netwerk ....

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
pietro

sinds ik op een netwerk (2 pc's) zit, ligt mijn ping abnormaal hoog (1000-2000), toch is mijn internet snel
mijn download is wel maar 302 Kb/s wat traag is voor belgacom ADSL
mijn upload is normaal (103/Kb/s)

ligt het aan het netwerk dat ik mijn ping zo hoog ligt of is er een andere verklaring? is hier ook iets aan te doen?
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

wel ik herken dit fenomeen van bij iemand anders met telenet, die had zijn netwerkkaart op full duplex ingesteld terwijl de HUB maar half duplex was, mssn eens proberen te werken op hald duplex en zien of het verschil maakt

of je kan ook een nieuw telefoontoestel toegevoegd hebben en je hebt er geen splitter voor gestoken, wij hadden vroeger zo een bel dat veel lawaai maakte zodat we buiten de telefoon konden horen maar we hadden daar geen splitter voor gestoken, dus dit gaf ook serieuze problemen

edit: het was dus een hub voor correct te zijn
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Gij zult misschien dieje ene user zijn met een probleem op de interne installatie !! ;)

Maar serieus: misschien eerst ff post duidelijker maken .. uw kb/s ... is dat kilobit of kilobyte ?
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

C-Phest schreef:Gij zult misschien dieje ene user zijn met een probleem op de interne installatie !! ;)

Maar serieus: misschien eerst ff post duidelijker maken .. uw kb/s ... is dat kilobit of kilobyte ?

mijn upload is normaal (103/Kb/s)

dat zal wel kilobit zijn he, anders zou die jongen 1 megabit upload hebben wat me wat veel lijkt
pietro

kbit natuurlijk

anders zou ik niet zage over de traagheid e :-) :wink:

en wat was dat van die HUB? k zou ni wete oe ik da zou moete doen
waar moet je da aanpassen?
(k eb XP)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Klik rechts op 'mijn netwerklocaties' (staat normaal op je bureaublad) en kies eigenschappen. Klik dan rechts op de lan-verbinding en kies opnieuw eigenschappen. Klik dan bovenaan op configureren. Dan neem je het tabblad geavanceerd en bij link/duplex mode vind je wat je zoekt. Zet deze op automatisch of eens op half duplex zoals Powersoft zegt.

Cheers
Afbeelding
PHO
Pro Member
Pro Member

Een HUB kan geen FULL Duplex aan. Alleen switches kunnen in Full Duplex werken. Dit is inherent gebonden aan hun respectievelijke werking.

Hoe is je netwerk geconstrueerd ? met een hardware router ? of heb je omgebouwde PC.

Anders naast de full duplex setting ook eens experimenteren met de firewall settings van je routerke. SPI kan soms ook voor ongeoorloofde vertraging zorgen, bij sommige merken. Indien beschikbaar een firmware update uitvoeren.
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”