Groei digitale tv halveert

Nieuws omtrent telecom
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

BRUSSEL - Wie digitaal televisie kijkt, brengt meer geld in het laatje dan de analoge tv-kijker. Toch wordt het steeds moeilijker om die laatste groep te overtuigen. De strijd tussen Belgacom en Telenet wordt steeds bitser.

Van onze redacteurs

In het laatste kwartaal van vorig jaar nam het aantal digitale televisiekijkers in Vlaanderen toe met 8,33 procent. Dat mag op het eerste zicht een mooie stijging lijken, maar het staat in schril contrast met de stijging aan het eind van 2009. Toen groeide het aantal digitale kijkers bijna 16 procent. De groei is daarmee bijna gehalveerd op twee jaar tijd. Dat berekende professor Erik Dejonghe, van de onderzoeksgroep MICT van de Universiteit Gent. En volgens hem komt dat niet omdat de markt verzadigd is. 'Eind 2011 keek ongeveer 75 procent van de Vlaamse gezinnen digitaal', zegt hij. 'En dat is echt geen percentage waarbij je al van saturatie kan spreken.'

Volgens de professor is die terugval een complete verrassing. Volgens hem gingen waarnemers er steeds van uit dat praktisch iedereen die een nieuw tv-toestel koopt - en dat zijn er in Vlaanderen ongeveer 300.000 per jaar - ook digitaal zou gaan kijken. Daardoor zou digitale televisie aan een sneltreintempo doorgroeien tot een penetratie boven 85 procent. Vandaag is dat cijfer nog helemaal niet gehaald, en toch valt de groei al terug.

Bij elke nieuwe technologie zijn er consumenten die sneller overstappen dan andere. De groep die pas als allerlaatste wordt overgehaald, wordt 'achterblijvers' genoemd. Zij zullen pas de keuze maken wanneer ze niet anders meer kunnen. Bij de meeste innovaties maken ze maximaal 15 procent van de bevolking uit. Vaak gaat het om ouderen die geen nood hebben aan al die nieuwigheden.

Maar de groei van digitale tv hapert nu op 75 procent. Dat maakt de groep 'achterblijvers' in die markt een stuk groter dan verwacht. Professor Dejonghe vermoedt dat niet alleen de groep ouderen - zoals verwacht - digitale tv mijdt, maar dat ook een behoorlijke groep jonge gezinnen niet over de streep wordt getrokken. Het gaat dan om jonge tweeverdieners die amper tijd hebben om televisie te kijken, en waarvan de kinderen nog te jong zijn om het digitale kanaal van Studio 100 van hun ouders te eisen. Zij laten de digitale kelk makkelijker aan zich voorbijgaan dan voorspeld.

Prioriteit

En dat is een probleem voor de operatoren. Want die hebben er alle baat bij om hun klanten naar het digitale platform te lokken. Volgens Telenet brengt een digitale kijker dubbel zoveel euro's in het laatje als een analoge. De digitalisatiegraad verhogen is dan ook een van Telenets prioriteiten. 'We zullen ons blijven inzetten om de resterende 789.000 analoge klanten te laten overschakelen naar ons interactieve en veel rijkere digitale platform', zei ceo Duco Sickinghe bij de voorstelling van de jaarresultaten.

En amper een week later kondigde het bedrijf aan dat er een tiental zenders uit het analoge kabelaanbod worden geschrapt. Volgens Telenet om plaats op het netwerk vrij te maken voor het digitale aanbod. Volgens Test-Aankoop wil Telenet zo digitale tv door de strot van de kijker rammen. Maar volgens professor Dejonghe is dat te kort door de bocht, omdat de geschrapte zenders vooral een nichepubliek bedienen. Het hinderde Belgacom in elk geval niet om handig op de situatie in te spelen. Het bedrijf lanceerde prompt een reclamecampagne om de malcontente analoge kijkers van Telenet binnen te halen. Belgacom vindt het te vroeg om de resultaten bekend te maken. 'Maar dat wil niet zeggen dat de campagne geen succes zou zijn', zegt woordvoerder Jan Margot. Telenet reageerde door een ingebrekestelling naar Belgacom te sturen, omdat de reclame incorrect en niet transparant zou zijn. De scherpe campagne van Belgacom en de daaropvolgende klacht van Telenet tonen duidelijk aan dat de jacht op de achterblijvers op de digitale markt steeds bitser wordt.

