De HTC One X is de eerste smartphone van HTC die beschikt over een Nvidia Tegra 3 quad-core processor. Dit in combinatie met het Android 4.0 Ice Cream Sandwich besturingssysteem zal ervoor zorgen dat het toestel razend snel is. De gsm gaat een 4.7" HD touchscreen hebben, een 8megapixel camera, 1GB geheugen en 32GB intern geheugen (NIET UITBREIDBAAR).
Nvidia Tegra 3
De meest indrukwekkende feature van de HTC One X is toch wel de processor. Deze GSM is namelijk voorzien van een 1.5GHz quad-core Tegra 3 processor. Deze processor is één van de, misschien wel dé beste in zijn soort. Het is de eerste quad-core processor die beschikbaar is voor mobiele telefoons. De Nivdia Tegra 3 staat voor kracht en snelheid. Met deze chip ben je in staat zeer goed te multitasken en webbrowsen gaat twee keer sneller dan voorheen. Een ander voordeel van deze processor is dat hij weinig energie van je smartphone eist en dus je batterij bespaart.
Google Android 4.0 Ice Cream Sandwich en Sense 4.0
HTC staat echter ook bekend om de speciale Sense user interface die het bedrijf gebruikt op de Android smartphones. De HTC One X en de andere toestellen uit de One serie zijn voorzien van het nieuwe Sense 4.0. Sense zorgt ervoor dat de inteface er iets mooier uit ziet en je hebt diverse speciale widgets die je op een van de verschillende homescreens kunt zetten. Daarnaast heeft HTC in de nieuwe versie van Sense ook een nadruk liggen op de software voor de camera en het geluid. Dit zorgt ervoor dat je met deze smartphone nu nog betere foto’s kunt maken en je muziek beter klinkt.
8 Megapixel camera
Deze smartphone is voorzien van een 8 megapixel camera. Nu is dat op zich niet zo heel bijzonder aangezien de meeste high-end smartphones tegenwoordig beschikken over een 8 megapixel camera, maar bij HTC hebben ze ditmaal extra aandacht besteed aan deze camera en de camera software. Zo heeft de camera een lichtgevoelige f2.0-lensopening met BSI sensor. Hiermee kan maar liefst 44 procent meer licht opgevangen worden dan bij de meeste andere telefoons. Daarbij beschikt het toestel over een slimme LED flitser zodat je dus zowel overdag als in het donker kunt fotograferen.
Niet alleen de camera lens en dergelijke zijn verbeterd ook aan de camera software is gedacht. Zo is het nu mogelijk om de camera applicatie te starten en je eerste foto te maken in minder dan een seconde. Wanneer je de fotoknop voortaan ingedrukt houdt bij het maken van een foto dan zal de camera iedere 0.2 seconde een foto maken en pas na 4 seconde even een pauze nemen om al deze foto’s op te slaan. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je op het verkeerde moment een foto maakt want tussen die 20 gemaakte foto’s zal altijd wel een leuke zitten.
Naast fotograferen maken we natuurlijk allemaal wel eens een video met onze telefoon. Dit kan op de HTC One X voortaan met 1080p wat betekend dat je video’s kunt opnemen in full hd kwaliteit. Met de introductie van Sense 4.0 komt HTC nu ook met Imagesense. ImageSense zorgt onder ander voor een verandering in de camera interfcae waardoor je voortaan gemakkelijk kunt switchen tussen de foto en video stand. Daarnaast is het nu ook mogelijk om terwijl je een video aan het maken bent foto’s te maken.
Multimedia
Deze GSM heeft weer een uitgebreide mediaspeler waarmee je al je audio en video bestanden af kunt spelen. Daarbij is het toestel ook weer voorzien van de Beats audio technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat de geluidskwaliteit nog beter is en je dus optimaal kunt genieten van je muziek. Daarbij beschikt de One X nog over een gigantisch HD display dat natuurlijk ideaal is voor het bekijken van een film of Youtube video’s.
HTC Media Link HD
Foto’s en video’s bekijken kunt je prima op het grote scherm van de HTC One X maar het is pas echt leuk wanneer je deze op een groter scherm terug kunt zien. Hiervoor heeft HTC tijdens het MWC de nieuwe HTC Media Link HD geïntroduceerd. Media Link HD is een klein kastje dat je via HDMI verbind met je LCD tv. De HTC One X kan dan vervolgens draadloos verbinding maken met de Media Link HD. Wanneer je dan met drie vingers van beneden naar boven over het scherm heen beweegt dan wordt het beeld op je telefoon automatisch gedupliceerd op je tv. Films die je op je toestel hebt staan kun je dan dus zeer eenvoudig afspelen op je flatscreen tv. Wat helemaal fijn is is het feit dat er een dual-screen functionaliteit is. Dit betekend dat je een video via je smartphone af kunt spelen op een groot scherm maar dat je ondertussen je smartphone nog wel gewoon kunt gebruiken om mee te bellen, sms’en of internetten.
