Ik heb Belgacom op de hoogte gebracht, en kreeg volgend antwoord:
Eva_van_Belgacom schreef:Beste,
Indien Proximus klanten dit probleem ondervinden, vragen we zeker om ons te contacteren.
Dit is zeker niet normaal en we vragen dan zeker aan onze klanten dit probleem te melden, en aan de hand van hun oproepnummer kunnen we verder onderzoek beginnen starten.
Mvg
Eva Belgacom
Proximus klanten, die in de toekomst nog oproepen ontvangen van dit nummer, zouden dit dus onmiddellijk moeten melden, met alle gegevens: je eigen nummer, nummer van de beller, tijdstip van oproep. Hiermee kunnen ze proberen de afkomst te achterhalen van deze oproepen.
Klanten van andere providers moeten misbruik melden bij hun resp. provider.
krisken schreef:Kan evengoed een verdeler zijn die belt met een base unlimited

Volgens het crdc behoort dit nummer aan een Base klant. Maar de beller moet niet noodzakelijk vanuit Base bellen, hij kan gewoon dit nummer meesturen als CLIP met zijn automatische dialers (vb vanaf Betamax accounts).