Klacht ivm koppelverkoop Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb in 2005 een klacht ingediend bij de economische inspectie ([email protected]) toen Telenet begon met Digitale TV en bleek dat er geen vrije hardware keuze was.
Wonder boven wonder kreeg ik hierop behoorlijk snel een gefundeerd antwoord die toen correct was. Zaak gesloten ... tot ik vandaag hoorde dat Telenet nogmaals analoge kanalen schrapt en terug begint met reclame voor hun bakskes.

Ik ben dit stilaan beu en heb net opnieuw een klacht ingediend en vind dat jullie de saga mogen meevolgen.

Hierbij mijn klacht van 2005:
Telenet Televisie start op 3/9/05 met digitale televisie (iDTV). Hiertoe is een decoder, digibox genaamd, en een smartcard vereist. De smartcard zorgt voor beveiliging zodat enkel bij iDTV geregistreerde klanten digitaal kunnen kijken. Deze praktijk is volkomen normaal. Echter: Telenet staat enkel toe om de door hen verkochte decoder te gebruiken, en heeft door een hardwarematige beveiliging gezorgd dat de smartcard enkel met hun decoder samenwerkt. In alle ons omringende landen kan men digitale tv bekijken door middel van vrij in de handel verkrijgbare decoders met smartcard module. Dus: als men bij Telenet digitale tv wil, waartoe een smartcard benodigd is, is men meteen verplicht om ook de decoder bij Telenet aan te schaffen, wat niet strict nodig zou moeten zijn.
Telenet zelf beweert dat de proprietaire decoder nodig is om interactieve DTV mogelijk te maken. Ik ben van mening dat men de klant de mogelijkheid moet bieden om af te zien van deze interactiviteit, en gewoon met een decoder van zijn keuze digitaal tv te kijken. Het lijkt mij dat deze redenering eerder is ingegeven om commerciele redenen teneinde een hardware monopolie te handhaven. Overigens is de digibox zeer beperkt qua mogelijkheden, en onbruikbaar voor mensen die bijvoorbeeld met een media-PC werken. Naar analogie zou men bijvoorbeeld de vergelijking kunnen trekken naar een kabelmaatschappij die zijn klanten verplicht hun televisie te kopen bij de maatschappij zelf indien ze tv over de kabel willen.
Mag ik u daarom vragen om bovenstaande klacht te onderzoeken en mij te laten weten of de gemelde praktijken wettelijk zijn?"
en het antwoord van de FOD:
Betreft : Uw klacht lastens TELENET inzake koppelverkoop.

Geachte heer,

Ik heb uw schrijven, daterende 9 november 2005, in goede orde ontvangen.

U beklaagt er zich voornamelijk over dat de eindapparatuur die vereist is om te kunnen genieten van de digitale kabeltelevisie, aangeboden door Telenet, nl. de digibox met smartcardbeveiliging, enkel door Telenet wordt aangeboden, terwijl men in andere landen ook andere vrij in de handel verkrijgbare decoders met smartcardmodule kan aansluiten op door een bepaalde operator aangeboden digitale televisie.

Het is inderdaad zo dat de verplichting om een digibox te kopen bij Telenet de keuzevrijheid van de consument op dit ogenblik belemmert.

Naar aanleiding van het invoeren van de digitale televisie door Telenet en de vele vragen en klachten hieromtrent is er, op initiatief van Mevrouw de Minister van Consumentenzaken, overleg geweest met de vertegenwoordigers van Telenet, teneinde waar nodig de zich aandienende bijsturingen te laten verrichten.

De vraag kwam hierbij ook aan bod of de feitelijke verplichting om zich de digibox bij Telenet aan te schaffen, teneinde van de digitale televisie van Telenet te kunnen genieten, geen gezamenlijk aanbod in de zin van de artikelen 54 en volgende van de Wet van 14 juli 1991 betreffende de Handelspraktijken en de Voorlichting en Bescherming van de Consument ( WHPC ) uitmaakt. Ik verwijs in dit verband eveneens naar het artikel 112 van de Wet van 13 juni 2005 ( B.S. 20 juni 2005 ) betreffende de elektronische communicatie, dat het gegroepeerd aanbieden van telefoon-, internet-, TV-diensten en/of intermediaire interactieve producten, aangeboden middels een geïntegreerde technologie door verkopers actief in de sector van de telecommunicatie-, informatie- en mediatechnologie, onder een aantal cumulatief toe te passen voorwaarden toelaat.

Wat de vereiste betreft waaraan een decoder ( of technisch gesteld een Set top box met Conditional Acces System ) dient te voldoen, verklaarde Telenet 2 voorwaarden te stellen :
• De decoder moet in staat zijn om de interactieve diensten of iDTV diensten van Telenet te supporteren;
• De decoder moet ingesteld zijn op het Conditional Acess System “Nagra”.

U verklaarde dat wat de eerste voorwaarde betreft, dit niet noodzakelijk is voor digitale televisie. De klant zou de mogelijkheid moeten hebben om af te zien van interactiviteit. Mijns inziens is dit echter inherent aan het concept digitale televisie, dat ook de mogelijkheid inhoudt om bijvoorbeeld zelf een selectie te maken, een pakket samen te stellen, bijvoorbeeld via pay per view. Dit is trouwens ook zo bij de concurrerende aanbieders van digitale televisie zoals Belgacom TV of Coditel.

Wat de tweede voorwaarde betreft, lijkt ook deze eis mijn diensten gerechtvaardigd. Telenet kan eisen dat de eindapparatuur aan een bepaalde beveiligingsvoorwaarde beantwoordt.

Bovendien verklaarde Telenet dat er tot op heden geen leveranciers bereid werden gevonden om onder die voorwaarden decoders of digiboxen te produceren en rechtsreeks aan de consument aan te bieden, en dat ze voorlopig genoodzaakt is zelf de eindapparatuur aan de consument aan te bieden.

Bijgevolg zijn mijn diensten niet van oordeel dat deze praktijk onwettelijk is. Er kan dan ook geen specifieke inbreuk op de economische reglementering weerhouden worden. Niettemin wordt het verdere verloop van de gevolgen verbonden aan het invoeren van digitale televisie nauwgezet opgevolgd.

In de hoop u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijf ik,

Hoogachtend,
De Directeur-generaal
Marc VAN HENDE
en hierbij mijn klacht die ik net verstuurd heb:
Beste
In mijn klacht van 09.11.2005 met referentie E7.DI/LM//2005/004800 (zie bijlage) inzake koppelverkoop van Telenet besluit uw onderzoek met:

“Niettemin wordt het verdere verloop van de gevolgen verbonden aan het invoeren van digitale televisie nauwgezet opgevolgd.”

Ik vraag u nu, na meer dan 6 jaar, nogmaals mijn klacht te herzien wegens volgende ontwikkelingen bij digitale TV:

1. Telenet schrapt alsmaar meer analoge kanalen (BBC, ZDF, FR2,…) en dwingt hun klanten hun eigen hardware op om deze geschrapte kanalen via hun hardware te kunnen bekijken, zie oa: http://telenet.be/3451/nl/thuis/televis ... ijzigingen

2. Kanalen van openbare zenders van buurlanden (Engeland, Nederland, Frankrijk, Duitsland) worden speciaal versleuteld zodat ze enkel via Telenet hardware te ontvangen zijn. Telenet roept hiervoor auteursrechten in maar dit is een drogreden want in alle buurlanden zijn deze kanalen digitaal te ontvangen MET versleuteling en VRIJE hardwarekeuze. Ook in België kan men via TV-Vlaanderen deze digitaal versleutelde kanalen met EIGEN hardware bekijken.

3. Diezelfde drogreden rond auteursrechten gebruikte Telenet in mei 2009 toen ze bij Integan in Antwerpen of Interelectra in Limburg de 25 onversleutelde DVB-C kanalen opeens versleutelden zodat hiermee duizenden mensen gedwongen werden Telenet hardware te gebruiken. Dit is gewoon machtmisbruik van een monopolist.

4. Bijna alle nieuwe TV´s hebben een DVB-C ontvangen met een CI+ module zodat Digitale kanalen die versleuteld zijn met Nagra kunnen ontvangen worden.

