Telenet modem valt vaak uit langs LAN kant?
Regelmatig valt op kantoor internet weg.
Na bellen met de helpdesk zagen ze storing op de lijn. Technieker is gekomen en heeft de modem vervangen (zag geen storing op de lijn) door een CBN CV6181E.
Na het vervangen van de modem valt het internet nog steeds weg (zoals verwacht). Na enkele testen kunnen we besluiten dat de LAN verbinding van de modem soms wegvalt (naar onze router toe) of modem herstart natuurlijk gewoon..De poort komt terug wel up (gemonitord op een switch) Is dit normaal? Hebben nog gebruikers hier last van?
Na bellen met de helpdesk zagen ze storing op de lijn. Technieker is gekomen en heeft de modem vervangen (zag geen storing op de lijn) door een CBN CV6181E.
Na het vervangen van de modem valt het internet nog steeds weg (zoals verwacht). Na enkele testen kunnen we besluiten dat de LAN verbinding van de modem soms wegvalt (naar onze router toe) of modem herstart natuurlijk gewoon..De poort komt terug wel up (gemonitord op een switch) Is dit normaal? Hebben nog gebruikers hier last van?
Laatst gewijzigd door Boeri 20 feb 2012, 10:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is zeker niet normaal... heb trouwens een gelijkaardig probleem gehad dat pas na veel gezeur is opgelost geraakt (en was wel degelijk een probleem in de straat). Je zal de helpdesk er dus terug moeten op aanspreken (al mooi dat ze hebben toegegeven dat er een probleem was... meestal komt men met het verhaaltje dat het je router, je kabel, je PC, een virus of wat dan ook is).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als een netwerkapparaat telkens slechts 20 seconden wegvalt, dan is dit bijna 99% zeker een crash met bijgevolg een herstart.
Ik merk dat dit probleem uitsluitend voorkomt met die CBN-toestellen op EuroDOCSIS 3.0-verbindingen. Ik heb nog geen Basic internetklanten (EuroDOCSIS 2.0) horen klagen. Dus volgens mij heeft dit vooral met storingen te maken op het coaxnetwerk in het EuroDOCSIS 3.0-spectrum.
Ik merk dat dit probleem uitsluitend voorkomt met die CBN-toestellen op EuroDOCSIS 3.0-verbindingen. Ik heb nog geen Basic internetklanten (EuroDOCSIS 2.0) horen klagen. Dus volgens mij heeft dit vooral met storingen te maken op het coaxnetwerk in het EuroDOCSIS 3.0-spectrum.
Hi,
Bij mij ook sedert 2 weken op mijn CBN CV6181E continu uitvallen voor een paar seconden,
er hangen 5 routers aan en allemaal vallen ze uit, ik zie dan op de DDNS service wanneer er een IP renew was, maar soms is het om het uur...
technische dienst zegt dat lijn ok is maar dat de modem idd regelmatig uitvalt...
Hun oplossing, resetknopje 15sec indrukken voor harde reset---> gevolg: niks meer zelfs geen telefoon !!!
na ettelijke keren resetten en spanning af eindelijk weer internet en telefoon, echter de Fibernet XL geeft maar 50Mb meer ipv 100Mb !!
Morgen komt een technieker, ben benieuwd
Wie weet raad ?
Bij mij ook sedert 2 weken op mijn CBN CV6181E continu uitvallen voor een paar seconden,
er hangen 5 routers aan en allemaal vallen ze uit, ik zie dan op de DDNS service wanneer er een IP renew was, maar soms is het om het uur...
technische dienst zegt dat lijn ok is maar dat de modem idd regelmatig uitvalt...
Hun oplossing, resetknopje 15sec indrukken voor harde reset---> gevolg: niks meer zelfs geen telefoon !!!
na ettelijke keren resetten en spanning af eindelijk weer internet en telefoon, echter de Fibernet XL geeft maar 50Mb meer ipv 100Mb !!
Morgen komt een technieker, ben benieuwd
Modbreak:
klantnummer niet publieklijk vermelden -- Krisken
Met mijn scarlet vdsl2 had ik veel minder problemen, ben enkel overgeschakeld om meerdere externe IP's te hebben voor mijn toepassingen..klantnummer niet publieklijk vermelden -- Krisken
Wie weet raad ?
