FullADSL --> Scarlet = facturatie miserie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

ik ben een oude FullADSL gebruiker, op 1 februari 2012 heb ik een brief ontvangen dat er 3 periodes niet betaald zijn, ondanks dat alle betalingen via domiciliëring verloopt.
Het kan eens gebeuren dat er een betaling geweigerd wordt omdat er net onvoldoende op de rekening staat. Maar een medewerker van FullADSL had toen gezegd dat het geen probleem is en dat deze met de volgende periode wordt gerekend zodat er in eens 2 maanden wordt afgetrokken. Ik heb ook even ingelogd op de oude FullADSL website bij facturatie en daar blijkt inderdaad dat er 2 openstaande periodes zijn. Maar in de brief staat er 3 periodes, eentje die volgens FullADSL al betaald is en mijn domiciliëring was actief vanaf dag 1 (november 2008)bij FullADSL.

Dat openstaande facturen automatisch worden afgehandeld wordt nogmaals bevestigd in deze tekst die te vinden is op de FullADSL website bij Facturatie:
Uw domiciliëring is reeds actief met het nummer xxx-xxxxxxx-xx. Toch moeten alle facturen die op "open" staan nog via een gewone overschrijving betaald worden, omdat deze aangemaakt werden op een moment dat uw domiciliëring nog niet actief was.

We spreken hier over facturen van maart 2011 en december 2011... voor een bedrag van 45EUR en blijkbaar ook over juli 2011 wat al reeds betaald is, maar blijkbaar nooit geboekt in hun boekhouding. En een verkeerde communicatie mededeling kan het niet zijn, want alles verliep via domiciliëring.

Hierop heb ik Scarlet gecontacteerd via de Chat. De mederwerker had gezegd dat ik slechts een betalingsbewijs moest doorsturen via email. Ook heeft de mederwerker de herinneringskosten va, 7.5EUR gecrediteerd die bij de volgende factuur zou worden aangerekend.
En bevestigd dat de opvragingskosten van 5.00EUR die Fortis vraagt voor de bankuittreksels van meer dan 10 weken geleden terugbetaald zou worden door Scarlet. Aangezien de facturen meer dan 6 maanden geleden dateren is het voor mij niet meer mogelijk om de verrichtingen zonder kosten op te zoeken bij de bank. Dit is zeker een administratiefout van FullADSL/Scarlet aangezien ik nooit een herinneringsbrief had gekregen i.v.m. openstaande facturen. Dit is ook nogmaals bevestigd door de Scarlet medewerker dat FullADSL niet met herinneringsbrieven werkte.

Dus op 1 feb brief gekregen om te betalen, op 5 feb mail gestuurd met nodige documenten en vraag ivm of ik een nieuwe en correcte factuur krijg (met leesbevestiging gevraagd). Vandaag krijg ik een aanmaning dat ik indien binnen 7 dagen niet betaal dat mijn internet wordt afgesloten + 12EUR administratiekosten!
Wat is me dat hier? Hun bereiken via chat of telefoon lukt niet, want dan zit ik hier voor een uur in wacht... Mailen zoals de medewerker in de chat zei, heeft geen effect blijkbaar, want ze worden gewoon niet gelezen. Op dit moment zit ik al meer dan 30 min aan het wachten aan de telefoon.... SCHANDALIG is dat gewoon!
Laatst gewijzigd door thepretorian op 13 feb 2012, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Na een dik uurtje te wachten eindelijk iemand op de chat. Blijkbaar is mijn mail van 5feb nog in behandeling bij de collega's, meer kan er niet gezegd worden. Men kon niet zeggen of ik nu gewoon volledig bedrag moet betalen en achteraf een creditnota krijg of ik nu gewoon een nieuwe correcte factuur krijgt.

Ik moest NOGMAALS alles sturen naar [email protected] voor de 3de keer. Natuurlijk kan diene jong aan de chat hier niks aan doen en volgt men de beleid van Scarlet op (letterlijk gezegd).
Natuurlijk zit ik nu nog met die aanmaningsbrief en dreigement dat indien ik binnen 7 dagen niet betaald, mijn internet wordt afgesloten.
Chat medewerker heeft gezegd dat zolang zijn collega's niks laat weten, dat ze ook niet weten wat er moet gedaan worden. Ik vraag dan wat als ik pas een reactie krijg NA dat mijn internet wordt afgesloten... wat gebeurd er dan, tja internet is dan afgesloten, een heractivatie moet gedaan worden etc (wat waarschijnlijk nog meer ellende met zich meebrengt).

