ook wat CD&V, dus neen danku.
greetz,
Nob
tssss
Maar ik denk dat we hier beter niet over politiek gaan praten...
su root
Aikon, wie zegt dat ik Vlaams wil stemmen?
BTW ik denk dat die partij minder erg is dan ze doen uitschijnen. En moest ze zo erg zijn, zouden ze de volgende keer snel weer weggestemd worden...
Maar idd, politiek hoort hier niet echt thuis.
greetz,
Nob
BTW ik denk dat die partij minder erg is dan ze doen uitschijnen. En moest ze zo erg zijn, zouden ze de volgende keer snel weer weggestemd worden...
Maar idd, politiek hoort hier niet echt thuis.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
[Nob] schreef:BTW ik denk dat die partij minder erg is dan ze doen uitschijnen. En moest ze zo erg zijn, zouden ze de volgende keer snel weer weggestemd worden...
Mag ik het daar mee oneens zijn ?
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Alles mag hier
Hehe ik wist niet dat mijn sarcastisch uitspraakje zoiets zou losweken
Anyway, persoonlijk zou ik niet liever dan wat in debat gaan over politiek, maar aangezien dat snel fout afloopt en praktisch nooit de goede verstandhouding bevordert, is het beter politiek hier op userbase te vermijden
Hehe ik wist niet dat mijn sarcastisch uitspraakje zoiets zou losweken
Anyway, persoonlijk zou ik niet liever dan wat in debat gaan over politiek, maar aangezien dat snel fout afloopt en praktisch nooit de goede verstandhouding bevordert, is het beter politiek hier op userbase te vermijden
NuKeM
-
- Elite Poster
NuKeM schreef:Alles mag hier
Eeeehhhh... brainwave : "Recht op vrije meningsuiting !"
NuKeM schreef:Anyway, persoonlijk zou ik niet liever dan wat in debat gaan over politiek, maar aangezien dat snel fout afloopt en praktisch nooit de goede verstandhouding bevordert, is het beter politiek hier op userbase te vermijden
Waarschijnlijk heb je wel gelijk... en daarom ook dat ik het bij die ene zin gehouden heb, en daarom ook dat [Nob] er waarschijnlijk niet meer op geantwoord heeft (of dat hoop ik toch althans)
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
RaDa you've got my vote
Duidelijk programma met duidelijke en to the point standpunten waar ik volledig achter sta, meer moet dat niet zijn
Hoe dat allemaal gerealiseerd moet worden zien we wel, misschien de belastingen op vrouwekleding verhonderdvoudigen Maar ja, dat is ook al geen oplossing, want het is meestal met ons geld dat de vrouwen gaan shoppen
Duidelijk programma met duidelijke en to the point standpunten waar ik volledig achter sta, meer moet dat niet zijn
Hoe dat allemaal gerealiseerd moet worden zien we wel, misschien de belastingen op vrouwekleding verhonderdvoudigen Maar ja, dat is ook al geen oplossing, want het is meestal met ons geld dat de vrouwen gaan shoppen
NuKeM
NuKeM schreef:...Maar ja, dat is ook al geen oplossing, want het is meestal met ons geld dat de vrouwen gaan shoppen
Best dat er hier bitter weinig vrouwen op het forum aanwezig zijn. Anders zou ik wel weten in wiens richting de flameposts zouden gaan.
Greetz
-
- Elite Poster
Metal schreef:vlaams blok man. meer heb ik nie te zeggen
Metal... het is je democratische recht je mening te verkondigen, zou met die ondemocratische, geen-programma-hebbende, tot-haat-aanzettende partij wel eens anders kunnen zijn.
En meer heb ik niet te zeggen.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Misschien best dat hier een slotje op gaat voordat het uit de hand loopt (want straks komt er weer een voorstander b zeggen en dan een tegenstander c en dan een voorstander d etc etc en wordt het een geflame van je welste).
Daarom misschien best een slotje dus.
Ik en enkele andere mods hebben er wel aan gedacht misschien eens een userbase politiek poll te houden (zonder dat er comments bij kunnen), maar dat hebben we ook geschrapt omdat we nu eenmaal niets met politiek te maken hebben.
Daarom voel ik mij dus als onopzettelijke aansteker van dit brandje verplicht het ook te blussen voor het om zich heen begint te slaan...
Als jullie over politiek willen babbelen kan je terecht op
www.politics.be
be.politics (newsgroup)
en andere websites
Nogmaals, je mag op userbase alles zeggen, maar om de vergelijking met het brandje terug aan te halen, je mag gerust een lucifer opsteken, maar als je de lucifer opsteekt in een droge weide, dan grijpen we in.
Add:
Voor de duidelijkheid wil ik nog vermelden dat ik niemand hierboven met de vinger wil wijzen (iedereen gedraagde zich hierboven netjes). Ik en de rest van de mods sluiten gewoon deze topic om te vermijden dat het uit de hand zou lopen door eventuele andere (anonieme) posters die het misschien minder netjes zouden houden.
Daarom misschien best een slotje dus.
Ik en enkele andere mods hebben er wel aan gedacht misschien eens een userbase politiek poll te houden (zonder dat er comments bij kunnen), maar dat hebben we ook geschrapt omdat we nu eenmaal niets met politiek te maken hebben.
Daarom voel ik mij dus als onopzettelijke aansteker van dit brandje verplicht het ook te blussen voor het om zich heen begint te slaan...
Als jullie over politiek willen babbelen kan je terecht op
www.politics.be
be.politics (newsgroup)
en andere websites
Nogmaals, je mag op userbase alles zeggen, maar om de vergelijking met het brandje terug aan te halen, je mag gerust een lucifer opsteken, maar als je de lucifer opsteekt in een droge weide, dan grijpen we in.
Add:
Voor de duidelijkheid wil ik nog vermelden dat ik niemand hierboven met de vinger wil wijzen (iedereen gedraagde zich hierboven netjes). Ik en de rest van de mods sluiten gewoon deze topic om te vermijden dat het uit de hand zou lopen door eventuele andere (anonieme) posters die het misschien minder netjes zouden houden.
NuKeM