Sinds gisteren is mijn verbinding supertraag geworden. Met een beetje geluk kan ik binnen 5 seconden een simpele pagina openen,met de iets geavanceerdere pagina's duurt het makkelijk 30 seconden. Downloaden gaat met maxmiaal 10 a 12 Kb/s, probeer ik meerdere verbindingen tegelijk te openen dan wordt dit verdeeld.
Van mijn kant geprobeerd; modem instellingen nagekeken, modem firewall uitgezet, modem rebooten, handmatig disconnect/connecten.
Bij mijn desktop-pc de firewall uitgezet,antivirus uitgezet,handmatig IP adres ingevoerd,google DNS servers ingevoerd,maakt allemaal niet uit.
Verbinding getest met desktop/laptop/smartphone. Allemaal hetzelfde.
Modem blijft overigens gewoon aangeven: Downstream line rate 30056 kbps / Upstream line rate 6048 kbps
Ik ben er zeker van dat er ergens iets mis gaat,maar wat? Kan Eva (Belgacom) of iemand anders misschien duidelijkheid scheppen en evt. actie ondernemen?
Mvg, IMW
10 - 12 Kb/s max op 30/6 verbinding... traaaaaaaag
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
toch niet op smallband gesukkeld? wat zegt de volumemeter?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Smallband? Volumemeter? Bij een 30/6 verbinding heb je toch geen maandelijkse beperkingen wat betreft data?
Maar ik heb het even nagezien en heb grofweg 24,5 GB verplaatst tussen vandaag en een maand geleden... no big deal of wel?
Maar ik heb het even nagezien en heb grofweg 24,5 GB verplaatst tussen vandaag en een maand geleden... no big deal of wel?
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het profiel heeft niets te maken met het al of niet hebben va neen databeperking... ook op comfort abo kan je een 30/6 profiel hebben, waarvan echter het internet wordt afgeknepen op 15/2,5 en in dat geval heb je dus een inbegrepen datavolume van 100GB
maar bij favorite & intense heb je dus geen databeperking meer, maar zelfs dan kan je nog op smallband terecht komen, maar dan kan je gratis blokken 'bijkopen'
dit gezegd zijnde, als je maar een kleine 25GB verzet hebt zal dat het probleem niet zijn
maar bij favorite & intense heb je dus geen databeperking meer, maar zelfs dan kan je nog op smallband terecht komen, maar dan kan je gratis blokken 'bijkopen'
dit gezegd zijnde, als je maar een kleine 25GB verzet hebt zal dat het probleem niet zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Aha, bedankt voor de info. Ik ging ervan uit dat ik met een 30/6 verbinding op de 'Bizz Internet Pro' zat. Maar zo werkt het dus niet.
Als ik niet teveel data heb verstookt conform mijn abonnement ben ik in ieder geval benieuwd naar wat dan wél de oorzaak zou kunnen zijn van het trage gedoe.
Nog even afwachten op een officiële Belgacommer
Als ik niet teveel data heb verstookt conform mijn abonnement ben ik in ieder geval benieuwd naar wat dan wél de oorzaak zou kunnen zijn van het trage gedoe.
Nog even afwachten op een officiële Belgacommer
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste IMW,
kan je me via een privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer bezorgen zodat ik dit kan nakijken?
Gelieve ook de link van dit topic in de mail te vermelden.
Mvg
Eva van Belgacom
kan je me via een privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer bezorgen zodat ik dit kan nakijken?
Gelieve ook de link van dit topic in de mail te vermelden.
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Lijn nummer kan ook uw telefoon nr zijn dacht ik .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
lijnnummer is normaal wel degelijk jou telefoonnummer
maar moest je geen vaste lijn hebben werd je een fictief nummer toegekend, dit staat in e-services of op de factuur
maar moest je geen vaste lijn hebben werd je een fictief nummer toegekend, dit staat in e-services of op de factuur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Houdt met een puntig voorwerp de reset toets gedurende 15 tal seconden ingedrukt. Zo voer je een reset uit. Wat ook kan helpen is de modem gedurende 10 tal minuten van het stroomnet halen en weer aansluiten. Je mag ook geen plc adaptors door elkaar gebruiken zowel voor tv als internet. Dat geeft conflicten.
Ik was dan toch op smallband gezet blijkbaar,wegens overschrijding van het maandelijks volume. Al kan ik niet begrijpen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, heb al mijn verkeer nagekeken en zou eigenlijk nog tientallen GB's over moeten hebben!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
welk abo heb je?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
weet je dan niet welk abo je hebt? neem er anders eens factuur bij.
't verbruikt volume kan je volgen op e-services. comfort heeft een limiet van 100GB, de optie onbeperkt kost € 7,5/maand
't verbruikt volume kan je volgen op e-services. comfort heeft een limiet van 100GB, de optie onbeperkt kost € 7,5/maand
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Vandaag is een nieuwe maand begonnen, maar mijn straf is nog niet opgeheven... Wordt het vandaag nog opgeheven,of nog niet?
Om maar eens een update te geven voor de lezers, 'k had nog een paar uur met Belgacom aan de telefoon gezeten. Mijn WiFi was waarschijnlijk misbruikt... Ben veranderd naar WPA2. Toch knap dat er 100GB doorgejaagd zou zijn.
(inderdaad Comfort abo)
Om maar eens een update te geven voor de lezers, 'k had nog een paar uur met Belgacom aan de telefoon gezeten. Mijn WiFi was waarschijnlijk misbruikt... Ben veranderd naar WPA2. Toch knap dat er 100GB doorgejaagd zou zijn.
(inderdaad Comfort abo)
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Eens de modem herstarten kan soms wonderen doen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zit gewoon nog op smalband, modem eens uittrekken zou het idd moeten oplossen. sommige zeggen dan wel dat dit niet meer nodig is om van smallband vanaf te geraken, in de praktijk is het blijkbaar nog iets anders
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect