DVB-T bij Telenet nog niet officeel begraven (bron; telenet)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

In een krantenartikel in de Standaard van 17/02/2012 met als titel;
Allemaal digitaal bij Telenet-tv
Mechelse kabelaar schakelt analoog nog niet uit

Is een stukje over DVB-T;
En het bedrijf blijkt zelfs nog plannen te hebben met DTT, digitale televisie via de ether. Het bedrijf nam destijds een licentie op de technologie, maar deed er nooit wat mee. 'We gaan er zeker nog wat mee ondernemen', zegt Sickinghe. (ceo Duco Sickinghe, Telenet) Verdere details wilde hij echter niet kwijt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Ondernemen slaat hierbij op .... er niets mee doen zodat mogelijke concurrentie er ook niets mee kan doen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Dat denk ik ook, het enige ondernemen dat ze doen is het blokkeren van de concurrentie op dat gebied.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Dat is ook mijn overtuiging. Waarschijnlijk zeggen ze dit om hun frequenties niet te verliezen. Allicht daarom ook dat ze nu al jaren (gecodeerde muv actua-tv) proefuitzendingen doen. Strikt genomen kan men dus niet zeggen dat ze de frequenties niet in gebruik genomen hebben ...

In het akkoord stond er immers een bepaling dat de exploitant binnen een periode van x de frequenties in gebruik diende te nemen anders kon de licentie terug ingetrokken worden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De vraag is of er een definitie is afgesproken over de het begrip "in gebruik genomen" in de regelgeving. Moet het technisch gezien in gebruik zijn of ook feitelijk.

Als minimumprogramma zie ik telenet DVB-T gebruiken voor het aanbieden van een heel beperkt aantal zenders (VTM's, VT4's ... misschien nog een 24u nieuwszender zoals BBC world) maar enkel voor klanten van digitale TV van Telenet tegen een meerprijs.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Desnoods zetten ze er enkel test en/of reclame kanalen op... uitzenden = uitzenden.
Denk je nu echt dat wanneer men bij Telenet spreekt van 6X meer winst wanneer een klant overstapt van analoog naar digitaal, dat men geld gaat pompen in dvb-t ? Dood geboren kalf dus.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

ja, en eens te meer mogelijk gemaakt dank zij onze overheid :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Ik denk nog steeds dat Telenet via DVB-T een antwoord kan bieden op klanten zie men nu misschien zien vertrekken naar TVV omdat ze enkel bij TVV met 1 abo op verschillende locaties kunnen TV kijken (bv aan de kust, op een camping).
Wil je dat nu doen heb je Telenet/BGC + TVV nodig en betaal je 2x, dus zullen de meeste dan overschakelen op enkel TVV voor hun TV.
Mijn grootouders zitten in deze situatie en hebben nu enkel nog TVV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Lijkt me een dure investering voor zo'n handje vol klanten.

Voor zo'n tweede residentie kan men eenvoudig iets administratiefs regelen lijkt me (kleine meerkost of zo).
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Naar mijn inzien laat Telenet hier toch een beetje geld liggen. Er zijn veel mensen waar het technisch niet altijd mogelijk is om kabeltv te leggen of die inderdaad mobiel zijn (caravan,schippers, enz). Voor deze zou het veel eenvoudiger zijn om DVB-t te kunnen gebruiken als om een schotel uit te richten. De kosten zijn nu toch gedaan door hun, dus als ze slim zouden zijn. Telenet is goed in het uitmelken van de medemens en deze melkkoe laten ze liever dood gaan. Ik begrijp die managers toch niet.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Er valt niks uit te melken bij dvb-t, of denk je dat ze 25€ per maand kunnen vragen voor 4 zenders ik belabberde kwaliteit ?
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

@ Iceke is het niet een beetje kort door de bocht? Ten eerste moeten ze er nu ook hun energie in steken of ze zijn hun licensie kwijt. En het zal heus geen 25€ voor 4 zenders zijn(hopen we natuurlijk). Ik denk dat het wel een beetje meer zijn zenders zouden kunnen zijn. Trouwens bij onze noorderburen is het 12.50 € per maand en dan zit er een voetbal kanaal bij. Als Telenet nu eens slim zou zijn er deze mee in hun DVB-T aanbod steken. Zouden ze wel een melkkoe kunnen maken van die produkt en hebben ze veel voordelen die andere providers niet hebben. En als er dan echt een genie zou werken bij Telenet koppelt hij deze met bestaande diensten zodat die mobiele klanten thuis een normaal produkt en op verplaatsing hun DVB-T produkt kan gebruiken. Trouwens ik kijk nu met een dreambox naar de nederlandse via DVB-t en moet zeggen dat het beeld beter is dan het analoge wat telenet aanbied.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

crazydavid schreef: De kosten zijn nu toch gedaan door hun
Licentie kosten wel... maar je dacht toch niet dat de uitbatingskosten gratis waren ?
crazydavid schreef:Trouwens ik kijk nu met een dreambox naar de nederlandse via DVB-t en moet zeggen dat het beeld beter is dan het analoge wat telenet aanbied.
Digitenne staat nochtans bekend voor een belabberde kwaliteit ! (typische gebrek aan capaciteit voor DVB-T).
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Verklaring: De NL publieken hebben een hogere bitrate dan de gecodeerde (betalende) kanalen.

Maar inderdaad neemt dit niet weg, dat van alle DVB's, DVB-T het minste bandbreedte beschikbaar heeft.

Groetjes
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

En het aantal zenders dat men wil uitzenden natuurlijk....

Feit blijft dat het in Frankrijk wel allemaal kan: groot aanbood, goede beedkwaliteit. De sd dvb-tzenders hebben een goed beeld, veel beter dan VRT-RTBF-NED. Daarnaast zenden ze ook nog eens enkele zenders in HD uit ! Die zijn natuurlijk nog veel beter.

Allicht is het frequentieplan daar misschien gunstiger voor dvb-t, ik kan het kwaliteitsverschil alleen maar vaststellen. Ik ben nl. in de bevoordeelde situatie om uit de bovenstaande 4 zendgebieden de uitzendingen te ontvangen. :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Kleine verandering op DVB-T vlak; het label van de testkanalen is nu " Teletenne" (regio Brussel) - Geen enkel kanaal waarop effectief iets te zien is TV noch radio)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”