Fibernet XL traag
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Vandaag ziet mijn internet er zo uit. Ik kreeg het vermoeden dat het allemaal niet zo lekker boterde toen ik op Youtube weer heel wat moest wachten op het bufferen. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ook mijn Usenet niet over de 2MB/s geraakte. Het gekke is dat ik met usenet wel 20 mbit haal, maar met de snelheidstesten niet verder dan 8 mbit kom.
De normale speedtest geeft zelfs nog iets betere resultaten, maar het blijft triestig voor naar Mechelen:
Dus ik heb naar Telenet gebeld. De technische dienst was niet echt behulpzaam. De goede man kon naar mijn router pingen, wat volgens hem bewees dat het wel goed zat met mijn snelheid. Ik heb de moeite niet genomen om hem te corrigeren. Enige oplossing was het sturen van een tech. Ik krijg de factuur voorgeschoteld als het mijn probleem blijkt te zijn, dus er werd voor de zekerheid gevraagd of ik de "cross test" al had uitgevoerd. Je moet als klant dus een aantal verschillende toestellen hebben om te testen achter de modem. Nu ja, ik heb uiteraard een aantal testen gedaan alovrens ik de telefoon ter hand nam. Ik haal deze resultaten zowel voor als achter mijn eigen router, zowel met mijn laptop als met een vaste PC. Alles over kabel, ik maak geen gebruik van wifi. Tevens zit ik niet op smallband.
Iemand anders nog problemen om en bij het Turnhoutse of denken jullie dat er toch iets mankeert aan mijn Telenet router/installatie?
Laatst gewijzigd door KaiZas 10 maa 2012, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
heb je al eens geprobeert om de telenet modem 1min zonder stroom te zetten ?
Daarna laten opstarten en dan pas je eigen router terug in het stopc steken, (alles eens heropstarten)
hopelijk gaat het beter dan al vrees ik er voor ...
Daarna laten opstarten en dan pas je eigen router terug in het stopc steken, (alles eens heropstarten)
hopelijk gaat het beter dan al vrees ik er voor ...
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
dan kan ik je helaas niet meer verder helpen , vroeger trok ik mijn modem ook uit voor 1 min en alles was dan terug normaal
ziet er toch een probleem uit bij je telenet router, (mss eens vragen bij een gebuur als die ook fiber heeft) en daar testen ?
kan je uitsluiten dat het de straat is of jij alleen ..
ziet er toch een probleem uit bij je telenet router, (mss eens vragen bij een gebuur als die ook fiber heeft) en daar testen ?
kan je uitsluiten dat het de straat is of jij alleen ..
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Lullige eraan is, als dat "zichzelf oplost" (lees: het was gewoon weer telenet die een of andere test aan het uitvoeren was) dinsdag ochtend als ik op mijn werk zit, gaat het me nog €75 kosten ook. Die knakker op de helpdesk heeft helemaal niet gekeken of er verdere storingen waren op het net. Die zit daar gewoon voor als het helemaal niet werkt. Een beetje werken, dan klappen ze dicht.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Hoeveel trager is trager?Dettie schreef:heb je al even je limiet bekeken? fiber xl gaat na x aantal GB als grootverbruiker werken ... dan wordt je snelheid verlaagd in de drukke uren
Kun je me zeggen hoeveel % ze je demoten?
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
Ik heb net hetzelfde probleem als jou, en ik kom ook uit Turnhout
Ik heb er ook een topic op aangemaakt (op TiK weliswaar: klikje) en bij mij komt de technieker ook langs.
Maar het ligt dus waarschijnlijk aan Telenet hun kant in de omgeving van Turnhout.
Ik vind dat, als het inderdaad aan hun kant lag, dat ze hiervoor niks mogen vragen als de technieker niks vindt.
Ik heb er ook een topic op aangemaakt (op TiK weliswaar: klikje) en bij mij komt de technieker ook langs.
Maar het ligt dus waarschijnlijk aan Telenet hun kant in de omgeving van Turnhout.
Ik vind dat, als het inderdaad aan hun kant lag, dat ze hiervoor niks mogen vragen als de technieker niks vindt.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb voor de moment ook fibernet xl in een shake met digitale tv en telefonie . Binnenkort verhuis ik met mijn internet naar de concurrentie . Dus ik zou mijn shake willen laten aanpassen en enkel nog telefonie en digitale tv bij telenet nemen. Weet iemand of ik nu aangetekend mijn internet moet opzeggen(mijn contractsduur is reeds verlopen ) of kan ik gewoon via de website van telenet op de bestelpagina van shake veranderen en deze aanpassen naar een shake met digitale tv en telefonie .
