Verandering naar aangepaste shake

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste formum gebruikers : de situatie is als volgt . Ik heb voor de moment een fibernet xl shake inclusief digitale tv en analoge telefonie . Dit is de shake van 79,95 euro permaand (exclusief kabelabonnement) . Sinds ik ruim klant ben ga ik er van uit dat ik deze shake ten alle tijde kan opzeggen mits de opzegtermijn van 1 maand te respecteren . Nu zou ik graag overstappen naar de concurrentie met mijn internet maar wil wel 'voorlopig' digitale tv en telefonie bij telenet houden . Volgens de website zou ik dan kunnen overstappen naar de shake van 21 euro . De vraag is van mijn kant nu : moet ik mijn internet aangetekend opzeggen bij telenet en indien ik naar die goedkopere shake zou overstappen een downgrade kost betalen van 50 euro ? Dit zou er toch wat over zijn vind ik persoonlijk . Als ik aangetekend opzeg kunnen ze mij toch geen extra downgradekosten aanrekenen .
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Aangetekend opzeggen , of aangetend kennis geven dat je je producten wil veranderen ?

Bij opzeggen van al je diensten kunnen ze je niets doen mits je contractduur afgelopen is
De downgradekost is een administratieve kost die ze je wel kunnen en zullen aanrekenen bij wijzigingen van je producten

Ik zou dus alles opzeggen en bvb de vriendin iDTV dan laten aanvragen als nieuwe klant :roll:
Het materiaal blijft toch altijd ter plaatse (bij opzegging verhuizing etc) dus er moet niemand meer ter plaatse komen
Zo heb je , heel waarschijnlijk , ook weer promoties als nieuwe klant ook :roll:

Er zullen er misschien zijn dat zullen zeggen om via retention te gaan werken , maar daar zou ik niet op rekenen (ze zouden je adress eens kunnen aanduiden als verdacht, dan werkt bovenstaande ook niet meer ...)
The eternal and true pessimist :D
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Dat vind ik toch wel straf als ik dit lees . :roll: Voor mijn part verliezen ze mij dan ook als digitale tv klant en analoge telefonie klant

Fullquotes niet nodig indien je op alles reageert ;)

Ik zou een aangetekende brief willen sturen waarin ik vermeld dat ik enkel internet wil opzeggen en dat ik digitale tv en telefonie wil behouden .
Laatst gewijzigd door a3ke 11 maa 2012, 10:39, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: 2 posts na elkaar samengevoegd en fullquote verwijderd, gelieve hierop te letten !
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dan vrees ik dat je downgradekost zal aangerekend worden

Als je zou proberen , laat zeker het resultaat weten ! Maar ik vrees ervoor mits je deze aanpassing via mijn telenet ook kan doen normaal en je daar 50 €administratieve kost aangerekend word ...
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Misschien zijn er wel mensen op dit forum die dit ook al ooit eens hebben willen aanpassen . Ik ga eens naar de klantendienst bellen om te horen wat zij hier op te zeggen hebben . Ik hou jullie op de hoogte .

Dus als ik het goed begrijp en ik zou bijvoorbeeld internet en telefonie bij een andere maatschappij nemen kunnen ze mij dan 2x50 euro downgrade kosten aanrekenen?
Laatst gewijzigd door a3ke 11 maa 2012, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: posts samengevoegd , deze keer officiele waarschuwing , gelieve hierop te letten !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik kan moeilijk geloven dat je hier een downgrade kost zal betalen omdat je internet volledig komt te vervallen.

Moest je echter overschakelen naar een formule met beperkter internet dan is het misschien begrijpbaar (maar ook daar kan je volgens mij onderuit komen).
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou dit ook totaal niet kunnen aanvaarden. In de algemene voorwaarden van Telenet staat er duidelijk dat je gratis kan opzeggen na het einde van je contract mits een inachtname van een opzegperiode van 1 maand. Hier staat echter niets vermeld over een downgrade kost . Dus in principe kan ik enkel telefonie en digitale tv behouden zonder een downgrade kost te moeten betalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jimmy_Plas
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Wat fieldoxide wil is wel degelijk 'n shake.
downgrade kosten 50 euro worden daarbij aangerekend.
Of opzeggen en daarna terug aanvragen,kost het je nog 30 euro.Met de kans 2 weken volledig zonder telenet te zitten.
http://telenet.be/1133/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie
Laatst gewijzigd door Jimmy_Plas 11 maa 2012, 13:49, in totaal 1 gewijzigd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Opzeggen is opzeggen , is dus inderdaad niet je bestaande formule (shake) aanpassen naar een goedkopere formule

Hopelijk niet maar met vrij veel zekerheid van wel ;)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Ja mensen we zijn hier blijkbaar een leuke discussie gestart. :-D in ieder geval indien ze mij dan effectief die 50 euro downgrade kosten gaan aanrekenen zeg ik mijn telefonie ook op en behoud ik enkel mijn digitale tv , aangezien dit maar 1 product is zal ik zeker geen downgrade kosten moeten betalen. Moest de klantendienst vandaag bereikbaar zijn had ik daarstraks al gebeld dus het zal voor morgen worden ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb vorig jaar men telefoon gedeelte en internetgedeelte opgezegd (shake) zonder een bijkomende downgradekost. Ik dacht dat je alleen moest betalen als je wat uitstak met het internetgedeelte. Bijvoorbeeld van een fiberxl naar een gewone fiber.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Jimmy_Plas
Forumtroll
Forumtroll

Nog 'n andere link over produckt wijzigings kosten .
Dikwijls wordt er een administratieve kost aangerekend:

http://klantenservice.telenet.be/conten ... rgelijking
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Moest de klantendienst vandaag bereikbaar zijn had ik daarstraks al gebeld dus het zal voor morgen worden ...
De klantendienst is normaal ook zondags bereikbaar dacht ik.
Jimmy_Plas
Forumtroll
Forumtroll

Voor particulieren

U bent reeds klant? Bel het nummer 015 66 66 66
administratieve klantendienst: maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur, zaterdag van 9 tot 17.30 uur
technische klantendienst: maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur, weekend en feestdagen van 9 tot 17.30 uur
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BTW , was je hier nu geen nieuw jaarcontract aangegaan ?

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 85#p379985

En toen al mega geprofiteerd van promo's via bepaalde diensten ? :roll:

Dan ben je niet vrij van contract nu denk ik
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Update : aangetekende brief gestuurd naar telenet maandagnamiddag . Hier zeg ik mijn internet op om naar de concurrentie te gaan . Digitale tv en vaste lijn behoud ik voorlopig . Misschien dat ik in de nabije toekomst mijn vaste lijn ook overzet naar de concurrentie , maar wegens het 'magere' aanbod en bepaalde zenders niet beschikbaar bij belgacom blijf ik met mijn digitale tv bij telenet maar dat was ik zo wie zo van plan . Ik ben vorig jaar in mei wel terug een jaarcontract aangegaan maar enkel voor digitale tv.Op mijn maandelijkse aanrekening staat niets vermeld over het einde van mijn vaste telefonie en internet . Ik ben reeds een 6 tal jaar klant bij telenet voor deze diensten .
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”