Ineens op repair profiel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Sinds deze middag ging mijn internet zeer traag. Ik dacht dat er dan misschien iets mis was met het draadloze internet. ( sinds nieuwe FW, ging mijn draadloos al beduidend trager dan met kabel. ( Ik haalde 12mbit op speedtest.net ipv de normale 20mbit+).

In security logs van de firewall kom ik dit nogal vaak tegen

Code: Selecteer alles

Feb 29 13:38:50 2012	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.8:36324->193.226.0.51:57989 on ppp0
Feb 29 13:38:25 2012	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.3:58431->218.61.193.37:80 on ppp0
Feb 29 13:37:58 2012	Outbound Traffic	Blocked - NAT out failed	First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.4:58446->216.74.41.14:80 on ppp0
Ik controleerde dan of alles ok was door de status te bekijken op 192.168.1.1 en alles bleek te werken, maar ik zag downstream line rate en upstream veel lager was dan normaal. ( ~9000 ipv 30000).

Heb dan even gecontroleerd met vdsl tool, en het vertelde mij dat ik op een repair profiel zat.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  9064 kbps        552 kbps
Modem max:             19100 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        15682 kbps         3285 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           393 m Estimated!
Training margin:       21.2 dB
Attenuation:           7.5 dB
Nu kan ik wel zonder problemen surfen, maar de snelheid is lager dan normaal.
Afbeelding
Is dit een probleem aan mijn kant, of ligt dit aan Scarlet?

Mvg,

Jp
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

mijn snelheid is ook trager sinds de nieuwe firmware van scarlet

Ik stond vroeger op het 16.5 profiel en toen bij downloaden haalde ik 18000kb na de nieuwe firmware sta ik nog op hetzelfde profiel maar
nu met een max van 14500kb.

Ik heb nog een persoon gelezen die daar melding over gemaakt heeft.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

hardyscript schreef:Ik heb nog een persoon gelezen die daar melding over gemaakt heeft.
Ik heb hetzelfde probleem en heb dat hier al aangehaald. Daar is helaas geen oplossing uit voortgekomen. Vermits ik in de week niet thuis ben, kan ik pas zaterdag telefonisch contact opnemen met Scarlet.

Stiekem hoop ik dat een Scarlet-medewerker (of een Belgacom-medewerker die een lijntest kan doen) dit hier oppikt en een oplossing kan voorstellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je op een repair profiel terecht bent gekomen, kan je best de automatische lijntest uitvoeren via het telefoonnummer 0800 22 424.
Gewoon je lijnnummer ingeven (= fictief telefoonnummer indien internet zonder vaste lijn), en afwachten.
De lijn wordt terug getest, en je wordt automatisch op het hoogst haalbare profiel gezet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Er is zeker iets aan de hand , hier nog een reactie :
Userbase-friends,

Ik zit ook nog met een vraagje ivm de nieuwe firmware.
Voor deze upgrade heb ik de manuele reset moeten uitvoeren en heb momenteel "RunTime Code Version: 6LR10A-6LA04C"

Toch heb ik hier een aantal vragen bij.
Waarom kan ik geen port-forwarding meer instellen?
Zijn er nog meer beperkingen in deze Firmware dan vroeger?

Voordat ik deze upgrade had uitgevoerd heeft eerst mijn lijn een upgrade gekregen. ik zat toen op download van ongeveer 16000 kbps. na de upgrade was dit 12040 kbps. De upload zat ver boven de 1000kbps, nu 1048 kbps.
De meesten hier op dit forum halen blijkbaar 20000 of meer.... (aan hun signature te zien)
Ik heb reeds met de support-chat van scarlet contact opgenomen, maar de lijn zou in orde zijn.
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

philippe_d schreef:Als je op een repair profiel terecht bent gekomen, kan je best de automatische lijntest uitvoeren via het telefoonnummer 0800 22 424.
Gewoon je lijnnummer ingeven (= fictief telefoonnummer indien internet zonder vaste lijn), en afwachten.
De lijn wordt terug getest, en je wordt automatisch op het hoogst haalbare profiel gezet.
Bedankt, ik heb er nu juist naar gebeld. Ben benieuwd naar het resultaat.