5. Bijna alle nieuwe TV´s hebben een internet verbinding die de iDTV diensten van Telenet ondersteunen.

6. Punt 3 en 4 zijn in uw schrijven vermeld als “de 2 voorwaarden waaraan een Decoder voor Telenet moet voldoen”. Op 3 maart 2010 hebben Telenet en S&T hieromtrent zelfs een persmededeling gedaan: http://www.s-and-t.com/news/telenet-pro ... hnology-st

7. Telenet heeft op 3 september 2005 acht analoge kanalen van de kabel geschrapt (Arte, CNN,…) en deze digitaal en ONVERSLEUTELD op de kabel geplaatst. Hiertoe heeft Telenet zelf een “Cable Tuner” op de markt gebracht waarmee deze digitale kanalen te ontvangen zijn. Deze Cable Tuner is een gewone DVB-C ontvanger die tegenwoordig in bijna elke TV zit. Deze acht kanalen samen met de Vlaamse publieke zenders zijn met elke gewone TV met DVB-C tuner te ontvangen. Waarom kon dit in 2005 wel waar men nu analoge kanalen schrapt zodat ze enkel via Telenet hardware te bekijken zijn?

Mag ik u daarom vragen om bovenstaande klacht opnieuw te onderzoeken?"

Met vriendelijke groeten

Johan Devos
Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door johan.devos 07 maa 2012, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

De bevoegde minister heeft al contact opgenomen met tn en alles is al in kannen en kruiken (heb vanavond ik gehoord op radio1)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Vraag ook es waarom de auteursrechten niet dalen, als er analoge zenders worden geschrapt?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Belgacom, Telenet, Electrabel, banken, regering = 1 grote pot NAT. Ik vind het mooi dat u deze klacht terug stuurt naar de bevoegde instanties. Misschien moeten we proberen meer mensen te bereiken die een klacht sturen richting FOD voor zulke praktijken. Alleen vrees ik of we er iets mee bereiken. Ze doen er toch maar op in Mechelen... Minder kanalen meer cashen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Ik erger mij ook al jaren aan die digibox verplichting, en zeker nu ze bbc gaan verwijderen :evil:

Denk dat ook eens ga mailen...(bedankt voor het adres)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als groep zouden we er wel sterker uitkomen mochten we mailen denk ik dan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Telenet gaat gegarandeerd alle vieze truken uit de doos halen om mensen nog minstens een jaar aan hun product te binden, voor ze de kabel moeten openstellen in oktober.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als de kabel opengaat in oktober, is dat dan ook "volledig" (tv+internet) ?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Normaal wel, ja. Voor Belgacom is er een beperking tot enkel aanbieden van analoge tv via de kabel, maar de andere operatoren moeten triple play kunnen aanbieden zowel via kabel als telefoonnetwerk. Als de openstelling effectief doorgaat zoals gepland, natuurlijk.

Ter info: België gooit de kabel open - De Standaard
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Mooi zo.

Misschien moeten we wel een "standaard klacht" gaan opstellen en deze dan massaal gaan indienen? (Massaal is uiteraard relatief).
De lopende petitie voor een vrije hardwarekeuze (zie onderschrift) heeft momenteel reeds 122 handtekeningen, als de helft nu nog zou bereid zijn deze klacht in te dienen zitten we toch al aan 60 officiële klachten...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bestook [email protected] maar massaal met e-mails. Hij verdient het.
BBC afpakken van 750 000 analoge gezinnen en hen verplichten om zijn Digibrol in huis te halen terwijl elk tv-toestel over een digitale kabeltuner en smartcardslot beschikt. Grof. Wraakroepend dat er voor Ingrid Lieten ([email protected]) geen vuiltje aan de lucht is.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@raf1: Iemand standaard mail? :-)

In ieder geval zou ik vragen hoe het zit met het kijk-en-luistergeld.
Hoeveel zenders zitten er nog op de kabel, hoeveel zijn er weg? (hoeveel % is dit)
Want dit mag je minder betalen op je factuur...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tim,

Je kan zien hoeveel zenders er weg gaan via dat linkje dat hier al ergens staat in dit topic

