Link local address Windows server

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wanneer ik m'n server ping krijg ik steeds het link local address (fe80) ondanks dat in de DNS server het normale IPv6 adres staat ?

Iemand enig idee ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Van waar ping je? Indien je vanop de server zelf pingt, zal de reply van het link local address komen. Vanop een andere client in het netwerk zou dit niet het geval mogen zijn indien beide goed geconfigureerd zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vanop een andere client is het inderdaad geen probleem... wel dus vanop de server zelf.

Het probleem zit echter in de Exchange server... de management console gaat volgens mij namelijk naar die link local interface, en geeft zo een fout als ik de achterliggende IIS server niet bind aan "All unassigned interfaces". Ik had deze binding namelijk weg genomen (en binden aan een link local werkt precies niet goed) omdat ik meerdere IP-adressen nodig had... maar blijkbaar is IIS toch slim genoeg om eerst specifieke bindings te doen, en dan pas de "All unassigned interfaces" (deze staat nu dus terug).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”