Edit: Eerste keer precies mislukt? Onmiddellijk na het bellen kreeg ik deze profiel:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             55148 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        45279 kbps         9486 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           415 m Estimated!
Training margin:       24.1 dB
Attenuation:           11.3 dB
Maar na ongeveer 10 minuten was het weer omgezet naar de repair profiel.

Dan na 20 min, trek ik de voedingskabel van de belgacom decoder even uit zoals ze het hebben meegedeeld via de telefoon. Maar ik krijg echter niks van resultaat te zien op mijn TV scherm, alleen de software update scherm zoals gewoonlijk bij stroomuitval.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

philippe_d schreef:Als je op een repair profiel terecht bent gekomen, kan je best de automatische lijntest uitvoeren via het telefoonnummer 0800 22 424.Gewoon je lijnnummer ingeven, en afwachten.
Ik ken mijn lijnnummer niet en heb geen Belgacom TV. Dus ik vrees dat Scarlet mijn lijnnummer zal moeten geven of ineens de lijntest moet uitvoeren. Tenzij er toch nog een manier is om aan het lijnnummer te geraken?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Telefoon aansluiten op je NTP, als de bezettoon veranderd naar een snellere toon 1924 induwen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Hier ook op repair profiel geplaatst (9/0.5Mb) na 3j op 25/3 (20/2 effectief) !

& een andere modem gebruiken gaat plots OOK niet meer !

Iemand al getest met de originele, oudere S0105 firmware (profielverhoging?) met kill tr98 & vlan20 uit ?

http://dl.dropbox.com/u/37081562/FAST34 ... img.secure
http://dl.dropbox.com/u/37081562/FAST34 ... secure.res
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Mijn aangetekende brief is vertrokken, heb het gehad met scarlet. Geen service traag weinig opties. Prijs is niet meer de goedkopere...
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

silencer schreef:Hier ook op repair profiel geplaatst (9/0.5Mb) na 3j op 25/3 (20/2 effectief) !

& een andere modem gebruiken gaat plots OOK niet meer !
Exact hetzelfde zoals mij dus...

Is dit toeval of ligt het toch aan Scarlet


Automatische lijntest paar keer geprobeerd, maar wordt altijd terug op repair profiel gezet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Het is zeker geen toeval. De mensen van Scarlet hoor je hier ook alleen om positief nieuws te brengen, problemen oplossen of ons op zijn minst op de hoogte houden zit er niet in.

Ik heb de oudere firmware geflashed, repairprofiel is van 9 naar 11Mb gegaan (wel dezelfde eff. snelheid). Lijntest heeft niets geholpen.
Andere modem werkt nog steeds niet.
Heb voip:vlan20 uitgezet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jp schreef:
silencer schreef:Hier ook op repair profiel geplaatst (9/0.5Mb) na 3j op 25/3 (20/2 effectief) !

& een andere modem gebruiken gaat plots OOK niet meer !
Exact hetzelfde zoals mij dus...

Is dit toeval of ligt het toch aan Scarlet


Automatische lijntest paar keer geprobeerd, maar wordt altijd terug op repair profiel gezet.
Idem
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Scarlet chat support opgezet, is zien hoelang het duurt :) en wat ze als reden gaan geven.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb ook eventjes de chat geprobeerd, na meer dan een uur wachten, en het heeft helaas geen resultaat opgebracht.

Mijn situatie
Ik heb steeds het 30/6 profiel gehad en ben nu teruggevallen op het 25/6 repair-profiel.

Enkele antwoorden van Scarlet via chat
  • Uw lijn is altijd opgeleverd op een 25/6-profiel. Wij leveren trouwens VDSL aan maximaal 25 Mbps.
  • Wij veranderen uw profiel niet en kunnen dit alleen aan Belgacom vragen wanneer er een probleem is. Er zijn op uw lijn geen technische problemen.
  • Het 25/6 is bij ons het standaard profiel en geen repair profiel.
Op de link naar dit topic werd niet gereageerd. Ik ben er 200% zeker van dat ik steeds een 30/6-profiel had.

Wat nu?
Voorlopig afwachten en misschien eens telefonisch contact opnemen. Vorige keer had ik iemand aan de lijn die goed op de hoogte was. Als het niet opgelost geraakt, dan kijk ik tussendoor uit naar een nieuwe provider. Voorlopig is 25/6 nog geen dramatisch probleem.
Laatst gewijzigd door driesve 01 maa 2012, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Ik sta nog steeds in de "wachtrij".