Betalen is gemakkelijk, centjes terug krijgen is een andere verhaal. Hiermee heb ik in ieder geval slechte ervaring, in het verleden ook te veel betaald bij Mobistar, hier heb ik mijn centjes nooit terug gezien. We zijn geen banken die gratis "leningen" zonder interest geven. Als ze de administratie verprutsen, moeten ze de gevolgen daarvan zelf dragen en niet de klant.
Om alle betalingsproblemen en gedoe te vermijden werk ik al sinds nov 2008 met domiciliëring toen ik nog bij FullADSL zat ipv nu overgenomen door Scarlet.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

(Dreigen met) opzeggen durft al eens de zaken versnellen :wink:
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Helaas als ik dreig met opzeg zit ik met een contractbreuk blijkbaar... Want FullADSL is zonet overgenomen door Scarlet etc, ik kreeg een beperkte tijd om kosteloos opzeg te doen. Als men een overnamen doet van een bedrijf, krijgt de klant dan terug een jaar contract aan zijn been? Ondanks dat die al voor 3 jaar al klant is bij de "oude" bedrijf?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

FullADSL is reeds TWEE jaar geleden overgenomen door Scarlet (rond de jaarwisseling 2009-2010)
En FullADSL is toen door Scarlet niet opgedoekt; maw. je had nog altijd een contract bij FullADSL.
Zolang je niet ingegaan bent op een nieuw contract bij Scarlet is er geen voortijdige opzeg.
Als je er weg wil stuur je een aangetekende opzeg en één maand later is het contract beeindigd.
frank58
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2012, 21:27
Bedankt: 1 keer

Zelfde probleem met facturatie.scarlet internet van 1/02/2012.Reagern niet op E-mail.zenden steeds aanmaningen om te betalen en dreigen met afsluiting en incasso bureau niet tegenstaande dat ik betaal met domnicilering .bij bellen kennen ze mijn klantennummer niet.Zal morgen nog maals bellen en in dien nog geen oplossing, ben ik van plan een advocaat te nemen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

tonym schreef:FullADSL is reeds TWEE jaar geleden overgenomen door Scarlet (rond de jaarwisseling 2009-2010)
En FullADSL is toen door Scarlet niet opgedoekt; maw. je had nog altijd een contract bij FullADSL.
Zolang je niet ingegaan bent op een nieuw contract bij Scarlet is er geen voortijdige opzeg.
Als je er weg wil stuur je een aangetekende opzeg en één maand later is het contract beeindigd.


Het zou best kunnen dat er nu wel een nieuw contract is. In december kreeg ik een brief dat per 8/1 mijn DxADSL abbo ging overgezet worden naar Scarlet. Aangezien ik dat niet wou heb ik ogenblikkelijk opgezegd. Dat kon omdat op dat ogenblik (8/1/12) er ook nieuwe voorwaarden van kracht werden.
Ik heb mijn domiciliëring na betaling van de laatste maand stopgezet maar heb gezien dat ze toch probeerden om geld af te halen tot 31/01/12, ruim na stopzetting van het abbo.
Mogelijk telt dus vanaf 8/1/12 een nieuwe aansluiting.

Edit: net gezien dat ik de datum verkeerd had geschreven "ze probeerden geld af te halen tot 31/01/12 i.p.v. 31/12"
Laatst gewijzigd door on4bam op 14 feb 2012, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

frank58 schreef:Zelfde probleem met facturatie.scarlet internet van 1/02/2012.Reagern niet op E-mail.zenden steeds aanmaningen om te betalen en dreigen met afsluiting en incasso bureau niet tegenstaande dat ik betaal met domnicilering .bij bellen kennen ze mijn klantennummer niet.Zal morgen nog maals bellen en in dien nog geen oplossing, ben ik van plan een advocaat te nemen.


