ik ben van plan om mijn router (Linksys wrt310N) te herflashen naar DD-WRT
heeft iemand hier ervaring in?
Ik ga mijn internetverbinding delen met mijn schoonzus die in hetzelfde appartementsblok woont.
ik heb een tool gevonden die geschikt is voor DD-WRT om bij te houden wie hoeveel verbruikt heeft nl http://code.google.com/p/wrtbwmon/
dan kan ik kijken wie de "grootverbruiker" is in het netwerk moesten we over de limiet gaan...
heb basic shake van telenet (50GB) met AIO-modem...
ervaringen DD-WRT
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Voor mij is DD-WRT gewoon bijna een must, of toch op zijn minst een van de andere custom firmwares.
Is begonnen met 2x Linksys WRT54GL die ik in WDS en/of wireless bridge wou opzetten. Da's sowieso al iets dat je bij mijn weten in geen enkele fabrikanten-firmware vindt. Eén van de 54GLs is nu vervangen door een WNDR3700.
Als je een klein beetje technisch aangelegd bent, wat basic networking kent, en niet vies bent van veel googlen naar info en/of oplossingen, kan ik het zeker hard aanbevelen.
Is begonnen met 2x Linksys WRT54GL die ik in WDS en/of wireless bridge wou opzetten. Da's sowieso al iets dat je bij mijn weten in geen enkele fabrikanten-firmware vindt. Eén van de 54GLs is nu vervangen door een WNDR3700.
Als je een klein beetje technisch aangelegd bent, wat basic networking kent, en niet vies bent van veel googlen naar info en/of oplossingen, kan ik het zeker hard aanbevelen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Absoluut doen! DD-WRT (of soortgelijke) is een aanrader. Het script dat je aanhaalde kan inderdaad mooie statistieken genereren voor dataverbruik per gebruiker.
Natuurlijk kan je met DD-WRT nog véél meer! Ik gebruik een TP-link WR-1043ND als router en een Linksys WRT-54GL als bijkomend accesspoint om mijn draadloos netwerk uit te breiden.
Natuurlijk kan je met DD-WRT nog véél meer! Ik gebruik een TP-link WR-1043ND als router en een Linksys WRT-54GL als bijkomend accesspoint om mijn draadloos netwerk uit te breiden.
-
- Plus Member
hoe bedoel je gregmans?
als repeater of effectief als een accesspoint met netwerkkabel er naartoe?
als repeater of effectief als een accesspoint met netwerkkabel er naartoe?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
je moet zeker ook eens kijken naar deze. De tool die je aanhaalt wordt niet meer ondersteund lees ik. Gargoyle zou dit standaard in zijn configuratie hebben. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou toch Gargoyle eens proberen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik draai Tomato op één van mijn WRT54GL's, die doet het ook goed 

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Absoluut doen. dd-wrt is een fantastische firmware.
(Tomato is ook heel goed, mijn voorkeur)
(Tomato is ook heel goed, mijn voorkeur)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Heb hier zelf een Belkin router staan die geflasht is met DD-wrt. Ben een beetje thuis in basic networking, maar absoluut geen expert.
Fluitje van een cent om het op te zetten (enkel het reflashen op zich is wel even uw hoofd erbij houden én vooral: voorzichtig, je kan eventueel bricken) en de mogelijkheden zijn enorm.
Heel veel opties, instellingen, custom scripts, heb er zelf een DLNA server van gemaakt!
Top gewoon, zou niets anders meer willen...
Fluitje van een cent om het op te zetten (enkel het reflashen op zich is wel even uw hoofd erbij houden én vooral: voorzichtig, je kan eventueel bricken) en de mogelijkheden zijn enorm.
Heel veel opties, instellingen, custom scripts, heb er zelf een DLNA server van gemaakt!
Top gewoon, zou niets anders meer willen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Draait dat stabiel bij jou ? Ik ben een tijd geleden ook eens overgestapt op Tomato (dacht omwille van de stats/graphs) en werkte niet stabiel op mijn 54GLs. Ik kreeg spontane reboots na x dagen, en had nooit een uptime van meer dan 2 weken.Petervanakelyen schreef:Ik draai Tomato op één van mijn WRT54GL's, die doet het ook goed
-
- Plus Member
heeft er iemand bw_monitor startend gekregen?
ik heb het gevoel dat het bij mij niet wilt lukken
ik heb het gevoel dat het bij mij niet wilt lukken

-
- Plus Member
werkt ttraff daemen op dd-wrt?
ik probeer gewoon de setup uit te voeren maar ik denk dat er al iets fout zit bij het connecteren van jffs met een share... :s
ik probeer gewoon de setup uit te voeren maar ik denk dat er al iets fout zit bij het connecteren van jffs met een share... :s
-
- Plus Member
ik wil een beetje monitoren wie hoeveel data verbruikt op het netwerk...