Zelfde probleem hier: door opzeggen van telefoon ben ik verplicht moeten overstappen op een
nieuw modem (shake vervangen door fibernet). Die modem kon eerst niet geactiveerd worden.
Telenet raadde toen aan van nog even het oude modem te gebruiken. Ze gingen na 4 werkdagen terugbellen.
Dat is niet gebeurd. Na 7 werkdagen viel wel het internet uit.
Telenet was niet bereid het oude modem opnieuw te activeren. Het nieuwe zou nu wel kunnen geactiveerd worden
zegden ze. Dat was echter niet het geval. In totaal enkele uren aan de telefoon gehangen, en een dag zonder internet
gezeten. Toen kwam er een technieker die er dan wel in slaagde het te activeren
(enkele uren later).
Sindsdien valt internet regelmatig uit door dat modem zichzelf reset: groene lampjes gaan
uit. Na 30s a 1 minuut komt de connectie weer op.
Donderdag is er weer een technieker langs geweest om de modem te vervangen. Dat heeft niet geholpen.
Ik heb vandaag nog eens naar de klantendienst gebeld. Die hebben "een andere frequentie ingesteld".
Die verandering zou naar een uur actief worden. Twee uur later trad het probleem echter nog steeds op.
Dat heeft ook niet geholpen.
Ik ben ten einde raad. Hulp is welkom.
Ter info: Met het oude modem had ik zelden problemen.
nieuw modem (shake vervangen door fibernet). Die modem kon eerst niet geactiveerd worden.
Telenet raadde toen aan van nog even het oude modem te gebruiken. Ze gingen na 4 werkdagen terugbellen.
Dat is niet gebeurd. Na 7 werkdagen viel wel het internet uit.
Telenet was niet bereid het oude modem opnieuw te activeren. Het nieuwe zou nu wel kunnen geactiveerd worden
zegden ze. Dat was echter niet het geval. In totaal enkele uren aan de telefoon gehangen, en een dag zonder internet
gezeten. Toen kwam er een technieker die er dan wel in slaagde het te activeren
(enkele uren later).
Sindsdien valt internet regelmatig uit door dat modem zichzelf reset: groene lampjes gaan
uit. Na 30s a 1 minuut komt de connectie weer op.
Donderdag is er weer een technieker langs geweest om de modem te vervangen. Dat heeft niet geholpen.
Ik heb vandaag nog eens naar de klantendienst gebeld. Die hebben "een andere frequentie ingesteld".
Die verandering zou naar een uur actief worden. Twee uur later trad het probleem echter nog steeds op.
Dat heeft ook niet geholpen.
Ik ben ten einde raad. Hulp is welkom.
Ter info: Met het oude modem had ik zelden problemen.
Er is een technieker geweest van telenet van de SWAT - of die ermee in contact staat - (hun team dat "moeilijkere" zaken bekijkt).
Men heeft de versterker vervangen (nadat men vorige keer reeds de modem vervangen hebben). De technieker gaf zelf al aan dit het probleem niet ging oplossen, maar gewoon uit voorzorg. Ook zouden er bepaalde contacten vervangen zijn aan de straatkant, maar ook geen oplossing. Men beloofde dat men dit ging opvolgen maar helaas de klant weet weer van niets.
Daarom net gebeld met klantendienst, SWAT was niet op kantoor ( moet er niemand standby zijn????). Men ging interne notie sturen en ons contacteren als er iemand op kantoor kwam.
Dit gaat om Fibernet L abbo met eerst Motorola SBV6120E en daarna vervangen door de CBN CV6181E.
Thuis heb ik ook identiek hetzelfde probleem met de CBN CV6181E op een consumer abonnement. Maar ik huiver al als ik moet bellen naar de consumenten helpdesk die doorgaans het verschil niet kent tussen een router en modem.