't is dat, ze zeggen hele tijd van mail alles door en we regelen dat voor jou, al reeds 2 keer gemaild met high priority en leesbevestiging. Nooit iets terug gekregen, onlangs had ik nog een vraag gesteld via email ivm een oude website (Yucom provider van heeel lang geleden) die nog online stond en geen login meer, maar blijkbaar nu ook van Scarlet is. Kreeg ik na een dik 3 weken pas reactie, met de vraag wat is je login? Wist ik dit nu maar eens, dan had ik die niet moeten mailen.
Ik zit ook met zo'n brief en staat niet bepaald vriendelijke dingen in, ik citeert:

Scarlet behoudt zich het recht om de gegevens met betrekking tot u betalingsgewoonten te delen met de Belgacom Group, waar Scarlet deel van maakt, met het oog op de evaluatie van uw kredietwaardigheid en van de financiële risico's van de Belgacom Group.
Terwijl die openstaande facturen van maart 2011 en december 2011 zijn... En volgens hun blijkbaar ook nog juli 2011 die wel degelijk al betaald is.

Ik geraak in ieder geval niet binnen via de telefoon, of wel geraak ik voor bij de taal selectie menu en sta ik in de wacht, of wel druk ik op 1 voor NL en wordt mijn lijn gewoon dicht gegooid.

En dat er een betaling niet geregistreerd staat in hun boekhouding (wel bij FullADSL) vind ik ook raar, ondanks dat deze ook met domiciliëring is betaald. Zijn prutsers bij de boekhouding van Scarlet.

Het zou best kunnen dat er nu wel een nieuw contract is. In december kreeg ik een brief dat per 8/1 mijn DxADSL abbo ging overgezet worden naar Scarlet. Aangezien ik dat niet wou heb ik ogenblikkelijk opgezegd. Dat kon omdat op dat ogenblik (8/1/12) er ook nieuwe voorwaarden van kracht werden.
Ik heb mijn domiciliëring na betaling van de laatste maand stopgezet maar heb gezien dat ze toch probeerden om geld af te halen tot 31/12, ruim na stopzetting van het abbo.
Mogelijk telt dus vanaf 8/1/12 een nieuwe aansluiting.

Ik kreeg ook zo'n brief en 2 voorgaande excuses brief omdat ze verkeerde informatie in hun voorgaande brieven meegaf. Ik kon voor een bepaalde tijd gratis opzeg doen indien ik niet akkoord ben met de nieuwe voorwaarde.
kepeto
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2012, 20:29
Bedankt: 2 keer

welkom in de club,ook wij hebben,rekeningen,aanmaningen,incassobureau toestanden,ontvangen,tot 2 jaar terug,dec 2009,dit zelfs zonder contract te hebben,dat is per brief bevestigd in jan 2010;
een ombudsman kan pas werken als het telecombedrijf een klacht van de klant ontvangen heeft,dus zegt scarlet WIJ HEBBEN NIETS ONTVANGEN,wij hebben al de hele week gebeld ,gemaild(antwoord binnen 7 dagen)allemaal in dovemansoren
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs is altijd een geldig bewijsmiddel.
Ik heb dit twee jaar terug ook gebruikt ivm. een klacht tegen Scarlet.
De brief was zelfs teruggekomen omdat FullADSL plots verhuisd was naar Scarlet.
Zij hadden dit zelfs nergens meegedeeld, noch op faktuur, noch op hun website.
Ik heb toen een copij van dit schrijven met verzendbewijs doorgemaild.
kepeto
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2012, 20:29
Bedankt: 2 keer

hoe moet je veilig antwoorden op een bericht?
frank58
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2012, 21:27
Bedankt: 1 keer

