Gamen over VPN

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Iepe,

Ik zou willen proberen om een soort VPN op te zetten naar iemand die ik ken om zo over LAN C&C:Generals te spelen.

Iemand ervaring met zo'n opzet? Allee, het enige moeilijke is dus de VPN opzetten, daarna kunt ge elkaar zien in LAN en zou da theoretisch moeten lukken om een multiplayer game op te starten.

Ik had al gedacht om ne Netscreen remote client op zijne pc te installeren ... zou da lukken?

Zoja: wat als er meerdere personen op zijn internetverbinding hangen (dus klein LAN bij hem thuis) ... kunt ge dan op elk toestel een Netscreen Remote VPN connectie leggen, of gaat da ni lukken omdat die dan allemaal van't zelfde IP komen?

oho ik heb zorgen oho ik heb zorgen ... ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Intreseert me ook wel ;)
Ik hoop dat er snel antwoord komt op je vraag.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb in win xp een vpn opgezet, daar kan wel maar 1 client naar connecten (met de standaard win xp software toch)
dit was om worms tegen elkaar te spelen :p

die netscreen ken ik niet, en ik weet eigelijk ook neit hoe het zit met die andere clients
dit werkte vrij goed

ik zal sevves de juiste links zoeken, want op 56k gaat dat niet zo vlot :p
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

je kan inderdaad vpn opzetten en de clients die over ipsec werken ondersteunen bijna allemaal multiple connections
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik heb anders wel een Windows 2K3 server bollen dus in principe kan die ook de VPN aannemen ...

Als er 2 man windows vpn connectie legt naar mijn masjien kan ik in principe het spel hosten maar het is uiteraard sneller als de locatie met het meeste aantal clients het spel host .. dan spelen zij op lan en ik ben de enige die van buitenaf connecteert.

Bovendien draai ik geen domain op dieje 2003 dus ik weet ni hoe dat zit met vpn's leggen dan ... heb eigenlijk alleen maar klanten met een domain :) nooit geprobeerd zonder ... Moet ge dan gewoon ne local user aanmaken op de 2003 en dieje laten gebruiken voor te authenticeren?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Lukse
Premium Member
Premium Member

C-Phest schreef:Moet ge dan gewoon ne local user aanmaken op de 2003 en dieje laten gebruiken voor te authenticeren?
Yep, bij de properties van die user moet ge dan zeggen dat ie mag connecten via vpn.

Ik heb da hier ook draaien, maar via NAT heb ik het nog niet aan de praat gekregen.
Ik weet dat ik poort 1723tcp moet forwarden en IP protocal 47.
Ma van da tweede heb ik dus geen idee hoe ik da moet doen?
Iemand die da kan uitleggen?
Plaats reactie

Terug naar “Games”