ADSL2FIT mag da wel allemaal?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Dier-X

Ik ben dus voor maart klant geworden bij adsl2fit.
Heb daar een contract getekend voor 1 jaar een small abonnement met ongelimiteerde download..

Vanaf 15 mei word er een limiet ingesteld van 40 gig/maand voor nieuwe abonees.. voor de bestaande gaat deze limiet in voege vanaf de vernieuwing van het contract..

Wa heb ik nu voor..
op 2 juni werd in afgesloten.. Ik ben naar de helpdesk die hadden een klacht gekregen en 'k zou dus net een virus zitten dat zich probeert te versprijden. Ik moest norton zijn werk laten doen en dan de resultaten doorsturen..
tot zover alles goe.. ik stuur ze door en mijn lijn word terug geactiveerd..

op 6 juni werd mijn lijn weer afgesloten.. heb vandaag gebeld om te vragen wa er aan de hand was.. men zei me dat ik hun papier nog niet had terug gestuurd dat ik akkoord ging met de nieuwe abonnementsvoorwaarden.. had die niet eens gekregen ze hebben die dan vandaag naar me gefaxt

hier is de brief:

Beste klant,

sinds enkele weken zien wij ons genoodzaakt een inbegrepen datavolume in te voeren, dit niet als straf, maar om de kwaliteit van het netwerk en de snelheid te kunnen verbeteren. Wanneer dit document getekend is zal uw account sowieso niet meer geblokkeerd worden indien we een klacht ontvangen, maar zal u op smallband worden geplaatst. we hopen dat u zich zal kunnen vinden in deze aanpassingen,

met vriendelijk groeten,
A2F

Datum:
Naam:
Account ID:

Hierbij verklaart, de ondergetenkende ........................... , akkoord te gaan met de nieuwe abonnementsvoorwaarden: Een inbegrepen datavolume van 40 Gigabyte per maand waarbij overgebruik aangerekend zal worden aan €1 per extra gebruikte gigabyte.

gelezen en goedgekeurd,




Ikke boos natuurlijk en bel naar de helpdesk.
Ze zeggen me dat ik dat papier dus moet tekenen anders zouden ze mijn lijn op smallband zetten. terwijl in mijn contract dat nog tot begin maart volgend jaar staat dat ik ongelimiteerde download heb.
Deze brief moest ik teken omwille van die klacht die ze van mij hebben gekregen..
Hij zei me ook dat hij me eigenlijk zelfs niet eens meer een internet verbinding hoefde te geven.
Ikke pist natuurlijk en zei dat ik dan naar een andere isp zou gaan. Maar ja dan moet ik nog steeds tot maart volgend jaar blijven betalen voor A2F dat staat in het contract.. dus da is echt geen goede oplossing..

Ik wou de abonnementsvoorwaarden even gaan lezen ze stonden online op de site van A2F maar deze is nu onder constructie en ik kan die dus niet gaan opzoeken..
Mag A2F mij verplichten om da papier te tekenen of niet?
Kan iemand me daar meer uitleg over geven?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Zoek eens naar de post van Visionair van vandaag betreffende hetzelfde probleem.
Schijnbaar is er in de administratie een foutje geslopen waardoor ook virus/worm-allerts in de abuse list gekomen zijn.
Bij Visionair is alles allesinds rechtgezet.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Styno,

"foutje" is nogal vrij geïnterpreteerd denk ik. Zij zien zelf direct over welke klacht het gaat, en dan nog zo reageren aan de 'foon. Me dunkt dat ze daar denken: "Proberen gaat mee".

@Dier-X,

Niet mee akkoord gaan. Een virusinfectie kan niet leiden tot een gedwongen aanpassing van uw ondertekend contract/voorwaarden.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Sasuke,

ik heb bewust op die manier geantwoord.
Note to self: volgende keer emoticons gebuiken.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De volgende zin trok mijn aandacht:

"Ze zeggen me dat ik dat papier dus moet tekenen anders zouden ze mijn lijn op smallband zetten."