Woensdag(15/02/2012) bericht op e-mail ontvangen na 12 dagen dat alles nu in orde is.
Dominiecilering werdt nu gebruikt,en vandaag factuur ontvangen zowel via email en in de brievenbus(niet te betalen) dat alles nu gaat gebeuren via dominiecilering.
Al verschillende malen geprobeerd inloggen op hun website,maar telkens bericht "excuus op dit moment kan het niet".
Probeerde in te loggen met mijn E-mailadres ,reactie "onbekend ?????" :-o
Ik hoop dat alles toch nog in orde komt,we zullen zien.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

op 14 feb had ik email gekregen van een medewerker dat ze de betaling van juli 2011 gingen onderzoeken. Ondertussen heb ik maar toegezegd om volledig bedrag te betalen (3 maanden ipv 2 maanden). Aangezien ze nog een lang tijd geen nieuwe factuur kunnen versturen. En dreigt mijn verbinding af te sluiten en op een blacklist te gooien.
Ze hadden mij verzekerd dat als er te veel betaald is dat het van de volgende factuur wordt afgetrokken, men ging me op de hoogte houden van deze onderzoek.
Ter compensatie gingen ze mij 1 maand gratis geven, dit werd onmiddellijk gedaan (kon ik bevestigen via Mijn Scarlet. Vandaag wou ik eens zien of de betalingen van de openstaande facturen ontvangen is, dit is inderdaad ontvangen. Echter zie ik bij de factuur waar ik zogezegd compensatie kreeg van 1 maand gratis surfen voor al deze ellenden... staat die weer op OPEN. Met andere woorden zal er 1 van deze dagen een bedrag van mijn bankrekening gaan die ik normaal niet moest betalen. Boekhouding/administratie bij Scarlet is toch zo professioneel hé... zucht.

Mailtje gestuurd, wat ik verspil geen geld meer aan bellen. Eens zien hoe lang het deze keer zal duren eer ik een reactie krijg.

Mijn problemen:
- 1 maand gratis surfen? Waar is deze opeens gebleven?
- juli 2011 onterecht voor een tweede keer betaald en wacht op een bevestiging van hun boekhouding zodat er een creditnota gemaakt kan worden. Waarom moest ik dan betalingsbewijzen door sturen. Als ze hun administratie nog moeten opzoeken? Om mij op 5EUR kosten op te jagen bij de bank?
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Zucht nog steeds geen reactie gekregen, denk maar eens dat ik een klacht ga indienen bij de ombudsman. Kan toch niet dat wanneer je de "bewijzen" voorlegt dat het betaald is, dat ze hun eigen administratie nog moeten doorzoeken (datum? referentie?) en we zijn nu ondertussen al bijna 3 weken verder sinds de eerste melding.
Via email werd er dan nog bevestigd dat ze een maand geven ter compensatie van al de ellende om enkele dagen nadien terug in te trekken.
De medewerker waarmee ik mailde en hier ook al eerder genoemd, weet zelf ook niet wat er is gebeurd en waarom de compensatie weg is. Hij ging dit bekijken.... wacht nog steeds een antwoord, zucht.
GeertVanEspen
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2005, 22:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hier ook problemen met Scarlet. Ik zat bij ADSL20 (Full Telecom). Vorig jaar telefonisch benaderd, met voorstel om naar Scarlet over te gaan. Heb dat gedaan, 35 eur per maand VDSL, want ze hadden mij een korting van 5 eur per maand beloofd gedurende 12 maanden. Nu komen de facturen, korting nergens meer te bespeuren. Helaas heb ik niets op papier van die korting. Medewerker van de chat kon niets doen als ik niets op papier had.
Heb nu een brief geschreven naar Scarlet, want telefonisch onmogelijk binnen te geraken en via vraag@scarlet nog steeds geen antwoord na 3 weken.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Boekhouding bij Scarlet blijft nog een zooitje, zonet reactie gekregen via PM dat het opgelost is. Echter is mijn probleem van een maand teveel betaald niet opgelost. Volgens hun stond maart, september en december 2011 open. Waar is juli 2011 dan opeens gebleven? Die heb ik nu dubbel betaald.
Het klopt dat september geen betaling te bespeuren is aangezien het samen met augustus betaald is via domiciliëring omdat de eerste aanbieding mislukt was.

