Xbox Ombouw ???

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Tae
Premium Member
Premium Member
Provider

Hey gasten

Ik weet niet dat hier ook een paar zijn die zelf hun eigen Xbox hebben omgebouwd???

Ik heb een vraagje ivm met mijn bios flashen bij mij wilt die klote Thomson dvd driver het cd rw maar niet lezen.

Iemand die hier een paar tips kan geven hoe ik wel die stomme cd rw kan laten lezen ???

btw het chipje inbrengen was peace of cake met een solderless chip van Xenium ;) :-D
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik heb ook een thomson dvd,en ik kan em enkel DVD's laten lezen.
SIR
Pro Member
Pro Member
Provider

Xbox ombouwen?????

Zijn dat dan barebone PC's?????
Tae
Premium Member
Premium Member
Provider

azo dat zegt al iets meer :idea:

dus cd rw zal misschien helemaal niet kunnen :wink: :???:

Sir shreef:
Zijn dat dan barebone PC's?????
In feite wel als je Linux erop zet dan kun je hem gebruiken als pc en met een usb toetsenbord en een muis heb je in feite al een volledig pc .
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

yep, de X-Box is gewone celeron met 64 MB ram, nvidia kaartje, dvd lezer, hd (?) etc... Het enige wat MS gedaan heeft is iets wijzigen in het bios denk ik om te zorgen da je hem niet als PC kunt gebruiken, maar daar zijn dan weer die bewust MOD chips voor nodig.

Dus voor 150€ kan je een heel goedkope webserver op Linux opzetten of een mediacenter van maken ;-).

EDIT: tae was rapper :D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Deej_1977 schreef: Dus voor 150€ kan je een heel goedkope webserver op Linux opzetten of een mediacenter van maken ;-).

voor 10 euro zet je een goedkope linux webserver op dude ;) (zelfs for free als iemand een oude bak teveel heeft staan)
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Provider

Die thomsons zijn dikke rommel. Dikke pech dus vrees ik als je zo eentje in je box steken hebt.

Er zijn hier en daar wat dvd-roms te vinden op de markt die je kan ombouwen zodat die werkt op een xbox.

Misschien ff zoeken op www.x-scene.com in de tutorials section ... vroeger had je samsungs die daar uitstekend voor geschikt waren maar die zijn al een jaar nergens meer te vinden :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Deej_1977 schreef:yep, de X-Box is gewone celeron met 64 MB ram, nvidia kaartje, dvd lezer, hd (?) etc... Het enige wat MS gedaan heeft is iets wijzigen in het bios denk ik om te zorgen da je hem niet als PC kunt gebruiken, maar daar zijn dan weer die bewust MOD chips voor nodig.

Dus voor 150€ kan je een heel goedkope webserver op Linux opzetten of een mediacenter van maken ;-).

Xbox is helemaal geen gewone pc, want als ik mij niet vergis heeft hij een geöptimaliseerde bus gericht op betere grafische prestaties. Zonder een grondige aanpassing van een PC OS-kern (linux bv.) zal dat OS ook niet draaien op de Xbox.
De mod chip dient enkel om de ingebouwde bescherming van MS die enkel 'goedgekeurde' toepassingen laat draaien op de Xbox te doorbreken. Hierdoor kan je dus een Linux OS draaien op je Xbox via een modchip OF een bug in een game.
NuKeM
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Provider

Kan iemand mij vertellen waar ge xboxen kunt kopen aan 150€ ????

Goedkoopste dat ik tot nog toe gevonden heb is in de Fnac aan 168€ speciaal afgeprijsd omdat dat de pack is met MidTown Madness3 en Halo ... dik jaar oud dus en anders geraken ze daar ni meer vanaf :)

PS: Voor de modders onder ons: ik heb daar enkele weken geleden nog ne 1.0 gevonden :D .. Ik viel nogal achterover ;) Geraak ik toch nog van die laatste Executor2's vanaf .. wiieee
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Tae
Premium Member
Premium Member
Provider

Tja dan ziet het er niet goed uit voor mij zegt tenzij iemand een goeie dvd lezer heeft die het wel kan lezen :)

Ook ben ik niet van plan om games via mijn dvd te laten spelen nu doen ze dat via HDD he. Ik zou alleen maar mijn bios moeten flashen zodat ik de rest kan doen via Flashxp.