Hebben ze dat echt letterlijk zo gezegd Dier-X ??

Anders zitten we dus met een nieuw gegeven, namelijk webvisie kan mensen op smallband zetten...

Add:
Ok slecht gelezen staat erboven ook al (en is eerder in andere topic ook al vermeld):
"Wanneer dit document getekend is zal uw account sowieso niet meer geblokkeerd worden indien we een klacht ontvangen, maar zal u op smallband worden geplaatst."
+
Door de nieuwe abo's moeten ze dat inderdaad al kunnen

Sorry, ik ben niet zoveel meer op de hoogte van de A2F toestanden de laatste tijd ;)
Laatst gewijzigd door NuKeM op 09 jun 2004, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
NuKeM
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2003, 22:09
Locatie: Brussel
Contacteer:

Als een paar kb/s er al breedband is, wat moet smallband dan voorstellen. Een synoniem voor afsluiten?
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Ik heb dit contract moet tekenen, ik heb een illegale file laten uploaden, zat niets anders op... :cry:
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2003, 22:09
Locatie: Brussel
Contacteer:

Als je terug normale snelheden zou halen met die 40 giga limiet dan zou ik het direct tekenen ook al moet het niet eens. Want een 40 gig limiet die he kan halen is nog altijd beter dan unlimited tegen paar k. Dan haal je niets.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

ChAmPi0N schreef:Als je terug normale snelheden zou halen met die 40 giga limiet dan zou ik het direct tekenen ook al moet het niet eens. Want een 40 gig limiet die he kan halen is nog altijd beter dan unlimited tegen paar k. Dan haal je niets.


vraag es aan mensen die limiet hebben hoe hun situatie nu is zou ik dan zeggen :)
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mar 2003, 22:09
Locatie: Brussel
Contacteer:

Daarmee da ik zei: zou halen :wink:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ChAmPi0N schreef:Als een paar kb/s er al breedband is, wat moet smallband dan voorstellen. Een synoniem voor afsluiten?


ROFL !! :lol:
Dan ben ik inderdaad al 6 dagen afgesloten :roll:
RaDa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2004, 11:00

Snakehit schreef:Ik heb dit contract moet tekenen, ik heb een illegale file laten uploaden, zat niets anders op... :cry:


Tis da ge et op een domme manier ebt gedaan

Want normaal worde alleen afgesloten als er een klacht is van derden.

Vb. een anti piracy vereniging da klacht indient bij a2f over u, omdat ze u gestekt ebben.

Telenet negeert zulke klachten, maar ja, a2f sluit u sebiet af.

Gwn veilig sharen :wink:
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Raad u aan deze thread is door te nemen, staat hoop nuttige info in, alles wat ik er in gezet hebt komt vanuit a2f (mondeling en/of schriftelijk), behalve het hypotetische.

Numek, idd zo staat het in hun nieuwe algemene voorwaarden (die trouwens legaal nog niet van toepassing zijn volgens artikel 17 van hun eigen algemene voorwaarden) smallband zou dus bestaan bij a2f


BTW: dier-x je kent me als RaSta dus weet je me wonen als je problemen moest hebben contacteer me maar even, in ieder geval niet tekenen.
Laatst gewijzigd door Visi0n4ir op 10 jun 2004, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

Snakehit schreef:Ik heb dit contract moet tekenen, ik heb een illegale file laten uploaden, zat niets anders op... :cry:


Inderdaad zit niks anders op, omdat het in dit geval om een abuse gaat, hacking scanning uploading van illegale files,... (waar een klacht is over gekomen).

Het hebben van een virus valt niet onder abuse, MAAR in de A2F voorwaarde staat dat je de nodige stappen moet nemen om uw systemen virus vrij te houden.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Visi0n4ir schreef:MAAR in de A2F voorwaarde staat dat je de nodige stappen moet nemen om uw systemen virus vrij te houden.


net zoals je voorzichtig moet rijden om ongevallen te vermijden en toch gebeuren er zonder dat de mensen het willen. Zolang je als goede huisvader handelt kan je niks verweten worden. Wat is anders het alternatief? Je connectie niet gebruiken want regelmatig zijn er nieuwe exploits ...