Jij hebt inderdaad nog geluk dat je op 25/6 staat.

Ik heb niet echt problemen met mijn downloadsnelheid (zolang TV niet opstaat...) , maar mijn uploadsnelheid momenteel is gewoon belachelijk traag.

Ook ontvang ik geen HD-kanalen meer op BelgacomTV.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Dat kunnen ze bij u al niet beweren dat ge al eeuwig op dat profiel staat, wat ze bij mij beweerden. Veel succes ermee.

Laat weten hoe het is afgelopen, dan kan ik nog eens proberen om op een hoger profiel te geraken.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Enige rariteit die ik hier zie is dat m'n download van 50 naar 30 gekelderd is sinds de nieuwe runtime code update en firmware update.

Spijtig dat ik van het 50 profiel ben afgehaald, maar niet echt nodig hier.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Juist iemand van de chat support gesproken.

Het gesprek ging ongeveer zo:

- Ik leg mijn probleem uit.
-Chat: Ik zie dat uw lijn onstabiel is.

-Ik vraag wat de oorzaak is, support gaat het even nakijken.

5min later
-Chat support: Iets over een dossier in december toen ik even geen internet had. ( geen idee wat dit ermee te maken heeft :p ).
-Ik leg alles uit ivm met die dossier, dat het direct in orde was gebracht door Belgacom.

-Chat support: Vraagt of ik nieuwe FW heb.
- Ik zeg dat ik het al heb sinds maandag.
-Chat support: modem hiervoor gereset?
-Ik vertel dat ik dat vorige week had geprobeerd, maar bleef steken op een tussenstap van de nieuwe firmwares, maar dat toen ik maandag thuiskwam, ik wel op nieuwste firmware zat.
-Chat support: Vraagt hoe ik dit heb kunnen zien. Lol
-Ik vertel dat ik dit zie adhv statuspagina van modem.
-Chat support vraagt dan of ik even op modem kan gaan zien, zodat ze het samen met mij kan controleren, niet omdat ze mij niet gelooft, maar voor de zekerheid.
- Ik zeg dan, ok geen probleem. Ik zit er nu op
- paar minuten later vertelt ze dat ze van een collega heeft gehoord dat er problemen waren met nieuwe FW, zei vraagt of ik mijn modem opnieuw kan resetten en dan ging ze een dossier aanmaken om mij van de repairprofiel te halen.

Einde gesprek.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In t vervolg eerst in het begin vermelden dat je userbase lid bent, weten ze meteen dat ze niet met een newbie te maken hebben :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Allen,

Ben even op onderzoek gegaan.

Na een reset ( en ook een firmware update ) is er inderdaad, voor zover ik het juist begrepen heb, een automatische controle van de lijn. Wanneer er 'problemen' gevonden worden door dit proces dan zal de lijn op een repair profiel geplaatst worden. De hierboven vermelde telefoonnummer start, naar mijn inziens, datzelfde proces.

( Bellen naar dat nummer kan dus ipv een upgrade van 20 naar 30 ook een downgrade naar een repair profiel betekenen. )

Klanten wiens lijn om bovenstaande reden op een repair profiel staat kunnen de helpdesk contacteren voor dit te laten rechtzetten.

Met vriendelijke groeten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Maarten,

Bestaan er andere oplossingen dan uren aan de telefoon te hangen of via een amper werkende chat?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

driesve schreef: Enkele antwoorden van Scarlet via chat
  • Uw lijn is altijd opgeleverd op een 25/6-profiel. Wij leveren trouwens VDSL aan maximaal 25 Mbps.
  • Wij veranderen uw profiel niet en kunnen dit alleen aan Belgacom vragen wanneer er een probleem is. Er zijn op uw lijn geen technische problemen.
  • Het 25/6 is bij ons het standaard profiel en geen repair profiel.
Je zou dit gewoon een "misverstand" kunnen noemen (beleefd uitgedrukt), ofwel "totale onkunde" van de support desk.
Feit is dat we het woord "profiel" blijven gebruiken voor 2 totaal verschillende dingen, die niets met mekaar te maken hebben:
  • - het profiel waaraan de modem synct, noem het "lijn profiel" of "sync profiel".
    - het profiel waarop je PPPoE sessie gecapt wordt in de BAS, gebaseerd op je abonnement, dus het "PPPoE profiel", of "abbo"
Zolang we beide zaken door elkaar blijven halen, zal de verwarring blijven :-(
Uit de vele posts hier op het Forum zie je ook dat heel veel mensen dit onderscheid nog altijd niet begrijpen, maar het kan ook niet anders, als zelfs de Helpdesks het onderscheid niet kennen (of niet kunnen uitleggen).

Ik denk dat het in de toekomst wel lastiger wordt, als het aantal mogelijke variabale profielen verhoogd wordt.
Nu is het duidelijk dat alles wat geen 12/1, 16.5/2, 20/2 of 30/6 is, een repair profiel is (vb 25/6)
In de toekomst zal een 25/6 misschien bestaan naast een 25/6 repair .... dan wordt het moeilijk :-o
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

krisken schreef:Bestaan er andere oplossingen dan uren aan de telefoon te hangen of via een amper werkende chat?
Als je, de inderdaad te lange wachttijden, wil vermijden stuur je best een mail. Daar je krijg inderdaad ook niet direct een antwoord op maar deze worden wel verwerkt. Vermeld je klantencode, de lijnwaarden die je terugvind in de Scarlet Box en je oude profiel.

Voor je ons mailt kijk je best eens de bekabeling na, er is immers ergens iets wat die downgrade veroorzaakt heeft.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Iets kan het veroorzaakt hebben, daar kan ik me nog in vinden.

't Is enkel vreemd dat zelfs lijnen die op het 17a 50/6 profiel werkten voor de firmware en runtime code update terug grijpen naar een 30/6 profiel of minder hoewel er aan veel setups niet geraakt is. VDSL2 modem tool bijvoorbeeld gaf voor de update het effectieve 17a 50/6 profiel en erna het 30/6 profiel terwijl de modem nog steeds op dezelfde plaats hangt bij de binnenkomende aansluiting en de kabels op zich nog steeds hetzelfde zijn (zelfs andere kabels helpen niet).

Lijkt me eerder een technisch foutje ergens anders dan bij de eindgebruiker of zijn bekabeling, maar kan natuurlijk aan mij liggen dat ik het te simpel bekijk.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Telefoon gehad van Scarlet om te melden dat er morgen een Belgacom technieker langs komt.

Iemand die weet of ze me hiervoor iets gaan aanrekenen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als de fout in jouw binnenbekabeling zit wel ja, anders niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Jp schreef:Telefoon gehad van Scarlet om te melden dat er morgen een Belgacom technieker langs komt.
Interessant, laat zeker weten wat die technieker heeft gevonden. Bij mij is een technieker geen mogelijkheid, want ik haal wel bijna 20 Mbps, dus ze zullen de oorzaak wel ergens anders leggen.

Bij mij is de binneninstallatie wel niet optimaal, maar de technieker heeft dat zo aangelegd en het is ook praktisch qua locatie Sagem. Vermits die installatie al 1,5 jaar geen problemen geeft, liggen de problemen volgens mij de problemen bij de firmware update. De bewering dat iedere reset een automatische lijntest doet, kan goed zijn, maar na de laatste reset voor de daadwerkelijk update had ik ook nog 30/6, dus dan was mijn lijn wel in orde. Een kwartier later (en een update later) is mijn lijn ineens niet meer voldoende. Een beetje vreemd...
MaartenH schreef:Na een reset ( en ook een firmware update ) is er inderdaad, voor zover ik het juist begrepen heb, een automatische controle van de lijn. Wanneer er 'problemen' gevonden worden door dit proces dan zal de lijn op een repair profiel geplaatst worden.
Wel vreemd dat dat ervoor niet gebeurde. Ik heb de Sagem regelmatig gereset (hardwarematig) en steeds terug op het 30/6 profiel. Als ik er nog zin in heb, dan neem ik zaterdag wel eens telefonisch contact op met de technische dienst. In de week lukt namelijk niet.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Jp schreef:Telefoon gehad van Scarlet om te melden dat er morgen een Belgacom technieker langs komt.

Iemand die weet of ze me hiervoor iets gaan aanrekenen?