Bron
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Professor Erik Dejonghe merkt blijkbaar niet op dat er een groeiende groep consumenten is die reeds een digitaal tv-toestel (DVB-C/T) heeft maar geen boodschap heeft aan de installatievoorwaarden en beperkingen van de Telenet-digibrol. Die groep kijkt bewust analoog eventueel aangevuld met digitale tv via DVB-T of internet.

Met andere woorden gaat zelfs de professor volledig mee in het leugenachtige Telenet-discours waarbij "digitale televisie" synoniem is voor Digibox. Misschien een studie in opdracht van Telenet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:'We zullen ons blijven inzetten om de resterende 789.000 analoge klanten te laten overschakelen naar ons interactieve en veel rijkere digitale platform', zei ceo Duco Sickinghe bij de voorstelling van de jaarresultaten.
Misschien moet Duco eens beseffen dat veel mensen geen behoefte hebben aan dat 'interactieve en veel rijkere digitale platform'.

In al die jaren dat ik digitale TV heb heb ik dan ook nog geen enkele cent aan dat aspect uitgegeven en is de verplichte decoder dan ook gewoon totaal overbodig (met uitzondering van de opname mogelijkheden, maar die staan los van de interactiviteit). Ondanks dit alles blijft TN weigeren CI+ ondersteuning te bieden... het gaat hem dus gewoon om de klant z'n centen.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

En niet vergeten: veel van die digitale kijkers (ondermeer ikzelf) zitten ook nog met een 2de, 3de, 4de ... TV via analoog.
Die gaan ook niet tevreden zijn als TN zou besluiten met analoog te stoppen. :nono:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sinds ik alleen woon heb ik zowel telenet digitaal als belgacom tv digitaal gehad. Leuke televisie, en wel handig als je eens thuis bent om direct een filmpje te kunnen huren via de mediatheek. Echter merkte ik op dat ik steeds naar dezelfde posten keek, en de mediatheek mss 1x/maand gebruikte. Ook ben ik geen fervente tv kijker.

Toen mijn ex-vriendin van mij is weggegaan (maart 2011) heb ik alles wat digitale tv was buiten gegooid. Leuke besparing op mijn rekening voor mij. Zeker als blijkt dat ik nog steeds analoog kan kijken (sorry telenet, na 2 aangetekende zendingen kan ik er niet aan doen dat jullie nog niet komen voor een anti-dief te plaatsen...en kan er ook niet aan doen dat jullie niet meer factureren!) naar de zenders die goed genoeg zijn voor mij...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En ze vragen zich dus niet af of het huidige digitale aanbod (decoder, slechts 1 TV, interactiviteit) niet de oorzaak is van het niet overschakelen. Niet iedereen koopt een IPhone van 500+€ om alleen te SMSen en te bellen.

Hier vliegt de analoge kabel er binnenkort toch ook uit, door het afschaffen van BBC en Eurosport (juist ja, nichezenders) maar er komt nooit vanzeleven een telenet digitale brol in huis. Het zal vermoedelijk Scarlet worden, Belgacom TV-in-een-ander-jasje dus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Vaak gaat het om ouderen die geen nood hebben aan al die nieuwigheden.