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

inter schreef:
Visi0n4ir schreef:MAAR in de A2F voorwaarde staat dat je de nodige stappen moet nemen om uw systemen virus vrij te houden.


net zoals je voorzichtig moet rijden om ongevallen te vermijden en toch gebeuren er zonder dat de mensen het willen. Zolang je als goede huisvader handelt kan je niks verweten worden. Wat is anders het alternatief? Je connectie niet gebruiken want regelmatig zijn er nieuwe exploits ...
Inter


Juist, stel dat er weer es een nieuw virus is, je hebt nog geen update gedaan van je scanner of die update is nog niet beschikbaar ... dan heb je wel een probleem bij A2F. :!:
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

vertel A2fit gewoon dat het hun schuld is dat je pc niet up-to-date was. Met de trage snelheden is het soms immers onmogelijk om veiligheidsupdates binnen te halen.
Dier-X

Mensen alvast bedankt voor jullie hulp..

@Visi0n4ir
'k heb die thread van je gelezen en die is informatief heel goed geweest..
ik weet nu wa ik moet doen.. Gelukkig hebben nog andere mensen zo'n problemen.. :D

Visi0n4ir schreef:Als ze in de toekomst een klacht ontvangen zullen ze dit moeten staven met logs, ik log vanaf nu alles (incomming and outgoing tranfic)


Ook dit is geen slecht gedacht.. Zal ik beter ook maar doen..
Gast

mij hebben ze ook afgesloten wegens virus verspreiding maa ik heb ze een brief gefaxt en terug heropend.

Maar gistern hebben ze mijn verbinding weeral afgesloten omdat ik ook de nieuwe voorwaarden niet heb ondertekend.En als ik niet teken zeiden ze,sluiten ze mijn internet weeraf.Ik heb ze gisterne 3 keer gebeld om die voorwaarden op tes turen via email en heb zelfs troubleticket aangemaakt en nog ehhebn ze de voorwaarden niet opgestuurd.

Ik heb sinds februarie a2f.Kan ik mijn abo niet opzeggen ofzo??
Dier-X

Update,

Deze morgen belde mijn vriendin dat mijn lijn terug geblokkeerd was..

Heb ze deze fax gestuurd.

----
Ik heb jullie fax met de nieuwe abonnementsvoorwaarden goed ontvangen
Met deze voorwaarden ga ik niet akkoord tot het einde van mijn contract,dan wil ik het gerust teken voor een verlenging.
Dit omdat ik er niets aan kon doen dat mijn computer geïnfecteerd was met een virus en dit niet als "abuse" word beschouwd in jullie abonnementsvoorwaarden.

Toch om ook mijn goede wil te tonen heb ik me Norton Personal Firewall 2004 aangeschaft en is reeds geïnstalleerd samen met Norton Antivirus. Dit om verdere ongemakken te voorkomen.

Kunnen jullie mijn internet verbinding terug in orde stellen?

Alvast bedankt,

Op een vlotte samenwerking,
----


alles lijkt terug in orde..
is dat geen 1337 fax.. :)

40 gig daar kom ik echt nog geen week met toe.. waarom zou ik dat tekenen..
geen denken aan..
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dier-X schreef:40 gig daar kom ik echt nog geen week met toe.. waarom zou ik dat tekenen..
geen denken aan..


Jawadde ... wat deed jij dan voor a2f ? En ik hoop dat jij dan niet klaagt als je een eens een maand "maar" 20Gb / week kunt binnenhalen ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Sasuke schreef:
Dier-X schreef:40 gig daar kom ik echt nog geen week met toe.. waarom zou ik dat tekenen..
geen denken aan..


Jawadde ... wat deed jij dan voor a2f ? En ik hoop dat jij dan niet klaagt als je een eens een maand "maar" 20Gb / week kunt binnenhalen ?

Grtz,

Sasuke


iets minder maar niet veel minder
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”