Dropbox integratie
HTC heeft de One X voorzien van 32GB intern geheugen dat niet meer verder uitgebreid kan worden met een microSD geheugenkaartje. Voor de meeste mensen is dit ruim voldoende geheugen maar mocht je hieraan dit niet het geval zijn dan heeft de One x ook nog de volledige integratie van Dropbox. Via Dropbox kun je zeer eenvoudig bestanden online opslaan in de “cloud”. In totaal heb je online nog de beschikking over 25GB waardoor je dus nog eens vele foto’s en video’s op kunt slaan. Dropbox is ook ideaal voor het versturen van bestanden. Soms is een bestand namelijk te groot om als attachment mee te versturen met een e-mail. In dat geval kun je eenvoudig de link naar de map in je Dropbox sturen en deze persoon kan het bestand dan zelf downloaden.
Releasedatum: Tweede kwartaal 2012
Prijs bij tweakers vanaf 552€
Film: Test Gorilla Glas 2:
Gorilla Glas 2 is nog sterker gemaakt en 20% dunner geworden!
[youtube]JQcfCLcdSjU[/youtube]
Bron
HTC One X met Gorilla Glas 2
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Beest, alleen altijd schrik van die batterijduur.
Heb net de prijs gezien van dat ding, nuja, ze beginnen meer en meer evenduur te worden als een iPhone merk ik, weeral een argument die van de baan is .
Heb net de prijs gezien van dat ding, nuja, ze beginnen meer en meer evenduur te worden als een iPhone merk ik, weeral een argument die van de baan is .
Ge kunt ze kussen
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
"Een ander voordeel van deze processor is dat hij weinig energie van je smartphone eist en dus je batterij bespaart."
Ik denk zoals de dualcore dat deze de taken nu over de 4 kernen gaat delen. Met als gevolg dat ze wrs niet te veel op volle kracht moeten draaien. In hoe verre zal den tijd moeten uitwijzen op gebied van zuinigheid. Het is een stevig prijskaartje maar eens hij uit is zal de prijs gelijk hun andere toestellen rond de 549€ liggen hier in Belgie. De gemiddelde prijs voor een android top toestel. Alleen als ik mij niet vergis was alleen de Samsung Note voorbij de 600€
Ik denk zoals de dualcore dat deze de taken nu over de 4 kernen gaat delen. Met als gevolg dat ze wrs niet te veel op volle kracht moeten draaien. In hoe verre zal den tijd moeten uitwijzen op gebied van zuinigheid. Het is een stevig prijskaartje maar eens hij uit is zal de prijs gelijk hun andere toestellen rond de 549€ liggen hier in Belgie. De gemiddelde prijs voor een android top toestel. Alleen als ik mij niet vergis was alleen de Samsung Note voorbij de 600€
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik heb een tijdlang de Galaxy Nexus (Google phone) gehad en die batterijduur viel serieus goed mee hoor, zeker met ICS android 4.0.2...
Heb hem echter weer weggedaan omdat het scherm té groot was en ik er maar niet aan kon wennen... Lag mij echt niet meer goed in de hand.. Ik heb nu de HTC Sensation XE, die meet 4.3 inch, en heeft antislap achterkant, en dat ligt een pak beter in de hand...
Heb hem echter weer weggedaan omdat het scherm té groot was en ik er maar niet aan kon wennen... Lag mij echt niet meer goed in de hand.. Ik heb nu de HTC Sensation XE, die meet 4.3 inch, en heeft antislap achterkant, en dat ligt een pak beter in de hand...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Klopt, een mooie uitleg + afbeelding hierover staat op tweakers.net, in het bijzonder op deze paginaTiTanium schreef:"Een ander voordeel van deze processor is dat hij weinig energie van je smartphone eist en dus je batterij bespaart."
Ik denk zoals de dualcore dat deze de taken nu over de 4 kernen gaat delen. Met als gevolg dat ze wrs niet te veel op volle kracht moeten draaien. In hoe verre zal den tijd moeten uitwijzen op gebied van zuinigheid.
http://tweakers.net/reviews/2484/2/htc- ... dcore.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Misschien de titel anders naar 'One Series' aanpassen?
Ik heb vooral interesse in de S.
Volgens wat tests op youtube zou hij qua prestaties dicht tegen de X aanleunen.
Maar als ik het goed begrepen heb is het niet meer mogelijk om de batterij te wisselen. Klopt dat ?
Ik heb vooral interesse in de S.
Volgens wat tests op youtube zou hij qua prestaties dicht tegen de X aanleunen.
Maar als ik het goed begrepen heb is het niet meer mogelijk om de batterij te wisselen. Klopt dat ?