Telenet knijpt bittorrent: hoe ze het doen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pumans schreef:Elke fibernet klant wordt telkens op een andere frequentie aangesloten per node.


Zoveel frequenties (channels zal je bedoelen) zijn er niet hoor... 1% van 1500 aansluitingen is reeds 15 channels !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb een bus abonnement en moet zeggen had er geen last meer van, maar blijkbaar zijn ze sinds kort ook de busklanten aan het dichtknijpen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

pumans schreef:Elke fibernet klant wordt telkens op een andere frequentie aangesloten per node.
Die infrac medewerker zei me,wanneer deze beginnen uitgeput te geraken,worden de nodes gewoon gesplits,daarna kunnen ze nog speciale apperatuur erbij inbouwen,dat de snelheden steeds weer garandeerd.

Ook nog dit
Corporate Fibernet maakt gebruik van het Eurodocsis 3.0 coaxnetwerk, met aparte netwerkcomponenten en -frequenties specifiek voor zakelijke klanten. De datatransfer van klanten met Corporate Fibernet loopt volledig gescheiden van het internetverkeer van residentiële klanten. Optimale prestaties zijn dus gegarandeerd.

Bronvermelding???

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Bronvermelding???


Ah... "Die infrac medewerker" ... de Jos die z'n modem kwam aansluiten dus :lol:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Met andere woorden...er is er geen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Tja, zolang je geen schriftelijke bron hebt gelooft men je niet, spijtig maar helaas.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Na 17u aan de toog van de kroeg waar de camionettes voor de deur staan word zoveel verteld...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
pumans
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2012, 13:49
Bedankt: 5 keer

krisken schreef:Ook nog dit
Corporate Fibernet maakt gebruik van het Eurodocsis 3.0 coaxnetwerk, met aparte netwerkcomponenten en -frequenties specifiek voor zakelijke klanten. De datatransfer van klanten met Corporate Fibernet loopt volledig gescheiden van het internetverkeer van residentiële klanten. Optimale prestaties zijn dus gegarandeerd.

Ook gewone fibernetxl klanten worden op verschillende frequenties geplaats volgens Infrax technieker.
Bronvermelding???[/quote]
@krisken - Awel hier is je gevraagde BRON
http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet

@proximusboyke als ze jou met een business fibernet abo ook de snelheid knijpen zoals je hier beweerd,waarom blijf je dan nog,je betaald er 'n pak geld voor.
Waarom neem je dan geen business abo bij Belgacom,daar heb je ook een vast IP onbeperkt en beterkoop.
Laatst gewijzigd door pumans op 20 feb 2012, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Niet iedereen kan vdsl krijgen.
pumans
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2012, 13:49
Bedankt: 5 keer

@AnD - r2504 - krisken - Heronic
Er is meer verkrijgbaar bij Telenet,dan we zelf weten.
http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet
Als je maar genoeg betaalt.
Bedrijven met fibernet business rekenen gewoon de kosten door bij de klanten.
En trekken deze kosten toch gewoon af van hun belastingen.
@r2504 de modem heb ik zelf aangesloten,en werkt perfect.
pumans
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2012, 13:49
Bedankt: 5 keer

AnD schreef:Niet iedereen kan vdsl krijgen.



Proximusboyke heeft vdsl2 intense gehad.
Belgacom business kon dus ook.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kortom pumans is rr

RR ij constateer maar da ze recent ook de bus klanten toeknijpen.
Dit deden ze vroeger niet.
Mijn contract loopt nog tot na de zomer.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
pumans
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2012, 13:49
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:kortom pumans is rr

RR ij constateer maar da ze recent ook de bus klanten toeknijpen.
Dit deden ze vroeger niet.
Mijn contract loopt nog tot na de zomer.


