Hallo,
Sinds kort op ik een 5 de toestel toegevoegd aan m n netwerk. Daardoor kan ik met m'n mac niet meer internetbrowsen.
Ik ben erachter gekomen dat m'n IP adressen opgebruikt zijn en blijkbaar wordt het IP adres gekoppeld aan het MAC adres van m'n mac eruit gewipt.
Ga nu router plaatsen. ( momenteel heb ik modem- switch D link- WIFI)
Mag ik die swicth Dlink eruit gooien en vervangen door een router of moet die router na die D link?
Als ik mijn computer rechtstreeks in de modem steek krijg ik geen IP adres. Is dit niet vreemd? (vandaar m'n vraag of die switch er vantussen mag)
IP adressen OP router plaatsen advies gevraagd
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Hangt er van af. Heb je digitale TV van Telenet? Dan moet je de router achter de switch hangen. Als dat niet het geval is, hoef je de switch niet te gebruiken.Mag ik die swicth Dlink eruit gooien en vervangen door een router of moet die router na die D link?
Unplug je modem een paar minuten, koppel je computer aan en steek dan de modem terug in het stopcontact.Als ik mijn computer rechtstreeks in de modem steek krijg ik geen IP adres. Is dit niet vreemd?
Is er geen mogelijkheid om een router te configureren dat het digiding er toch een IP door kan krijgen? (zoals de modem-routers van telenet dit doen, MAC pass-trough ofzo)
Kwestie van die belachelijke switch daar tussen uit te halen.
Kwestie van die belachelijke switch daar tussen uit te halen.
Optie, maar toch nog niet echt geschikt voor wat ik in gedachten had.
Ik wil meerdere toestellen op een switch aansluiten die met 1 kabel verbonden is naar de router. Eén daarvan zou dan de digibox zijn.
En nee, 't is niet de bedoeling om daar een VLAN aware switch te zetten Iets 5 poorts eco was meer de bedoeling.
Ik wil meerdere toestellen op een switch aansluiten die met 1 kabel verbonden is naar de router. Eén daarvan zou dan de digibox zijn.
En nee, 't is niet de bedoeling om daar een VLAN aware switch te zetten Iets 5 poorts eco was meer de bedoeling.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Zonder VLANs gaat je dat niet lukken.