Men heeft de versterker vervangen (nadat men vorige keer reeds de modem vervangen hebben). De technieker gaf zelf al aan dit het probleem niet ging oplossen, maar gewoon uit voorzorg. Ook zouden er bepaalde contacten vervangen zijn aan de straatkant, maar ook geen oplossing. Men beloofde dat men dit ging opvolgen maar helaas de klant weet weer van niets.
Daarom net gebeld met klantendienst, SWAT was niet op kantoor ( moet er niemand standby zijn????). Men ging interne notie sturen en ons contacteren als er iemand op kantoor kwam.
Dit gaat om Fibernet L abbo met eerst Motorola SBV6120E en daarna vervangen door de CBN CV6181E.
Thuis heb ik ook identiek hetzelfde probleem met de CBN CV6181E op een consumer abonnement. Maar ik huiver al als ik moet bellen naar de consumenten helpdesk die doorgaans het verschil niet kent tussen een router en modem.
Morgen komt er bij weer een technieker. Ik vermoed dat hij dezelfde strategie zal volgen: versterker
vervangen., Vervolgens zal het probleem vermoedelijk nog steeds optreden en zal ik weer moeten
bellen.... Het is allemaal zo voorspelbaar.
Gelukkig hebben ze nu bevestigd dat ze de problemen zelf ook zien. Vrijdag en zaterdag zegden ze nog
dat ze geen problemen meer zagen. Vandaag was het duidelijk iemand die er meer van af wist.
En zeggen dat ik hier een perfect werkend en even snel modem heb liggen dat
ze niet willen activeren omdat ze naar docsys 3 willen overstappen.
Als ik niet vreesde dat het bij Belgacom even erg is, was ik al overgestapt. Als het probleem niet
wordt opgelost zal ik sowieso geen keuze hebben.
vervangen., Vervolgens zal het probleem vermoedelijk nog steeds optreden en zal ik weer moeten
bellen.... Het is allemaal zo voorspelbaar.
Gelukkig hebben ze nu bevestigd dat ze de problemen zelf ook zien. Vrijdag en zaterdag zegden ze nog
dat ze geen problemen meer zagen. Vandaag was het duidelijk iemand die er meer van af wist.
En zeggen dat ik hier een perfect werkend en even snel modem heb liggen dat
ze niet willen activeren omdat ze naar docsys 3 willen overstappen.
Als ik niet vreesde dat het bij Belgacom even erg is, was ik al overgestapt. Als het probleem niet
wordt opgelost zal ik sowieso geen keuze hebben.
Bij ons is iemand van het SWAT team dinsdag aanwezig geweest. Helaas is er juist die voor- en namiddag geen storing geweest, dus ook niets gevonden. Onbegrijpelijk, want nu is het weer frequent aanwezig. Onze online backups en andere diensten lopen hiermee gevaar op.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Boeri,
Ik vermoed dat dit niet privé is, maar een bedrijf? Misschien moet je toch eens denken aan een backuplijn?
Ik vermoed dat dit niet privé is, maar een bedrijf? Misschien moet je toch eens denken aan een backuplijn?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
van mij juist hetzelfde en als ze langs komen 75 euro je modem werkt goedsatjojo66 schreef:Hi,
Bij mij ook sedert 2 weken op mijn CBN CV6181E continu uitvallen voor een paar seconden,
er hangen 5 routers aan en allemaal vallen ze uit, ik zie dan op de DDNS service wanneer er een IP renew was, maar soms is het om het uur...
technische dienst zegt dat lijn ok is maar dat de modem idd regelmatig uitvalt...
Hun oplossing, resetknopje 15sec indrukken voor harde reset---> gevolg: niks meer zelfs geen telefoon !!!
na ettelijke keren resetten en spanning af eindelijk weer internet en telefoon, echter de Fibernet XL geeft maar 50Mb meer ipv 100Mb !!