-
- Forumtroll
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 15:51
- Bedankt: 1 keer
Aangetekend ?Je zegt Telenet toch niet volledig op.
Gewoon via hun webside.Of bel eerst de klantendienst.
Er wordt wel 50 euro downgrade aangerekend.
http://telenet.be/1133/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie
Gewoon via hun webside.Of bel eerst de klantendienst.
Er wordt wel 50 euro downgrade aangerekend.
http://telenet.be/1133/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Waarom rekenen ze me dan een 'downgrade ' aan ? Ik zeg toch maar 1 onderdeel van mijn totale abonnement op ? Ik wens enkel nog telefonie en digitale tv bij hun te nemen . Ze kunnen toch geen downgrade van 50 euro gaan aanrekenen als mijn contract reeds ten einde is ?
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Voor hun is het een downgrade in de prijs die jij ze maandelijks overhandigt. Ze proberen die overstap drempel zo hoog mogelijk te houden. Zo is de telecom nu eenmaal, ze schamen zich nergens voor.
Wel een beetje off topic allemaal... is het crisis op het forum en zijn nieuwe threads te duur?
Wel een beetje off topic allemaal... is het crisis op het forum en zijn nieuwe threads te duur?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ga hier over een nieuwe thread beginnen . Dat maakt het wat overzichtelijker .
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hey "Charlotte", bedankt dat je het wilt uitpluizen.
Het is echter niet meer nodig. De tech was hier deze namiddag en heeft de modem vervangen. Jammer genoeg kon ik er zelf niet bij zijn en heeft hij me weer opgescheept met een draadloos geval. Persoonlijk had ik liever een modem-only. Hoe dan ook, dat staat inmddels terug uit en achter mijn eigen router ziet het er nu zo uit:
Ik ben dus weer gesteld! Hopelijk gaat het bij Axon ook weer beter.
Het is echter niet meer nodig. De tech was hier deze namiddag en heeft de modem vervangen. Jammer genoeg kon ik er zelf niet bij zijn en heeft hij me weer opgescheept met een draadloos geval. Persoonlijk had ik liever een modem-only. Hoe dan ook, dat staat inmddels terug uit en achter mijn eigen router ziet het er nu zo uit:
Ik ben dus weer gesteld! Hopelijk gaat het bij Axon ook weer beter.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 09:01
Zelfde hier sinds een paar dagen (Baal (Tremelo)), alleen nog erger (dit is Fibernet XL):
En het ligt niet aan ik die stout ben geweest met de Telemeter:
Modem al gereset (twee minuten uit de stekker), no joy. Iemand anders last?
En het ligt niet aan ik die stout ben geweest met de Telemeter:
Modem al gereset (twee minuten uit de stekker), no joy. Iemand anders last?
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ouch!
Je gaat mij niet vertellen dat die crappity-ass routers allemaal aan't sneuvelen zijn he.
Saillant detail: ik had sinds aansluiting vorig jaar hetzelfde IP adres. Ik had zelfs mijn dyndns client verwijderd aangezien ik toch op een fixed ip zat. Sinds de vervanging van mijn modem heb ik een nieuw IP.
Je gaat mij niet vertellen dat die crappity-ass routers allemaal aan't sneuvelen zijn he.
Saillant detail: ik had sinds aansluiting vorig jaar hetzelfde IP adres. Ik had zelfs mijn dyndns client verwijderd aangezien ik toch op een fixed ip zat. Sinds de vervanging van mijn modem heb ik een nieuw IP.
Hallo,
nu enkele maanden overgestapt van expressnet naar fibernet XL om sneller te kunnen surfen, echter ben ik zwaar teleurgesteld in telenet.
Belofte van downloadsnelheid van 120mb/s, ik haal net iets meer dan 6, ja inderdaad ZES.....
bij de omzetting is een technieker een nieuwe modem komen plaatsen, maar dus zonder succes.
Aan de ouderdom van de computers zal het ook niet mogen liggen, allen nieuw tweede helft 2012...
Bij de telenet klantendienst krijg je alleen te horen dat alles normaal werkt
nu enkele maanden overgestapt van expressnet naar fibernet XL om sneller te kunnen surfen, echter ben ik zwaar teleurgesteld in telenet.
