Hallo,
Ik ben het beu om te moeten betalen voor digitale tv, terwijl ik toch enkel naar de vrt zenders kijk.
Nu zou ik eventueel wel via dvb-t willen werken. Maar is mijn vraag of jullie weten of dat haalbaar is in Heist o/d Berg en welk materiaal ik nodig zou hebben?
DVB-T in Heist op den Berg
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Alle informatie over het DVB-T-aanbod vind je op http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t
Een tv-toestel met (ingebouwde) digitale ontvanger(DVB-T) en een antenne is vereist voor de ontvangst. Afhankelijk van je woonplaats een binnenhuisantenne of een dakantenne. In Heist op den Berg zal een binnenhuisantenne wel volstaan.
DVB-T-materiaal is in België moeilijk te vinden, ik raad dus aan om websites in de Groot-Brittanië, Frankrijk of Duitsland af te schuimen.
Een voorbeeld van een goede binnenhuisantenne:
Met de zoektermen "UHF indoor TV aerial" of "UHF outdoor TV aerial" zal je zeker wel het één en ander vinden.
Een goede website met productinformatie: http://www.ricability-digitaltv.org.uk/test-reports.htm
Er zijn ook geavanceerde DVB-T ontvangers/recorders beschikbaar met alle mogelijkheden die je je maar kan bedenken. Timeshifting, livestreaming naar pc, opname op USB,...
Kijk maar eens op http://www.techradar.com/news/video/rec ... -uk-718241
Een tv-toestel met (ingebouwde) digitale ontvanger(DVB-T) en een antenne is vereist voor de ontvangst. Afhankelijk van je woonplaats een binnenhuisantenne of een dakantenne. In Heist op den Berg zal een binnenhuisantenne wel volstaan.
DVB-T-materiaal is in België moeilijk te vinden, ik raad dus aan om websites in de Groot-Brittanië, Frankrijk of Duitsland af te schuimen.
Een voorbeeld van een goede binnenhuisantenne:
Met de zoektermen "UHF indoor TV aerial" of "UHF outdoor TV aerial" zal je zeker wel het één en ander vinden.
Een goede website met productinformatie: http://www.ricability-digitaltv.org.uk/test-reports.htm
Er zijn ook geavanceerde DVB-T ontvangers/recorders beschikbaar met alle mogelijkheden die je je maar kan bedenken. Timeshifting, livestreaming naar pc, opname op USB,...
Kijk maar eens op http://www.techradar.com/news/video/rec ... -uk-718241
Laatst gewijzigd door raf1 05 maa 2012, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Bedankt voor de info al in ieder geval!
Nu heb ik nog enkele bijvraagjes.
- Kan je de zenders in HD ontvangen of niet?
- Ik heb ooit een tv gewonnen, een lg 42pq6000. Is daar de mogelijkheid van het ergens makkelijker te maken? Ik vind overal dat er een digitale tuner in zit voor dvb-t. Moet ik dan nog een decodertje kopen?
- Is het moeilijk te installeren?
Sorry voor de waarschijnlijk domme vragen!
Nu heb ik nog enkele bijvraagjes.
- Kan je de zenders in HD ontvangen of niet?
- Ik heb ooit een tv gewonnen, een lg 42pq6000. Is daar de mogelijkheid van het ergens makkelijker te maken? Ik vind overal dat er een digitale tuner in zit voor dvb-t. Moet ik dan nog een decodertje kopen?
- Is het moeilijk te installeren?
Sorry voor de waarschijnlijk domme vragen!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nee een decoder moet je dus niet meer kopen, die zit al ingebouwd (vandaar "DVB-T").punk schreef:- Ik heb ooit een tv gewonnen, een lg 42pq6000. Is daar de mogelijkheid van het ergens makkelijker te maken? Ik vind overal dat er een digitale tuner in zit voor dvb-t. Moet ik dan nog een decodertje kopen?
Nee, gewoon een antenne aansluiten (zie Raf's post voor uitleg over antennes) en je kanalen zoeken.punk schreef:Is het moeilijk te installeren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Vooreerst, bedankt voor alle informatie.
Ik heb hier eens geprobeerd van een oude coax-kabel die ik liggen had langs één kant open te maken en dan in te tv te steken aan de andere kant. Nu blijkt dat ik zelfs dan al de vrt kanalen perfect kan ontvangen zelfs zonder deftige antenne.