Je krijgt dan een nieuwe modem met terug ja je zal blij zijn het oude profiel dus van voor de problemen begonnen. Dus je begint gewoon opnieuw. Bij mij was het in ieder geval zo. Dit is dus geen oplossing...

Kijk in ieder geval voor de techioeker weggaat je firmware versie na.
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Ik zal het resultaat hier zeker posten.

Wat bedoelen ze precies met binnenbekabeling? Kabel van modem tot aan NTP? Modem staat vlak boven die NTP, maar de kabel is wel wat langer, maar dat is zo geinstalleerd geweest door Scarlet/Belgacom technieker.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Jp schreef:Wat bedoelen ze precies met binnenbekabeling?
Ergens in uw huis komt een koperdraad binnen, bij een huis is dit vaak in de kelder of de gelijkvloers, maar dat kan ook ergens anders zijn. Het is de bedoeling dat de NTP rechtstreeks wordt aangesloten op deze koperdraad. Er kan best geen vertakking of verlenging aan te pas komen.

Vermits alles bij u geïnstalleerd werd door een technieker, zou het normaal goed moeten gebeurd zijn. Of toch zo goed mogelijk in de mate van de beschikbare mogelijkheden.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

alles na de NTP is de binnenbekabeling, en is de verantwoordelijkheid van de klant.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zijn er ook klanten die GEEN profieldowngrade cadeau gekregen hebben ?
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

De mensen waarbij de upgrade niet gelukt is :lol:
De mijne draait nog zonder probleem op de oude firmware .

Ik wacht nog wel even met "upgraden" tot alles op punt staat . :angel:
Trevorken
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 maa 2006, 11:29
Locatie: Laakdal

Yep, bij mij is de upgrade ook niet gelukt.
Ik heb eens een factory reset geprobeerd. De eerste reset had ik plots een firmware van 2007, bij de tweede had ik terug die van 2009.
Toen ik zag dat ik op deze manier ook van 20/2 naar 30/6 ben gegaan, ben ik er dan maar rustig afgebleven :-D
Jp
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 okt 2007, 20:45

Techieker is "langsgeweest".

Uurtje geleden opgebeld dat hij er ging zijn in een halfuurtje. Ik maar wachten, totdat hij 5min geleden belde dat het normaal in orde zou zijn nu.

Probleem lag aan de kast buiten.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             56880 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        46701 kbps         9784 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           522 m Estimated!
Training margin:       25.0 dB
Attenuation:           11.1 dB
Wel nog steeds een slechter profiel dan normaal, maar het is toch al beter.
Best wel tevreden over de snelle support.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb vandaag nog eens een factory reset gedaan, omdat volgens enkele berichten hierboven, dan een automatische lijntest wordt gedaan. Het heeft helaas niet geholpen. Zolang ik op een 25/6 profiel blijft staan en Scarlet niet meer dan 25 Mbps gaat aanbieden, zullen we het maar zo laten.

Uiteindelijk merk ik (bijna) niets van deze verandering. Surfsnelheid quasi hetzelfde en de router is veel stabieler. Hij is véél minder warm en herstart niet voortdurend. (Hopelijk is hij ook energiezuiniger geworden)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Na interventie (remote) sta ik terug op het oude 25/3 profiel :)
& de Thompson vdsl2 modem werkt terug :)
De sagem sluit ik NOOIT meer aan, had S105 er weer opgezet en de vlan voor voip uitgezet :)
bulletpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:08
Bedankt: 1 keer

Ik stond tot op heden (een dikke week) op 20/2 nu sta ik plots op 16.5/2 en heb ik regelmatig last van disconnects dewelke ik niet had op 20/2. Vanwaar komt deze verandering en hoe kan je die ongedaan maken?

Vorige waarden:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  20056 kbps        2040 kbps
Modem max:             27820 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        22841 kbps         4785 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           499 m Estimated!
Training margin:       9.1 dB
Attenuation:           14.0 dB
Nieuwe waarden:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16544 kbps        2056 kbps
Modem max:             28284 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        23222 kbps         4865 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           515 m Estimated!
Training margin:       12.3 dB
Attenuation:           14.9 dB
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Belgacom doet liever aan downgrading he, ipv boosten van de lagere profielen..... :bang:
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”