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Massaal veel mails zie ik niet als oplossing. Dat userbase als gebruikersvereniging een klacht stuurt veeleer wel eventueel met vraag aan hun om hier eens een vragenuurtje te houden ofzo.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Heronic: Soms heeft de massa wel een goed effect om hun "bezig" te houden waardoor ze zien dat er echt vraag naar is. Zo heeft dit bij de lijn ook een positief effect gehad. Weet dat het hun meer geld kost iemand dagelijks bezig te houden met mailtjes te beantwoorden / deleten dan toe te geven.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Massa is niet vereist, ruchtbaarheid wel. Vaak word er wel ruchtbaarheid gegeven aan een grote massa maar dan moet die al echt groot zijn.
Ik vind als Ivo Mechels van testaankoop er in slaagt bepaalde zaken aan het grote publiek kenbaar te maken moet Krisken da zeker ook kunnen voor userbase!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Enige taal die men spreekt in Mechelen is die van het geld.
Gewoon alles opzeggen en bv. een schoteltje plaatsen, en elke maand de abokosten voor TV Vlaanderen overmaken naar NL.
Komt er van al dat korte termijn gedoe hier, na een tijdje gaan mensen echt wel over de landsgrenzen kijken om hun inkopen allerhande te doen.

Onze economie zal er wel bij varen.. not.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cptKangaroo schreef:Voor Belgacom is er een beperking tot enkel aanbieden van analoge tv via de kabel
Trouwens ronduit absurd... het opstarten van analoge aanbiedingen zou gewoon verboden moeten worden :bang:
johan.devos schreef:en hierbij mijn klacht die ik net verstuurd heb:
Je had trouwens nog kunnen vermelden dat UPC Nederland (eigendom van dezelfde moedermaatschappij als TN) wel het gebruik van CI+ (en dus eigen hardware) toelaat. Nu ja, zolang de Economische Inspectie bij Telenet gaat vragen waarom het zo moet, in plaats van bij een onafhankelijk expert zal er niet snel iets veranderen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

natuurlijk zal er niets veranderen vermits onze achtereenvolgende regeringen deze 2-koppige draak (belgacom/telenet) zelf hebben geschapen! Er zijn maar 2 oplossingen:

1. telenet opzeggen en voor satelliet kiezen (dit zal natuurlijk niet gebeuren vermits vlamingen zogenaamde "sleepers" zijn)
2. bart de wever overhalen om hiervan een programmapunt te maken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef:
cptKangaroo schreef:Voor Belgacom is er een beperking tot enkel aanbieden van analoge tv via de kabel
Trouwens ronduit absurd... het opstarten van analoge aanbiedingen zou gewoon verboden moeten worden :bang:
Klopt, ik zou ook liever zien moesten ze digitaal via de kabel kunnen aanbieden, dan zou het misschien wel mogelijk zijn met een CI+ module. Als ze dan toch zo graag achter de klanten van Telenet aangaan die momenteel in het zak gezet worden (zie hun nieuwe reclame :-D ) zou het voor hen een super reclame zijn, ik stap meteen over :-D (voor mijn ouders zou nog steeds een decoder nodig zijn, die hebben geen CI+ in hun toestel)
Mantis
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2007, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ook ik vind dat deze monopolie praktijken van Telenet niet kunnen. In feite is het toch ook geen koppelverkoop maar koppelverhuur aangezien je eerste digibox in huis maandelijks te betalen is. Reken de winst maar uit voor Telenet op x aantal jaar... Ik heb geen idee of dit ook een argument kan zijn naar de economische inspectie toe.

In de response van de FOD in 2005:
U verklaarde dat wat de eerste voorwaarde betreft, dit niet noodzakelijk is voor digitale televisie. De klant zou de mogelijkheid moeten hebben om af te zien van interactiviteit. Mijns inziens is dit echter inherent aan het concept digitale televisie, dat ook de mogelijkheid inhoudt om bijvoorbeeld zelf een selectie te maken, een pakket samen te stellen, bijvoorbeeld via pay per view.
Ik vind het best vreemd dat interactiviteit volgens hen niet los kan staan van digitale TV. Zeker wanneer steeds meer zender op de analoge kabel beginnen te verdwijnen, is die loskoppeling net nodig en wordt vrije hardware keuze belangrijker. Ik heb geen nood aan interactieve diensten op het TVtje in de slaapkamer dat overigens wel DVB-C ondersteunt.

Het belachelijke is dat wanneer Telenet het dan eindelijk toelaat hetzij door druk hetzij als nieuw 'feature' tegen de concurrentie, dit weer gaat worden aangekondigd met een live conference waar ze doen alsof ze het warm water hebben uitgevonden.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Telenet verdient dubbel zoveel aan een digitale klant dan aan een analoge klant, net door die interactiviteit. Dit is natuurlijk DE hoofdreden om te eisen dat die interactiviteit deel moet uitmaken van digitale TV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mantis schreef:Ik vind het best vreemd dat interactiviteit volgens hen niet los kan staan van digitale TV.
Zo zie je maar dat de visie van Economische zaken sterk gedreven is door het TN gedachtengoed en alles behalve objectief is.

