hoe intern netwerk opzetten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Ga me (beter laat dan nooit) digitale TV via Telenet aanschaffen en denk eraan om dan ook internet via Telenet te laten lopen (zit nu bij Dommel). Vraag me wel af wat dit betekent voor mijn "huisnetwerk"....

Heb momenteel D-Link DSL2740-B modem/switch met daarop (allemaal via wifi) 1 desktop, 2 laptops, 2 smartphones en 1 tablet. Pretty straightforward dus. Hoe gaat dat eruit zien bij Telenet?

Vor mail maak ik gebruik van een aparte mailhosting service (de Dommel mail gebruik ik dus niet). Incoming mail is via poort 110, outgoing via poort 2525. Gaat dit nog lukken via Telenet?

Werk ook vaak van huis via VPN... any issues to watch out for?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomK schreef:Heb momenteel D-Link DSL2740-B modem/switch met daarop (allemaal via wifi) 1 desktop, 2 laptops, 2 smartphones en 1 tablet. Pretty straightforward dus. Hoe gaat dat eruit zien bij Telenet?
Je D-Link kan verdwijnen aangezien je van TN een wireless modem/router krijgt... voor je clients blijft alles hetzelfde.
TomK schreef:Vor mail maak ik gebruik van een aparte mailhosting service (de Dommel mail gebruik ik dus niet). Incoming mail is via poort 110, outgoing via poort 2525. Gaat dit nog lukken via Telenet?
Geen probleem.
TomK schreef:Werk ook vaak van huis via VPN... any issues to watch out for?
Vermoedelijk niet, al is het niet echt duidelijk... lees de thread over een modem only eens zou ik zeggen.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

@2504 thx voor de feedbac heb op basis daarvan de sprong gewaagd

Sedert gisterenzit alles nu op Telenet en alles werkt naar behoren :bdaysmile:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”