Zij laten de digitale kelk makkelijker aan zich voorbijgaan dan voorspeld.
Ben nog geen "oudere" en evenmin "jongere" die de digitale kelk laat voorbijgaan,
maar ik vindt er in ieder geval geen goede "prijs/kwaliteit" verhouding in terug.
Ik heb hoe langer hoe minder behoefte aan middelmatige TV-programma kwaliteit;
ik zou zelfs zonder TV kunnen leven. Waarom dan teveel betalen voor formules die
in hun digitale versie geen fundamentele meerwaarde bieden voor hun meerkost.
En mijn HDTV komt echt maar tot zijn recht met echte HD1080p content.
Voor mij is "interactivireit" zeker geen meerwaarde, maar eerder een cashcow die
de providers eerder gratis moeten leveren want het brengt vooral aan HEN geld op.
Ik zal dus wel een notoire achterblijver blijven en eerder alles laten voor wat het is.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Achja, binnen tien jaar kijkt niemand nog tv...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien wel ja, de toekomst is immers draadloos! Tenzij de manager van het jaar weer eens een nieuwe schuldherschikking kan regelen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

Naast alle terechte opmerkingen over hoe Duco klanten als melkkoeien ziet: prof Dejonghe is een idioot.
Basiswiskunde hoort blijkbaar niet meer tot noodzakelijke kennis voor een prof.

Stel: je hebt 100 klanten in je markt, waarvan er 60 reeds digitale tv heeft.

Als de markt met 16% groeit, ga je van 60 naar bijna 70%.
Je hebt dat jaar 10% van de markt bereikt, of 25% van het overblijvende potentieel..
Als je het jaar nadien met 10% groeit ga je van 70 naar ruim 77%, of neem je 7% uit de overblijvende 30%.
Dit is opnieuw bijna 25% van het overblijvende potentieel.

En toch: de groei is van 10% naar slechts 7% gedaald, wat een daling is met 50%!!!!! Oh, ramp! Hoe slecht...

Als iemand nu nog zou kunnen uitrekenen wat de echte cijfers zijn kunnen we aantonen hoe dejonghe inderdaad uit zijn nek kletst, en journalisten die het verhaal overnemen nog veel meer...

Bottom line: je kan % niet zomaar vergelijken!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:misschien wel ja, de toekomst is immers draadloos!

Waaat ! draadloos TV kijken, dat is toch onmogelijk ! :banana: :banana:

Afbeelding

Sorry, dat moest er even uit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

knuppel schreef:Bottom line: je kan % niet zomaar vergelijken!
De groei is normaal in functie van het aantal bestaande klanten (niet van het aantal potentiele klanten).

Feit is wel dat de groei steeds moeilijk wordt omdat het potentieel steeds kleiner is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Joe de Mannen

hoe denk je dat de satellietsignalen mijn installatie bereiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Dat meen je niet ? toch niet zonder draad ?
Had je deze niet gezien dan ?
:banana: :banana:
Markant dat TV in den beginne draadloos was, dan naar de kabel is gegaan en het nu een revolutie zou zijn dat het draadloos zou worden... Ik moet Jan de Wilde nog gaan geloven 'de mode draait toch kringetjes, ze haalt ons wel weer in...'

J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 08 maa 2012, 07:00, in totaal 1 gewijzigd.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tis toch simpel: schaf meteen alle analoge zenders af, dan moeten ze wel digitaal kijken, bende ouderwetse mensen er hier toch rondlopen, het is dankzij deze dat we hier nooit vooruit geraken en blijf hangen.
Ge kunt ze kussen
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Dus jij vindt het vooruitgang dat we zelf niet meer kunnen kiezen met welke apparatuur we kunnen opnemen? En dat iemand die geen nood heeft aan opnemen verplicht zo'n bakske moet gebruiken ipv de kabel rechtstreeks in de tv te pluggen?

johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Erik Dejonghe zal geen kwaad woord over Telenet spreken daar hij vroeger als COO van Barco een zeer belangrijke leverancier was van apperatuur voor ... Telenet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Marlboro schreef:bende ouderwetse mensen er hier toch rondlopen, het is dankzij deze dat we hier nooit vooruit geraken en blijf hangen.
Ik ben moderner dan al die ouderwetse mensen met een Digibox. Ik kijk tv via internet.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 69#p371567
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Wanneer krijgen wij in België een aanbieder van TV via internet? :roll:

Edit.
Of is het onderweg?
WeePee TV is a revolutionary new way to watch television. We have created a platform that is as easy to use as a traditional TV but can be used on almost any device connected to the internet. This includes smart TV's, tablets, smartphones and PC's.
Social media integration and premium channels are just some of the features, with many still underway.
WeePee TV will be a great way for existing content providers to reach digital natives, and will allow consumers to choose how they enjoy their favorite content. All this at a low price and with a revenue sharing model for content providers. We will give consumers access on a daily, monthly or yearly basis.
In the future, all you will need to watch TV is an Internet connection and a WeePee TV-account.
Bron: SMWF (voorstelling 27-28 maart 2012 in Londen)
Nog een verwijzing op AudioMate.

Nu nog ergens een WeePee TV-account kunnen aanmaken ... "In the future"
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Marlboro schreef:Tis toch simpel: schaf meteen alle analoge zenders af, dan moeten ze wel digitaal kijken, bende ouderwetse mensen er hier toch rondlopen, het is dankzij deze dat we hier nooit vooruit geraken en blijf hangen.

Meen je dat nu echt?
Dus als je jezelf niet laat doen ben je maar ouderwets? Ik heb nu 4 jaar digitale-tv en ik ga net stoppen met digitaal kijken via de grote providers. Ik kijk zo weinig naar al die zenders dat het al te belachelijk is om er zoveel voor te betalen.
Het is door de providers die geen realistisch goedkoop aanbod aanbieden dat we niet vooruitgaan!
Ik ga nu overschakelen op DVB-T.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

depeje schreef:Dus jij vindt het vooruitgang dat we zelf niet meer kunnen kiezen met welke apparatuur we kunnen opnemen?
Dat schreef hij niet... louter het afschaffen van het analoge... en daar ben ik ook voor te vinden, echter niet op de TN manier (ttz. met hun verplichte decoder).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Of is het onderweg?
"Geruchten" over WeePee TV heb ik ook al gehoord van een beta tester en deze was er "serieus van onder de indruk". Voor mijn (vaak in het buitenland) is dit veelbelovend ... en ik ben al WeePee klant :banana:
Ik ben moderner dan al die ouderwetse mensen met een Digibox. Ik kijk tv via internet.
Ik zou ook niet weten waarom ik een "Bakje" van Telenet zou nodig hebben voor "Interactieve" Digitale TV. Mijn TV kan nu al zonder bakje op 't internet en kan bv. via Acetrax films downloaden. Een reden temeer om geen downloadlimieten te hebben maar zowel in de ondersteuning van vrije DVB-C als downloadlimieten doet Telenet uiterst zijn best om alles tegen te houden ... ze zullen ook wel al nattigheid voelen zeker?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
depeje schreef:Dus jij vindt het vooruitgang dat we zelf niet meer kunnen kiezen met welke apparatuur we kunnen opnemen?
Dat schreef hij niet... louter het afschaffen van het analoge... en daar ben ik ook voor te vinden, echter niet op de TN manier (ttz. met hun verplichte decoder).
Zolang telenet vasthoudt aan het dichtgetimmerd princiepe en niet de optie om via ci module te gaan werken , dat veel mensen aan digitale tv geen behoefte hebben . Die ondingen , is voor oudere mensen een onhandelbaar ding . Tot zolang hier geen verandering inkomt is zelfs elke vermindering van het aanbod analoog niet toelaatbaar !! .
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat ik mij dan wel afvraag is, als men in Mechelen toch zo graag hun analoge klanten zou willen buiten smijten, gaat men dan blijven 15€ per maand vragen ?

