DIY alarm vs professioneel alarm ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb een zaak die ik momenteel uitbaat in een gehuurd pand.
Ik heb in een ver verleden een professioneel alarm systeem gehad maar herinner me dat we hier toch enkele duizenden euro's aan besteed hebben.

Omdat het een huurwoning betreft, twijfel ik tussen een dure bedrade alarminstallatie geplaatst door een pro, of een goedkopere variant waarbij bepaalde sensoren wireless zijn. Een bedrade installatie heeft als groot nadeel dat ik bij verhuis bijna niks kan meenemen. Niet dat ik van plan ben op korte tijd te verhuizen.

één optie zijn de elro systemen zoals te koop in de makro. Daarbij kan je 4 sensoren bedraad aansluiten alsook de sirene bedraad (geeft me een beter gevoel tegen wireless jamming), al de rest kan wireless. Dus in principe zouden de ruimtes met de duurste spullen voorzien kunnen worden van een bedrade PIR sensor, en de ruimtes waar ik ook enige controle wil, maar minder kritisch zijn omdat er geen dure spullen staan, bvb met een wireless PIR willen beveiligingen.

Bvb iets als dit:

http://www.elroshop.eu/draadloos-alarms ... -1421.html

Anderzijds heeft deze centrale geen TCP/IP voorziening, vraag is natuurlijk of dit dan zo'n groot voordeel is t.o.v. een GSM module die je op deze Elro kan aansluiten. GSM kunnen ze jammen, maar m'n telenet verbinding kunnen ze ook makkelijk sabotteren, gewoon de kabel in het grijze kastje aan de straat loskoppelen. En dan heeft een telefoonmelder aangesloten op de PSTN uitgang van m'n telenet voip modem ook weer geen zin.

Ik was ooit in een ver verleden security consultant en zie dus al de welbekende attack vectors om deze installatie te bypassen.

Dus tips & adviezen welkom. Welk systeem hebben jullie ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb zoiets van, hoe graag willen ze binnen in uw shop en hoeveel tijd hebben ze daar voor nodig ?
Al die snufjes hebben weinig nut wanneer ze met de camionette langs uw voorruit binnenrijden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Ik heb zoiets van, hoe graag willen ze binnen in uw shop en hoeveel tijd hebben ze daar voor nodig ?
Ik kan ook moeilijk geloven dat inbrekers zich bezighouden met jammen van wireless signalen (trouwens daar zou de centrale - ook de goedkope - op zich ook al alarm voor moeten geven). Volgens mij is dit een te groot James Bond gehalte waar de gemiddelde inbreker niet aan begint (tenzij je een bank bent of zo).
ub4b schreef:Een bedrade installatie heeft als groot nadeel dat ik bij verhuis bijna niks kan meenemen.
Het enige wat je eventueel niet kan meenemen is de bekabling op zich... maar ik denk ook niet dat dat de grote kost is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De winkel is op afspraak en gelegen in een rustige woonwijk. Buiten staan er geen borden.
Iemand die langs 't straat rijdt kan onmogelijk weten dat hier dus een winkel is. De meeste klanten zijn dus verwonderd eenmaal ze binnen zijn dat hier een volwaardige winkel is en ze buiten niks zien :)

Er zijn geen faciliteiten om hier zomaar even met een bestelwagen de boel te kraken, ramkraken zal niet lukken. Langs de voorkant kunnen ze enkel binnen via de voordeur, langs de zijkant eventueel via ruiten als ze de omheining overkruipen.

Enkel via internet kunnen ze achterhalen dat hier een zaak is, dus misschien de professionele dief die op bestelling werkt zal ons vinden, maar de gelegenheidsdief weet onmogelijk wat hier staat. De toestellen die we verkopen zijn van die aard dat ze vrij exclusief zijn, dus beperkt aantal in productie en in principe daarom makkelijker traceerbaar. Het zijn geen extreem grote namen kwa merken, dus niet het soort merken waarvan je scams op internet vindt (om een merk te noemen waar dit wel het geval is: B&W luidsprekers, daar worden de duurdere reeksen vaak via oplichterij sites aangeboden door onbestaande winkels), wel merken die een veel hogere prijs/kwaliteit hebben dan hun concurrenten.

De meeste toestellen wegen dan nog zodanig dat je je rug er bijna aan breekt, dus op 3 minuten alles meenemen gaat lastig worden.

Ik heb ook zitten denken aan een bandit, als ze niet zien wat er staat is het lastig meenemen.
jempie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

kijk eens eens naar volgende site voor professioneel draadloze detectie en alarm.
http://www.dewolfsecurity.com/docs/prosys.pdf

grtz
jempie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Neem een (las)transformator en sluit één kant aan op de deurklinken en de andere met de grond (of mat die goed geleid), als de dief dan de deurklink aanraakt dan gaat die de kick van zijn leven beleven. ;)
Bjornn
Starter
Starter

Modbreak:
niet toegelaten acties: spam of commerciële berichten. zie Forumregels.
Ik persoonlijk heb de beste ervaring met de draadloze alarmsystemen van ABUS.

Het leuke hieraan is dat ze ook met mechatronische melders werken, dit zijn sloten die je op je ramen en deuren kan plaatsen en die door middel van sensors een inbraakpoging detecteert en je dus waarschuwd Vooraleer ze binnen zijn...

Meer info; http://www.draadloos-alarmsystemen.be
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Allez, weer eentje die reclame komt maken voor z'n firma in de eerste post :cop:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”