Je zou het kunnen vergelijken met het verbod op het gebruik van een gewone telefoon omdat die geen SMS'jes kan versturen.
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

ik ga ook maar eens klacht indienen nadat ik 3500 euro moest betalen aan telenet en niets van mijn geld terug zie

bedankt voor het email adres
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

3500€? :s
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

ja u leest het goed 3500 euro zonder , er tussen
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En was dit bedrag correct? Of niet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

was mijn moeder die gebeld had naar afrika daarmee :p maar vind het nog altijd veel geld
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

:s Wat koste dat per minuut :s
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hell...voor 3500 euro naar afrika bellen???
Pak nu dat ze 5 euro per minuut vragen - wat al niet min is, is ze meer dan 11u aant bellen geweest???

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

ja soms een uur aan stuk zo zie je dat naar buitenland bellen duur is he :)

heb dus nu geen telenet meer tot dit bedrag afbetaald is en heb nu edpnet waar ik vast bedrag betaal van 47.5 euro per maand wel zonder telefoon deze keer :)
AfbeeldingAfbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Brrrr kzou ook koude rillingen krijgen bij zo een bedrag :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Pak nu dat ze 5 euro per minuut vragen - wat al niet min is, is ze meer dan 11u aant bellen geweest???
Africa is 1.11 euro per minuut... dan moet je dus al even bellen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

3.153 minuten of 52,55 uur. Dat is inderdaad wel de moeite :) We zijn wel aan het afdwalen van de topic :oops:
Laten we terug ontopic aan gaan :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb net reactie gekregen van de FOD.
In eerste instantie, dien ik er uw aandacht op te vestigen dat de Algemene Directie
Controle en Bemiddeling op de hoogte is van de problematiek, die u aanhaalt in uw
schrijven.
De FOD Economie (vertegenwoordigd door de Algemene Directie Controle en
Bemiddeling en de Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt) werd
namelijk in januari reeds proactief geïnformeerd over de actie van Telenet, waarbij er
analoge zenders zullen worden geschrapt uit het kabelaanbod en diezelfde zenders enkel
nog digitaal beschikbaar zullen zijn.
Telenet heeft haar klanten per individuele brief ingelicht over de geplande actie, de
opzeggingsmogelijkheden en de commerciële acties die zij aanbiedt, rekening houdend
met de aard van de overeenkomst die zij klant per klant heeft afgesloten.
Ik dien u er dan ook attent op te maken dat er tot op heden geen inbreuken kunnen
worden vastgesteld op de economische reglementering.
Samengevat: ermee akkoord gaan of opzeggen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb nog geen brief in de bus gekregen van telenet, wil dit dan zeggen dat ik niet de mogelijkheid krijg om kostenloos op te zeggen?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

johan.devos schreef:Ik heb net reactie gekregen van de FOD.
In eerste instantie, dien ik er uw aandacht op te vestigen dat de Algemene Directie
Controle en Bemiddeling op de hoogte is van de problematiek, die u aanhaalt in uw
schrijven.
De FOD Economie (vertegenwoordigd door de Algemene Directie Controle en
Bemiddeling en de Algemene Directie Regulering en Organisatie van de Markt) werd
namelijk in januari reeds proactief geïnformeerd over de actie van Telenet, waarbij er
analoge zenders zullen worden geschrapt uit het kabelaanbod en diezelfde zenders enkel
nog digitaal beschikbaar zullen zijn.
Telenet heeft haar klanten per individuele brief ingelicht over de geplande actie, de
opzeggingsmogelijkheden en de commerciële acties die zij aanbiedt, rekening houdend
met de aard van de overeenkomst die zij klant per klant heeft afgesloten.
Ik dien u er dan ook attent op te maken dat er tot op heden geen inbreuken kunnen
worden vastgesteld op de economische reglementering.
Samengevat: ermee akkoord gaan of opzeggen.
Bij deze kunnen we de FOD Economie gaan plaatsen onder de noemer "koe die op een passerende trein gaapt" ipv een "waakhond"
Of misschien moeten we bij een andere FOD zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”