Ik zie hier trouwens regelmatig users maandprijzen vernoemen waar ik van denk...., ben ik nu gek of zijn zij het om zoveel geld aan zoiets banaals te verprutsen :bang:
Hier is het tvvlaanderen aan 11€ + Belgacom Start aan 25€ + Mv aan 25€ = dat is ca. 800€ per jaar en eigenlijk vind ik dat nog te veel voor dien brol ;-)

Awja, voor al diegene die dan toch zo graag geen decoder hebben.... De Tvvlaanderen kaart kan je gewoon in je Tv(dvb-s) steken....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Wat ik mij dan wel afvraag is, als men in Mechelen toch zo graag hun analoge klanten zou willen buiten smijten, gaat men dan blijven 15€ per maand vragen ?
Tja, Digitale TV was gratis volgens TN... een verhaaltje dat men zal moeten aanpassen :lol:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Marlboro schreef:Tis toch simpel: schaf meteen alle analoge zenders af, dan moeten ze wel digitaal kijken, bende ouderwetse mensen er hier toch rondlopen, het is dankzij deze dat we hier nooit vooruit geraken en blijf hangen.
Oei oei oei, ....

Wat ga je dan doen met ziekenhuizen? rusthuizen? Instellingen? zorginstellingen? .... blijkbaar mogen al die mensen plots geen televisie meer kijken? Daar al eens over nagedacht?

Waar gaat de wereld toch naar toe met deze "ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit". Ik hoop voor jou dat jij (of je dierbaren) nooit in een ziekenhuis worden opgenomen, dat je nooit een kind met een handicap zal krijgen of dat je ouders nooit in een rusthuis terechtkomen .... Want analoge televisie is dan wel een levensnoodzakelijk instrument om de dag door te komen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Muziekbos schreef:of dat je ouders nooit in een rusthuis terechtkomen .... Want analoge televisie is dan wel een levensnoodzakelijk instrument om de dag door te komen.
In rusthuizen is een klassieke TV al lang verboden... dit zijn ondertussen verplicht flatscreens geworden met veelal een digitale tuner. Trouwens voor analoge toestellen kan je perfect een DVB-C tuner plaatsen (herinner je je de Cable Tuner van TN)... als TN echt af ziet van z'n proprieatry protocol dan hoeft zoeits hoogstens een 20 euro te kosten (beter nog, men kan ze gewoon gratis geven).
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Muziekbos schreef:
Oei oei oei, ....

Wat ga je dan doen met ziekenhuizen? rusthuizen? Instellingen? zorginstellingen? .... blijkbaar mogen al die mensen plots geen televisie meer kijken? Daar al eens over nagedacht?

Waar gaat de wereld toch naar toe met deze "ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit". Ik hoop voor jou dat jij (of je dierbaren) nooit in een ziekenhuis worden opgenomen, dat je nooit een kind met een handicap zal krijgen of dat je ouders nooit in een rusthuis terechtkomen .... Want analoge televisie is dan wel een levensnoodzakelijk instrument om de dag door te komen.
Omg....

Ge kunt ze kussen
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zie ze niet in het ziekenhuis overal digiboxen plaatsen met interactieve tv... Dus als ze de analoge gaan schrappen moeten ze volgens mij een deftig alternatief moeten verzien zonder die boxen. Hetgeen juist is is dat in de rustoorden flatscreens staan. Veelal gewoon nog altijd analoog. Digitaal tv komt niet zo vaak voor :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoewel ik het verdwijnen van de analoge kabel ook ten zeerste betreur, denk ik toch dat we er ons gaan moeten op voorbereiden. De wereld staat niet stil.

Wat betreft ziekenhuizen, hotels enz ... zie ik hoe langer hoe meer dat ook digitale TV er zijn intrede doet.
In de meeste grote hotels is er al lang geen analoge TV meer. Aparte digicoders hebben ze hiervoor niet nodig: ofwel staan er speciale "hotel" TV toestellen, met alles ingebouwd, ofwel gebruiken ze gewone flatscreens, waar aan de acherkant een decoderbakje op gemonteerd staat.
In de meeste gevallen interactief (instellen wektijd, opvragen van je rekening, video on demand, eigen infokanalen ...).

Ook in ziekenhuizen doet digitale TV zijn intrede: in het nieuwe ziekenhuis in Kortrijk zijn alle kamers uitgerust met digitale TV (in de 2-persoonskamers zelfs is met één toestel per bed).

