Hallo
Ben onglangs overgestapt naar vdsl pro omdat ik voor mijn servers een vast ip nodig had.
Helaas ging deze overstap niet helemaal vlekkeloos, om 1 of andere reden waren de nieuwe inlog gegevens niet naar mij geemailed en nu stuit ik op een verder irritant probleem!
Ik heb naast internet ook een telephony abbonement bij hun.
Echter omdat ik soms 15k connectie heb trekt de sagem modem dit niet, daarop werk ik met een apparte router (nl de tp-link: tl-wr1043ND). De PPPoe sessie draait dus vanaf deze machine. Nu wil het probleem zijn dat hiervoor ik via mijn variabel ip ik meerdere pppoe sessies aankon maken. Waardoor de sagen voor de telefoon aansuiting zijn appart ip kreeg. Nu dit dus wegvalt zit ik dus zonder telefoonlijn.
Nu stel ik de vraag hoe kan ik dit oplossen?
ik heb met edp al contact gehad en zei willen mij geen 2e inlog/pwd geven voor telephony alleen.
(het hele telefoon netwerk is trouwens nog het ouderwetse analoge cat 3 kabeltje)
Bij voorbaat dank,
Overstap naar vdsl pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Mischien als je de Sagem zo instelt dat hij je server als default gateway gebruikt dat de telefonie toch werkt ? En anders een aparte ATA kopen (of Gigaset, Fritzbox, ...).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je je goed had geïnformeerd (via Userbase
), dan had je geweten dat je bij een vast IP je geen meerdere PPPoE sessies kan hebben. Je moet dus de voor- en nadelen overwegen (en de nadelen erbij nemen).
Dus zoals de vorige poster zei: uw VoIP via de Sagem mag je vergeten. Enige oplossing is:

Dus zoals de vorige poster zei: uw VoIP via de Sagem mag je vergeten. Enige oplossing is:
- - een ATA of VoIP telefoon achter je TP-link.
- de TP-link vervangen door een VoIP router.
- Sagem + TP-link vervangen door een VoiP router/VDSL2-modem.
- in afwachting van een hardware oplossing een softphone op je PC installeren zodat je voorlopig nog bereikbaar bent op je EDPNet nummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Dus als ik dit ding koop.
http://www.codima.be/product/2950/cisco ... 02-EU.aspx
kan ik gewoon met mijn edpnet voip passwoord enzo mijn telefoon netwerk opzetten?
http://www.codima.be/product/2950/cisco ... 02-EU.aspx
kan ik gewoon met mijn edpnet voip passwoord enzo mijn telefoon netwerk opzetten?