Ik ben voor mijn ma aan het uitzien naar een nieuwe smartphone. Ze gebruikt momenteel een low budget Samsung rotding (met Android) van de aldi dat nog minder gebruiksvriendelijk is dan een Nokia van 12 jaar geleden crasht, en zo nog meer. Soit, dat ding is een bron van frustratie sinds dag 1
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bon, wat moet het kunen:
- bellen
- sms'en
- email (IMAPS, SMTP en bij voorkeur ook Exchange compatibel voor Gmail/Google Apps)
- Compatibel met 3thd party apps waarbij ik in het bijzonder aan Skype denk
- standaard connectiviteit zoals 3G, bleutooth (carkit), wifi,...
Multimediale zaken (video/muziek) zijn totaal onbelangrijk. Enige wat gebruikt wordt is eventueel camera. In dat opzicht is interne geheugencapaciteit niet zo erg belangrijk.
Soit, die dingen kan je ongetwijfeld met een smartphone van €100 en met één van €800. Maar er komt geen rommel meer binnen waar je zelfs nog tijdstip van een sms de dag nadien niet meer kan zien, crasht, mail sync faalt zonder aanleiding en reboot en meer zo'n zaken.
Aangezien ik lovende commentaar hoor en ze ook naar tevredenheid bij ons op het werk gebruikt worden, ben ik voorstander van HTC's met Android. Andere merken zijn eventueel ook welkom (betekent Nokia nog iets in de smartphonewereld, die hebben geen Android modellen dacht ik, vnl. gedateerde Symbian versies).
Probleem: ik zie het bos door de bomen niet. Had wel oog laten vallen op een Wildfire S.
Alvast bedankt voor de suggesties.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)