Belofte van downloadsnelheid van 120mb/s, ik haal net iets meer dan 6, ja inderdaad ZES.....
bij de omzetting is een technieker een nieuwe modem komen plaatsen, maar dus zonder succes.
Aan de ouderdom van de computers zal het ook niet mogen liggen, allen nieuw tweede helft 2012...
Bij de telenet klantendienst krijg je alleen te horen dat alles normaal werkt
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
VDSL2 is maximaal 50 Mbit/s hoor.
Wel daadwerkelijk onbeperkt volume, maar dat is een andere discussie.
Wel daadwerkelijk onbeperkt volume, maar dat is een andere discussie.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ondertussen ook de stap naar EDPNet gezet.
FibernetXL is een mooi product, maar ik heb uit de mond van een telenet medewerker letterlijk te horen gekregen dat ik niet de klant ben die ze willen. En daar bedoelen ze mensen mee die er effectief gebruik van maken.
Mooie technologie, helaas uitgebaat door een "huisjesmelker".
En nu de volgende miserie he. Wachten tot DLM mijn lijn als deftig beschouwd en me mijn 50mbit geeft. Kan ook een maand+ duren.
...'tis overal wat joh...
FibernetXL is een mooi product, maar ik heb uit de mond van een telenet medewerker letterlijk te horen gekregen dat ik niet de klant ben die ze willen. En daar bedoelen ze mensen mee die er effectief gebruik van maken.
Mooie technologie, helaas uitgebaat door een "huisjesmelker".
En nu de volgende miserie he. Wachten tot DLM mijn lijn als deftig beschouwd en me mijn 50mbit geeft. Kan ook een maand+ duren.
...'tis overal wat joh...
Laatst gewijzigd door KaiZas 23 sep 2012, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
- regeri
- Pro Member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
- Locatie: Riemst
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Bij mij is dit weekend het internet zeer traag, merkte het ook aan usenet.
Last Result:
Download Speed: 14531 kbps (1816.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3787 kbps (473.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
Sun Sep 23 2012 12:57:33 GMT+0200 (West-Europa (zomertijd))
Heb de tech dienst gemaild. Hoop op snel antwoord.
Ook hier fibernetxl shake
http://www.speedtest.net/result/2197228987.png
Oh ja vergeten te melden het Link (oranje) lampje knippert continue
Last Result:
Download Speed: 14531 kbps (1816.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3787 kbps (473.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
Sun Sep 23 2012 12:57:33 GMT+0200 (West-Europa (zomertijd))
Heb de tech dienst gemaild. Hoop op snel antwoord.
Ook hier fibernetxl shake
http://www.speedtest.net/result/2197228987.png
Oh ja vergeten te melden het Link (oranje) lampje knippert continue
Live life to the Max
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Diegem:
Mechelen:
Antwerpen:
Steenbergen:
Eerste avond ook dat ik merk dat skype niet werkt zoals het hoort, voor de rest nog nooit last gehad, maar vandaag is men lijn een rollercoaster.
Mechelen:
Antwerpen:
Steenbergen:
Eerste avond ook dat ik merk dat skype niet werkt zoals het hoort, voor de rest nog nooit last gehad, maar vandaag is men lijn een rollercoaster.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Met 5Mbps zou dat 2250mb per uur moeten zijn....en het ligt niet aan youtube want vrijdagmorgen was 5mbps wel mogelijk....
Upload naar een ftp van hetzelfde.
Telenet loopt tot 21ste van elke maand wanneer moet ik de opzegbrief versturen
Als ik nu verstuur ben ik verplicht te wachten tot 21november zeker (opzegdatum)?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb liever iets op papier indien er geschillen zouden zijn. Maar op papier geldt hetzelfde van data?Opzeggen kan telefonisch tijdens de kantooruren in de week. Als je maandag belt, sluiten ze je op 31 oktober af. (30 dagen opzegtermijn)
Leuk maar ik sta niet te springen om dit als eerste uit te testenVanaf 1 oktober volstaat een mail om op te zeggen , dan treed de nieuwe telecom wet in werking .
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
En naar welk e-mail adres van Telenet zou je dit dan dienen te sturen?dopke schreef:Vanaf 1 oktober volstaat een mail om op te zeggen , dan treed de nieuwe telecom wet in werking .
Een chance da ik dit topic gevonden heb, ik heb namelijk ook een gelijkaardig probleem.
Het is allemaal zo'n dikke 2 maanden geleden begonnen.
Ik heb fibernet XL (120mbit) en het maximum dat ik kan halen is 75 mbit maar meestal zit ik tussen de 30-60mbit. (ik zit niet over de FUP-limiet)
Ik zou dus mijn abonnement kunnen laten verlagen maar heb toch liever "soms" een hogere snelheid dan altijd minder dan 60mbit én naturlijk een hogere FUP-limiet.
Ik had dus eerst gebeld naar de klantendienst waar ik eerst alle testjes mocht uitvoeren...zoals gedacht...geen resultaat.
Dan hadden ze me gezegd van mijn modem een geruime tijd uit de stekker te halen dus deed ik dit...geen resultaat.
Een week later heb ik weer gebeld en gevraagd of ze een telenet technieker konden sturen en dat deden ze.
De technieker is langsgekomen en vertelde me dat het probleem lag aan de node. Aangezien ik achteraf niet echt geloofde wat de man mij verteld had belde ik weer naar de klantendienst waar ze mij vertelden dat het ZEKER NIET aan de node lag (maw telenet spreekt zichzelf tegen) en dat 75 mbit nog een heel mooie snelheid is om te halen met Fibernet XL. !WTF!
Even later eens proberen te mailen naar telenet...
Mailtje teruggekregen dat alles in orde zou komen, dat er verbeteringswerken gepland waren voor 10-14 september 2012.
20 september: geen beterschap
Nog maar eens bellen dan
Dit keer zeiden ze dat het waarschijnlijk lag aan mijn netwerkkaart/utp kabel lag. Ik heb 1gbps onboard op moederbord maar heb dan uiteindelijk (om toch maar zeker te zijn) een nieuw kaartje in de pc gestoken en een utp kabel CAT 6 gekocht.
Alles voor niets gekocht
1 oktober: nog altijd hetzelfde probleem, momenteel zit ik aan 32mb/s
Het is allemaal zo'n dikke 2 maanden geleden begonnen.
Ik heb fibernet XL (120mbit) en het maximum dat ik kan halen is 75 mbit maar meestal zit ik tussen de 30-60mbit. (ik zit niet over de FUP-limiet)
Ik zou dus mijn abonnement kunnen laten verlagen maar heb toch liever "soms" een hogere snelheid dan altijd minder dan 60mbit én naturlijk een hogere FUP-limiet.
Ik had dus eerst gebeld naar de klantendienst waar ik eerst alle testjes mocht uitvoeren...zoals gedacht...geen resultaat.
Dan hadden ze me gezegd van mijn modem een geruime tijd uit de stekker te halen dus deed ik dit...geen resultaat.
Een week later heb ik weer gebeld en gevraagd of ze een telenet technieker konden sturen en dat deden ze.
De technieker is langsgekomen en vertelde me dat het probleem lag aan de node. Aangezien ik achteraf niet echt geloofde wat de man mij verteld had belde ik weer naar de klantendienst waar ze mij vertelden dat het ZEKER NIET aan de node lag (maw telenet spreekt zichzelf tegen) en dat 75 mbit nog een heel mooie snelheid is om te halen met Fibernet XL. !WTF!
Even later eens proberen te mailen naar telenet...
Mailtje teruggekregen dat alles in orde zou komen, dat er verbeteringswerken gepland waren voor 10-14 september 2012.
20 september: geen beterschap
Nog maar eens bellen dan
Dit keer zeiden ze dat het waarschijnlijk lag aan mijn netwerkkaart/utp kabel lag. Ik heb 1gbps onboard op moederbord maar heb dan uiteindelijk (om toch maar zeker te zijn) een nieuw kaartje in de pc gestoken en een utp kabel CAT 6 gekocht.
Alles voor niets gekocht
1 oktober: nog altijd hetzelfde probleem, momenteel zit ik aan 32mb/s
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wees maar zeker (althans ik geloof eerder een technieker dan de helpdesk) dat het aan de node ligt dan... dus terug bellen en hier blijven op hameren (en anders Charlotte hier op het forum contacteren).Foensh schreef:De technieker is langsgekomen en vertelde me dat het probleem lag aan de node. Aangezien ik achteraf niet echt geloofde wat de man mij verteld had belde ik weer naar de klantendienst waar ze mij vertelden dat het ZEKER NIET aan de node lag (maw telenet spreekt zichzelf tegen)