Omdat we heel wat problemen hebben met PPPoE verbindingen die niet altijd opkomen zouden we willen upgraden naar versie 60R10A-60A05S (ook issue met VPN's zou deze oplossen) bij een klant.
Blijkbaar gaat dit enkel als de modem niet in bridge staat. Via de webinterface lukt het niet, blijft de oude firmware meegeven. VLAN20 is actief. Belgacom kan enkel de firmware pushen als we de modem resetten. Via tftp kan ik niet zomaar proberen omdat de BBOX geen route heeft naar het subnet achter onze router (die in bridge staat met de bbox).
Klopt het dat belgacom dit niet kan? BBOX2 heeft nochtans een ip adres actief in VLAN20. Zou het upgraden moeten lukken via de webinterface als deze in bridge staat?
bbox2 firmware upgraden in bridge mode
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
Mijn sagem staat ook in bridge en die firmware heb ik wel gehad. (na een reboot, zonder te resetten naar factory defaults)
De firmware upgrades zullen in fases gebeuren en je zal nog niet aan de beurt zijn ?
De firmware upgrades zullen in fases gebeuren en je zal nog niet aan de beurt zijn ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Waarom gaat het handmatig updaten niet?
Geen idee. Ik load de firmware up (fast3464_60a05s.img). Modem is hele tijd niet beschikbaar, verbinding valt weg en nadat hij terug opkomt staat er nog steeds de oude firmware op. Met de firmware image 60R10C-60A05E lukt het ook niet... Kan niet zo heel veel doen, bbox staat remote bij klant.