Ik heb totaal geen uitstaans met jou vermelde persoon hierboven.
Je bent overgestapt van intense vdsl2 naar telenet business met de bedoeling sneller internet te krijgen,met vast IP en 2 tib volume.
Had je toen beter uitleg gevraagd bij Belgacom,want je kon toen Telenet opzeggen,dan had je business ook kunnen krijgen met een vast IP, onbeperkt en beterkoop.De ROP kast staat vlak bij je deur.Staat nog vermeld in een eerdere post van jou op userbase.
Van al je uitleg dat je hier steeds op de fora post,komen de meeste niet verder.
http://community.belgacom.be/people/4865b5c01f/comments
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Telenet is ondertussen meer dan zes maand "momenteel" bezig met netwerktesten. Momenteel duurt nogal lang vind ik. :roll:
Telenet Traffic Shaping Disclaimer schreef:(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet voert momenteel netwerktesten uit waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden.


Maar blijkbaar hebben ze vandaag hun disclaimer aangepast. De netwerktesten worden afgerond. Benieuwd naar de definitieve conclusie. Zou dit de veralgemeende invoering van een traffic management policy betekenen?

Telenet Traffic Shaping Disclaimer schreef:(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet rondt momenteel de netwerktesten, waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden, af en zal de Telenet klanten hierover ten gepaste tijde inlichten.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Goh, 6 maanden is niet overdreven lang he, als je echt op grote schaal iets wil invoeren, is het noodzakelijk dat je voldoende sample data hebt. Hoe groter je sample data, zowel in hoeveelheid als in tijdspanne, hoe beter je voorbereid bent op eventuele issues bij het in productie plaatsen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FlashBlue schreef:hoe beter je voorbereid bent op eventuele issues bij het in productie plaatsen :)


Tja... blijkbaar een fase die men overslaat bij Telenet... daar heeft men het gewoon "getest" in productie :lol:
p.steal
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2012, 14:56

OK mooie topic. Ik heb mij pas geregistreerd om hier mijn reactie toe te voegen. Zelf ben ik niet zo technisch onderlegd als de meeste van jullie maar kom. Het gaat om de boodschap!

Sinds eind vorig jaar zijn wij overgeschakeld naar Fibernet abo. Alles goed en wel, maar sedert een tijdje merk ik curieuze dingen op bij mijn torrentverkeer.

- Torrents downloaden gaat super, niets te klagen blijft dag en nacht op de optimale snelheid
- Upload? om te huilen maar plotsklaps na 0 uur snachts gaat de upload snelheid met een factor 10, 15 (!) naar boven heeft dit te maken met nachtsurfen verhaal'? Is dit normaal? Ik dacht het niet, vroeger had ik hier totaal geen last van, maar sinds de overschakeling op Fibernet wel. Wordt er enkel traffic-shaping toegepast op Fibernet abo's?

Ik ben misschien een uitzondering, maar ik hecht wel belang aan mijn uploadsnelheid in mijn torrentverkeer.

Vandaag heb ik ook gemerkt dat een mogelijkheid tot overschakelen op VDSL2 steeds dichterbij komt. Toch maar eens over nadenken dus.

Mijn excuses mocht ik vragen stellen die in de topic reeds beantwoord zijn, maar na nalezen vond ik niet direct info terug ivm gecapte upload bb...
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Upload? om te huilen maar plotsklaps na 0 uur snachts gaat de upload snelheid met een factor 10, 15 (!) naar boven heeft dit te maken met nachtsurfen verhaal'?

Dat kan inderdaad te maken hebben met nachtsurfen en andere parameters die Telenet heeft ingesteld.

Wordt er enkel traffic-shaping toegepast op Fibernet abo's?


Nee, ik heb geen Fibernet, maar wel Basic Internet (en vroeger GoldShake). Zowel bij Basic als Gold wordt traffic-shaping hier toegepast.

Vandaag heb ik ook gemerkt dat een mogelijkheid tot overschakelen op VDSL2 steeds dichterbij komt.