De enigste plaats waar ik een Xbox voor onder de 150€ kan krijgen is op tweede hands forums ;)

Maar als je misschien nog wat wacht dan zullen ze zker nog dalen in prijs.
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tae,

zet je bios gewoon op een dvd/rw

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

van mij boot em wel van een cdrw (ook klote thomson drive) , de courante merken booten, philips,... ik zou geen noname cd's gebruiken. je moet die cd wel goed schrijven hé, met zo'n fake bestand die je cd groter maakt enzo, ge kunt tutorials vinden op xbox-scene om uw bios te flashen.
http://downloads.ozxodus.com/Manuals/Oz ... s%20CD.pdf

ik heb mijn bios geflasht met de bios van team executor en da werkt goed op ne xenium

Greetz
Gimic
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

NuKeM schreef:Xbox is helemaal geen gewone pc, want als ik mij niet vergis heeft hij een geöptimaliseerde bus gericht op betere grafische prestaties. Zonder een grondige aanpassing van een PC OS-kern (linux bv.) zal dat OS ook niet draaien op de Xbox.
De mod chip dient enkel om de ingebouwde bescherming van MS die enkel 'goedgekeurde' toepassingen laat draaien op de Xbox te doorbreken. Hierdoor kan je dus een Linux OS draaien op je Xbox via een modchip OF een bug in een game.
MOD chips OK maar echt waar, XBOX heeft niks geoptimaliseerd erin zitten...

The Xbox is a legacy-free PC by Microsoft:
• Intel Celeron 733 MHz CPU
• nVidia GeForce 3MX
• 64 MB of RAM

http://www.xbox-linux.org/
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Deej_1977 schreef:
NuKeM schreef:Xbox is helemaal geen gewone pc, want als ik mij niet vergis heeft hij een geöptimaliseerde bus gericht op betere grafische prestaties. Zonder een grondige aanpassing van een PC OS-kern (linux bv.) zal dat OS ook niet draaien op de Xbox.
MOD chips OK maar echt waar, XBOX heeft niks geoptimaliseerd erin zitten...

The Xbox is a legacy-free PC by Microsoft:
• Intel Celeron 733 MHz CPU
• nVidia GeForce 3MX
• 64 MB of RAM

http://www.xbox-linux.org/
Ik dacht dat het als volgt was:
Bijlagen
Xbox.jpg
(31.61 KiB) 280 keer gedownload
PC.jpg
(26.71 KiB) 310 keer gedownload
NuKeM
deej
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ow dat bedoelde je :). Ja dan kan je het inderdaad wel zien als geoptimaliseerd, you're right.

Maar 't is nog altijd standaard PC technologie omdat je geen extra driver nodig hebt om da data van de GeForce naar de Memory Controller & terug te krijgen. Dus als je de "beveiliging" van Microsoft omzeilt kan je er perfect een standaard linux op draaien.
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Deej,

de drivers voor Linux zijn toch wel zwaar aangepast eer ze op de xbox draaien. Grafische modus is nog steeds niet performant genoeg om spelletjes onder linux te spelen (opengl).

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:
Provider

Ik heb een chip in 1 van m'n 2 Xboxen, aangezien de PAL versie van Ninja Gaiden gecencureerd is en ik zo'n topper in volle glorie wil spelen. Bovendien zijn US games een pak goedkoper.
Tae
Premium Member
Premium Member
Provider

Eerst en vooral ik zou niet weten hoe je bios met een Xenium chip op dvd rw moet zetten ??? Misschien spreek jij wel over een ander chip zoals Excuter ofzoiets???

Tja welke cd s raden jullie mij dan aan ? Ook heb ik al geprobeerd met dummy files maar mocht ook niet baten :roll:
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

heb je al een bios gevonden op het inet? gebruik de usal sources hé, nieuwsgroepen, irc,...
vb van bios is: XboX.Xecuter.Bios.XboX-4983.rar
dan volgt ge de manual da in da linkje zit van mij hier ergens boven.
en dan boot ge van dien cd in uw xbox, da werkt zeker

ps ik ben wel vergeten of je eerst het xenium os er moet op zetten, dacht da ge daarvoor een switchke moest verzetten op uw chip. mja, read the manual hé...

Greetz Gimic
Tae
Premium Member
Premium Member
Provider

Zo ver was ik al hoor :roll: :lol:

Eerst en vooral is het niet een nieuwe bios die je moet flashen maar een update van van v1.0 naar v1.1. en je moet het Revovery.bin noemen dus niet Bios.bin dat is alleen dat er helemaal geen bios op gepreflashed is .

Da switchke is niet echt nodig.

Anyway in het weekend zal ik terug tijd hebben om alles nog eens uit te proberen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Wellicht brengt deze link iets meer informatie, Microsoft vraagt aan de concurrenten om samen te werken om hun producten te optimaliseren. zie hier.
Bijlagen
ms_xna.jpg
(18.34 KiB) 379 keer gedownload
Ily
Member
Member
Provider

xbox moddings stelt toch niks meer voor iedereen doet het thuis in 10 min :-)
Plaats reactie

Terug naar “Games”