We zijn nu ondertussen een maand verder bijna, zucht.
spartaan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2012, 14:24

mail naar scarlet en tevens de ombudsdienst van telecom en of testaankoop samen zetten dan reageren die wel snel want dan zien ze dat je het er niet bij laat.

groeten
kepeto
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2012, 20:29
Bedankt: 2 keer

gewoon een bende d*******,bij scarlet,de enigste remedie ertegen is weg ermee!
Klanten moet je verdienen!
Ter informatie op een paar weken tijd is deze rubriek gelezen van 270 naar meer dan duizend,Samen staan we sterk!!!!
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

spartaan schreef:mail naar scarlet en tevens de ombudsdienst van telecom en of testaankoop samen zetten dan reageren die wel snel want dan zien ze dat je het er niet bij laat.

groeten

Geen andere oplossing meer vrees ik, ik stuur vanavond een mail naar de ombudsman , heeft lang genoeg geduurd. Eerst zeggen dat ik een maand niet betaald heb en mij nog is laten betalen. Daarna zeggen dat die maand wel betaald is en het een andere maand is... maar deze is volgens mijn eigen boekhouding en die van FullADSL zelf ook betaald... Enkel bij Scarlet zou deze niet betaald zijn. Blijkbaar zijn rekeninguittreksels van de bank niet geldig aangezien ze in hun eigen boekhouding moeten zoeken. Fijn om mij even bij Fortis 5EURO aan administratiekosten voor opvragen van deze informatie op te jagen.
Dan bieden ze een compensatie aan van 1 maand, maar geven deze pas een maand nadien. Hun domiciliëring systeem is ook raar, de factuur van deze maand heeft al verschillende keren op betaald, onbetaald gestaan, nu terug op onbetaald.

En ondertussen jagen ze mensen op met hun administratiekosten die daarna wel afgetrokken word, met "dreigementjes" dat ze u op een zwarte lijst van Belgacom gaan gooien, etc... Hallo???!, zo behandel je toch niet een klant die al sinds 2008 aangesloten is, zucht
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Had ook enige tijd terug een conflict met Scarlet.
Na inschakelen van de ombudsdienst enkel opgelost door annulatie contract.
En Scarlet heeft er alles aan gedaan om iedere oplossing op de lange baan te schuiven.
Een ongelijk zullen ze NOOIT toegeven en altijd in het vage blijven.
Bovenstaande ter info om je voor te bereiden... Blijf regelmatig aandringen!
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Wel ik heb nog geen mail gestuurd naar de ombudsman, wel verschillende keren contact proberen te nemen met de UB Scarlet medewerker en via email.
Als reactie krijg ik vandaag via mail totaal iets dat niks te maken heeft met mijn vraag... Dus ik voel me gewoon afgescheept.
Ook de herinneringskosten voor de 2de brief van 12EURO... toen ik wachtte op een reactie van Scarlet of ik nu een nieuwe factuur krijg of ze het te veel betaalde gingen terugstorten.... zit in mijn huidige factuur inbegrepen. En mijn maand te veel betaald van juli 2011.... is opeens spoorloos volgens hun boekhouding... was volgens hun een andere maand nu... een maand waar ik weer kan bewijzen dat het wel betaald is... Bende onnozelaars!
Wel is de compensatie van 1 maand gratis toegekend op de nieuwe factuur, maar de kosten die ik maak en de tijd(en frustratie) die ik er insteekt... is het voor mij zeker niet genoeg.

Dus huidige probleem:
- maand te veel betaald van juli 2011 nog niet terug gekregen, ze beweren nu dat het augustus 2011 is (waar ik weer bewijzen kan voorleggen zowel uittreksels als op FullADSL website)
- onterecht 12 euro herinneringskosten aangerekend, terwijl zij geen reactie geven. Volgens die ene medewerker zou deze kosten wegvallen.... blijkbaar niet.

Beste UB Scarlet Medewerker, gelieve te reageren, begin mijn geduld toch te verliezen. Het is wel een kleine bedrag, maar als het bij mij kan, dan kan het bij andere oude FullADSL klanten ook en dan heb je een groot bedrag verzameld!

EDIT:
Vandaag reageren ze precies wel snel, 2 mails van 2 verschillende personen binnen 15min.... Wel telkens dingen die ik NIET vraag... bij laatste mail gingen ze de herinneringskosten van 12euro crediteren bij volgende factuur.... eerst zien dan geloven, want de vorige had dat ook gezegd... blijkt dat deze toch nog aangerekend werd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”