Bij VDSL wordt geen traffic-shaping toegepast, maar vergeet niet dat je snelheid (up- en download) afhangt van de afstand tot de ROP. (check lijntest.be)
p.steal
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2012, 14:56

Een antwoord met lichtsnelheid. Dankjewel!

Upload? om te huilen maar plotsklaps na 0 uur snachts gaat de upload snelheid met een factor 10, 15 (!) naar boven heeft dit te maken met nachtsurfen verhaal'?

Dat kan inderdaad te maken hebben met nachtsurfen en andere parameters die Telenet heeft ingesteld.


Dus ik veronderstel dat die parameters niet door de klant zelf kunnen aangepast worden via 'mijntelenet' ?


Die afstand tot centrale zal ik inderdaad rekening mee moeten houden, maar kan ik pas vanaf juli goed testen denk ik?

Mijn lijn heeft volgens de door jou voorgestelde URL volgende karakteristieke:

VDSL ADSL
Download snelheid :-( 3 Mbps
Upload snelheid :-( 512 Kbps
Afstand tot centrale 3683m
VDSLDATE 01072012

Betekent die VDSLDATE 01/07/2012 dan dat er een extra 'ROP' (of zoiets) bijgeplaatst wordt? Of betekent dit dat ik vanaf juli wel een VDSL kan nemen maar nooit met de optimale snelheden? Om nu terug te springe naar ADSL snelheden vind ik er misschien toch wat over...
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Op die datum zal er in je buurt een rop bijkomen. Dan kan je best die lijntest opnieuw uitvoeren om te zien welke snelheid je zal kunnen verwachten op vdsl.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

p.steal schreef:Dus ik veronderstel dat die parameters niet door de klant zelf kunnen aangepast worden via 'mijntelenet' ?


Nee, snelheden is in handen van TN... al hangt het ook een beetje af wat je met je verbinding wil doen. Niet iedereen is een hevige downloader, al willen sommige dat hier wel laten geloven... ik heb alvast nog nooit iets gemerkt van traffic shaping.

p.steal schreef:Betekent die VDSLDATE 01/07/2012 dan dat er een extra 'ROP' (of zoiets) bijgeplaatst wordt?


Men zal in je omgeving inderdaad een ROP plaatsen tegen die datum... dit kan voor je deur zijn (tot 50 Mbits), maar eveneens een kilometer ver (max. 16 Mbits).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

p.steal schreef:VDSLDATE 01072012

Betekent die VDSLDATE 01/07/2012 dan dat er een extra 'ROP' (of zoiets) bijgeplaatst wordt? Of betekent dit dat ik vanaf juli wel een VDSL kan nemen maar nooit met de optimale snelheden? Om nu terug te springe naar ADSL snelheden vind ik er misschien toch wat over...

Dat er een ROP zal geplaatst worden ben ik nog niet zo 100% zeker, die kan er evengoed al staan ... zoals in mijn geval weet ik dat er hier op een 200 a 300m al een ROP staat en de VDSL DATE is 01/06/2012.
Dus ik veronderstel meer dat ze pas op die dag actief zal worden (aansluitingen in de kast zullen mss dag ervoor of diezelfde dag aangesloten worden en vanaf die datum actief zijn).
---------------------------------------------------------------------
Iemand al deze kleine lettertjes gelezen op de telenet site ?? betreft trafficshaping ........

(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet rondt momenteel de netwerktesten, waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden, af en zal de Telenet klanten hierover ten gepaste tijde inlichten.

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

r2504 schreef:Men zal in je omgeving inderdaad een ROP plaatsen tegen die datum... dit kan voor je deur zijn (tot 50 Mbits), maar eveneens een kilometer ver (max. 16 Mbits).

Hier zit ik op meer dan één kilometer van de ROP en heb een 12Mbit profiel.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Tussen de 1 en de 1.4 km krijg je 12 Mb
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Dat er een ROP zal geplaatst worden ben ik nog niet zo 100% zeker, die kan er evengoed al staan ...