Geen idee of ze nu bij Belgacom, Telenet of TVV zitten (of zelfs meerdere aanbieders hebben). Ik denk dat ze een centrale server gebruiken, van waaruit ze de kanalen verdelen naar de kamers (samen met de eigen info kanalen). Het maakt dus niet echt uit wie de aanbieder is van de content. De meeste grote hotels hebben allemaal satelliet om hun buitenlandse gasten een waaier van programma's aan te bieden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb geen probleem met het verdwijnen van de analoge kabel, maar wel met de manier waarop. Je blijft analoog kijken tot ze zenders schrappen waar je wel naar kijkt. En dan ga je overstag. Hoe je het ook draait of keert, het blijft een dure aangelegenheid.

TV vlaanderen kost odnertussen ook al 20€/maand voor een deftig aanbod. En de 'instapkost' (lees: aankoop materiaal) is ook niet min.
Telenet is gewoon duur (en arrogant)
Belgacom heeft een, voor mijn normen, mooi basisaanbod maar blijft duurder dan analoge kabel.

En voor één keer ben ik het eens met Ivo Mechels van testaankoop: ze rammen het door onze strot.

Als ze zich eens luidop zouden afvragen wat de reden is om niet over te schakelen, of dat zolang mogelijk niet te doen, dan zou het al veel klantvriendelijker zijn. Maar dat is bij grote bedrijven gewoon bijzaak, als het maar opbrengt.

J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Voor ziekenhuizen ed. is het vaak ook zo dat ze hun eigen modulators (soort coax zenders) hebben staan.

Het is voor hen dan ook perfect mogelijk één tuner/zender te zetten voor gans het ziekenhuis en zo intern toch nog analoge TV aan te bieden.

TN heeft trouwens specifieke aanbiedingen voor dergelijke problematiek.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster

Het ziekenhuis in Kortrijk gebruikt IPTV (TV-Vlaanderen). Zo kan men bv. de beelden van een webcam in de couveuse tonen op de TV in de kamer van de moeder.
Meer uitleg op http://www.defoort.be/images/newsletter ... eninge.pdf
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

eternum schreef:Wanneer krijgen wij in België een aanbieder van TV via internet? :roll:

Edit.
Of is het onderweg?
WeePee TV is a revolutionary new way to watch television. We have created a platform that is as easy to use as a traditional TV but can be used on almost any device connected to the internet. This includes smart TV's, tablets, smartphones and PC's.
Social media integration and premium channels are just some of the features, with many still underway.
WeePee TV will be a great way for existing content providers to reach digital natives, and will allow consumers to choose how they enjoy their favorite content. All this at a low price and with a revenue sharing model for content providers. We will give consumers access on a daily, monthly or yearly basis.
In the future, all you will need to watch TV is an Internet connection and a WeePee TV-account.
Bron: SMWF (voorstelling 27-28 maart 2012 in Londen)
Nog een verwijzing op AudioMate.

Nu nog ergens een WeePee TV-account kunnen aanmaken ... "In the future"
Weet iemand wat de lanceringsdatum zou zijn ? M'n contract met Scarlet loopt bijna af en mischien is dit een waardig alternatief...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

[email protected] :)

Bij mijn weten gingen ze juist vandaag (15 maart) het uitbrengen.

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Andrew meldde net via chat: "Nee Sorry dat is nog niet live."
Dus nog eventjes wachten allicht.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Klopt niet. Is niet beschikbaar en als je de support contacteert zal er ook geen info over gegeven worden. Alles is nog beta.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Mocht je nog beta testers nodig hebben ... ik ben altijd kandidaat. :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voila bij deze is er weer een pak rechtgezet :)
Merci Chris!

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, precies reeds geruime tijd aan het beta testen.
Dat belooft voor bij de lancering.

Afbeelding
krisken schreef:Bij mijn weten gingen ze juist vandaag (15 maart) het uitbrengen.
En, euh, wat was uw bron? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”