Morgen komt een technieker, ben benieuwd
Modbreak:Met mijn scarlet vdsl2 had ik veel minder problemen, ben enkel overgeschakeld om meerdere externe IP's te hebben voor mijn toepassingen..
klantnummer niet publieklijk vermelden -- Krisken
Wie weet raad ?
zeggen ze maar hier valt hij maar uit
hoe moeten we da oplossen
help
mn modem model is CV6181E valt uit of reset hem vanzelf
hebt al 2 maal een technieker over de vloer gekregen
en ze zeggen je router werkt goed
maar valt toch wel uit he
wa moet ik doen
misschien moet ik overstappen naar een andere providers
hebt al 2 maal een technieker over de vloer gekregen
en ze zeggen je router werkt goed
maar valt toch wel uit he
wa moet ik doen
misschien moet ik overstappen naar een andere providers
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ook maar heeft zo'n twee maanden in beslag genomen... denk dat ze uiteindelijk zelfs de node (of althans een onderdeel ervan) hebben vervangen en sindsdien is alles prima.q-tec schreef:Ik heb ook iets dergelijks gehad...
-
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb ook zoiets voorgehad. Vraag eens aan je buren met telenet of zij het probleem ook hebben. Bij mij was dit het geval en een dikke maand later zijn die mannen van Infrax de kabel komen repareren 2 straten verder. Sindsdien geen probleem meer
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De technieker die bij mij kwam liet me gewoon de registraties zien van de modems in m'n straat... gewoon netjes naast elkaar en zo zag je heel duidelijk dat iedereen hetzelfde probleem had. Het absurde hieraan is dat men dit in Mechelen ook perfect kan zien... maar om één of andere reden is men daar gewoon te lui voor.
De afgelopen 3 weken viel mijn modem meermaals per dag voor enkele seconden tot 30 min uit waardoor er geen internet was, telefonie werkte niet meer en geen interactiviteit bij digitale TV......
3 techniekers langsgeweest: in het kasken op straat , nieuwe connectoren, andere connectie, nieuwe modem, nieuwe voeding en nieuwe TV versterker..
Men kon mooi zien dat de modem om de haverklap resette, echter mijn buren hadden geen last, zij hadden wel een ander type modem......
Heb zelf "pingplotter" laten lopen , op die manier zag ik wanneer de modem uitviel, dit kan je instellen tot 1 seconde en alles wordt getrend en je kan grafiek van enkle minuten tot meerdere dagen opvragen......
Dacht eerst dat het een probleem met een node in de straat was maar het was een ander probleem:
Uiteindelijk werd de "technicus-specialist (SWAT)" ingeschakeld, enkele dagen na het bezoek van de 3de technieker.
Na een lijdingsweg van 3 weken problem solved: oorzaak een SOFTWARE UPDATE voor de CBN CV6181E modem door Telenet, blijkbaar wordt dit zone per zone uitgevoerd, er is nu terug een DOWNGRADE gebeurt naar de vorige versie en alles is terug in orde !
Dus allen met het reset probleem, vraag na of men een software update heeft gedaan.....
Dank u Telene+-SWATt ende klantendienst, merci voor de compensatie..
3 techniekers langsgeweest: in het kasken op straat , nieuwe connectoren, andere connectie, nieuwe modem, nieuwe voeding en nieuwe TV versterker..
Men kon mooi zien dat de modem om de haverklap resette, echter mijn buren hadden geen last, zij hadden wel een ander type modem......
Heb zelf "pingplotter" laten lopen , op die manier zag ik wanneer de modem uitviel, dit kan je instellen tot 1 seconde en alles wordt getrend en je kan grafiek van enkle minuten tot meerdere dagen opvragen......
Dacht eerst dat het een probleem met een node in de straat was maar het was een ander probleem:
Uiteindelijk werd de "technicus-specialist (SWAT)" ingeschakeld, enkele dagen na het bezoek van de 3de technieker.
Na een lijdingsweg van 3 weken problem solved: oorzaak een SOFTWARE UPDATE voor de CBN CV6181E modem door Telenet, blijkbaar wordt dit zone per zone uitgevoerd, er is nu terug een DOWNGRADE gebeurt naar de vorige versie en alles is terug in orde !
Dus allen met het reset probleem, vraag na of men een software update heeft gedaan.....
Dank u Telene+-SWATt ende klantendienst, merci voor de compensatie..
tja Boeri, bij mij nu al 7 dagen geen problemen meer, hou mijn hart vast !
Ik heb 2 keer halve dag verlof moeten nemen + 3 weken bijna niet kunnen werken van thuis uit, telefoon+internet viel uit....
Dus compensatie was niet teveel gevraagd, ik betaal immers maandelijks 100 euro voor mijn shake, ik wil dan ook dat het perfect werkt !
Als compensatie 2 maand gratis internet gekregen, kan ik mee leven, was door die 2 halve dagen verlof immers al 100 euro loon kwijt !
Ik heb 2 keer halve dag verlof moeten nemen + 3 weken bijna niet kunnen werken van thuis uit, telefoon+internet viel uit....
Dus compensatie was niet teveel gevraagd, ik betaal immers maandelijks 100 euro voor mijn shake, ik wil dan ook dat het perfect werkt !
Als compensatie 2 maand gratis internet gekregen, kan ik mee leven, was door die 2 halve dagen verlof immers al 100 euro loon kwijt !
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Met slechts één post kan je inderdaad geen PB sturen.
Je kan charlotte ook bereiken via bvb twitter
http://klantenservice.telenet.be/content/wie-charlotte
Je kan charlotte ook bereiken via bvb twitter
http://klantenservice.telenet.be/content/wie-charlotte
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Via de klantendienst zou het ook moeten gaan, hier was het opgelost nadat ze een stuk vervangen hadden. (pas de 3de keer maar goed) blijven zagen.Hallo, nieuwe gebruiker, ik heb blijkbaar hetzelfde probleem.
Mag ik PB sturen? (lijkt niet te lukken)
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Oei, staat me misschien nog een lange leidensweg te gaan
Sinds enige tijd ook het probleem dat de modem uitvalt en terug herstart, dit tot grote ergernis van de kids .
Gebeurd dagelijks , soms wel 10-15x per dag. En niet enkel internet , maar ook telefoonverbinding valt dus helemaal weg
Hopelijk is het hier opgelost als de technieker maandag langskomt ?
Sinds enige tijd ook het probleem dat de modem uitvalt en terug herstart, dit tot grote ergernis van de kids .
Gebeurd dagelijks , soms wel 10-15x per dag. En niet enkel internet , maar ook telefoonverbinding valt dus helemaal weg
Hopelijk is het hier opgelost als de technieker maandag langskomt ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gouden tip... rapporteer best je probleem bij TN op telefonie... daar zijn ze veel bereidwilliger om er iets aan te doen.strangerke schreef:maar ook telefoonverbinding valt dus helemaal weg
Als je zegt dat je internet constant uitvalt komen ze steevast met het verhaaltje dat "het probleem bij jou zit".
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Ja, heb ik al te horen gekregen
Probleem zou mijn electriciteitsnetwerk kunnen zijn zeggen ze ? En dan zou ikzelf voor alle kosten moeten opdraaien .
Probleem zou mijn electriciteitsnetwerk kunnen zijn zeggen ze ? En dan zou ikzelf voor alle kosten moeten opdraaien .
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat voor nonsens is dat nu weer ? Als je modem 10 a 15 keer per dag herstart wees dan maar gerust dat het probleem bij TN zit.strangerke schreef:Probleem zou mijn electriciteitsnetwerk kunnen zijn zeggen ze ?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Het kan ook zijn dat het de power adapter is van de stroomkabel modem, ooit es voorgehad bij mijn schoonmoeder, dit zagen ze op afstand via telefoon gesprek en mocht in een telenet winkel gratis een nieuwe stroomkabel halen....strangerke schreef:Ja, heb ik al te horen gekregen
Probleem zou mijn electriciteitsnetwerk kunnen zijn zeggen ze ? En dan zou ikzelf voor alle kosten moeten opdraaien .
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Morgen weet ik hopelijk meer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is iets anders dan "zijn electriciteitsnetwerk" héPatje schreef:Het kan ook zijn dat het de power adapter is van de stroomkabel modem
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Hopelijk is het opgelost, de buitenlijn was over een lengte helemaal aangetast door vocht. Technieker heeft dat hersteld en nu maar afwachten wat het geeft