Misschien kan hij inderdaad eens uitkijken naar de typische ROP kasten of gewoon een BGC kast in het algemeen. Ik ken ook wel enkele plekken waar ze reeds staan maar nog niet aangesloten zijn... zo kan je een idee krijgen van de mogeljke afstand.
ellyan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2012, 09:31

Zijn ze dit niet aan het afbouwen.
(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren. Telenet rondt momenteel de netwerktesten, waardoor de snelheid van peer-2-peer-verkeer tijdelijk beïnvloed kan worden, af en zal de Telenet klanten hierover ten gepaste tijde inlichten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ellyan schreef:Zijn ze dit niet aan het afbouwen.


Troll of niet... feit is dat je gelijk hebt... het is voor Telenet balanceren tussen netwerk upgrades (wat niet altijd even snel gaat, en da's dan weer een discussie op zich) en het netwerk leefbaar houden voor iedereen (door al dan niet tijdelijk intelligent netwerk management te doen).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ga hun dat vrijdag zeker vragen hoelang dit nig ga duren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
p.steal
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2012, 14:56

Ter info: Sinds weekend van 28 april loopt hier alles weer zoals het hoort!
Masterdebter
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2012, 14:02
Bedankt: 11 keer

Kan iemand mij vertellen of Telenet werkelijk "bittorent knijpt" ik gebruik dit namelijk nogal veel. En aangezien ik al drie dagen problemen heb met telenet zou dit wel eens de spreekwoordelijke druppel kunnen worden :evil:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, Telenet knijpt P2P-protocollen, dit zijn zeker geen verzinsels, ze doen dit al jaren in het geniep: http://tweakers.net/nieuws/77679/telene ... er-af.html
Sinds een jaar staat dit in de kleine lettertjes vermeld:
Lees de kleine lettertjes: http://telenet.be/219/nl/thuis/internet ... BottomPane
Lees de wetenschappelijke testresultaten: http://dpi.ischool.syr.edu/ISPtable.html

Of doe zelf de test: http://www.measurementlab.net/measureme ... ools#tool2
Masterdebter
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2012, 14:02
Bedankt: 11 keer

Idacht dat het aantal seeders het probleem was :oops: ? :evil: Mij zullen ze niet missen bij telenet, 90 euro betaal ik voor internet censuur. :idea: Ik ga direct wat research doen naar een andere provider en ik heb nog een aangetekend briefke te schrijven.
tuningman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mei 2011, 15:42
Bedankt: 21 keer

Kunnen ze ook via FTP knijpen?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ze kunnen alles knijpen (maar doen het daarom niet)
de koe zegt boe
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier tot op heden nog steeds geen last van gehad (Fibernet).
Shadowisper
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012, 19:40

Zou er iemand kunnen vertellen naar welke provider ik moet overstappen die niet de lijnen van Telenet gebruikt en ik dus niet onrechtstreeks nog steeds de telenet portomonee vul ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Aangezien de kabel momenteel nog niet openstaat voor derden(in tegenstelling tot xDSL van Belgacom), maakt geen enkele andere provider (momenteel) gebruik van het Telenet-netwerk.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Shadowisper schreef:Zou er iemand kunnen vertellen naar welke provider ik moet overstappen die niet de lijnen van Telenet gebruikt en ik dus niet onrechtstreeks nog steeds de telenet portomonee vul ?


EDPnet, nog goedkoop ook
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Shadowisper schreef:Zou er iemand kunnen vertellen naar welke provider ik moet overstappen die niet de lijnen van Telenet gebruikt en ik dus niet onrechtstreeks nog steeds de telenet portomonee vul ?


Beslissingen nemen op basis van emoties is zelden een goede reden... trouwens als het TN niet is is het BGC wel die z'n zakken zal vullen.

Het enige wat voor jou belangrijk is, is de prijs/kwaliteit verhouding... al de rest is nonsens.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

r2504, da's nu nog eens een echte +1 waard zie :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”