Wat ik me wel af vraag is: waarom 'ontvang' je eigenlijk die geblokkeerde kanalen (zoals studio100 tv)? het is toch niet dat je die kan 'kopen' dacht ik.
Ik heb hier eens geprobeerd van een oude coax-kabel die ik liggen had langs één kant open te maken en dan in te tv te steken aan de andere kant. Nu blijkt dat ik zelfs dan al de vrt kanalen perfect kan ontvangen zelfs zonder deftige antenne.
Wat ik me wel af vraag is: waarom 'ontvang' je eigenlijk die geblokkeerde kanalen (zoals studio100 tv)? het is toch niet dat je die kan 'kopen' dacht ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Omdat het officieel de bedoeling was om een derde speler te introduceren naast dvbc van telenet en iptv van Belgacom.
Nu is Telenet er toch in geslaagd om DVB-T, gedeeltelijk, in te palmen. Aangezien hun poltieke vriendjes het nogal moeilijk kunnen uitleggen dat men het zo maar zou uitschakelen, is men nu officieel bezig met het testen ervan. Door die gecodeerde kanalen kan Telenet dus zeggen dat er wel degelijk getest is, maar dat de testen mislukt zijn(terwijl Vlaanderen toch niet zoveel verschilt van Duitsland pf Frankrijk waar het blijkbaar wel lukt) en een potentiele concurrent de nek omwringen.
[
Post made via mobile device ]
Nu is Telenet er toch in geslaagd om DVB-T, gedeeltelijk, in te palmen. Aangezien hun poltieke vriendjes het nogal moeilijk kunnen uitleggen dat men het zo maar zou uitschakelen, is men nu officieel bezig met het testen ervan. Door die gecodeerde kanalen kan Telenet dus zeggen dat er wel degelijk getest is, maar dat de testen mislukt zijn(terwijl Vlaanderen toch niet zoveel verschilt van Duitsland pf Frankrijk waar het blijkbaar wel lukt) en een potentiele concurrent de nek omwringen.
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je mag gerust concluderen dat Telenet zal proberen om netwerkuitbater Norkring en de zetelende mediaminister te overtuigen om het spectrum voor andere doeleinden te gebruiken dan televisie. De 600 MHz-band is uitermate geschikt voor 4G-internet(LTE) en de huidige Norkring-zendlocaties zouden zelfs volstaan voor een landelijke dekking.
De VRT-uitzendingen via antenne zullen niet stoppen, want decretaal verplicht en die zitten op een "veilige" frequentie van 482 MHz.
De VRT-uitzendingen via antenne zullen niet stoppen, want decretaal verplicht en die zitten op een "veilige" frequentie van 482 MHz.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
@Raf: klopt als een bus
ik meen in de verschillende documenten gelezen te hebben dat
Norkring nog minstens één landelijke mux voorbehoud aan de VRT.
(maar ik geen idee van welke frequentie die gebruik maakt)
Groetjes
ik meen in de verschillende documenten gelezen te hebben dat
Norkring nog minstens één landelijke mux voorbehoud aan de VRT.
(maar ik geen idee van welke frequentie die gebruik maakt)
Groetjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Inderdaad ! Meer zelfs, Vlaanderen verschilt weldegelijk grondig van Frankrijk, in positieve zin namelijk, het is zo plat als iets. DVB-T is dus hier een veel geschikter medium dan Frankrijk. Toch werd in Frankrijk een degelijk dvb-t netwerk uitgebouwd. De invoering daarvan was in stapjes, per regio.Stroper schreef:Door die gecodeerde kanalen kan Telenet dus zeggen dat er wel degelijk getest is, maar dat de testen mislukt zijn(terwijl Vlaanderen toch niet zoveel verschilt van Duitsland pf Frankrijk waar het blijkbaar wel lukt)
De proefuitzendingen voor bv de regio Pas-de-Calais duurden daar bv. nog geen maand en een half ! Telenet is al een jaar of 2 bezig. Dat zegt toch genoeg ...
Ook in Nederland liggen de dvb-t frequenties onder vuur. Een deel wordt afgenomen ten voordele van wireless internet toepassingen. Als ze daar dan digitale tv via internet, ontvangst op smartphone mee gaan doen vind ik dat wel heel ridicuul. Je mag dan een duur abo betalen aan je internetprovider om buiten tv te kijken.
Terwijl het voorheen gewoon kon via dvb-t bv met een mini-dvb-t televisie of een smartphone met dvb-t (is te krijgen vb cphone ...)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro